Honda S2000 AP1 Supercharger 380Ps

11
Τόσα είναι τα μεταχειρισμένα που είδε ο Αλέξης πριν βρει τη «βιτρίνα»» που έχει τώρα, δύσκολα θα συναντήσεις πιο καθαρό S2000. Το Honda είναι σε άψογη κατάσταση, σε σημείο που να λες ότι σίγουρα το έχει τραγιασκοφόρος 70χρονος οδοντίατρος που το βγάζει βόλτα μία Κυριακή τον μήνα! Έλα όμως που κάνεις λάθος, όπως όλοι όταν το βλέπουν. Το συγκεκριμένο S2K φτιάχτηκε κάπως....περίεργα. Από πιτσιρικάς ο Αλέξης ήθελε να αγοράσει το δίλιτρο ιαπωνικό roadster του Σοϊτσίρο, αγαπάει τον χαρακτήρα και το look του, έλα όμως που δεν είχε λεφτά. Οπότε του σφηνώθηκε στο εφηβικό μυαλό μια τρέλα, να αρχίσει να το παίρνει σε ..... «τεύχη»! Στα 18 του είχε αγοράσει ένα μπλοκέ, ένα σασμάν κλπ, ενώ συνέχιζε ακάθεκτος! Ευτυχώς 10 χρόνια αργότερα κατάφερε και το αγόρασε ολόκληρο και από τότε το χαίρεται. Γι’ αυτό το «φτιάχτηκε κάπως....περίεργα» που έγραψα πιο πάνω είναι γιατί αρχικά ήθελε να το βάλει και στην πίστα οπότε αγοράστηκαν κάποια καλά εξαρτήματα, όμως τελικά το Honda δεν πάτησε ποτέ αγωνιστικό οδόστρωμα, άλλαξε σε ένα καθημερινό εργαλείο οδηγικής ευχαρίστησης.
Ήδη ήταν έτσι!
Η Honda έβγαλε το roadster της σαν ένα πολύ αποτελεσματικό «εργαλείο», αν ξέρεις πώς να το χειριστείς, πάντα θα σου προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση. Μόνο που πλέον έχουν περάσει 25 χρόνια απ’ όταν βγήκε στην αγορά και υπάρχει η γνώση πώς να το κάνεις αξιόπιστα ακόμη καλύτερο. Αρχικά καταθέτεις ένα «ταλιράκι» στην HKS και αυτοί σου στέλνουν κάτι κούτες. Ανοίγεις τις κούτες και αρχίζεις να απλώνεις σιγά-σιγά όλο το kit GT2 S/C PRO. Παίρνεις το φυλλάδιο που εξηγεί τα πάντα, ακόμη και το πού θα πάει κάθε βίδα και αρχίζεις το λύσε-δέσε.
Η HKS έχει πολλά χρόνια το συγκεκριμένο kit στην αγορά, έχει πουλήσει και αρκετά, οπότε προβλήματα αξιοπιστίας δεν υπάρχουν. Όμως επειδή είπαμε ότι το αμάξι θα έμπαινε πίστα (άρα συνεχόμενο ξυλίκι για ώρα) αποφασίστηκε πως πρέπει να γίνουν πρώτα κάποιες αλλαγές που θα αύξαναν την αξιοπιστία του διάσημου τετρακύλινδρου F20C. Αυτές είναι βελτιώσεις που είχε κάνει η ίδια η Honda στα AP2, οπότε μπήκανε τα αναβαθμισμένα μπεκάκια λαδιού στο μπλοκ (αυξημένη παροχή λαδιού για να ψύχει καλύτερα από κάτω τα πιστόνια) και έπειτα ενισχυμένα retainers και ασφάλειες βαλβίδων στην κεφαλή. Αυτά! Ο GTS7040 κομπρέσορας είναι φυγοκεντρικού τύπου και επιλέχτηκε απ’ την HKS γιατί παρουσιάζει αρκετά πλεονεκτήματα. Οι φυγοκεντρικοί ανεβάζουν πίεση και παράγουν ροπή αναλογικά με τις rpm (όσο περισσότερο στροφάρεις τόσο καλύτερα) και εφόσον δύναμη= ροπή x RPM, αυτό σημαίνει πως χαμηλά το αμάξι δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, στις μεσαίες γεμίζει πολύ και ψηλά ξουρίζει! Με αυτόν τον τρόπο δεν αλλάζει σημαντικά ο τρόπος που βγαίνει η δύναμη, θυμίζει ατμοσφαιρικό F20C και το S2000 συμπεριφέρεται απλά σαν να έχει έναν μεγαλύτερου κυβισμού σκληροπυρηνικό ατμοσφαιρικό VTEC κινητήρα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι φοράει F35C! Επίσης οι φυγοκεντρικοί είναι αρκετά αποδοτικοί (ο συγκεκριμένος φτάνει το 74%) άρα δεν αυξάνουν ιδιαίτερα τις θερμοκρασίες λόγω απωλειών και αφού ουσιαστικά είναι μισό turbo (μόνο ο συμπιεστής) πιάνουν λίγο χώρο και έχουν μικρό βάρος (4,2kg). Το μηχανοστάσιο του Honda δεν το λες «αλάνα», οπότε το χωροταξικό μετράει. Στο κιτ περιλαμβάνονται και τα παρελκόμενα για εισαγωγή/ψύξη του συμπιεσμένου αέρα, οπότε το intercooler υπάρχει ώστε να διατηρούνται «δροσερές» οι θερμοκρασίες του εισερχόμενου αέρα. Αφού πλέον έχουμε περίσσεια αέρα, πρέπει τώρα να στείλουμε περισσότερο καύσιμο να καεί. Όμως επειδή μιλάμε για ατμοσφαιρικό μοτέρ που πλέον βλέπει αρκετή υπερπίεση στους θαλάμους καύσης του, τα διάφορα εξαρτήματα που είχε υπολογίσει με μεγάλη ακρίβεια η Honda απλά δεν φτάνουν. Έτσι απ’ την Walbro ήρθε μια 255lt/h αντλία βενζίνης, ενώ η τετράδα των μπεκ παροχής 775cc/min είναι της FIC.
Αν προσέξεις στην ονομασία του κιτ, θα δεις πως λέγεται PRO. Αυτό σημαίνει ότι δεν συμπεριλαμβάνει aftermarket ECU, κάτι που υπάρχει στο Complete kit. Το μαύρο S2000 φοράει εγκέφαλο της Megasquirt και τον προγραμματισμό του τον έχει κάνει η AP+Power του Άγγελου Παπαηλία. Με αρκετό ψάξιμο στο πρόγραμμα, εκμεταλλεύτηκαν πλήρως την πίεση που δίνει το κιτ, κοντά 0,8bar και το αποτέλεσμα είναι....380Ps@8.250rpm, με 33kgm@7.300rpm ροπής! Γιατί λέω περίπου; Απ’ την τελευταία δυναμομέτρηση που είχε βγάλει 365Ps, αλλάχτηκε το χταπόδι με άλλο μεγαλύτερο, τροποποίησαν λίγο το πρόγραμμα και το μοτέρ ξύπνησε ακόμη περισσότερο, υπολογίζουν 10-15Ps επιπλέον. Το θετικό με τους κομπρέσορες είναι πως η εξάτμιση δεν έχει κάποιο εξάρτημα να μπλοκάρει την ελεύθερη κίνηση των καυσαερίων, όπως κάνει ο στρόβιλος στα τουρμπάτα και μπορείς να την έχεις αρκετά free flowing. Εδώ ενώ έχει αλλαχτεί το χταπόδι και μεγάλωσε η διάμετρος των σωληνώσεων με custom σύστημα από την Odysseas exhausts γιατί αυξήθηκε η δύναμη κατά 50%, όμως το τελικό καζανάκι παρέμεινε το εργοστασιακό του S2000, καθώς έπρεπε να κυκλοφορεί στον δρόμο και να είναι όσο πιο εργοστασιακό οπτικά/ηχητικά γίνεται.
Λίστα
Ο Αλέξης είχε μια λίστα χαρακτηριστικών σχετικά με το πώς ήθελε να γίνει το αμάξι και αυτή είναι:
- Διατήρηση του χαρακτήρα (αίσθηση VTEC στις υψηλές, αλλά και μεσαίες στροφές)
- Χρηστικότητα (αθόρυβη εξάτμιση και μαλακός συμπλέκτης)
- Αξιοπιστία του αυτοκινήτου
- Να είναι ένα ολοκληρωμένο, δυνατό, ζυγισμένο καθημερινό όχημα
Έτσι, αφού αυξήθηκε η δύναμη και οι ταχύτητες που μπορεί να πιάσει γρήγορα, υποχρεωτικά έπρεπε να βελτιωθούν τα συστήματα ανάρτησης και πέδησης του Honda. Για το πρώτο την λύση την έδωσε η KW με το Variant 3 coilover kit (χαμήλωμα περίπου 4cm), ενώ για το δεύτερο η Willwood έστειλε το καλό εξαπίστονο μοντέλο της με τους εμπρός 327άρηδες δίσκους. ΟΠΑ! Τα AP1 φορούσανε 16άρες ζάντες, οπότε δίσκοι 327mm με εξαπίστονες δεν χωράνε. Σωστά, γι’ αυτό και ο Αλέξης αγόρασε μια τετράδα γνήσιες-σπάνιες-ελαφριές 17άρες ζάντες της Honda που ταιριάζουν τέλεια στο στυλάκι του. Σε αυτές φορέθηκαν τα ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΑ δρομίσια Pilot Sport Cup 2 της Michelin, διαστάσεων 225/45 εμπρός και 255/40 πίσω, έτσι σε συνδυασμό με την ποιοτικότατη ανάρτηση, η πρόσφυση του αμαξιού έχει πάει σε άλλο επίπεδο.
Πόσο άλλο επίπεδο; Παρατώντας τον φρέσκο, αλλά εργοστασιακό συμπλέκτη (παραδόξως αντέχει την εξτρά ροπή), το old school Honda που απαιτεί γνώσεις απ’ τον οδηγό και σωστότατους χειρισμούς πετάγεται μπροστά και θέλει μόλις 2,31sec (56,14km/h) για το 18άμετρο, χρόνος πολύ κοντά σε τετρακίνητο! Κόφτης στις 8.800rpm, τέλειες αλλαγές στο εκπληκτικό 6άρι κιβώτιο, ενώ η ροπή, αλλά κυρίως ο τρόπος απόδοσης του φυγοκεντρικού κομπρέσορα το βοηθάει να μην σπάει την πρόσφυση και να επιταχύνει δυνατά! Για το 0-100km/h θέλει μόνο 4,79sec και για το 400άρι σπάει το 13 (12,91sec@175,26km/h). Ωραίοι χρόνοι για ένα αμάξι που μπαίνει εύκολα ένα ζευγάρι για να πάει μια ήρεμη βόλτα, όμως κάτι δεν μου κάθεται σωστά, ...το αμάξι μοιάζει σαν να κοφτιάζει πολύ γρήγορα. Είναι μεν κοντά 400Ps, αλλά έχει να ανεβάσει 9.000rpm, μόνο που εδώ μοιάζει να τις καταπίνει πανεύκολα. Το μυστήριο λύθηκε μόλις μιλήσαμε για μετάδοση, αφού το μπλοκέ διαφορικό είναι θεόκοντο, με βήμα 4,78:1 από το εργοστασιακό 4,10:1. Στην πραγματικότητα είναι σαν να είσαι συνεχώς μία ταχύτητα κάτω!!!
Ούτε μέχρι Θήβα!
Πραγματικά δεν θα ήθελα να πάω με αυτό το S2000 ούτε μέχρι εκεί, αφού είναι σπαστικά κοντό για εθνική. Όμως θα ήθελα πάρα πολύ να ανέβω μια Πάρνηθα οδηγώντας το. Ρίχνεις την mohair κουκούλα, κάθεσαι στα πανέμορφα ανθρακονημάτινα καθίσματα από Porsche 911 GT3 RS (ρέπλικες, όμως πανάκριβα!!!) που σε κρατάνε ακίνητο στην θέση σου και επιτίθεσαι με τα όσα! 9άρες αλλά με κάμποση ροπή, μηδέν βοηθήματα, ένα απ’ τα κορυφαία σασμάν στην ιστορία, αναρτησάρα και φρενούκλες. Δεν θέλει πολλά ένας άντρας για να είναι ευτυχισμένος, ένα τέτοιο S2000 φτάνει, να γιατί ο Αλέξης είναι συνεχώς χαμογελαστός!
Thanks to:
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Γιώργο Καραΐνδρο (Karaindros Auto Workshop) που έχει επιμεληθεί την συντήρηση, την προσοχή στην λεπτομέρεια και τις βελτιώσεις του αυτοκινήτου. Καθώς επίσης και τον Βασίλη Περιστερίδη (PB Motorsport) και την ομάδα του που ανέλαβαν την τοποθέτηση του Supercharger kit και φυσικά τον προγραμματιστή Άγγελο Παπαηλία (AP Power) που προγραμμάτισε άριστα το αυτοκίνητο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
Κυβισμός: 1.997cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 87mm x 84mm
Συμπίεση: 11:1
Κιτ κομπρέσορα GT2 PRO kit της HKS
Μπεκ λαδιού από AP2
Retainers και ασφάλειες βαλβίδων από AP2
Custom χταπόδι από την Odysseas exhausts
Μπεκ της Fuel Injector Clinic παροχής 775cc/min
Αντλία καυσίμου Walbro 255lt/h
Ψυγείο της Mishimoto
ECU της Megasquirt
Αναπρογραματισμός εγκεφάλου από AP+Power
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Custom μπλοκέ διαφορικό με βήμα 4.78:1
Αποστάτες ημιαξονίων της Hardrace
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Κουκούλα mohair της DAS
Ανθρακονημάτινα καθίσματα replica Porsche 911 GT3 RS
AFR meter της AEM
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Πλήρως ρυθμιζόμενη coilover ανάρτηση KW Variant 3
Εξαπίστονες δαγκάνες και δίσκοι διαμέτρου 327mm της Willwood εμπρός
Τακάκια DS3000 (εμπρός) και DS2500 (πίσω) της Ferodo
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες 7J x 17in από Honda S2000 AP2
Ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 διαστάσεων 225/45 εμπρός και 255/40 πίσω
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 2,41
0-80 3,40
0-100 4,79
0-120 6,30
0-140 8,23
0-160 10,81
0-180 13,62
0-200 18,09
ROLL ON
ΚΜ/Η SEC
60-120 3,89
60-160 8,40
60-200 15,68
100-200 13,30
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,31 @ 56,14
60 4,11 @ 89,64
100 5,55 @ 110,02
200 8,39 @ 141,76
400 12,91 @ 175,26
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Tο θεαματικό φινάλε της σεζόν 2021 του FIA World Rally Championship θα γίνει στο θρυλικό Autodromo Nazionale de Monza, το τριήμερο 19-21/11 και οι φαν...