Honda S2000 Time Attack 250Ps
Μικρόβιο
Σχεδόν όλοι εμείς, που ασχολούμαστε τόσο πολύ με τα αυτοκίνητα -αγγλιστί Petrolheads- έχουμε κάπου στο DNA μας το μικρόβιο, το οποίο μας σπρώχνει συνεχώς προς την οδήγηση, τη βελτίωση, τη μελέτη… Και ο Βαγγέλης, λοιπόν, ο ιδιοκτήτης του μπλε S2000, κάπως έτσι την πάτησε. Πρώην κάτοχος Fiat Punto T-Jet πρώτου σταδίου, αποφάσισε κάποια στιγμή να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα: να αγοράσει ένα S2000. Δεν ήταν εύκολο να βρει ένα καθαρό AP2, καθώς τα περισσότερα μεταχειρισμένα που πωλούνται έχουν δεχθεί βάναυση μεταχείριση. Όταν με το καλό βρήκε αυτό το μπλε S2K, ανακάλυψε πόσο διαφορετικό είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην οδήγηση. Δύστροπο, μου το χαρακτήρισε, και η αλήθεια είναι ότι, αν δεν έχεις οδηγήσει αρκετά μεγάλη γκάμα αυτοκινήτων, το S2K θα σε ξενίσει. Βέβαια, η θέση οδήγησής του είναι άριστη, ο κινητήρας του -μετά τις 5.000rpm- ξυρίζει, έχει σασμανάρα, καλό διαφορικό και σχετικά συγκρατημένο βάρος. Λίγοι είναι αυτοί, όμως, που παίρνουν ένα S2000 και το μετατρέπουν σε πιστάδικο όπλο και σχεδόν όλοι αυτοί βελτιώνουν και συντηρούν τα αυτοκίνητά τους στην PB Motorsport!
Μία εξάτμιση μόνο…
Μόνο μία εξάτμιση της J’s Racing είχε βάλει ο Βαγγέλης στο μπλε S2K. Κάπου τότε πέτυχε την ομάδα της PB Motorsport και δεν δυσκολεύτηκε να πείσει τον εαυτό του σχετικά με ποιον δρόμο ήθελε να ακολουθήσει. Τελικά, έφτασε πριν λίγες μέρες να «γράψει» τον ταχύτερο χρόνο ατμοσφαιρικού αυτοκινήτου στην πίστα των Σερρών, σταματώντας το χρονόμετρο στo 1:23.7, χρόνος που τον κατατάσσει στην πρώτη θέση των αυτοκινήτων, που έχουν πατήσει τις ρόδες τους στην πίστα των Σερρών, με ατμοσφαιρικό μοτέρ. Βέβαια, αυτό το κατόρθωμα δεν έγινε μόνο με μία εξάτμιση, αλλά με ένα κάρο αεροδυναμικά βοηθήματα, σοβαρή ανάρτηση, λαστιχάρες και, φυσικά, ελάφρωμα! Από άλογα, μην φανταστείτε ότι μιλάμε για κανένα τέρας. Πάνω-κάτω τα νορμάλ άλογα βγάζει, απλά με λιγάκι διαφορετική καμπύλη, με σκοπό να είναι πιο «γεμάτο» χαμηλά, ώστε να «ακούει» το γκάζι, όταν χρειαστεί.
AeroPackbyPBMotorsport
Χαζεύω, εδώ και καιρό, τα S2000 και τα Civic, που φτιάχνει η PB Motorsport. Πρόσφατα πήγαν και στην πίστα της Imola στην Ιταλία και πραγματικά τους θαύμαζα. Μεγάλες προκλητικές φτερούγες, πρόσθετα φτερά, φαρδιά λάστιχα, αεροδυναμικά canards στους εμπρός προφυλακτήρες, diffusers… Σοβαρές κατασκευές. Δεν ήθελα να χάσουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά ένα τέτοιο S2K και με το που έμαθα για τον παλαβό χρόνο, που έγραψε ο Βαγγέλης με το μπλε στις Σέρρες, το κανόνισα αμέσως. Για την ιστορία, σύντομα θα δοκιμάσουμε ένα ακόμα S2K, γαλάζιο αυτή τη φορά, το οποίο έχει για εμάς ιστορική και συναισθηματική αξία, καθώς πρόκειται για το S2000 Project του POWER, του φίλου και συνάδελφου Σπύρου Ζορμπά. Στα δικά μας τώρα… Το σημαντικό σε ένα τέτοιο project είναι το χαμηλό βάρος. Όσο πιο ελαφρύ είναι το αυτοκίνητο, τόσο πιο καλά αποδίδουν τα φρένα και ο κινητήρας. Παράλληλα, η ανάρτηση έχει να κάνει ευκολότερη δουλειά, καθώς το body roll είναι λιγότερο. Το μπλε S2000 ζυγίζει, με το αεροδυναμικό πακέτο, 1.120kg, όταν ένα νορμάλ S2000 παίζει στα 1.250kg περίπου. Επόμενες κινήσεις, για να φτιαχτεί ένα ανταγωνιστικό time attack αυτοκίνητο, είναι η τοποθέτηση μίας καλής ανάρτησης, καθώς και καλά φρένα. Μία Tein Super Racing βρήκε τη θέση της πάνω στο Honda. Ζόρικη ανάρτηση και σκληρή, αλλά κατάλληλη για πίστες, όπως των Σερρών, οι οποίες είναι flat και δεν απαιτούν αναρτήσεις με μεγάλες διαδρομές. Τα νορμάλ φρένα του S2000 δεν είναι για πολλά-πολλά. Έτσι, οι εξαπίστονες δαγκάνες της D2 Racing συνεργάζονται με τακάκια RC6 της CL Brakes για εμπρός και RC5+ για πίσω, όπου έχουν διατηρηθεί οι εργοστασιακές δαγκάνες και δισκόπλακες.
Μεγάλο και μαύρο
Αυτό είναι το λάστιχο. Τι νομίζατε? Τα ελαστικά, λοιπόν, είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην κατασκευή και την άσφαλτο. Πρέπει να είναι φαρδιά και με καλή γόμα, ώστε να καταφέρουν να κρατήσουν το αμάξωμα βιδωμένο στην πίστα. Στην περίπτωσή μας, αυτά ήταν τα Yokohama A005 με διάσταση 240/610/17 για πίσω, όπου οι απαιτήσεις για επιφάνεια ελαστικού είναι μεγαλύτερες. Ακόμα και με όλα τα παραπάνω, ένα τέτοιο S2000 θα έγραφε τρομερό χρόνο στην πίστα των Σερρών, πολύ κάτω από το 1:30. Όταν, όμως, κυνηγάς τον απόλυτο χρόνο, δεν πρέπει να μείνεις εκεί. Η PB Motorsport ανέλαβε να μελετήσει και να κατασκευάσει ένα αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο θα προσέφερε μπόλικο downforce στο μπλε S2K. Ό,τι βλέπετε, λοιπόν, πάνω του, δεν είναι έτοιμο–αγορασμένο, αλλά κατασκευασμένο από Ελληνικά χέρια. Αεροτομή με βάσεις, εμπρός splitter, αεροδυναμικά canards στον εμπρός προφυλακτήρα, αλλά και το πίσω τεράστιο diffuser του προφυλακτήρα, είναι όλα κατασκευής PB Motorsport. Και θέλετε και το καλύτερο? Το πάτωμα του S2K είναι flat bottom και έτσι ο αέρας δεν βρίσκει πλέον εμπόδια. Τώρα, μπορείτε να χαζέψετε τις φωτογραφίες. Πάρτε το χρόνο σας. Όταν με το καλό τελειώσετε, κλείστε το στόμα σας και διαβάστε παρακάτω.
Megasquirt
Αν πάει το μυαλό σας πάλι στο πονηρό, δεν φταίω εγώ. Εγώ μιλάω για την ECU της Megasquirt, που έχει τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο. Ο Δημήτρης – Reverant - Στασινόπουλος της MS Labs έχει κάνει εκπληκτική δουλειά στην εξέλιξη της ECU για τον F20C και έδωσε τρελή πάσα στον Άγγελο Παπαηλία της AP+ Power να προγραμματίσει τον κινητήρα, όπως πρέπει. Σκοπός δεν ήταν να βγουν πολλά άλογα. Πως θα μπορούσαν, άλλωστε, όταν έχουν αλλαχτεί απλά η εξάτμιση και η εισαγωγή. Στόχος ήταν ο κινητήρας να αποδίδει όσο το δυνατόν περισσότερο σε όλο το φάσμα λειτουργίας του. Στο δυναμόμετρο της DynoWorx είδαμε 250 άλογα, νούμερο που δεν βλέπεις και εύκολα από S2000. Ένα σημείο, που πάσχουν τα S2000, είναι οι βάσεις της μετάδοσης και κατά συνέπεια και οι βάσεις κινητήρα. Το διαφορικό εδράζεται σε λαστιχένιες βάσεις, οι οποίες είναι μια χαρά για χρήση δρόμου αλλά όχι για σκληρή χρήση πίστας, εκκινήσεις, γρήγορες αλλαγές. Η HardRace διαθέτει ενισχυτικά πιατέλα, τα οποία στην ουσία σφίγγουν το λαστιχένιο κομμάτι των βάσεων του διαφορικού, με αποτέλεσμα να αντέχουν περισσότερο στο χρόνο και τις καταπονήσεις. Φυσικά, βγάζουν περισσότερους κραδασμούς, αλλά who cares. Μιλάμε για μια απόλυτη κατασκευή που κυνηγάει το χρόνο! Αλλαγμένες είναι και οι βάσεις του κινητήρα με νέες της Innovate. Τρομερά αποδοτική βελτίωση είναι η αλλαγή του σετ κορώνας/πηνίου, το οποίο αλλάζει την τελική σχέση μετάδοσης από 4,1 σε 4,77:1 και το αυτοκίνητο πραγματικά μεταμορφώνεται! Είναι σαν να κερδίζει δεκάδες άλογα, κάτι που προσφέρει σε επιδόσεις, άρα και σε κέρδος στην πίστα. Το αλουμινένιο ψυγείο της Koyo, ο θερμοστάτης και η βαλβίδα της J’s Racing φροντίζουν, ώστε η θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Για να υπάρχει και ασφάλεια, στην περίπτωση της «κακιάς ώρας», ο Γιαννόπουλος από την Τρίπολη έχει φτιάξει ένα roll bar «ό,τι πρέπει» για την περίσταση.
Για όσους ξέρουν!
Όσοι έχουν οδηγήσει στην πίστα των Σερρών και έχουν κυνηγήσει το χρόνο γνωρίζουν ότι το 1:23.7 ακούγεται σαν ψέμα. Ειδικά, αν μάθεις ότι έγινε από ένα S2000 με σχεδόν νορμάλ μοτέρ. Ο Βαγγέλης αποδεδειγμένα, λοιπόν, κερδίζει τον τίτλο του «χερά» και το αυτοκίνητο τον τίτλο «όπλο». Άξια συγχαρητηρίων είναι η PB Motorsport, η οποία κατάφερε να κάνει το όνειρο του ιδιοκτήτη πραγματικότητα, να γράψει, δηλαδή, τον ταχύτερο χρόνο με ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο σε αυτήν την πίστα. Όλο το πακέτο βγάζει προς τα έξω γνώση, μελέτη και μεράκι, λέξεις που, δυστυχώς, έχουν αρχίσει να σπανίζουν στον κόσμο μας. Η επίδοση αυτή σημειώθηκε λίγες μέρες πριν. Το μάθαμε και αμέσως κανονίσαμε την παρουσίαση του μπλε S2K. Αυτές οι δουλειές πρέπει να φαίνονται! Όσο για τις μετρήσεις από στάση, οκ. Τις κάναμε. Οι χρόνοι θυμίζουν εργοστασιακό S2000, αλλά κρατήστε στο πίσω μέρος του μυαλού σας ότι η αεροτομή και μόνο, «κόβει» τραγικά. Από την άλλη… who cares για τις μετρήσεις?
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.997cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 87mm x 84mm
Σχέση Συμπίεσης: 11,7:1
TUNING SPECS
• PB Motorsport kit εισαγωγής
• PowerUp custom εξάτμιση 70mm
• Koyo ψυγείο αλουμινίου
• J’s Racing θερμοστάτης
• Megasquirt ECU by MSlabs.gr
• ECU remap by AP+Power Engineering
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
• Tein Super Racing
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
• 4,77 τελική σχέση μετάδοσης
• HardRace rigid collar kit ενίσχυσης βάσεων διαφορικού
ΑΜΑΞΩΜΑ
• PB Motorsport εμπρός splitter
• PB Motorsport εμπρός αεροδυναμικά canards
• PB Motorsport custom diffuser
• PB Motorsport custom αεροτομή
• Inovvate βάσεις κινητήρα
ΦΡΕΝΑ
• Εμπρός: D2 εξαπίστονες δαγκάνες, CL Brakes RC6 τακάκια
• Πίσω: Εργοστασιακοί δίσκοι - δαγκάνες, CL Brakes RC5+ τακάκια
ΤΡΟΧΟΙ
• Ζάντες Weds SA70, 9Jx17in
• Ελαστικά Yokohama Advan A005 240/610/17
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,08 0-80 4,60 0-100 6,24 0-120 8,12 0-140 10,64 0-180 18,18 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 80-110 2,72 4h KM/H SEC 80-110 3,66
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Στο ιστορικό κέντρο δοκιμών του Balocco, ο CEO της Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato, είχε μια πρώτη και απολαυστική επαφή με την κορυφαία, νέα Giulia...