Honda Future Models
Blue skies for our children
Αυτή είναι μια φράση που ακούγεται συχνά στα κεντρικά της Honda και ακόμη περισσότερο στο R&D τμήμα της. Συνδέοντάς το με το επίσημο motto της, “The Power of Dreams”, η Ιαπωνική εταιρεία έχει δεσμευτεί ότι θα πετύχει στόχους που με την πρώτη ματιά φαίνονται ...ανέφικτοι! Ήδη το 2020, ο σύγχρονος στόλος των αυτοκινήτων της Honda εκπέμπει 30% λιγότερους ρύπους απ' τον αντίστοιχο του 2001, κάτι που από μόνο του είναι ένα μεγάλο επίτευγμα, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς πόσο μεγάλωσαν τα οχήματα και πόσο εμπλουτίστηκε ο εξοπλισμός τους.
Το μεγαλύτερο όμως στοίχημα αφορά τα επόμενα 30 χρόνια, όπου για το 2050 έχουν βάλει στόχο τη μείωση κατά 50% στους ρύπους. Όχι όμως τους ρύπους του τότε καινούριου στόλου, αλλά για τον συνολικό αριθμό αυτοκινήτων της Honda παγκοσμίως που θα κινούνται στους δρόμους. Αυτό σημαίνει ότι έχουν βάλει σκοπό τότε τα καινούρια οχήματα της εταιρείας να εκπέμπουν 80-90% λιγότερο CO2 απ' ό,τι τα αντίστοιχα του 2001! Για να το πετύχουν αυτό ξεκίνησαν με τον εξηλεκτρισμό του στόλου, το Honda Electric Vision, θέλοντας μέχρι τα τέλη του 2022 να έχουν στην ευρωπαϊκή αγορά 6 mainstream μοντέλα αποκλειστικά με ηλεκτρικά και υβριδικά σύνολα κάτω από το καπό. Τα τρία από αυτά (Honda e, Jazz e:HEV και CR-V) είναι ήδη στην αγορά, σε λίγο καιρό όμως έρχεται και το 4ο, το ολοκαίνουριο...
HR-V
Η επόμενη γενιά του δημοφιλούς compact SUV θα παρουσιαστεί στα τέλη του 2021 και θα ξεχωρίζει κυρίως από το ισχυρό και άμεσης απόκρισης υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ουσιαστικά, θα είναι μία ανώτερη έκδοση του συστήματος που φοράει το υβριδικό Jazz, προκειμένου να ανταπεξέλθει με το μεγαλύτερο μέγεθος και βάρος. Επειδή στις ΗΠΑ πωλείται το υβριδικό Insight, που σε διαστάσεις και βάρος πλησιάζει αυτά του HR-V, τότε το πιο πιθανό είναι να δούμε και αυτούσια τα μηχανικά μέρη να μεταφέρονται εδώ. Αν είναι έτσι, τότε θα έχουμε τον 1.5lt κινητήρα βενζίνης που λειτουργεί στον πιο αποδοτικό κύκλο Atkinson (131Ps) και μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα (108Ps) θα έχουμε μία συνολική απόδοση που θα κυμαίνεται γύρω στα 150-160Ps.
Σχεδιαστικά, είναι αρκετά τολμηρό και κάνει ξεχωριστή την παρουσία του στο δρόμο. Υπάρχουν επιρροές από την αισθητική ενός coupe, διατηρώντας και αναβαθμίζοντας όμως τα πλεονεκτήματα άνεσης και ευρυχωρίας για τα οποία φημίζεται. Η νέα, έντονη μάσκα, μαζί με το μακρύ καπό και τα πιο αιχμηρά, κάθετα πλαϊνά τμήματα (προς όφελος της ευρυχωρίας εσωτερικού) το κάνουν να αποπνέει μία αίσθηση στιβαρότητας, όπως αρμόζει σε ένα SUV. Στο ευρύχωρο εσωτερικό, η σύγχρονη, μινιμαλιστική αισθητική, που ξεκινά από την οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων, είναι αποτέλεσμα της απέριττης φιλοσοφίας, όπου το κάθε στοιχείο είναι μελετημένο και εργονομικά τοποθετημένο. Επιπλέον οι μοντέρνες και ποιοτικές επενδύσεις δίνουν την αίσθηση ενός premium SUV. Χάρη στην άριστη ενσωμάτωση του υβριδικού συστήματος σε συνδυασμό με την κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ, το νέο HR-V διατηρεί τα καθίσματα “Magic Seats” που προσφέρουν δύο δυνατότητες αναδίπλωσης.
Next Gen
Πλησιάζουν τα 50 χρόνια από τότε που το πρώτο Civic κυκλοφόρησε στους δρόμους και έχει γίνει συνώνυμο της αξιοπιστίας και της πρακτικότητας. Ταυτόχρονα όμως έχει κερδίσει και τις καρδιές των «γρήγορων» με τις Type R εκδόσεις του, αφού ανέκαθεν πρωταγωνιστούσαν στην κατηγορία των Ηot-Hatch. Αφού είναι θέμα χρόνου να παρουσιαστεί το νέο Civic 11ης γενιάς, η κορυφαία έκδοση είναι αυτή που έχει εξάψει την περιέργεια και τη φαντασία του κόσμου, κάτι που είναι απόλυτα λογικό, εφόσον όλοι περιμένουν κάτι καλύτερο απ' το υπάρχον μοντέλο που έχει λάβει διθυραμβικές κριτικές παγκοσμίως.
Ο δίλιτρος turbo κινητήρας Κ20C1 θα παραμείνει, μόνο που η δύναμη θα είναι αυξημένη σε σχέση με τα 320Ps που αποδίδει τώρα. Άλλωστε, όλοι όσοι το είχαν οδηγήσει παρατήρησαν ότι αυτός ο κινητήρας εύκολα μπορούσε να αποδώσει περισσότερα άλογα χωρίς το παραμικρό πρόβλημα αξιοπιστίας, μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για Honda και τους “overengineered” κινητήρες της. Θα συνοδεύεται από 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, γι' αυτούς που ζητούν 100% συμμετοχή στην οδήγηση ή ένα καινούριο, αυτόματο διπλού συμπλέκτη, για όσους προτιμούν τις απόλυτες επιδόσεις. Εννοείται ότι το μπλοκέ διαφορικό δεν θα μπορούσε να λείπει! Η διάταξη της ανάρτησης διατηρεί παρόμοια αρχιτεκτονική, με γόνατα McPherson Dual Axis Strut και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με ανασχεδιασμένο σύστημα Adaptive Damper System, με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ να προσφέρουν μέγιστη πρόσφυση και βελτιωμένη άνεση. Μέσα από τις 20άρες ζάντες διακρίνονται οι μεγάλες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo που έχουν αποδείξει ότι κάνουν τέλεια τη δουλειά τους και τιθασεύουν άμεσα αυτοκίνητο και οδηγό όταν τους ζητηθεί.
Ωριμότητα
Η εξωτερική εμφάνιση της νέας γενιάς Civic είναι πιο ώριμη και χάρη στις φαρδιές γραμμές και το επίπεδο καπό, σε κάνει να μπερδεύεσαι και να νομίζεις ότι κοιτάς το Accord. Μπορεί να μην μεγάλωσε σε διαστάσεις, αλλά οπτικά δείχνει σαν να ανήκει σε μεγαλύτερη κατηγορία. Στο Type R θα υπάρχει η αεροτομή που θα το κάνει να ξεχωρίζει απ' τα «απλά» μοντέλα, ενώ ο διάχυτης με τις πολλαπλές εξατμίσεις, οι πλευρικές ποδιές και η μικρότερη απόσταση απ' το έδαφος δείχνουν ότι είναι όχημα χτισμένο για μέγιστη οδηγική ευχαρίστηση. Στο εσωτερικό βρίσκουμε το ίδιο χαρακτηριστικό της ωριμότητας, αλλά με μεγάλες δόσεις μινιμαλισμού. Υπάρχει η οθόνη των 9in πάνω στο ταμπλό που θα χειρίζεται το infotainment, όμως και αναλογικά χειριστήρια για ευκολία και αμεσότητα. Τα σπορ στοιχεία δεν πρόκειται να λείπουν, άλλωστε για Type R μιλάμε, εδώ όλα υπάρχουν για να νιώσεις την ομορφιά της γρήγορης οδήγησης.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Subaru ανάρτησε ένα μικρό video που αποκαλύπτει το νέο WRX S4 το οποίο θα παρουσιαστεί σύντομα στην ιαπωνική αγορά.