Honda S2000 Time Attack Project 260PS
Six Pot!
Ναι, οι περισσότεροι θα νομίζετε ότι μιλάμε για εξαπίστονες δαγκάνες. Λογικό. Το POWER διαβάζετε. Σε αυτή την περίπτωση όμως, αναφερόμαστε στο café bar το οποίο βρίσκεται στη Ν. Ερυθραία του οποίου ιδιοκτήτης είναι ο κάτοχος αυτού του Honda S2000. Ο Κωνσταντίνος Ζάννος ασχολείται εδώ και πολλά με την γρήγορη οδήγηση, συγκεκριμένα σε πίστες. Παλιός αγωνιζόμενος του πρωταθήματος GTCC, έτρεχε τότε με Smart Roadster βελτιωμένο (!) και μάλιστα άλλαξε δύο τέτοια αυτοκίνητα! Λίγο νωρίτερα, είχε μπει στον χώρο της βελτίωσης με το VW Golf MkII GTi του πατέρα του, το οποίο όμως, ελλείψει χρημάτων, δεν μπορούσε να γίνει και κανένα τέρας. Οπότε απογοητεύτηκε γρήγορα. Για τον Κωνσταντίνο είχα γράψει στο Overboost του τεύχους 153, όταν μιλούσα για χαμένα ταλέντα. Παιδιά «της διπλανής πόρτας» τα οποία έχουν απίστευτες ικανότητες στην γρήγορη οδήγηση, αλλά η χώρα που ζούμε δεν τους δίνει την ευκαιρία να πάνε παρακάτω...
Το παλικάρι αυτό που λέτε, όταν το 1999 είδε το Honda S2000 να κάνει τα πρώτα του βήματα στην ελληνική αγορά, έπαθε ταραχή και αποφάσισε ότι κάποια στιγμή θα καταφέρει να αγοράσει ένα τέτοιο. Έπρεπε να περάσουν 9 χρόνια για να γίνει το όνειρο πραγματικότητα. Αυτό το S2000 αγοράστηκε με μερικές ψευτοβελτιώσεις, όπως για παράδειγμα τα ελατήρια χαμηλώματος, οι αλλαγμένες τελικές απολήξεις στις εξατμίσεις, τα φιμέ τζάμια, αναβαθμισμένα ηχεία και ζάντες Work.
Λάθος ήχος!
Ο Κωνσταντίνος, αν και από τα Β.Π., δεν είναι από εκείνους που παρκάρουν το αυτοκίνητο έξω από την καφετέρια και το χαζεύουν ή περιμένουν να το χαζέψουν οι άλλοι. Το «εφέ», δεν του λέει κάτι. Επίσης, ο καλός ήχος από το ηχοσύστημα δεν τον ενδιέφερε, οπότε πέταξε τα ηχοσυμπράγκαλα και ανέβασε τα ντεσιμπέλ διαφορετικά: J’s Racing εξάτμιση 60mm! Όπως μας είπε ο ίδιος, ακουστικά -τουλάχιστον- είναι η καλύτερη εξάτμιση που έχει βάλει ποτέ στο αυτοκίνητο. Και δεν έχει αλλάξει και λίγες. Πλέον έχει καταλήξει σε μια χειροποίητη διαμέτρου 70mm, κατασκευής TPG (Themis Power Garage) σε συνδυασμό με το 4-2-1 χταπόδι της J’s Racing. Πριν «πετάξει» μία εξάτμιση, κάνει δοκιμές σε δυναμόμετρο για να καταλήξει αν του κάνει ή όχι. Ο ίδιος εν τω μεταξύ, δεν «το’χει» με τα εργαλεία. Δεν πιάνουν τα χέρια του. Είναι όμως μελετηρός. Πράγμα που σημαίνει ότι διαβάζει πάρα πολύ για κάτι που θέλει να κάνει στο αυτοκίνητό του και όταν το αποφασίσει, πηγαίνει ο ίδιος στον βελτιωτή με χαρτιά, διαγράμματα, πληροφορίες και του λέει «αυτό θέλω». Ναι, είναι από εκείνους τους τύπους που κάποιοι βετιωτές αποκαλούν «σπαστικούς» αλλά από την άλλη εμείς χαιρόμαστε που ο -ανέκαθεν αναγνώστης του POWER- Κωνσταντίνος, ξέρει τι θέλει και γιατί.
Ελάφρωμα!
Ίσως το σημείο κλειδί του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Ξέρετε, αν αφαιρέσεις από ένα αυτοκίνητο 130 κιλά, όπως έχει γίνει στην περίπτωσή μας, είναι σαν να κερδίζει όσα άλογα μπορεί να σου προσφέρει το πρώτο στάδιο βελτίωσης. Αυτό το S2K είναι και το καθημερινό αυτοκίνητο του Κωνσταντίνου, οπότε δεν έχει ελαφρωθεί «όσο παίρνει». Παρόλα αυτά, λείπουν το A/C, το καλοριφέρ και οι αερόσακοι. Το καπό, αν και το εργοστασιακό, έχει ελαφρωθεί αρκετά και για ασφάλεια έχουν αναλάβει να το κλείνουν για τα καλά τα κλείστρα ασφαλείας της Aerocatch. Το ταμπλό είναι επίσης μεταποιημένο, καθώς λείπουν από αυτό πολλά πράγματα. Το R/CD πάντως είναι στην θέση του! Μεταποίηση έγινε και στον χώρο του πορτ μπαγκάζ το οποίο πλέον έχει flat πάτωμα, καθώς σύντομα θα κατασκευαστεί ένα τεράστιο diffuser.
Αμάξωμα
Εκτός από τον ήχο, τον ιδιοκτήτη ικανοποιεί απίστευτα και το turn in που έχει πλέον το S2000. Πραγματικά, αν βρεθείς πίσω από το τιμόνι αυτού του S2000 θα εντυπωσιαστείς από την ικανότητά του να ακολουθεί τις διαταγές σου. Ξέρω αυτοκίνητα πολλών χιλιάδων ευρώ που δεν καταφέρνουν στο ελάχιστο να σου προσφέρουν αυτή την αίσθηση. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει το ενισχυμένο αμάξωμα και οι αλλαγές στην ανάρτηση. Η κορυφαία Tein Monoflex με τα ελατήρια των 10kg/mm εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με την μπάρα θόλων της RE-Works εμπρός, έχουν δέσει αρκετά το Honda, το οποίο μάλιστα τα καταφέρνει αρκετά καλά σε αυτόν τον τομέα ήδη από εργοστασιακή μορφή.
Άλλα δύο σημεία που έχουν βελτιωθεί με δραματική επίδραση στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι τα σινεμπλόκ, που έχουν αντικατασταθεί με νέα της POWERFLEX και η προσθήκη αποστάτη στην κρεμαγιέρα, για τον εξής λόγο: όταν τα S2000 χαμηλώνουν με aftermarket ανάρτηση, χαλάει η αίσθηση του τιμονιού καθώς αλλάζει η γωνία που το ημίμπαρο «κοιτάει» τον τροχό. Αυτό διορθώνεται με την προσθήκη ειδικού αποστάτη μεταξύ γέφυρας και κρεμαγιέρας, όπου ανασηκώνει λιγάκι την κρεμαγιέρα, με αποτέλεσμα να αποκτά το τιμόνι αρκετά πιο σαφή αίσθηση. Της Exedium Racing είναι το anti-bump steer kit λοιπόν.
Κάτι ακόμα που χαλάει από το χαμήλωμα (των 25mm και πάνω) και μάλιστα έχει μέχρι και καταστροφικές συνέπειες, είναι η γωνία που δουλεύουν πλέον τα πίσω ημιαξόνια. Εκεί τοποθετούνται επίσης αποστάτες (της T1R εδώ) και έτσι οι μπιλιοφόροι καταπονούνται λιγότερο. Επιστρέφω στο αμάξωμα, όπου last but not least συναντάμε το χειροποίητο roll bar από τον Νίκο Γιαννόπουλο στην Τρίπολη, άνθρωπο που ασχολείται εδώ και χρόνια με την σοβαρή κατασκευή roll cage αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Σύμμαχοι!
Όπως είπαμε, τα χέρια του φίλου μας δεν πιάνουν. Οπότε κάποιος έβαλε το χεράκι του για να γίνουν τα όνειρα πραγματικότητα. Πολλές φορές ακούσαμε το όνομα «Βασίλης» όταν ρωτήσαμε για ορισμένες περίεργες εργασίες που έχουν γίνει στο S2K. Ο Βασίλης Περιστερίδης λοιπόν, είναι ο βασικός σύμμαχος του Κωνσταντίνου και πιο συγκεκριμένα, τα λόγια του γι αυτόν ήταν τα εξής: «Αυτός είναι ο άνθρωπος που πίστεψε και κατάφερε να υλοποιήσει αυτό που εγώ είχα φανταστεί και σαν να μην έφτανε αυτό, κατάφερε να το εξελίξει ακόμα περισσότερο. Πολλές ώρες δουλειάς, εξέλιξης, δοκιμών, πολλά βάλε-βγάλε, αλλά τελικά το αποτέλεσμα άξιζε! Χάρις την προσωπική δουλειά και τις καινοτόμες ιδέες του Βασίλη το κόστος κατάφερε να κρατηθεί σε λογικά πλαίσια, πράγμα πολύ σημαντικό στις μέρες μας. Ταλέντο πραγματικό και δύσκολο να βρεθεί στις μέρες μας!»
Ένας ακόμα σύμμαχος, «ηλεκτρονικός» αυτή τη φορά, είναι ο Σπύρος Φλωράτος της B16A WORKSHOP ο οποίος ανέλαβε να προγραμματίσει την AEM Series 1 ECU του S2000. «Έμπειρο και διαβασμένο» μας τον περιέγραψε συγκεκριμένα, νιώθοντας παράλληλα τυχερός που «έπεσε» σε άνθρωπο που είχε όρεξη να ασχοληθεί και όχι να τον...ξεπετάξει.
Βελτίωση?
Και τι φοράει τέλος πάντων αυτό το μοτέρ? Και γιατί έχει γράψει χρόνους-ρεκόρ στην πίστα των Μεγάρων και των Σερρών? Οι βελτιωτικές επιλογές, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, αποδείχθηκαν ιδανικές. Η νέα λεπτότερη φλάντζα κυλινδροκεφαλής της SPOON SPORTS αυξάνει λιγάκι την συμπίεση φτάνοντάς της περίπου στο 11,7:1. Σε συνδυασμό με τους BRIAN CROWER Stage 2 εκκεντροφόρους, ο F20C έχει πάρει σίγουρα τα πόδια του. Ο Βασίλης Περιστερίδης (ας τον λέμε B.Π εφεξής), έχει κατασκευάσει την custom cold air intake εισαγωγή, την έχει επενδύσει με αντιθερμικό υλικό και στην άκρη της έχει τοποθετηθεί μία φιλτροχοάνη της HKS. Ο Β.Π. έχει κάνει ακόμη μία όμορφη πατέντα: το φανάρι του S2K έχει τροποποιηθεί και πάνω του έχει δημιουργηθεί ένας αεραγωγός ο οποίος στέλνει αέρα στην φιλτροχοάνη. Ωραία δουλειά! Μαζί με την 70άρα πεταλούδα της S90 Racing, τελειώνει η λίστα με τις βελτιώσεις που πιθανώς προσθέτουν άλογα στον κινητήρα. Μην απορείτε. Αυτά είναι όλα και είναι αρκετά για να αποδώσει ΧΧΧΧΧ άλογα στο VAMAG δυναμόμετρο της DynoWorx!
Ασφάλεια
Το να το φτιάξεις το μοτεράκι πες ότι είναι το εύκολο. Το να του παρέχεις ασφαλή λειτουργία όμως, είναι δύσκολο. Ειδικά όταν μιλάμε για αυτοκίνητο που μπαίνει σε πίστες με full slick ελαστικά, άρα τα πλευρικά “g” που βλέπει, έχουν σοβαρά νούμερα. Έτσι, το κάρτερ έχει διαφράγματα ώστε το λάδι να μην βολτάρει όπου να’ ναι, αλλά να μένει πάντοτε αρκετό για την αντλία λαδιού. Της Mishimoto είναι το αλουμινένιο ψυγείο νερού, ο χαμηλότερος σε θερμοκρασία λειτουργία θερμοστάτης, ο διακόπτης που ενεργοποιείται το βεντιλατέρ καθώς και η τάπα του ψυγείου. Η σωστή ψύξη είναι βασικότατος παράγοντας σε αυτοκίνητα που γυρίζουν για πολλά λεπτά της ώρας μέσα στην πίστα.
Και φρένα έχουμε!
Εντάξει, όχι τίποτα τρομερά και extreme, αλλά για την ώρα η δουλειά γίνεται. Χαρακτοί δίσκοι στις εργοστασιακές διαστάσεις, παρέα με τα άπαιχτα τακάκια της Carbotech, XP10 για εμπρός και XP8 για πίσω. Επίσης έχουν τοποθετηθεί Hel σωληνάκια αεροπορικού τύπου για καλύτερη αίσθηση στο πεντάλ και –κυρίως- χειροποίητοι αεραγωγοί που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικότατοι! Ειδικά στην πίστα των Μεγάρων, η οποία είναι ιδιαίτερα σφιχτή και τα φρένα δεν προλαβαίνουν να κρυώσουν, η πατέντα αυτή έκανε δουλειά! Και πάμε στο σημείο του αυτοκινήτου το οποίο τραβάει τα περισσότερα βλέμματα: την ουρά! Η τεράστια αεροτομή APR GTC-200 έχει τοποθετηθεί με custom βάσεις και σε συνδυασμό με το χειροποίητο εμπρός splitter, προσφέρει απίστευτο κράτημα ακόμα και στα 100km/h! Όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, τόσο περισσότερο βιδώνεται το S στο έδαφος.
Οπότε έχουμε και λέμε: σοβαρό ελάφρωμα, αεροδυναμικές προσθήκες, καλά ελαστικά, βελτιωμένα φρένα, ψιλονορμάλ μοτέρ το οποίο ξυρίζει και... κοντύτερη μετάδοση! Η τελική σχέση μετάδοσης έχει φτάσει στο 4,7 από το «μακρύ» 4,1 με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να έχει γίνει τρομερά σβέλτο ακόμα και στις ρεπρίζ από χαμηλές rpm, εκεί που τα S2000 πάσχουν. Ευτυχώς το αρχείο μετρήσεων του POWER είναι τεράστιο, οπότε έχουμε μετρήσεις που έγιναν στο ίδιο σημείο από εντελώς εργοστασιακό αυτοκίνητο και φυσικά με δύο άτομα. Οι σύγκριση είναι σοκαριστική, όταν σκεφτούμε ότι πρόκειται για ένα μοτέρ με ελάχιστες βελτιώσεις. Να λοιπόν πόσο ρόλο παίζει το χαμηλό βάρος και η πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης: Ρεπρίζ 3ης 80-110km/h είδαμε μόλις 2,72sec με το πιστάδικο S2000 και 1,11sec παραπάνω χρειαζόταν το «μαμά»! Συμπέρασμα? Ελαφρώστε, «κοντύνετε» και αφήστε για το τέλος τα extra άλογα. Τετρακοσάρια και λοιπά κοντράδικα, χαζέψτε τα στον πίνακα μετρήσεων. Εξάλλου, αυτό που μας ενδιαφέρει σε αυτό το αυτοκίνητο είναι οι επιδόσεις του στην πίστα. Κάθεστε? Το S2000 αυτό είναι το ταχύτερο στην Ελλάδα στην πίστα των Μεγάρων, με χρόνο 1.06” όπως επίσης και στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, με χρόνο 1.27”. Όσοι ασχολείστε, σίγουρα έχετε γουρλώσει τα μάτια σας, καθώς μιλάμε για επιδόσεις που πετυχαίνουν τετρακίνητα με full slick, στημένα για πίστα και με 500-600 άλογα. Όπως καταλαβαίνετε, καλό το S2000, αλλά δεν πάει μόνο του... Ο τύπος «το’χει»!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Skoda κάνει ένα Facelift στα Scala και Kamiq, φέρνοντας μια ποικιλία αλλαγών μέσα και έξω ενώ αφαιρεί τους κινητήρες diesel από την γκάμα.