Nissan Pulsar 1.6 DiG-T 190Ps
Η Nissan, έπειτα από μία πολυετή απουσία από την κατηγορία του c – segment, παρουσίασε το 2015 το νέο Pulsar. Το τελευταίο μικρομεσαίο αυτοκίνητο της Nissan, που θα θυμάστε, είναι σίγουρα το Almera N16, αφού ο αντικαταστάτης του, το Tiida, ήταν τόσο αδιάφορο σε σχεδιασμό και χαρακτήρα, που είμαι σίγουρος ότι ακόμα και πωλητή της Nissan να ρωτήσετε, δεν θα θυμάται καν, πως ήταν εμφανισιακά! Το νέο Pulsar, όμως, δημιουργήθηκε με γνώμονα τα θέλω των καταναλωτών. Τι θέλουν, δηλαδή, στην κατηγορία αυτή οι υποψήφιοι αγοραστές? Άπλετους χώρους, άνεση, ασφάλεια, αποδοτικούς κινητήρες, υψηλή τεχνολογία και προσιτή τιμή. Τζακ - ποτ με το καλημέρα έπιασε το νέο Pulsar, αφού το μόνο, που του έλειπε, ήταν η δυναμική οδική συμπεριφορά και ένας ισχυρός κινητήρας. Τώρα, για ξανακοιτάχτε τις φωτογραφίες του βυσσινί Pulsar…αν σας έλεγα ότι έχει 190Ps κάτω από το καπό, θα με πιστεύατε? Και όμως!
Low - profile
Το μικρομεσαίο μοντέλο της Nissan αποφεύγει τα ιδιόμορφα σχεδιαστικά εγχειρήματα, όπως έκανε με το – αμφιλεγόμενο - Juke και πατώντας πάνω στο άκρως επιτυχημένο Qashqai, δημιούργησε ένα μοντέρνο παρουσιαστικό χωρίς υπερβολές. Ακόμα και η κορυφαία έκδοση της δοκιμής μας, που φοράει τον 1.6 DiG - T των 190Ps, είναι τόσο low – profile, που η μόνη διαφορά, συγκριτικά με τα απλά μοντέλα, είναι το πίσω spoiler με υφή carbon - fiber και οι ζάντες των 18in με ελαστικά 215/45! Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει ότι αυτό είναι το πιο ισχυρό Pulsar, που έχει βγει στην παραγωγή! Sleeper, δηλαδή, το Nissan! Ειδικά, αν κάποιος βγάλει το αυτοκόλλητο πίσω δεξιά, που γράφει DiG - T 190, θα τρώνε όλοι - οι γρήγοροι wannabes – φρίκη, όταν θα σας ανάβουν τα φώτα, αλλά δεν θα μπορούν να σας προσπεράσουν! Ανάλογη εικόνα επικρατεί και στο εσωτερικό. Ναι, είναι αρκετά ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο, αλλά διαφέρει ελάχιστα σε σχέση με τα πιο «ταπεινά» του αδέρφια. Θα θέλαμε περισσότερες διαφοροποιήσεις, που να υποδηλώνουν ότι οδηγείς ένα πιο ξεχωριστό και γρήγορο μοντέλο. Το μόνο διαφορετικό, που ξεχωρίσαμε, είναι τα αλουμινένια πεντάλ αλουμινίου. Τουλάχιστον, οι βαθμοί, που χάνει λόγω της έλλειψης σπορ λεπτομερειών, ανακτώνται- και με το παραπάνω - από τους πλουσιοπάροχους χώρους, που είναι πιθανότατα οι κορυφαίοι στην κατηγορία, αφού το Pulsar διαθέτει το μακρύτερο μεταξόνιο απ’ όλα τα μικρομεσαία (2.700mm). Η πλούσια έκδοση Techna, εκτός από 6 αερόσακους, πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, ESP, προβολείς Led, κάμερα περιμετρικής όρασης και οπισθοπορείας, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες φώτων και βροχής, μπουτόν εκκίνησης κινητήρα, οθόνη αφής 5.8in και σύστημα πλοήγησης, διαθέτει το δίχτυ ασφαλείας της Nissan (Safety Shield, το ονομάζει), που περιλαμβάνει ένα ολόκληρο οπλοστάσιο από ηλεκτρονικά συστήματα, όπως: Lane Departure Warning, Forward Emergency Braking, Moving Object Detection και Blind Spot Warning. Δηλαδή, όπου και όπως να κινείσαι, κάποιον προειδοποιητικό ήχο θα έχεις παρέα!
Το όπλο της Nissan
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1.6 DiG–T, με κωδικό MR16DDT, δεν είναι καινούριος, αφού φορέθηκε πριν στο Juke και το Qashqai σε διάφορες παραλλαγές ιπποδύναμης. Παρόλα αυτά είναι εξαιρετικά προηγμένος, με πολλές τεχνολογίες προς όφελος της υψηλής απόδοσης. Αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη Renault και υιοθετεί, φυσικά, άμεσο ψεκασμό καυσίμου και υπερτροφοδότη καυσαερίων. Οι εκκεντροφόροι έχουν δεχθεί επεξεργασία nano - finish, τα ωστήρια diamond - like carbon (DLC) για μείωση της τριβής, με τις βαλβίδες εξαγωγής να διαθέτουν γόμωση νατρίου για μείωση των θερμοκρασιών. Τα κυψελοειδή ελατήρια βαλβίδων επιτρέπουν πιο compact retainers, ενώ οι εκκεντροφόροι διαθέτουν συνεχές μεταβλητό χρονισμό δύο σταδίων Twin CVTC, που παίρνουν κίνηση μέσω καδένας. Στη γρήγορη έκδοσή του, το Pulsar αποδίδει 190Ps με 24,5kgm ροπής στο φάσμα 1.600 - 5.200 rpm. Η κατανάλωση, που ανακοινώνει η Nissan, είναι 5,9lt/100km εμείς στην πράξη είδαμε νούμερα γύρω στα 8 - 8,5lt/100km.
Προσανατολισμός GT
Αναζητώντας σπορ χαρακτήρα από το γρήγορο Pulsar, διαπιστώνεις ευθύς αμέσως ότι αυτός είναι πολύ καλά κρυμμένος. Ίσως υπερβολικά καλά. Η θέση οδήγησης είναι αμφιθεατρική, ενώ η πλευρική στήριξη είναι μέτρια, με τα δερμάτινα καθίσματα να σέβονται πολύ περισσότερο τους οικογενειάρχες απ’ ότι τους «γρήγορους». Το τιμόνι είναι άμεσο και ελαφρύ, αλλά η αίσθηση και η πληροφόρησή του δεν φτάνουν - σε καμία περίπτωση - την αφρόκρεμα της κατηγορίας. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι φυσικά πιο σφιχτή από τα απλά Pulsar, είναι, όμως, αρκετά πιο μαλακή από την κατηγορία των GTi, θέτοντας από νωρίς τα όρια, αφού στη γρήγορη οδήγηση παίρνει αισθητά μεγάλες κλίσεις. Η ροπή των 24,5kgm δεν έρχεται νωρίς, όπως γίνεται στο γερμανικό ανταγωνισμό, αφού πρέπει να περάσεις τις 2.300rpm για να νιώσεις το σπρώξιμο του turbo, που έρχεται πάντα γραμμικά και χωρίς ξεσπάσματα. Μάλιστα, ο κινητήρας είναι τόσο γραμμικός, που σε κάνει να αναρωτιέσαι για το απόλυτο νούμερο ιπποδύναμης. Τα νούμερα των επιδόσεων, όμως, δεν λένε ψέματα και το Pulsar είναι αρκετά σβέλτο με το 0 - 100km/h να ολοκληρώνεται σε 7,91sec και τα 402m να καλύπτονται σε 15,12sec. Το ESP απενεργοποιείται πλήρως, ωστόσο η έντονη υποστροφή και το γενικότερο στήσιμο του Pulsar 190 δεν σε προδιαθέτει να το «στύψεις» σε απαιτητικές διαδρομές. Είναι, με άλλα λόγια, ένα hatch – back, που μπορεί να κινηθεί γρήγορα, χωρίς να το παίρνει χαμπάρι η γυναίκα σου και να γκρινιάζει. Το Pulsar, στην έκδοση με τα 190Ps, απευθύνεται σε όλους όσοι δεν θα θυσίαζαν την άνεση και την ευκολία στην καθημερινή οδήγηση για τις πιο σκληροπυρηνικές αρετές, που προστάζουν τα – ακριβότερα - GTi της κατηγορίας. Είναι άνετο, πρακτικό, ισορροπημένο, διαθέτει κορυφαίους χώρους, πληρέστατο εξοπλισμό, αλλά στερείται σπορ χαρακτήρα, τον οποίο θα καλύψει πιθανότατα η απερχόμενη έκδοση Nismo.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό Twin CVTC
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.618
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 79,7 x 81,1
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης εξάτμισης
ΑΝΑΦΛΕΞΗ Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο
ΒΑΡΟΣkg 1.340
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο, τελική σχέση μετάδοσης 4,31:1
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 7Jx18in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 215/45
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 190/ 5.600
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 24,5/ 1.600 - 5.200
0-100km/h 7,7sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 217
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 138
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 5,9
Δοκιμής (lt/100km) 8,3
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,74
0-80 5,33
0-100 7,71
0-120 10,48
0-140 14,09
0-160 19,92
ΡΕΠΡΙΖ
Ρεπρίζ 3ης
50-80 3,32
80-110 3,51
Ρεπρίζ 4ης
50-80 3,86
80-110 4,09
100-140 6,58
Ρεπρίζ 5ης
80-110 4,41
100-140 7,22
Roll-on με 2α
60-120 8,01
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,69 48,73
60 5,10 77,28
100 6,79 92,62
200 10,16 118,62
400 15,48 147,96
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Δεν πρόλαβαν να περάσουν εφτά μήνες από την παρουσίαση της νέας γενιάς του Hyundai i30 και η κορεάτικη φίρμα μας παρουσίασε το πολυαναμενόμενο και ανα...