VW Scirocco 2.0TSI AWD DSG 395Ps

VW Scirocco 2.0TSI AWD DSG 395Ps

Κάποτε, ένα μικρό καινούριο VW Scirocco περίμενε στην αντιπροσωπεία να βρεθεί ο αγοραστής του. Λέμε μικρό, επειδή ήταν το 1.4TSΙ, με τα 122Ps και το χειροκίνητο κιβώτιο και ο αγοραστής που βρέθηκε να το πάρει είχε περίεργες ορέξεις! Τόσο περίεργες που το Scirocco αν και δεν του φαίνεται είναι ένας κρυφός Frankenstein! Και γιατί Frankenstein; Γιατί αντί για τον 1.4TSI έχει τον δίλιτρο από το Scirocco 2.0TSI και κιβώτιο και μετάδοση από Audi TTS. Και φυσικά δεν έχει μόνο αυτά αλλαγμένα, αλλά πολλά ακόμα που θα δείτε στη συνέχεια.

Προσοχή στη λεπτομέρεια!

Πριν δύο χρόνια, στο τεύχος #49, είχαμε γνωρίσει τον Χρήστο, που τότε μας είχε φέρει για δοκιμή ένα ιδιαίτερα προσεγμένο Peugeot 207 Rallye. Ο Χρήστος, εκτός από το Rallye, είναι παράλληλα και ο ιδιοκτήτης της Auto Clean Car στη Νίκαια, που αναλαμβάνει detailing και καθαρισμούς αυτοκινήτων. Ένας από τους πελάτες του, αλλά και φίλος του παράλληλα, είχε ένα VW Scirocco το οποίο το έφερνε αρκετά συχνά για πλύσιμο και detailing στο μαγαζί του Χρήστου. Ο Χρήστος είχε ψαρώσει άσχημα με το Scirocco και το χάζευε κάθε φορά που αναλάμβανε τον καθαρισμό του. Μέχρι που μια μέρα, ο Γιάννης, ο ιδιοκτήτης του, είπε στον Χρήστο ότι το πουλάει και χωρίς να χάσει ευκαιρία, απλά το αγόρασε. Ήξερε από πρώτο χέρι τι έπαιρνε, σε τι κατάσταση ήταν και πόσο προσεγμένο ήταν.

All around

Το Scirocco έχει βελτιώσεις σε όλους τους τομείς, κινητήρα, μετάδοση, ανάρτηση, φρένα, ακόμα και στην εμφάνιση, έχοντας ένα ολοκληρωμένο και ομοιογενές αποτέλεσμα, χωρίς ακρότητες. Την κάθε μηχανολογική εργασία και την επίβλεψη της βελτίωσης την έχει αναλάβει η A.S. Performance στο Κερατσίνι, με το remapping της εργοστασιακής ECU, αλλά και τις TCU να το αναλαμβάνει ο Σπύρος Φλωράτος της B16A Workshop. Το δε αποτέλεσμα, εκτός από λειτουργικό και ομοιογενές, είναι και γρήγορο!

Μετά τη φωτογράφιση ξεκινήσαμε για την ευθεία των μετρήσεων, η οποία όμως ήταν κλειστή λόγω έργων, με αποτέλεσμα να αναγκαστούμε να μετρήσουμε σε μια ευθεία ανάγκης η οποία ήταν αρκετά ανηφορική. Η υψομετρική διαφορά μεταξύ εκκίνησης και τερματισμού ήταν στα 20 μέτρα περίπου, οπότε μπορείτε να καταλάβετε ότι το Scirocco αδικήθηκε. Η έντονη ανωφέρεια ξεκινάει από το 1/3 τη διαδρομής και επηρεάζει αρκετά τις επιδόσεις στα πολλά χιλιόμετρα. Παρά το γεγονός αυτό όμως, το 0-100km/h έγινε σε μόλις 4,65sec, με μια πολύ καλή εκκίνηση, με τα πρώτα 18 μέτρα να διανύονται σε 2,21sec! Ο Χρήστος δεν είναι από τους ανθρώπους που θα λιώσουν το αυτοκίνητό τους στις εκκινήσεις στα φανάρια και κατά βάση αυτή ήταν και η πρώτη φορά που το ξεκίνησε τέρμα. Μέχρι τα 160km/h κάναμε 11,39sec και από εκεί και πέρα η ανηφόρα δυσκόλεψε την επιτάχυνση, αφού για τα 180km/h χρειαστήκαμε 16,5sec. Για κάθε 20km/h ταχύτητας μεσολαβούσαν περίπου 2,2sec μέχρι τα 140km/h, ενώ από τα 140km/h στα 160km/h πέρασαν 2,8sec και τέλος από τα 160km/h στα 180km/h, όπου και άφησε το γκάζι ο Χρήστος, πέρασαν 5,11sec. Παρ' όλα αυτά, για το 400άρι χρειαστήκαμε 13,07sec με την ταχύτητα εξόδου να είναι στα 169,62km/h! Το δε 60-160km/h έγινε σε 9,08sec. Τι θα γινόταν σε μια σωστή ευθεία; Σίγουρα το 400άρι θα ήταν αρκετά κάτω από τα 13sec, ενώ μπορείτε να υπολογίσετε και τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο λιγότερο για το 60-160km/h. Δυστυχώς την ημέρα της δοκιμής και των μετρήσεων δεν είχαμε καθόλου χρόνο για να επαναλάβουμε σωστά τις μετρήσεις, αφού το τεύχος έφευγε σε δύο μέρες για τυπογραφείο…

Και πώς φτάσαμε εδώ;

Η A.S. Performance είχε μπόλικη δουλειά μπροστά της όταν ο Γιάννης αποφάσισε να κάνει τετρακίνητο και δίλιτρο το Scirocco του. Ο δότης που βρέθηκε ήταν ένα Audi 8S TTS του 2010, το οποίο πρόσφερε το DSG κιβώτιο, καθώς και το Haldex σύστημα τετρακίνησής του. Ο δίλιτρος κινητήρας ήρθε από κάποιο αδικοχαμένο Scirocco 2.0TSI, όμως πριν πάρει τη θέση του στο μηχανοστάσιο του Frankenstein μας, δέχθηκε ορισμένες επεμβάσεις στο εσωτερικό του για να αυξηθεί η αντοχή του. Τα πιστόνια και οι μπιέλες αντικαταστάθηκαν από τα αντίστοιχα ενισχυμένα από 2.0TFSI με κωδικό κινητήρα CDL, που προέρχεται από την γενιά κινητήρων TFSI EA113 και ρίχνουν ταυτόχρονα τη σχέση συμπίεσης στο 9,8:1. Επιπλέον, αλλάχθηκαν τα ελατήρια των βαλβίδων με τα αντίστοιχα της Supertech.

Η παροχή καυσίμου ενισχύθηκε με την αντικατάσταση της αντλίας υψηλής με μία της Loba, που διαθέτει αυξημένη παροχή κατά 50% σε σχέση με την εργοστασιακή, καθώς και με τα μπεκ καυσίμου που προέρχονται από Opel GT. Η Power Up Exhaust ανέλαβε όλο το σύστημα εξαγωγής, με διάμετρο σωληνώσεων στα 76mm, που αποτελείται από ένα downpipe, καταλύτη των 200cpsi της HJS, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι με δύο διπλές μπούκες. Επίσης, κατασκεύασε και ένα intercooler μαζί με τις απαραίτητες σωληνώσεις του, το οποίο επαρκεί για ιπποδυνάμεις που φτάνουν μέχρι τα 550Ps, καθώς και την αλουμινένια σωλήνα εισαγωγής αέρα με διάμετρο στα 76mm, που καταλήγει στο turbo και έχει στην άλλη της άκρη μια φιλτροχοάνη της Aeroflow. Το turbo που χρησιμοποιήθηκε είναι το δοκιμασμένο και αποδοτικό Borg Warner Κ04-064 και συνεργάζεται με ένα external wastegate της TiAL, με διάμετρο εμβόλου 38mm. Οι τελικές λεπτομέρειες στο χώρο του μηχανοστασίου αφορούν την τοποθέτηση ενός δοχείου αναθυμιάσεων της Epman, τους custom σωλήνες παροχής λαδιού που είναι αεροπορικού τύπου, τα κολάρα σιλικόνης της SRP και τέλος, τους -κλασσικούς- πολλαπλασιαστές της NGK. Με πίεση 1,75bar το αυτοκίνητο έχει αποδώσει σε ΜΑΗΑ δυναμόμετρο 395Ps στις 6.900rpm, με 51kgm ροπής στις 5.650rpm.

Ολοκληρωμένο!

Το εσωτερικό είναι το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που παρέμεινε εργοστασιακό. Τα άλλα σημεία αφορούν την τοποθέτηση του coilover κιτ της KW, Variant 2, καθώς και τις αντιστρεπτικές μεγαλύτερης διαμέτρου της H&R εμπρός και πίσω. Εντυπωσιακά όμως είναι και τα τεράστια φρένα, που χρησιμοποιούν εξαπίστονες δαγκάνες της Akebono, με χαρακτούς δίσκους διάστασης 390x36mm εμπρός, ενώ πίσω χρησιμοποιούν αεριζόμενους δίσκους και δαγκάνες από το Audi TTS, σε διάσταση 310x22mm, με σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Goodridge.

Τόσο άψογο!

Γιατί μου άρεσε; Γιατί ήταν σωστά βελτιωμένο, τρομερά ομοιογενές και γρήγορο. Γιατί είναι ήσυχο, αφού ακόμα και με τέρμα γκάζι ο θόρυβος από την εξάτμιση ακούγεται όσο χρειάζεται, επιτρέποντάς σου να κάνεις βόλτες σε φυσιολογικούς ρυθμούς και ταξίδια χωρίς συντονισμούς, βουητά και περιττούς ενοχλητικούς θορύβους. Γιατί δεν του λείπει τίποτα από τον εξοπλισμό άνεσης και φυσικά γιατί είναι τόσο προσεγμένο, που νομίζεις ότι κινείται ελάχιστα στο δρόμο! Ο Χρήστος βέβαια το καθαρίζει σχολαστικά σχεδόν κάθε δύο μέρες και όσο και να ψάξεις σε οποιοδήποτε σημείο του αυτοκινήτου, δεν θα βρεις πουθενά το παραμικρό ψεγάδι. Ναι, το Scirocco του είναι ένα από τα αυτοκίνητα που εκεί που τα οδηγείς ήρεμα σε νορμάλ ρυθμούς, απλά πατάς τέρμα το γκάζι και εξαφανίζεσαι! Μακάρι να είχαμε το περιθώριο να του κάνουμε μετρήσεις σε μία από τις κλασσικές ευθείες των μετρήσεών μας, αλλά κάτι μου λέει ότι δεν θα μείνει και πολύ καιρό με αυτό το στάδιο...

  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.984cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm

Σχέση συμπίεσης: 9,8:1

Έμβολα 2.0TFSI CDL

Μπιέλες 2.0TFSI CDL

Borg Warner K04-064 turbo

TiAL external wastegate 38mm

Supertech ελατήρια βαλβίδων

Loba αντλία υψηλής πίεσης

Opel GT μπεκ καυσίμου

Power Up σύστημα εξαγωγής 76mm

Power Up downpipe 76mm

Power Up intercooler και σωληνώσεις

HJS 200cpsi καταλύτης

Β16Α Workshop ECU remapping

Aeroflow φιλτροχοάνη

Power Up σωλήνα εισαγωγής αέρα

Epman δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

NGK πολλαπλασιαστές

SRP κολάρα σιλικόνης

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Audi TTS Haldex τετρακίνηση

DQ250 κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

KW Variant 2 coilover kit

H&R αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Akebono εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός

Brembo 390x36mm αεριζόμενοι χαρακτοί-τρυπητοί δίσκοι εμπρός

Audi TTS 310x22mm αεριζόμενοι δίσκοι πίσω

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου

 

ΤΡΟΧΟΙ

Japan Racing JR18 ET35 9,5Jx18in ζάντες

Pirelli P Zero 235/35 ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Στάδιο βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης: 327%

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,31

0-80                 3,29

0-100               4,65

0-120               6,38    

0-140               8,59

0-160               11,39

0-180               16,5

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,21     @        57,92

60        4,17     @        93,59

100      5,57     @        111,19

200      8,43     @        138,71

400      13,07   @        169,62

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,07

60-160             9,08

Tuned by:

AS Performance

Χίου 2

Κερατσίνι

Τηλ.: 211 11 61 876

 

Αρθρογράφος

 

Νόμιζα ότι ήμουνα σε πίστα!

Νόμιζα ότι ήμουνα σε πίστα!

Αυτή την δικαιολογία χρησιμοποίησε ένας οδηγός BMW σειράς 3 σε έλεγχο που του έκαναν για υπερβολική ταχύτητα στην Αυστραλία!