Honda CR-V Κ20 Turbo 370Ps
Μπορεί να έχει αεροδυναμική όσο ένα περίπτερο, μπορεί να είναι πολύ μεγάλο και βαρύ, μπορεί να έχει τελείως διαφορετικό προσανατολισμό, που να απέχει από κόντρες και πατήματα σε ευθείες, αλλά όλα τα παραπάνω δεν εμπόδισαν τον Βασίλη, τον ιδιοκτήτη αυτού του Honda CR-V, να του βάλει έναν Κ20Ζ και να το τουρμπίσει! Ο Βασίλης είχε στην κατοχή του ένα Honda Civic Type R EP3 και παράλληλα είναι μέλος των Redliners και, όπως καταλάβατε, έχει μία ιδιαίτερη αγάπη για την Honda και τα μοντέλα της. Στους Redliners βρήκε ένα φιλικό κλίμα και μια ομαδικότητα, που κρατάει στη ζωή το πάθος του Βασίλη να ψάχνει να βρει όλες τις κρυμμένες δυνατότητες ενός αυτοκινήτου μέσα από τη βελτίωση. Όταν πούλησε το Type R, το έκανε γιατί ήθελε κάτι με περισσότερους χώρους, έτσι λοιπόν η απόκτηση ενός CR-V ήταν μονόδρομος γι’ αυτόν. Όμως όταν έχεις συνηθίσει τα 200Ps του Type R, τι να σου πουν τα 150Ps και μάλιστα όταν αυτά έχουν να τραβήξουν επιπλέον 300kg…
Και γιατί βελτίωση?
Ο κύριος λόγος που ασχολήθηκε με τη βελτίωση του CR-V ήταν ότι κανένας στην Ελλάδα δεν είχε ασχοληθεί με αυτό, αλλά και το γεγονός ότι ήθελε να δει τι μπορεί να κάνει ένας Κ20 με turbo σε μια καρότσα SUV. Ο Κ20Α4, που φοράει από το εργοστάσιο το CR-V, έχει αρκετές διαφορές με τον αντίστοιχο που θα συναντήσουμε σε ένα Type-R. Αυτές έχουν να κάνουν κυρίως με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδωνi-VTEC και τον τρόπο λειτουργίας του, αφού στο CR-V σκοπός είναι κυρίως η ροπή στις μεσαίες και η οικονομία καυσίμου και πολύ λιγότερο οι επιδόσεις. Για αρχή, ο Βασίλης τοποθέτησε ένα turbo kit στον εργοστασιακό κινητήρα του CR-V μαζί με ένα σετ ψεκασμού μεθανόλης για να ψύχει τον εισερχόμενο αέρα, μιας και δεν είχε βάλει intercooler. Το set-up όμως αυτό δεν του άρεσε ιδιαίτερα, μιας και ήθελε έναν Κ20 που να μπορεί να αποδώσει περισσότερη δύναμη και έτσι προχώρησε στην αγορά ενός Κ20Ζ από Civic Type R FN2, από τον Πλατάνα.
Νέος κινητήρας λοιπόν!
Με τον καινούργιο κινητήρα στα χέρια του, ο Βασίλης πήγε στον Δημήτρη Αλουμανή, ο οποίος ανέλαβε την τοποθέτηση. Πριν γίνει αυτό, αλλάχθηκαν τα ελατήρια των βαλβίδων με διπλά της Supertech, ενώ τοποθετήθηκαν και τα αντίστοιχα retainers της ίδιας εταιρείας. Η τροφοδοσία καυσίμου ενισχύθηκε με τα μπεκ καυσίμου Deka της Siemens, με παροχή στα 900cc/min, καθώς και με μία αντλία βενζίνης της Walbro. Η μπαταρία χρειάστηκε να αλλάξει θέση, αφού από εκεί πλέον περνούν οι χειροποίητες σωληνώσεις που κατασκεύασε ο Δημήτρης, οι οποίες χρησιμοποιούν κολάρα σιλικόνης της NRG και συνδέονται με το intercooler της Precision, το οποίο ανταπεξέρχεται σε ιπποδυνάμεις που φτάνουν τα 450Ps. Ο Δημήτρης κατασκεύασε μια πολλαπλή εξαγωγής και πάνω της τοποθετήθηκε το turbo της Garrett, GT3076R, το οποίο είναι ικανό να δώσει παροχή για μέχρι και 530Ps. Η υπόλοιπη εξάτμιση είναι αντίγραφο της Mugen και έχει διάμετρο 70mm, η οποία κατασκευάστηκε και αυτή από την Dynoworx. Στο κύκλωμα του turbo θα συναντήσουμε και τη σκάστρα της Turbosmart, καθώς και το external της TiAL των 38mm. Στο ταμπλό συναντάμε μία οθόνη 2DIN, που -μέσω λογισμικού Android- συνδέεται real time με την εργοστασιακή μονάδα ECU, η οποία έχει επάνω της το τσιπ της Doctronic, ProECU-K, την οποία φυσικά ανέλαβε ο Γιάννης Κουραμπάς ή αλλιώς ef9_tuned, αφού πρώτα στάλθηκε στην Αυστρία η ECU για να τοποθετηθεί το τσιπ. Το Pro ECU-K είναι μία έξυπνη λύση, αφού, με σχετικά μικρό κόστος (375-500 ευρώ), η εργοστασιακή ECU των K20 γίνεται μια εξελιγμένη μονάδα για τον έλεγχο του ψεκασμού και της ανάφλεξης, αλλά διαθέτει επίσης πολλές άλλες λειτουργίες, όπως Map Sensors Control, VTEC Control, Flatshift, Boost Control, Launch Control, Antilag κ.α. Μέσω της οθόνης στο ταμπλό παίρνουμε ενδείξεις, όπως για το άνοιγμα της πεταλούδας, για τη θερμοκρασία νερού και αέρα, για τις rpm κινητήρα, αλλά και για την ταχύτητα υπολογισμένη βάσει GPS. Η οθόνη αυτή και το wideband της Innovate είναι οι μοναδικές επεμβάσεις στο εσωτερικό του CR-V. Το turbo είναι ρυθμισμένο να λειτουργεί στο 0,7bar και εκεί υπολογίζεται ότι ο κινητήρας αποδίδει περίπου 370Ps. Σίγουρα μπορεί να βγάλει ακόμα περισσότερη δύναμη, μην ξεχνάτε ότι έχουμε δει αρκετά Κ20 με εργοστασιακά εντόσθια να φτάνουν και να ξεπερνούν τα 500Ps, χωρίς πρόβλημα. Όμως το ζητούμενο εδώ δεν ήταν να φτιαχτεί ένα αυτοκίνητο για να καταπίνει τις ευθείες. Δυναμομέτρηση δεν έχει γίνει, γιατί η τετρακίνηση εμπλέκεται μόλις σπινιάρουν οι μπροστά τροχοί και αυτό πάνω στο δυναμόμετρο δεν λειτουργεί σωστά.
Σχεδόν sleeper!
Εξωτερικά, το μόνο που βάζει σε υποψίες είναι το intercooler που ξεπροβάλλει από το κάτω μέρος του προφυλακτήρα και οι Enkei ζάντες που προέρχονται από Lancer EVO VIII. Θα πρέπει να είναι κάποιος αρκετά παρατηρητικός για να δει ότι το αμάξωμα είναι κατά 4cm χαμηλωμένο χάρη στα ελατήρια της Eibach, τα οποία συνδυάζονται με αμορτισέρ Kayaba. Ο ακόμα πιο προσεκτικός παρατηρητής θα δει και τα αρκετά πιο μεγάλα φρένα που προέρχονται από Civic Type R. Στις μετρήσεις από στάση δεν τα πήγαμε και τόσο καλά, αφού ο Βασίλης γενικά δεν κάνει εκκινήσεις με τέρμα γκάζι και αυτό φάνηκε από τα -υπερβολικά- 3,52sec που χρειάστηκε να περάσουν για να διανύσουμε τα πρώτα 18 μέτρα. Οπότε τα 9sec για τα πρώτα 100km/h σίγουρα δεν είναι αντιπροσωπευτικά των δυνατοτήτων του CR-V. Σκεφτείτε ότι στην εργοστασιακή του μορφή θέλει 10,8sec γι’ αυτήν την μέτρηση και τώρα, που έχει σχεδόν 220 άλογα παραπάνω, θα περιμέναμε κάτι γύρω στα 8sec. Σίγουρα δεν βοηθάει η αεροδυναμική τσιμεντόλιθου, αλλά και το γεγονός ότι στις μετρήσεις ο Βασίλης έσκασε μύτη full extra, με σχεδόν γεμάτο ρεζερβουάρ, τίγκα χώρο αποσκευών, ακόμα και παιδικό καθισματάκι!
Ένα μεγάλο παιχνίδι!
Όπως καταλαβαίνετε, δεν πραγματοποιήσαμε αυτή τη δοκιμή για τους χρόνους που γράφει το αυτοκίνητο αυτό. Το κάναμε για να δείτε μία διαφορετική μετατροπή που μπορεί ακόμα και κάποιοι από εσάς να έχετε σκεφτεί και δεν το τολμάτε, γιατί δεν είστε σίγουροι, αν θα δουλεύει. Να το, λοιπόν, δουλεύει και μάλιστα έχει πολύ πλάκα στο δρόμο. Μπορείς να κινηθείς σε χαλαρούς ρυθμούς και μόλις βρεις κάποιον ανυποψίαστο να πατήσεις μία 3η με τέρμα γκάζι και να τον βλέπεις να σε κοιτάει με ανοιχτό το στόμα, όταν θα ακούει το external και θα σε βλέπει να απομακρύνεσαι! Στην καθημερινή οδήγηση, το μόνο που θα σε δυσκολέψει λίγο είναι ο κάπως απότομος συμπλέκτης της Competition Clutch, αλλά αυτό είναι κάτι που συνηθίζεται σχετικά εύκολα. Πάντως, όσο πατάς το γκάζι, τόσο θες να κοιτάς ξανά και ξανά το εσωτερικό για βεβαιωθείς ότι είσαι μέσα σε ένα SUV με αχανείς χώρους! Και σας έχουμε και ένα extra Power-tip, αν ψήνεστε για μια τέτοια μετατροπή. Ο Βασίλης έχει το CR-V προς πώληση, αφού έχει πλέον άλλα πράγματα στο νου του για να βελτιώσει!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,7:1
K20Z by Type-R FN2
Garrett GT3076R turbo
Turbosmart σκάστρα
TiAL external wastegate 38mm
Precision intercooler
Custom σωληνώσεις intercooler
Custom πολλαπλή εξαγωγής
Custom σύστημα εξαγωγής 70mm
Deka Siemens μπεκ καυσίμου 900cc/min
Walbro αντλία βενζίνης
Supertech διπλά ελατήρια βαλβίδων
Supertech retainers
Custom βάση μπαταρίας
NRG κολάρα σιλικόνης
Doctronic ProECU-Κ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Competition clutch δισκόπλατο
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακό
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Kayaba αμορτισέρ
Eibach ελατήρια 4cm
Honda Civic Type-R εμπρός φρένα
ΤΡΟΧΟΙ
Enkei 7Jx18” ζάντες
SportActive GT 235/45 ελαστικά
TUNED BY:
Dynoworx
2ο χλμ. Λεωφόρος Λαυρίου
Κορωπί
Τηλ.: 693 722 2355
Ef_9tuned
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCK CAR*
0-60 5,46
0-80 7,24
0-100 9,04
0-120 11,65
0-140 14,16
0-160 17,94
0-180 22,01
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 3,52 @ 39,00
60 6,29 @ 68,94
100 8,10 @ 89,94
200 11,51 @ 119,03
400 16,69 @ 156,56
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 4,7
80-110 3,41
100-140 4,83
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 5,45
60-160 10,44
60-200 20,25
100-200 17,22
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η νέα κορυφαία Taycan πιθανόν θα έχει τρεις ηλεκτροκινητήρες και δημιουργήθηκε για να αντιμετωπίσει τα μοντέλα της Tesla και της Lucid