Kia Cee’d GT Line 1.0T-GDI 120PS
Απίστευτο…
…μας φαινόταν πριν κάποια χρόνια ότι αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας θα μπορούσαν να κινηθούν με χιλιάρη κινητήρα. Πόσο μάλλον, τρικύλινδρο. Ευτυχώς, η τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού και των μικρών εύστροφων turbo, επιτρέπει πειραματισμούς, οι οποίοι αποδεικνύονται επιτυχείς. Μία τέτοια περίπτωση ήταν και το KIA, που οδηγήσαμε. Ενδιαφέρον παρουσιάζει όχι μόνο το μοτέρ, αλλά και το στήσιμο του σπορτίβικου KIA. Βλέπετε, τα αμορτισέρ έχουν σχετικά σκληρό setup, στο επίπεδο, όμως, που μας αρέσει. Δεν γέρνει, δεν κοπανάει και το αμάξωμα σου δίνει σιγουριά. Το τιμόνι σου αφήνει, επίσης, θετικές εντυπώσεις, καθώς είναι άμεσο με ωραία αίσθηση. Αναπάντεχα βαρύ, όταν επιλέξετε τη sport επιλογή του από τις flex steer ρυθμίσεις σου αφήνει όμως μια τεχνητή αίσθηση που ξενίζει τον μυημένο. Πάντως, από την οδική συμπεριφορά ανταμείβεσαι. Σπορτίφ αίσθησηκαι αρκετό γκάζι. Το σπινάρισμα του εμπρός εσωτερικού τροχού ελέγχεται ηλεκτρονικά και όταν χρειάζεται, το φρένο επεμβαίνει και σταματάει την άσκοπη περιστροφή. Η διαδικασία αυτή γίνεται αρκετά «γλυκά», χωρίς να μοιάζει ψεύτικη. Βοηθάει.
T- GDi
Όπως είπαμε, χιλιάρης, turbo, τρικύλινδρος, άμεσου ψεκασμού με 120 άλογα. Βγαίνει και με 100, αλλά ο 120άρης είναι must. Με 17,5kg ροπής από τις 1.500 έως τις 4.000rpm, τραβάει καλά και τα 120 άλογα είναι υπαρκτά. Γενικώς, θυμίζει κινητήρα 1.600cc. Τα μπεκ του άμεσου ψεκασμού είναι έξι οπών τεχνολογίας διάτρησης laser, με την αντλία καυσίμου να παρέχει υψηλή πίεση έως και 200 bar. Οι αυλοί εισαγωγής έχουν ευθεία σχεδίαση και καταλήγουν σε μεγαλύτερο στόμιο, μειώνοντας έτσι την αντίσταση του αέρα σε όλα τα στάδια εισαγωγής. Έτσι, βελτιώνονται οι στροβιλισμοί του αέρα και η καύση γίνεται πιο αποδοτική. Αυτό, που θέλει συνήθεια, είναι η απόκριση του γκαζιού στο ξεκίνημα και γενικώς στις χαμηλές στροφές. Μοιάζει σαν να μην έχουν χαρτογραφήσει κάτι καλά, καθώς η πεταλούδα γκαζιού ανοιγοκλείνει απότομα, με αποτέλεσμα να προσπαθείς να πατινάρεις το συμπλέκτη όσο χρειαστεί, ώστε να κινείσαι ομαλά. Αυτό που, επίσης, μας προβλημάτισε, είναι η υψηλή κατανάλωση. Με αρκετή προσοχή και προσπάθεια, η μέση κατανάλωση - εντός πόλης - έπεσε μέχρι και τα 8,3lt/100km, ενώ εύκολα σκαρφαλώνει πάνω από τα 9lt/100km, αν ξεχαστείς λιγάκι. Παρόλα αυτά, ο κινητήρας είναι ήσυχος και, αν και τρικύλινδρος, καταφέρνει να σε κάνει να το ξεχνάς.
Ποιότητα
Η KIA έχει αφήσει πίσω της εδώ και καιρό τη γνώριμη Κορεάτικη εμφάνιση και ποιότητα στο εσωτερικό των μοντέλων της. Το KIAC’eedGTLine έχει τρομερή ποιότητα στο σαλόνι του, με ωραία μαλακά υλικά στο ταμπλό, άνετα καθίσματα, καλοφινιρισμένα πλαστικά και καθόλου τριγμούς. Μάλιστα, από design σκίζει, καθώς δεν είναι καθόλου συντηρητικό, αλλά νεανικό, με αποτέλεσμα να σε κερδίζει. Διαθέτει όλα τα μέσα σύνδεσης–bluetooth, USB κλπ - και αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα. Το πορτ μπαγκάζ είναι επίσης παραπάνω από ικανοποιητικό, αφού φτάνει τα 380 λίτρα! Καλή και η ηχομόνωση, δεδομένου ότι δεν μεταφέρονται ήχοι από την άσφαλτο, με αποτέλεσμα να αναβαθμίζεται η ποιότητα στη μετακίνηση. Να θυμίσουμε ότι η σειρά C’eed κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της KIA στη Σλοβακία. Μ’ αυτά και μ’ αυτά, φτάσαμε στην ευθεία των μετρήσεων, περιμένοντας το VBOX να μας δώσει τις απαντήσεις του με αριθμούς. Τι μας είπε? Ότι είναι γρήγορο για τα μόλις 998 κυβικά εκατοστά του και τα 1.300+ κιλά του, με οδηγό. Γράφει για πλάκα κάτω από 11sec για το 0-100km/h και το εξάρι σασμάν του είναι γρήγορο και ακριβές.
Παραλίγο
Χώρους έχει, sport εμφάνιση φυσικά έχει, σύγχρονο κινητήρα διαθέτει, ποιότητα στο εσωτερικό του έχει… Όλα τα έχει και, αν η κατανάλωση παρέμενε λίγο πιο κάτω, θα μιλούσαμε για ένα απόλυτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με κόστος κάτω από το φράγμα των 20.000 ευρώ. Βάλτε στην εξίσωση όμως και τα 7 έτη εργοστασιακής εγγύησης, σε συνδυασμό με την Κορεάτικη αξιοπιστία και έχετε μια από τις πιο αξιόλογες και σπορ προτάσεις στην μικρομεσαία κατηγορία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 4,49 0-80 6,98 0-100 10,46 0-120 14,80 0-140 21,68
| ΡΕΠΡΙΖ 3ΗΣ KM/H SEC 50-80 4,69 ΡΕΠΡΙΖ 4ΗΣ ΡΕΠΡΙΖ 5ΗΣ |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,78 42,43 60 5,47 68,60 100 7,37 82,65 200 11,21 103,73 400 17,35 128,21 1000 32,06 156,02 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η τεχνολογία παραγωγής υδρογόνου αναμένεται να τεθεί σε παραγωγή το 2025 από την Bosch.