Honda Jazz 1.3 i-VTEC 102Ps
Jazz ή Fit
«Jazz» ονομάζεται στην Ευρώπη και «Fit» σε Αμερική, Κίνα και Ιαπωνία. Ένα αυτοκίνητο, που χαρακτηρίζεται ίσως καλύτερα ως ένα mini MPV, γνωστό για την άνεσή του να κινείται εντός πόλης, αλλά και για τους ιδιαίτερα πρακτικούς εσωτερικούς του χώρους. Το νέο Jazz βασίζεται στην Global Compact πλατφόρμα, διαθέτει νέα εμπρός ανάρτηση, μεγαλύτερο μεταξόνιο και ολοκαίνουργιο high - tech κινητήρα Honda Earth Dreams. Πως είναι όλα αυτά στην πράξη?
Στην πόλη
Εκεί, λοιπόν, που του ταιριάζει, εκεί διαλέξαμε να το κινήσουμε. Γενικώς, εμφανισιακά θυμίζει το προηγούμενο Jazz, αφού το επιτυχημένο σχήμα του δεν είχε λόγο να αλλάξει. Όμως, ειδικά εμπρός, υιοθετεί τις γραμμές των υπόλοιπων μοντέλων της εταιρείας, κάνοντάς το έτσι επιθετικό και sport. Δεδομένου ότι βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα της Honda, όπως για παράδειγμα και το νέο HR - V, οι διαστάσεις του το τοποθετούν οριακά στη supermini κατηγορία, αφού έχει μήκος 3.995mm. Είναι 95mm πιο μακρύ από το προηγούμενο Jazz και 20mm ψηλότερο. Με το ρεζερβουάρ να βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα και τα πόδια οδηγού - συνοδηγού, απελευθερώνεται μπόλικος χώρος από το πίσω μέρος και έτσι το Jazz καταφέρνει να έχει πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 354lt, όταν το Civic έχει 407! Το μαγικό σύστημα Magic Seats σας επιτρέπει να χωρέσετε μέσα στο Jazz δύο ποδήλατα – ένα μεγάλο κι ένα μικρό - καθώς και ένα παιδικό κάθισμα ταυτόχρονα. Ακόμα και μία καινούργια LED τεράστια τηλεόραση στο κουτί της ή μπόλικες κούτες για μετακόμιση, αφού, αν ρίξετε εντελώς τα πίσω καθίσματα, ο χώρος θυμίζει μικρό βαν. Πιο μπροστά τώρα, το ταμπλό του Jazz είναι άριστο, όχι φλύαρο και με πολύ καλή εργονομία. Στραμμένο προς τον οδηγό, με όσα κουμπιά χρειάζεται και με αρκετά καλή ποιότητα. Στη βασική έκδοση, τα πλαστικά είναι κάπως σκληρά, ενώ στις επόμενες, η ποιότητα είναι αναβαθμισμένη. Στην ακριβή έκδοση, που είχαμε για δοκιμή, η κεντρική οθόνη αφής 7in φιλοξενεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Honda Connect, με όλες τις συνδέσεις να είναι διαθέσιμες. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από τρία όργανα, τα οποία διαθέτουν φωτιζόμενα «δαχτυλίδια», που - με επιλεγμένη τη λειτουργία Eco Assist - μεταβάλλουν το φωτισμό από λευκό σε πράσινο, αναλόγως με το πόσο οικονομικά οδηγείτε.
Γήινα Όνειρα
Η τεχνολογία της Honda είναι γνωστή και σεβαστή από την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν θα μπορούσε να μην δώσει στο νέο Jazz έναν ολόφρεσκο κινητήρα, με νέες τεχνολογίες και ενδιαφέρουσες λειτουργίες. Ο 1.3 i - VTEC αποδίδει 102 άλογα, είναι βενζινοκινητήρας φυσικά και, με μία έξυπνη λειτουργία των μεταβαλλόμενων βαλβίδων, καταφέρνει να αλλάζει το λόγο συμπίεσης, άρα και τη ροπή, αναλόγως των στροφών λειτουργίας. Το σύστημα του i - VTEC αναλαμβάνει να καθυστερεί το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, με αποτέλεσμα η διαδικασία της συμπίεσης να κρατά λιγότερη ώρα από εκείνη της εκτόνωσης. Έτσι, ο λόγος συμπίεσης μειώνεται, ενώ ο λόγος εκτόνωσης παραμένει ο ίδιος. Με αποτέλεσμα, η πίεση, που έχει ο θάλαμος καύσης στο τέλος της λειτουργίας της εκτόνωσης, να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στην ατμοσφαιρική πίεση κι επομένως η παραγωγή ενέργειας να γίνεται πιο αποδοτική. Στην πράξη, τα πράγματα είναι κάπως περίεργα. Εξηγούμαι. Οι κινητήρες στην εποχή μας πλέον βγάζουν τη δύναμη και τη ροπή τους σε πολύ χαμηλές στροφές, από τις 2.000 έως τις 3.000 για παράδειγμα. Ο L13B της Honda βγάζει τη μέγιστη ροπή του (13,1kgm) στις 5.000rpm και τη δύναμή του στις 6.000rpm, νούμερα που τον ρίχνουν «πίσω» σε σχέση με άλλους. Το πολύ καλό – και σε σχέσεις, αλλά και στο τρομερό κούμπωμα του επιλογέα του - μηχανικό εξάρι σασμάν του, όμως, βοηθάει πολύ την κατάσταση, αφού μετατρέπει τον κινητήρα σε σβέλτο και οικονομικό ταυτόχρονα. Το σύνολο, όμως, πάσχει στην προσπέραση ή ακόμα και όταν χρειάζεσαι άμεσα δύναμη για γρήγορες κινήσεις εντός πόλης. Εκεί, πρέπει να κατεβάσεις από μία έως και δύο σχέσεις, ώστε να πετύχεις το σκοπό σου, όταν με άλλα σύνολα απλά δεν ακουμπάς τον επιλογέα. Θα δείτε και στις μετρήσεις ότι από στάση δεν είναι αργό, χάνει, όμως, στις ρεπρίζ. Όπως, όμως, και να έχει, είναι ένας πολύ οικονομικός κινητήρας. Με το Jazz είδαμε σταθερά πολύ χαμηλά 5lt/100km εντός πόλης, με έντονη κίνηση και σταμάτα - ξεκίνα.
Στο δρόμο
Το βγάλαμε και λιγάκι εκτός, για να ξεσκάσει, αλλά και να δούμε και τις άλλες του δυνατότητες. Η ανάρτηση του Jazz είναι ειδικά διαμορφωμένη για χρήση στην Ευρώπη. Το εμπρός σύστημα αποτελείται από γόνατα MacPherson και το πίσω από ημιάκαμπτο άξονα τύπου H. Το τιμόνι έχει γίνει 22,5% πιο γρήγορο από τον προκάτοχό του, αφού ο λόγος υποπολλαπλασιασμού έχει μειωθεί από το 18,2:1 στο 14,1:1. Έτσι, το τιμόνι είναι πιο άμεσο και παρέχει περισσότερες πληροφορίες. Σε συνδυασμό με την κατά 12% πιο άκαμπτη πλατφόρμα, το Jazz πατάει «σίγουρα» και σε αφήνει να το εμπιστευτείς. Φρένα άριστα, δεν δείχνει να χρειάζεται κάτι περισσότερο. Η ευθεία των μετρήσεων μας ξεκαθάρισε και αυτά, που λέγαμε παραπάνω, σχετικά με το δυνατό – στις ψηλές στροφές - κινητήρα. Γράψαμε 0 - 100km/h σε 10,85sec με τη Honda να υπόσχεται 11,2sec. Πάμε τώρα στις ρεπρίζ… Εδώ τα πράγματα δεν είναι και τόσο καλά, αφού με 3η για το 50 - 80km/h το Jazz χρειάζεται 5,55sec, όταν ένα βαρύτερο αυτοκίνητο, με άμεσο ψεκασμό, turbo και μικρότερο κυβισμό, χρειάζεται σχεδόν δύο δευτερόλεπτα λιγότερα. Στο δια ταύτα, όμως, το νέο Jazz κάνει ό,τι υπόσχεται. Δηλαδή, χωράει τα πάντα, παιδιά – σκυλιά – ποδήλατα - κούτες, είναι υπερβολικά οικονομικό, ιδιαίτερα ευέλικτο μέσα στην πόλη και φυσικά, συνοδεύεται από την «ψυχολογική εγγύηση» των Ιαπώνων κατασκευαστών, αλλά και από την 5ετή εγγύηση ή 150.000km (ό,τι έρθει πρώτο) της Honda. Με τιμές, που ξεκινούν από τα 16.030 ευρώ, ναι θα βρείτε και φθηνότερα, αλλά τους χώρους και την πρακτικότητα του Jazz δεν θα την βρείτε ακόμα και σε μεγαλύτερα και κατά πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα!
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ HONDA JAZZ 1.3 i - VTEC 102PS TREND MY ’16 €16.030 (με όφελος ή και απόσυρση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 5,00 0-80 7,16 0-100 10,85 0-120 14,61 0-140 20,98
| ΡΕΠΡΙΖ 3ΗΣ KM/H SEC 50-80 5,55 ΡΕΠΡΙΖ 4ΗΣ ΡΕΠΡΙΖ 5ΗΣ |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,94 44,34 60 5,72 66,67 100 7,63 82,47 200 11,50 103,69 400 17,59 129,69 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Porsche θα συνεχίσει την παραγωγή των ατμοσφαιρικών κινητήρων, ακόμα και αν χρειαστεί να γίνουν υβριδικοί.