Hyundai i20 1.1D 75Ps
Άλμα
Πραγματικό άλμα είναι η διαφορά αυτού του αυτοκινήτου από τον προκάτοχό του. Όχι ότι το προηγούμενο ήταν κακό αυτοκίνητο, προς θεού, αλλά αυτό εδώ είναι σε όλα καλύτερο, και ειδικά στον τομέα του σχεδιασμού, έτη φωτός μπροστά. Αυτό εδώ το i20, κατ’ εμέ είναι το ευρωπαϊκότερο Hyundai όλων των εποχών. Δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα καλύτερα της κατηγορίας του από άποψη ποιότητας και από εμφάνιση, με την χαμηλή και φαρδιά γραμμή του, το περνάς πολύ εύκολα για αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η πραγματικότητα είναι, ότι έτσι όπως έχουν μεγαλώσει όλα τα μοντέλα, αυτό το αυτοκίνητο δεν ανήκει πλέον στα supermini, αλλά σε μία κατηγορία ανάμεσα σε αυτήν και την επόμενη των μικρομεσαίων, γιατί για μια τετραμελή οικογένεια χωρίς υπερβολικές απαιτήσεις, είναι σίγουρα επαρκές.
Ευρωπαϊκό Hyundai
Και όχι μόνο στην εμφάνιση. Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό είναι αναβαθμισμένη και ο κινητήρας του είναι πρακτικά ο ίδιος τρικύλινδρος που είχε και το προηγούμενο i20, ο οποίος κατασκευάζεται στην Γερμανία στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Hyundai-Kia Motor Group. Ουσιαστικά, ο 1.1CRDi, είναι ίδιος με τον μεγαλύτερο 1.5CRDi, της οικογένειας κινητήρων U, μείον έναν κύλινδρο. Γι αυτόν τον λόγο έχει και αντικραδασμικό άξονα που περιστρέφεται μαζί με τον στροφαλοφόρο και ομολογώ ότι κάνει εξαιρετική δουλειά στην εξάλειψη των κραδασμών μιας και λάμπουν δια της απουσίας τους, σε βαθμό που αν δεν ήξερα από πριν ότι είναι τρικύλινδρο, μπορεί και να αργούσα να το καταλάβω. Εξοπλίζεται με σύστημα ψεκασμού common rail της Bosch και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VTG) με την ροπή των 18,5kgm να κορυφώνεται μόλις από τις 1.750rpm. Επίσης τα 75Ps που ανακοινώνει η Hyundai πολύ πιθανόν να είναι λίγο συντηρητικό νούμερο, όπως και οι χρόνοι των επιδόσεων, γιατί το αυτοκίνητο φαίνεται στον δρόμο τουλάχιστον για 15Ps παραπάνω. Επίσης δεν βγαίνουν και οι αριθμοί, η Hyundai δηλώνει 15,7sec για το 0-100km/h και το i20 στα χέρια μας έκανε 12,55sec! Αυτή η διαφορά είναι τεράστια, δηλαδή αν βάλεις στο φανάρι δύο αυτοκίνητα που το ένα κάνει 0-100km/h σε 15,7sec και το άλλο σε 12,5, το πρώτο δεν θα προλάβει να δει ούτε την πινακίδα του δεύτερου. Το κάνουν πολλές εταιρίες αυτό, αλλά εδώ το παράκαναν. Δεν ξέρω πως τα μετράνε, μπορεί να βάζουν κανένα παππούλη με αρθρίτιδα, και να εννοούν ότι στην χειρότερη θα κάνει 16sec! Τέλος πάντων, όπως και να έχει το ζητούμενο σε ένα Hyundai 1,1 diesel δεν είναι οι επιδόσεις, αλλά η οικονομία, η χρηστικότητα, ο εξοπλισμός και η αξιοπιστία σε βάθος χρόνου. Το i20 τα έχει όλα αυτά και μάλιστα πλέον δίνει μαζί και μπόνους την εμφάνιση και την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης δώρο.
Οδηγώντας
Ένα αυτοκίνητο δεν είναι απλώς ένα μεταφορικό μέσο όπως το λεωφορείο και το μετρό. Είναι ένα εργαλείο το οποίο πρέπει να εμπνέει ασφάλεια αλλά και να προσφέρει και οδηγική ευχαρίστηση στον οδηγό του όταν αυτός το επιδιώξει, και αυτό είναι κάτι που οι κορεάτες όσο περνούν τα χρόνια δείχνουν να το αντιλαμβάνονται όλο και περισσότερο. Η πρόοδος αυτού του μοντέλου από το προηγούμενο σε αυτόν τον τομέα είναι μεγάλη, και από το πιο μακρινό παρελθόν της φίρμας (βλέπε Accent), χαοτική! Ανδηλαδή η τελευταία εμπειρία που έχετε από Hyundai είναι τόσο παλιά, να ξέρετε ότι πρόκειται πλέον για άλλη μάρκα. Δεν είναι σπορ, δεν είναι γρήγορο, αλλά είναι ένα πάρα πολύ καλό και τίμιο αυτοκίνητο που δεν θα σε προβληματίσει ποτέ. Το μόνο αρνητικό που μπορούμε να του προσάψουμε, είναι η σχετική αίσθηση ασάφειας από το τιμόνι, ακόμα και στην ευθεία, κυρίως μετά τα 100km/h. Βέβαια σε αυτό συμβάλουν και τα λάστιχα χαμηλής αντίστασης κύλισης, Michelin Energy Saver, τα οποία -εν μέρει- το χαντακώνουν. Δεν ξέρω πόσο μπορεί να βελτιώνουν την κατανάλωση, αλλά όσο και να είναι δεν αξίζει το ρίσκο.
Να το πάρω?
Με κλειστά μάτια. Έχει πολύ καλούς χώρους, εδικά στα πίσω καθίσματα που οι επιβάτες θα βολευτούν πολύ πιο άνετα από ότι στο προηγούμενο μοντέλο, η χωρητικότητα του πορτπαγκάζ είναι 326lt, μία από τις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας, έχει όμορφο και άνετο σαλόνι, το ταμπλό έχει καλή ποιότητα και προσεγμένο φινίρισμα με θήκη που μπορεί να υποδεχτεί και να φορτίζει ένα smartphone, δεν καίει τίποτα (τρομάξαμε να ρίξουμε τον δείκτη του ρεζερβουάρ από το πρώτο τουβλάκι) με 5,6lt/100km οδηγώντας κανονικά μέσα στην πόλη, και έχει και πολύ καλή τιμή αγοράς. Πραγματικά με 13.170 ευρώ αυτό το αυτοκίνητο μπορεί να θεωρηθεί ευκαιρία. Καταλαβαίνω ότι αυτή η κατηγορία είναι εξαιρετικά ευαίσθητη στην τιμή, μιας και τα 1.000 ευρώ είναι σχεδόν 10% διαφορά από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο, αλλά πραγματικά δεν βλέπω τον λόγο να πάρει κάποιος πιο μικρό αυτοκίνητο για αυτά τα 1.000 ή 2.000 ευρώ.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 1,1D: €13.170 ΜΕ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ •Κυβισμός: 1.120cc •Διάμετρος x Διαδρομή: 75mm x 84,5mm •Σχέση Συμπίεσης: 16:1 •Τροφοδοσία: Common rail diesel, υπερτροφοδότης •Βάρος (kg): 1.155 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ •Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης •Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας |
ΦΡΕΝΑ •Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες •Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | ΜΕΤΑΔΟΣΗ •Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς •Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων •Διαφορικό: Ελεύθερο |
| ΤΡΟΧΟΙ •Ζάντες: 6Jx15in •Ελαστικά: 185/65 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ •Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):75/4.000 •Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 18,4/ 1.750-2.500 •0-100km/h (sec): 15,7 •Τελική Ταχύτητα (km/h): 158
| |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 5,28 0-80 8,48 0-100 12,55 0-120 17,61 0-140 24,67
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 5,02
4η KM/H SEC 80-110 6,91 100-140 8,93
5η KM/H SEC 80-110 11,19 100-140 28,75 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,88 @ 39,84 60 5,69 @ 63,38 100 7,66 @ 76,91 200 11,87 @ 98,59 400 17,87 @ 123,34
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H Οpel προσφέρει όφελος έως και 3.500 ευρώ στους πελάτες της μέσω του προγράμματος "Απόσυρση και ανταλλαγή Opel".