Honda CR-V 2.0 Turbo 470wHp

Honda CR-V 2.0 Turbo 470wHp

Πριν από ενάμισι χρόνο έγραφα: «από τον Κώστα μπορώ να τα περιμένω όλα». Το ότι θα έβαζε δίδισκο συμπλέκτη, σφυρήλατα πιστόνια και χιλιάρια μπεκ στο αυτοκίνητο της γυναίκας του, όχι, δεν το περίμενα. Φυσικά δεν νομίζω να το περίμενε ούτε και η ίδια. Η Ντίνα τελικά πρέπει να είναι μια ηρωίδα. Μόνο έτσι μπορώ να χαρακτηρίσω τη γυναίκα ενός ανθρώπου που έχει γεμίσει ένα γκαράζ με Honda και μάλιστα όλα βελτιωμένα και όλα με big-turbo setups!

Η κατάσταση είναι ανίατη…

Γιατρέ μου, κάπου εδώ η επιστήμη σηκώνει ψηλά τα χέρια και βγαίνει τρέχοντας από το δωμάτιο. Ήδη το project «βάζω ένα turbo στο Honda CR-V της γυναίκας μου», ακουγόταν παλαβό και πόσο μάλλον τώρα. Γιατί τώρα; Γιατί ο Κώστας αγόρασε ένα μαγαζί aftermarket και τα έβαλε όλα πάνω στο CR-V. Της γυναίκας του ξαναλέω, έτσι; Και το αποτέλεσμα ήταν το CR-V να βγάλει περισσότερα από 500 άλογα. Αλλά το περίεργο ξέρετε ποιο είναι; Πως το βλέπεις να περνάει από μπροστά σου και δεν του δίνεις σημασία, γιατί δεν περνάει καν από το μυαλό σου ότι αυτό το πράμα μπορεί να σου κάνει την κηδεία χωρίς να το καταλάβεις!

Μία τυπική μέρα στο γραφείο…

Ο Κώστας βρισκόταν στην Αθήνα τις ημέρες που κανονίζαμε τις τελευταίες δοκιμές για το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας και πιθανόν να διαβάζετε τρώγοντας κοκορέτσι και αρνάκι. Η τελευταία εκείνη εβδομάδα που γράφαμε όλοι σαν μανιακοί και παράλληλα τρέχαμε για τις τελευταίες φωτογραφίσεις ήταν αρκετά ζόρικη και ήταν εκείνη που είχαμε κανονίσει τη δοκιμή του CR-V με το νέο του πλέον setup. Όλα καλά και δύο ώρες πριν το ραντεβού με παίρνει ο Κώστας και μου λέει ότι είναι στο αεροδρόμιο και επιστρέφει εκτάκτως στα Χανιά. Ασπρίζω και ήδη σκέφτομαι τις αντιδράσεις του Κλιβανόπουλου όταν θα του το ξεφούρνιζα το νέο. Ο Κώστας όμως μου λέει «τράβα πάρε το αμάξι από την GearTech, πήγαινε φωτογράφισέ το και γύρνα το πίσω», οπότε ευτυχώς όλα καλά. Γλυτώσαμε το εγκεφαλικό του αρχισυντάκτη... Το μόνο που μου ζήτησε ο Κώστας ήταν να το προσέχω γιατί ο συμπλέκτης είναι λίγο απότομος και δεν είχε κάνει ακόμα πολλά χιλιόμετρα, οπότε έπρεπε να το οδηγώ σε φυσιολογικούς ρυθμούς. Ναι; Ναι. Κώστα εσύ μην διαβάσεις την παράγραφο που ακολουθεί, πήγαινε στην επόμενη, οκ;

Οι υπόλοιποι διαβάστε:

Φτάνω στην GearTech, βουτάω τα κλειδιά από τον Γιώργο Ζόμπολα και μαζί με τις ευχές του, με προϊδεάζει για τον συμπλέκτη που είναι λίγο βαρύς και απότομος και θέλει λίγο συνήθεια στην εκκίνηση. Βολεύομαι λοιπόν, ρυθμίζω θέση, καθρέφτες κτλ και πατάω συμπλέκτη και ακούω το χαρακτηριστικό κροτάλισμα που έχουν οι δίδισκοι. Όντως το πετάλι είναι βαρύ και το CR-V ξεκινάει λίγο απότομα, αλλά αν είσαι προσεκτικός στο συμπλεκτάρισμα, μπορείς να ξεκινήσεις χωρίς να «πηδήξει» μπροστά το αμάξι. Τα πρώτα χιλιόμετρα ήταν ό,τι έπρεπε για να μάθω τον συμπλέκτη, αφού είχε αρκετή κίνηση στην Πειραιώς. Περίμενα να βγω σε ανοιχτό δρόμο για να δω πόση δύναμη παραπάνω έχει πλέον το CR-V και η ευκαιρία μου δόθηκε στην ανάβαση του Σχιστού, όπου βγαίνοντας πάτησα μια καλή 2η και αλλαγή στα καπάκια σε 3η και 4η και άφησα όταν είδα ότι η βελόνα του κοντέρ είχε περάσει τα 180km/h! Ρε, πάει καλά αυτό! Και δεν ακούγεται ιδιαίτερα, αφού η εξάτμιση που έχει πάνω, εκτός του ότι δεν φαίνεται, δεν κάνει και θόρυβο, το μόνο που προδίδει τον χαρακτήρα είναι το turbo, η σκάστρα και το external. Τιιιι;;; Έχει και extrenal;;; Ναι, πλέον έχει, αφού η πίεση σκαρφάλωσε από τα 0,6bar στο 1,5bar.

Το κροτάλισμα του συμπλέκτη, όταν είσαι σταματημένος στο φανάρι, προκαλεί τους οδηγούς δίπλα σου να σε κοιτάξουν με απορία. Όσο περισσότερο το οδηγούσα, ξεθάρρευα και πάταγα όλο και περισσότερο το γκάζι και ανέβαζα όλο και περισσότερα χιλιόμετρα. Το να βλέπεις ένα Honda CR-V να γεμίζει τους καθρέφτες σου και στο επόμενο δευτερόλεπτο να σε προσπερνάει και να σε αφήνει δύο κολώνες πίσω, δεν είναι κάτι που βλέπεις κάθε μέρα! Όσο παράλογο μου φαινόταν το γεγονός ότι ο Κώστας έκατσε και έφτιαξε ένα σφυρήλατο CR-V με φρένα, αναρτήσεις και external, άλλο τόσο διασκεδαστικό σαν project μου καθόταν στο μυαλό. Και στο κάτω-κάτω γιατί όχι; Έχεις ένα τέλειο sleeper, ίσως το κορυφαίο sleeper. Ποιος μπορεί να περιμένει ότι ένα εργοστασιακό σε εμφάνιση CR-V κρύβει 500 άλογα στο καπό του; Το μεγάλο γλέντι έγινε όταν έβαλα πάνω το V-BOX και το μέτρησα, αλλά αυτό μην το πείτε στον Κώστα, οκ; Ούτε ότι έκαψα σχεδόν μισό ντεπόζιτο από τα πατήματα που έκανα!

Κοίτα πώς άλλαξε αυτό!

Την πρώτη φορά που το κάναμε δοκιμή στο τεύχος #057, ο stock-block R20A2 κινητήρας του CR-V με μία Garret GTX2871R Gen 2 και διάφορα περιφερειακά είχε βγάλει 330wHp, ενώ τώρα η ιπποδύναμη ανέβηκε στα 470wHp στις 6.700rpm και η ροπή έφτασε τα 40,8kgm στις 6.500rpm, με τη μέτρηση να γίνεται στο Dynapack της GearTech Engineering. Και τι άλλαξε από την πρώτη φορά; Ο κινητήρας απέκτησε πλέον σφυρήλατα πιστόνια της CP-Carrillo, που κατέβασαν ελαφρά τη σχέση συμπίεσης στο 9,7:1 από 10,5:1 που έχει στην εργοστασιακή του μορφή και συνδυάστηκαν με custom ενισχυμένες μπιέλες και δέθηκαν με βίδες της ARP. Στην κυλινδροκεφαλή θα συναντήσουμε τις εργοστασιακές βαλβίδες, οι οποίες όμως χρησιμοποιούν διπλά ελατήρια της Brian Crower και τον εκκεντροφόρο της Skunk2. Πλέον το μοτέρ του CR-V ήταν έτοιμο να δεχθεί το 1,5bar από την  GTX2871R. Η έξτρα πίεση βέβαια χρειάζεται και μεγαλύτερη παροχή τόσο σε αέρα όσο και σε καύσιμο, οπότε τα μπεκ του RSX των 530cc/min μπήκαν στην άκρη και τη θέση τους πήραν τα σημαντικά μεγαλύτερα της Injector Dynamic που ψεκάζουν 1.050cc/min και σκεφτείτε ότι τα εργοστασιακά ήταν μόλις στα 180cc/min! Πλέον το CR-V απέκτησε και ένα external wastegate της Turbosmart, με διάμετρο εμβόλου στα 45mm και μια πολλαπλή εισαγωγής της Weapon R. Το turbo παρέμεινε το ίδιο, αλλά πέρασε πρώτα από τα χέρια του Ανδρέα Κλάδη της Turbo Exelixis. Το ίδιο έμεινε και το μαύρο βαμμένο intercooler που μαζί με την εξάτμιση και τις σωληνώσεις του κατασκεύασε η Levakis Exhaust Systems στα Χανιά. Φυσικά το να δουλέψουν όλα τα παραπάνω σωστά το ανέλαβε ο Γιώργος Ζόμπολας της GearTech Engineering. Χρησιμοποίησε την Hondata ECU και την piggyback μονάδα της Ultratech, καθώς και το boost controller HulkTech, από το οποίο διαλέγει ο Κώστας με τι πίεση θα σας περάσει σουβλάκι.

Και ολίγη από μετάδοση

Η καλύτερη τετρακίνηση που έχει βγάλει η Honda είναι αυτή που είχε το Civic wagon του 89-91, αλλά είναι τρομερά σπάνια να την βρει κανείς. Έχει ένα τέρας transfer case στον πίσω άξονα και στη μέση του κεντρικού άξονα μετάδοσης έχει το Viscous coupling. Πιο εύκολη λύση είναι να πάρει κανείς την τετρακίνηση από το CR-V, το οποίο έχει μονοκόμματο άξονα χωρίς Viscous, η οποία όμως αντέχει μέχρι 350 άλογα. Αν ανέβεις παραπάνω σε ιπποδύναμη, βγάζεις τα δισκάκια του πίσω διαφορικού και βάζεις ένα locking plate είτε αντικαθιστάς τον άξονα με τον αντίστοιχο από Land Rover Freelander που έχει και αυτό Viscous, το οποίο λειτουργεί με σιλικονούχο υγρό. Η Αμερικάνικη Gear X δίνει ένα κιτ που περιέχει δισκάκια με σιλικόνη και μπαίνει στο πίσω transfer του CR-V. Αυτό το σύστημα αντέχει ιπποδυνάμεις μέχρι και 1.500wHp! Αυτό το σετ της Gear X λανσαρίστηκε πρόσφατα και ο Κώστας ήταν αυτός που πήρε το πρώτο, από τα πέντε συνολικά που έχουν πουληθεί μέχρι στιγμής!

Πάμε να παίξουμε τώρα!

Με το παλιό setup για το 0-100km/h ήθελε 6,46sec, ενώ για το 400άρι χρειαζόταν 14,46sec, με 161,08km/h ταχύτητα εξόδου. Τώρα, του αρκούν για τις ίδιες διαδικασίες 5,99sec και 13,76sec, με έξοδο 174,26km/h, με τα πρώτα 18m αρχικά να ήταν στα 2,54sec, ενώ αυτή τη φορά χρειάστηκε 2,44sec. Το 60-160km/h γινόταν πριν σε 11,09sec, ενώ τώρα σε 8,64sec, όσο για το 100-200km/h; Τα 18,58sec έγιναν μόλις 13,40sec! Η παραπάνω δύναμη φάνηκε ξεκάθαρα στις μετρήσεις από στάση, αλλά και στις roll. Το πιο εντυπωσιακό από όλα όμως είναι το 400άρι. Σκεφτείτε ότι μιλάμε για ένα SUV το οποίο έχει μέσα τα πάντα από εξοπλισμό, ανέσεις, ηχοσύστημα κτλ και μάλιστα με έναν σχετικά κακό αεροδυναμικό συντελεστή... Το καλύτερο όμως δεν σας το είπα. Ο Κώστας μου είχε πει να μην το μετρήσω εγώ, αλλά δεν μου είχε εξηγήσει το γιατί.  Προφανώς όχι γιατί φοβόταν πως θα χάλαγε κάτι, αλλά γιατί μέσα στο πορτ-μπαγκάζ κουβαλούσα σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής και των μετρήσεων μια τετράδα 18άρες ζάντες!

Total sleeper!

Το είχα γράψει και τότε, θα το γράψω και τώρα. Το CR-V του Κώστα είναι το απόλυτο sleeper. Βέβαια με τα 500+ άλογα που αποδίδει πλέον είναι ο ορισμός του sleeper! Εκτός από τις ζάντες που προέρχονται από Type R FN2 και τις δεκαπίστονες δαγκάνες με τους αεριζόμενους χαρακτούς δίσκους των 328mm της Tarox, το υπόλοιπο look του CR-V είναι τέρμα εργοστασιακό! Ντίνα, είσαι μια πραγματική ηρωίδα και για το αυτοκίνητο που οδηγείς πλέον, αλλά και για τον άντρα που έχεις!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.997cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 81mm x 96,9mm

Σχέση συμπίεσης: 9,7:1

Garret GTX2871R Gen 2 turbo

Levakis Exhaust Systems intercooler και σωληνώσεις

Levakis Exhaust Systems downpipe 70mm

Levakis Exhaust Systems σύστημα εξαγωγής 70mm

CP-Carrillo σφυρήλατα πιστόνια

Custom ενισχυμένες μπιέλες

ARP βίδες μπιελών

Brian Crower διπλά ελατήρια βαλβίδων

Skunk 2 εκκεντροφόρος

ARP βίδες κεφαλής

Weapon R πολλαπλή εισαγωγής

Turbosmart σκάστρα

Turbosmart external wastegate 45mm

DeatschWerks αντλία βενζίνης 265lt/h

Injector Dynamics 1.050cc/min μπεκ καυσίμου

HulkTech boost controller

Hondata ECU and ultratech piggy back ECU

ECU remap από την GearTech Engineering

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Gear -X viscous coupler

Custom δίδισκο κιτ συμπλέκτη

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Tein Flex Coilover kit

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Tarox δεκαπίστονες δαγκάνες εμπρός

Tarox 328mm αεριζόμενοι χαρακτοί δίσκοι εμπρός

Hel σωληνάκια αεροπορικού τύπου

 

ΤΡΟΧΟΙ

Civic FN2 Type R 7,5Jx18in ζάντες

Starmax Incurro ST450 H/T 225/60 ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της GearTech Engineering

Μέγιστη ισχύς (wHp/rpm): 470/6.700

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 40,8/6.500

Στάδιο βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης: 264%

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,27

0-80                 4,61

0-100               5,99

0-120               7,50    

0-140               9,19

0-160               11,91

0-180               14,80

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,44     @        50,67

60        4,76     @        82,97

100      6,28     @        103,63

200      9,22     @        140,35

400      13,76   @        174,26

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,23

60-160             8,64

60-200             18,04

100-200           13,40

Tuned by:

Geartech Engineering

Πειραιώς & Μοσχονησίων 3, Μοσχάτο

Τηλ: 210 34 10 108

www.geartech.gr

 

Αρθρογράφος

 

Η Ford και η SK κλείνουν την πόρτα στην Τουρκία

Η Ford και η SK κλείνουν την πόρτα στην Τουρκία

Η Ford και η SK ακυρώνουν το σχέδιο για παραγωγή μπαταριών στην Τουρκία.