Subaru BRZ
Σε γνωρίζω από κάπου?
Το Subaru BRZ είναι το δίδυμο αδελφάκι του Toyota GT86. Μία κοινή απόπειρα των δύο εταιρειών να ξυπνήσουν το πάθος για την οδήγηση, μέσα από ένα οικονομικό μοντέλο που μπορεί κάλλιστα να συγκριθεί ακόμα και με μία Porsche Cayman. Ναι, άλλη κλάση, αλλά εδώ μιλάμε για οδήγηση, για feeling, για fun2drive, όροι που έχουν αρχίσει να χάνονται στα νέα μοντέλα λόγω των αμέτρητων περιορισμών σε ρύπους και παρεμφερείς «κόφτες». Οδηγώντας το BRZ αναρωτιέσαι ποιος άραγε είχε την ιδέα –και μάλιστα την πίστευε τόσο πολύ- να δημιουργήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο αυτή την εποχή. Το 2008, ο πρόεδρος της Toyota, Katsuaki Watanabe, αποφάσισε ότι η εταιρεία του οφείλει να έχει ένα οικονομικό coupe 2+2 θέσεων. Τα project που έτρεχε τότε η Toyota ήταν αμέτρητα και η γραμμή παραγωγής ξεχείλιζε από νέα μοντέλα. Έτσι, κατέληξαν να αναθέσουν το έργο στην Subaru και τελικά, από την σύμπραξή τους, φτάνει στα χέρια μας μία τέτοια κατασκευή που φαίνεται ότι έχει φτιαχτεί με μεράκι και στόχο την οδηγική ικανοποίηση. Ο project leader του BRZ στην Subaru, Yoshio Hirakawa, δηλώνει πως το αυτοκίνητο είναι δική τους κατασκευή και πως αυτοί είναι υπεύθυνοι για την εξέλιξή του, μιας και η Toyota είχε μόλις το 16,5% ποσοστό συμμετοχής στο όλο project. Η Subaru πίστεψε τόσο πολύ σε αυτό το μοντέλο, λέει ο Hirikawa, που κατασκεύασε νέα γραμμή παραγωγής κοντά στις κεντρικές εγκαταστάσεις της στο Oizumi της Ιαπωνίας. Συνεχίζει, λέγοντας ότι το BRZ εστιάζει περισσότερο στην οδήγηση και την ευχαρίστηση, σε σχέση με το πιο καλά εξοπλισμένο GT86. Επίσης, θεωρεί πως το BRZ μπορεί να σταθεί ισάξια δίπλα σε μία Cayman R μιας και είναι 100 κιλά ελαφρύτερο και με το κέντρο βάρους του αμαξώματος να βρίσκεται 2,5cm χαμηλότερα από της Cayman. Ναι, η Cayman διαθέτει 100 άλογα παραπάνω και μπορεί τελικά να είναι πιο γρήγορη σε μία πίστα, αυτό όμως που μετράει για τον γνήσιο οδηγό είναι το πόσο το διασκέδασε.
FB20
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός 2.0lt boxer που έχουμε δει και στην Toyota GT86. Φυσικά έχει πάρει την θέση του και στο Impreza και αν θεωρείτε ότι αυτό δεν κολλάει εδώ, διαβάστε παρακάτω. Το Impreza είναι ένα αρκετά καλό αυτοκίνητο. Έχει ωραίο πάτημα, συμπαθητικό τιμόνι και γενικότερα έχει ψαγμένο στήσιμο. Αν συγκρίνουμε το πώς έχει τοποθετηθεί το μοτέρ στο BRZ σε σχέση με το Impreza, θα δούμε τα εξής: στο BRZ ο κινητήρας βρίσκεται 12cm χαμηλότερα και 24cm πιο πίσω! Αυτό έχει γίνει για να πετύχουν κατανομή εμπρός/πίσω στο 45/55 τοις εκατό, άρα, με λίγα λόγια έχουμε ένα καλοζυγισμένο σύνολο. Και, μεταξύ μας, αν έχεις τέτοιες αναλογίες σε ένα αμάξωμα που απέχει λίγα μόλις εκατοστά από το έδαφος, είναι δύσκολο να μην καταφέρεις να φτιάξεις ένα ωραίο σύνολο. Ο κινητήρας δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ούτε παράγει ήχο που σε ανατριχιάζει. Τα 200 άλογά του όμως, και τα 21kgm ροπής, είναι αρκετά για να σου δώσουν το χαμόγελο που χρειάζεσαι στην έξοδο της στροφής. Γενικότερα, είναι τόσο καλοστημένο που η ουρά, ναι μεν φεύγει κατά βούληση αλλά κάτι ο σχετικά αδύναμος κινητήρας και κάτι το σωστό στήσιμο, δεν ταξιδεύει με το πλάι με τις ώρες. Και όταν το ζήσεις αρκετά θα δεις ότι οκ, ωραία τα παντιλίκια όμως αν αποφασίσεις να οδηγήσεις γρήγορα σε «πατημένα» κομμάτια, η αδρεναλίνη σου θα ανέβει στα ύψη και δεν θα προλάβεις να καταλάβεις για πότε πηγαίνεις με σκασμένη τέταρτη, εκεί που με άλλα είσαι με φυλαγμένη τρίτη. Το BRZ λοιπόν σου δίνει όσες πληροφορίες χρειάζεσαι. Το τιμόνι του είναι ακριβές και το τοποθετείς όπως θες πριν την στροφή, χωρίς βάσανα και ρίσκο. Τα Avon ελαστικά που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής δεν μετέφεραν όπως έπρεπε την πληροφορία από το τιμόνι προς τους τροχούς. Νομίζω πως η GT86 ήταν καλύτερη σε αυτό τον τομέα, ενώ το BRZ μου φάνηκε κατιτίς πιο σκληρό. Οπότε, λίγο τα σκληρότερα αμορτισέρ, λίγο τα Avon, μας στερούσαν αρκετή από την, κατά τα άλλα, τρομερή πληροφόρηση του αυτοκινήτου.
Το σχετικά μακρύ μεταξόνιο (2.570mm) φροντίζει να είναι το αυτοκίνητο ιδιαίτερα σταθερό ακόμα και αν κινείσαι με 200+ σε στροφές. Το κιβώτιο πάλι είναι άριστο. Τέλεια κλιμάκωση και τρομερή -μα τρομερή- αίσθηση στον επιλογέα. Υπάρχει και δυνατότητα αγοράς με αυτόματο κιβώτιο, αλλά δεν το κουβεντιάζω καθόλου. Όποιος πάρει BRZ με αυτόματο κιβώτιο, είναι αδερφή. Κράξτε με, αλλά εγώ αυτό πιστεύω.
Λιτό!
Το σαλόνι δεν είναι άσχημο, αλλά σίγουρα δεν σε κερδίζει όταν μπαίνεις μέσα. Όλα βρίσκονται σε βολικές θέσεις, το πάνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακό, τα καθίσματα έχουν άψογη στήριξη, αλλά άστοχες λεπτομέρειες όπως ο διαφορετικός χρωματισμός σε καντράν και κεντρική κονσόλα, μας ξενίζουν. Γιατί ρε παιδιά πορτοκαλί και πράσινο? Δεν μπορούσατε να διαλέξετε το ίδιο χρώμα? Καλά, δεν χαλάστηκα κιόλας, απλά μου έκανε εντύπωση. Κάποιοι λοιπόν θα πουν το σαλόνι «φτωχό». Κάποιοι «σπαρτιάτικο» και κάποιοι «ιδανικό». Κοιτάξτε πως έχουν τα πράγματα. Μόλις μπεις και κάτσεις στο, καλό όπως είπα, bucket, δεθείς, αντιληφθείς ότι ο πωπός σου βρίσκεται μόλις λίγους πόντους από την άσφαλτο και δεις εμπρός σου το μεγάλο στροφόμετρο, τότε ποιο σαλόνι και ποιες μικροθήκες και ντουλαπάκια μου λες? Μιζάρεις τον boxer, βάζεις 1η (ή όπισθεν) και την κάνεις. Για πού? Εγώ την έκανα για παντού. Πήγα στο κέντρο της Αθήνας. Έπηξα. Είχα και το A/C στο full. Πήγα στο Σούνιο. Εκεί είχα το γκάζι στο full. Πήγα βόλτα με τον γιο μου (ναι, χωράει παιδικό κάθισμα πίσω) ο οποίος δεν ήθελε να βγει από αυτό μιας και θεωρούσε ότι είναι ο McQueen από το Cars. Παρένθεση: στα αγοράκια δεν χρειάζεται να πεις ότι αυτό το αυτοκίνητο θυμίζει τον McQueen. Το λένε μόνα τους! Νομίζω ότι τα αγοράκια πιο πολύ χαζεύουν το BRZ παρά μια Murcielago. Τουλάχιστον μέχρι η Lambo να ανοίξει τις πόρτες της, καθώς μετά τα αγοράκια θεωρούν ότι βλέπουν τον Optimus Prime. Που αλλού πήγα με το BRZ? Ντράφι (για όσους δεν γνωρίζουν: κοντά στην Πεντέλη, σχετικά έρημος δρόμος, φάρδους 25m+ με στροφές), Πεντέλη, Διόνυσο, Πάρνηθα… Και αλλού. Σίγουρα. Δεν τα θυμάμαι όλα. Ναι, έκαψα πάνω από ένα ντεπόζιτο, αλλά who cares. Θυμάμαι εκείνες τις φάσεις στο Σούνιο και στην Πάρνηθα που σταμάτησα να χαζέψω την θέα και ένιωθα τόσο, μα τόσο, γεμάτος και χαρούμενος. Αυτό, να ξέρετε, δύσκολα το βρίσκεις πλέον στα νέα μοντέλα. Ε ψιτ, μιλάμε για όσα κοστίζουν νορμάλ λεφτά. Μην μου πείτε για την McLaren P1! Αξιόλογα είναι και τα φρένα, τα οποία δίνουν σίγουρη αίσθηση στο πεντάλ και γενικώς δεν κουράζονται. Παίζει ρόλο βλέπετε και το χαμηλό βάρος -1.263kg-.
Subaru ή Toyota?
Ειλικρινά δεν μπορώ να το απαντήσω αυτό. Στην εμφάνιση, πέρα από τα σήματα δεν αλλάζει κάτι. Στο στήσιμο λένε πως το BRZ είναι λιγάκι πιο σκληρό. Αν είναι, εμένα δεν με χάλασε. Οπότε, αν δεν μπορείτε να διαλέξετε, απλά πηγαίνετε με την μάρκα που σας αρέσει. Και οι δύο φίρμες έχουν φανατικό κοινό, οπότε δεν θα δυσκολευτείτε. Πάντως η Subaru θέλησε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο φθηνό, γρήγορο και πολύ, μα πολύ, διασκεδαστικό. Τον στόχο της τον πέτυχε ακριβώς και μην κοιτάτε που η αγορά διανύει δύσκολες μέρες. Κάποτε τα 36.850 ευρώ για ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα ήταν πολύ λίγα και θα πούλαγε σαν τρελό. Έχουμε εντοπίσει ήδη κάνα-δυο βελτιωμένα GT86/BRZ και δεν θα αργήσετε να τα δείτε στις σελίδες μας. Το ένα μάλιστα είναι λες και βγήκε από γιαπωνέζικο οίκο βελτίωσης! Μείνετε κοντά μας.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,57 0-80 5,19 0-100 7,28 0-120 9,88 0-140 13,13 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,29
4η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,75 80-110 5,40 5η KM/H SEC 80-110 6,54 100-140 10,08 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,71 @ 50,42 60 5,04 @ 78,53 100 6,69 @ 94,63 200 10,02 @ 121,06 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Dacia επιτυγχάνει το μεγαλύτερο μερίδιο στην ιστορία της, στις ευρωπαϊκές πωλήσεις λιανικής.