Honda S2000 Turbo 608whp
Ο Βαγγέλης, εκτός από τα παραπάνω, ήθελε να έχει το δυνατότερο S2000 με μαμά μπλοκ. Την σφαίρα την έφαγε πριν μερικά χρόνια στο Ο.Χ., όταν είδε μία παρέα με τέσσερα «γαργαλημένα» Honda S2000 να κάνουν ανοίγματα στο δρόμο. Ο ήχος τους αλλά και η εμφάνισή τους ήταν αρκετά για να πάρει με την πρώτη ευκαιρία, ένα δικό του. Μετά από αρκετό ψάξιμο σε διάφορα sites με αγγελίες, βρήκε ένα σε άριστη μηχανική κατάσταση, που απλά ήθελε ένα φρεσκάρισμα εξωτερικά. Το πρώτο πράγμα που έκανε, ήταν να αλλάξει την κουκούλα από το δεύτερης γενιάς S2000, που είχε τζάμι αντί για πλαστικό.
Turbo time!
Και κάπου εκεί ήρθε ο Γιώργος Καραΐνδρος, παρέα με μια Garrett. Μια μεγάλη Garrett! Και παρέα με την Garrett ήρθαν και άλλα πράγματα και έτσι έχουμε ένα Honda S2000 με 600 άλογα στους πίσω τροχούς! Το αξιοσημείωτο όμως, είναι ότι το κατάφεραν διατηρώντας τελείως στοκ το μπλοκ, δηλαδή μαμά πιστόνια και μπιέλες, μαμά μέταλλα και μαμά στρόφαλο! Από το μπλοκ δεν έχει αλλαχθεί το παραμικρό και οι μόνες επεμβάσεις έγιναν στην κυλινδροκεφαλή. Σε αυτό το νευραλγικό σημείο του κινητήρα έγιναν εκτεταμένες επεμβάσεις, που θα αναλύσουμε παρακάτω. Γιατί, τώρα, θα πάμε να δούμε, τι έκανε στο δρόμο, όταν το μετρήσαμε με το V-BOX.
Blackcar, blackdyno!
Ένα S2000 με βάρος 1.250kg και 600 άλογα στους τροχούς είναι όπως καταλαβαίνεις γρήγορο. Πολύ. Έχει σχεδόν 52kgmροπής και έναν οδηγό πιστόλι, ειδικά στις αλλαγές. Ο Γιώργος δεν αφήνει το μοτέρ να πάρει ανάσα και οι αλλαγές, που κάνει, μπορούν να συγκριθούν σε ταχύτητα με ένα σειριακό σασμάν. Ο κινητήρας βγάζει τρελή δύναμη και φαίνεται από την ρεπρίζ με 3η σχέση, όπου, όταν βρίσκεται στο ωφέλιμο φάσμα στροφών του, χρειάζεται 1,41sec για να επιταχύνει από τα 80km/h στα 110km/h, ενώ από τα 100km/h στα 140km/h χρειάζεται 1,88sec. Στις χαμηλές στροφές, δηλαδή από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, χρειαστήκαμε 2,83sec, μιας και σε αυτό το εύρος το μοτέρ δεν ήταν στην φάση του V-tec και το turbo «χουζούρευε». Αν δεν σας έφτασε αυτό για να καταλάβετε πόσο γρήγορο είναι, δείτε τα 10,2sec, που χρειάζεται από τα 60km/h μέχρι τα 200km/h, αλλά και τα 8,41sec, που κάναμε από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h. Από στάση, όμως, τα πράγματα δεν ήταν τόσο καλά, μιας και η πρόσφυση του δρόμου δεν ήταν τόσο καλή, ενώ οι 18άρες ζάντες δεν ήταν και ο καλύτερος σύμμαχος. Γι αυτόν το λόγο κάναμε 3,07sec για τα πρώτα 18 μέτρα, χάνοντας αρκετό πολύτιμο χρόνο σπινάροντας. Στα 5,33sec είχαμε σπάσει τα 100km/h, ενώ σε 9,05sec περνάγαμε τα 200 μέτρα με 159,24km/h, τα 400 μέτρα ήρθαν σε 13,02sec με ταχύτητα εξόδου, που δείχνει τη δύναμη του κινητήρα, δεδομένου ότι ήταν στα 197,59km/h. Μετά από 13,38sec είχαμε 200km/h και κάπου εκεί αφήσαμε το γκάζι. Με καλύτερη εκκίνηση, αν πετυχαίναμε, δηλαδή, 2,1sec στα 18 μέτρα, θα κάναμε πολύ χαμηλό μέχρι και ξερό 12άρι στα 400 μέτρα. Δυστυχώς, όμως, δεν είχαμε τον απαραίτητο χρόνο να πραγματοποιήσουμε όσες δοκιμές θα θέλαμε, αφού ο ήχος του external σε συνδυασμό με την 100άρα απόληξη της εξάτμισης, θα ήταν μια καλή προδιαγραφή για να μπούμε στο γνωστό βιβλιαράκι με τα ροζ αποκόμματα, αν συνεχίζαμε να πιέζουμε την τύχη μας.
Η καρδιά του μοτέρ!
Δεν είναι άλλη από την κυλινδροκεφαλή. Ο Γιώργος άλλαξε αρκετά πράγματα πάνω σε αυτήν, προκειμένου να μπορέσει να δώσει τις σωστές προδιαγραφές για τη μέγιστη δυνατή απόδοση. Στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής δεν έγινε ροϊκή εξέλιξη, αφού η παροχή αέρα της άψογα σχεδιασμένης κεφαλής της Honda ξεπερνάει τα 290CFM, οπότε κάτι περαιτέρω θεωρήθηκε περιττό. Αλλάχθηκε, όμως, όλο το valvetrain και -πιο συγκεκριμένα- τοποθετήθηκαν βαλβίδες, ελατήρια βαλβίδων, retainers και ωστήρια της Ferrea, που πλέον κινούνται χάρη στους εκκεντροφόρους της BrianCrower, Stage 2, που έχουν αρκετά αγριεμένα χαρακτηριστικά. Μία μεγαλύτερη πεταλούδα γκαζιού της Skunk2, με διάμετρο 90mm, τοποθετήθηκε στη θέση της εργοστασιακής και περνάμε στην απέναντι πλευρά της κυλινδροκεφαλής, όπου πρώτη και καλύτερη συναντάμε την custom πολλαπλή εξαγωγής, που κατασκεύασε η Skrivanos Exhaust και έχει διάμετρο καλαμιών στα 48mm. Πάνω της βρίσκεται το turbo της Garrett GT3582R, το οποίο συνεργάζεται με το externalwastegate της Precision των 46mm. Η υπόλοιπη εξάτμιση, που είναι και αυτή κατασκευασμένη από την SkrivanosExhaust, έχει 76mm διάμετρο και καταλήγει σε ένα τελικό καζανάκι με 100mm διάμετρο στην απόληξη. Ένα intercooler της A’PEXi, με διαστάσεις 70x30x10cm, βρίσκεται τοποθετημένο πίσω από τον προφυλακτήρα και επικοινωνεί με το κύκλωμα του turbo μέσω custom σωληνώσεων κατασκευασμένων από τη Skrivanos Exhaust. Το καύσιμο ξεκινάει το ταξίδι του από το ρεζερβουάρ με την βοήθεια της αντλίας βενζίνης Aeromotive, που έχει παροχή 370lt/hr και -μέσω σωληνώσεων αεροπορικού τύπου- καταλήγει στα μπεκ της Injector Dynamics, που έχουν παροχή, η οποία φτάνει τα 1.000cc/min, τιμή που κρίνεται αναγκαία για τέτοιας τάξεως ιπποδυνάμεις. Ο κινητήρας ψύχεται μέσω του ψυγείου νερού της Mishimoto, αλλά και του ψυγείου λαδιού της Mocal. Στα ηλεκτρικά του, τώρα, πρώτο ρόλο παίζει η ECU της AEM, Series 2, που συνεργάζεται με τον ΜΑΡ sensor της Hondata. Τη χαρτογράφηση ανέλαβε ο Γιώργος Ζόμπολας της Geartech Engineering και στο δυναμόμετρο της εταιρείας τερματίσανε οι ενδείξεις στα 608,7wHP στις 8.000rpm και με 52kgm ροπής. Η επιτήρηση της λειτουργίας του κινητήρα γίνεται μέσω ενός wideband της AΕM, καθώς και ενός μπαρόμετρου, ενός πυρόμετρου, ενός θερμόμετρου λαδιού και ενός πιέσεως λαδιού. Στη μετάδοση, τροποποιήθηκε από τον Γιώργο Καραΐνδρο το εργοστασιακό δισκόπλατο και τέλος τοποθετήθηκε το kit φρένων της ΧΥΖ, με διάμετρο μπροστινών δίσκων στα 355mm.
Black killer!
Το αποτέλεσμα είναι πολύ εντυπωσιακό με το χώρο του κινητήρα να δείχνει μεράκι και προσεγμένη δουλειά. Η εξωτερική εμφάνιση του Honda S2000 του Βαγγέλη είναι εντελώς διακριτική, εκτός από τη μπούκα και το intercooler, όλο το υπόλοιπο είναι εντελώς εργοστασιακό. Αυτό είναι κάτι, που μου αρέσει ιδιαίτερα στα αυτοκίνητα. Απέξω να δείχνουν εργοστασιακά και στο μηχανοστάσιο να γίνεται πανικός. Να νομίζει ο διπλανός σου δηλαδή ότι έχει να κάνει με s2k με εισαγωγή και εξάτμιση σκάρτα δηλαδή 250αλόγατα και να τολμήσει να ανοίξει, τρωγωντας τις κολώνες πέντε-πέντε! Οι επιδόσεις του συγκεκριμένου S2000 είναι τρομερές και, με λίγη δουλειά στην εκκίνηση, το ξερό 12άρι στα 400 μέτρα, το έχει για πλάκα!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.997cc Σχέση Συμπίεσης: 10,2:1 | Tuned by Γιώργος Καραΐνδρος 698 473 3986
|
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ Εργοστασιακό | |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: ΧΥΖ κιτ φρένων 355mm | ΤΡΟΧΟΙ ADVAN RG 7Jx17in ζάντες Barum Bravuris 2 205/50 R17ελαστικά |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της GearTech Engineering Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 52/7.850 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,30 0-80 4,48 0-100 5,33 0-120 6,61 0-140 7,69 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,83 80-110 1,41 100-140 1,88 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 3,07 @ 54,19 60 5,12 @ 95,14 100 6,47 @ 117,43 200 9,05 @ 159,24 | ROLL με 2α KM/H SEC 60-160 6,17 60-200 10,20 100-200 8,41 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
To Audi e-tron μπορεί να συνδεθεί με έξυπνη πύλη μέτρησης στο οικιακό δίκτυο, επιτρέποντας την προηγμένη επικοινωνία μεταξύ του πάροχου ενέργειας και ...