Mazda RX-7 FD F20C Turbo 550whp
F20Cstrikesback…
Ο F20C της Honda είναι ένας λατρεμένος κινητήρας εδώ στο Power. Έχει παροιμιώδη αντοχή, το καπάκι του είναι για σεμινάριο, ο στρόφαλος φωνάζει do not touch, ενώ είναι τόσο happy revving που όταν περάσει τις 6.000rpm ξεχνάει να γυρίσει πίσω! Αυτοί είναι μερικοί μόνο από τους λόγους που επιλέγεται σε άπειρα engineswaps ανεξαρτήτου εταιρείας και προσανατολισμού! Αυτήν τη φορά, ένας F20C συναντάται κάτω από το ελαφρύ, αλουμινένιο καπό ενός Mazda RX-7 FD, με τη διαφορά ότι εδώ έχει κάμποσα κιλά παραπάνω να φέρει βόλτα. Άρα, τι κάνεις? τσιμπάς μία τουρμπίνα σεβαστού μεγέθους, να ξεμουδιάσεις χαμηλά…
Gotboost? Yes Ido…
Ναιαιαι…Έτσι, μάλιστα! Με μία τόσο καλή βάση, όσο είναι ο F20C, είναι αμαρτία να μην…τουρμπίσεις! Έτσι, θα είσαι πλέον σε θέση να μιλάς για σοβαρά νούμερα, αντρική αίσθηση και χαβαλέ στο δρόμο…Το shopping basket της βελτίωσης γεμίζει γρήγορα με όλα τα καλά, προκειμένου να θωρακίσουμε το μοτέρ και να αναβαθμίσουμε τη μετάδοση, προετοιμάζοντας ένα set-up για υπερδιπλάσια νούμερα ιπποδύναμης και ροπής. Στο κάτω μέρος του κινητήρα, αντικαθίστανται προληπτικά τα μέταλλα στροφάλου και μπιελών με καινούρια ΟΕΜ Honda και πάνω στο γυαλισμένο, επίσης ΟΕΜ Honda στρόφαλο, τοποθετούνται ενισχυμένες μπιέλες της Pauter και σφυρήλατα πιστόνια της CP. Τα τελευταία, πέραν της αυξημένης αντοχής, ρίχνουν και τη σχέση συμπίεσης από το εργοστασιακό 11:1 στο 9:1. Στον κορμό του κινητήρα, τοποθετούνται χιτώνια της Darton, διατηρώντας την εργοστασιακή διάμετρο των 87mm, ενώ, ανάμεσα σε αυτόν και την κυλινδροκεφαλή, βρίσκει θέση μία ΟΕΜ Honda φλάντζα. Το valvetrain έχει αναβαθμιστεί όλο με aftermarket βελτιωτικά προϊόντα της Supertech, ήτοι βαλβίδες, ελατήρια και retainers, ενώ ΟΕΜ Honda έχουν παραμείνει τα τσιμουχάκια βαλβίδων. Στην τροποποιημένη ΟΕΜ Honda πολλαπλή εισαγωγής, με το custom plenum κατασκευής της Moraitis Power, συναντάμε έναν AEM ρυθμιστή πίεσης βενζίνης, μία - επίσης custom - μπεκιέρα της Moraitis Power, μία τετράδα μπέκ της Bosch, παροχής 1.000cc/min και μία πεταλούδα γκαζιού, με διάμετρο 90mm. To turbo kit του F20C, προερχόμενο από την PFabrications, είναι το PFab Stage 2 και αποτελείται από την ELT (Equal Length Tubes) πολλαπλή εξαγωγής, το Garrett GT3582R turbo, ένα Tial MV - R 44mm external, μία Tial Q 50 mm σκάστρα, το PFab Stage 2 intercooler, με διαστάσεις 78mm x 30mm x 8mm, το PFab intercooler kit σωληνώσεων και το PFab high flow air intake & filter kit. Τα περιφερειακά του κινητήρα συμπληρώνουν το ψυγείο νερού της Koyorad και η stand alone, plug and play 1052U ECU της AEM, η οποία διαχειρίζεται τις νέες παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα.
Mix & Match…
Το πεντακάθαρο, σε απόλυτη τάξη και λιτό μηχανοστάσιο δεν θυμίζει - σε καμία περίπτωση - μετατροπή τέτοιας έκτασης, δρά αγχολυτικά και εμπνέει σιγουριά ότι όλα δουλεύουν και θα δουλεύουν, όπως πρέπει. Ο F20C πήρε την θέση του 13Β, κατόπιν τροποποιήσεων στην εμπρός γέφυρα, κατασκευής νέων βάσεων στήριξης και μετατόπισης της κρεμαγιέρας. Τοποθετημένος κοντά στον καθρέπτη, δείχνει «κομμένος και ραμμένος» στα μέτρα του μηχανοστασίου του RX - 7, ακόμη και «φορτωμένος» με όλα τα παρελκόμενα της υπερτροφοδότησης. Με απλά λόγια, δείχνει ως το ιδανικό engine swap, που - επιπλέον όλων των άλλων (δυνατότητες εξέλιξης, απόδοση, αξιοπιστία κλπ) - δεν διαταράσσει τραγικά τις κατανομές βαρών. Σε νέες, custom βάσεις, εδράζεται και το ΟΕΜ Honda 6τάχυτο κιβώτιο, με ενισχυμένο σετ συμπλέκτη της ACT και custom κεντρικό άξονα μετάδοσης, που καταλήγει στο ΟΕΜ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης του RX - 7. Ανάρτηση, φρένα και τροχοί έχουν – με τη σειρά τους - δεχθεί αναβάθμιση σε μία XYZ coilover, 12πίστονες D2 δαγκάνες μπροστά και 4πίστονες Brembo πίσω, με την κόκκινη σειρά υλικών τριβής της EBC και αεριζόμενες δισκόπλακες 345mm μπροστά και πίσω. Οι θόλοι γεμίζουν και με το παραπάνω με τις κτηνώδεις Japan Racing 9,5Jx19in μπροστά και 11Jx19in πίσω, ενώ τα φρέσκα ελαστικά Event Potentum 225/35/19 μπροστά και 275/30/19 πίσω εξασφαλίζουν την ουσιαστική αξιοποίηση έως και του τελευταίου ίππου…
Family Affairs…
Ρε, πώς τα φέρνει η ζωή…Κοίτα να δεις, που αυτό το RX - 7 κάθεται «γάντι» απέναντι στο βασιλιά των Ελληνικών rotary, το FD3S των 520 «περιστροφικών» ίππων! Μπορεί το F20C turbo να έχει μια ελαφρά υπεροχή ισχύος, το rotary, όμως, φοράει μικρότερης διαμέτρου τροχούς (18in αντί των 19in), που θα παίξουν το ρόλο τους. Ας τα «ρίξουμε», λοιπόν, δίπλα – δίπλα, να «φαγωθούν» για τα μάτια σας μόνο…Θα αναφερθώ αποκλειστικά και μόνο στις ρεπρίζ, εξαιρώντας έτσι τον παράγοντα «οδηγό», για να είμαστε όσο γίνεται περισσότερο αντικειμενικοί. Ξεκινώ από το F20C, το οποίο για το 80 - 110km/h με 3η χρειάστηκε 1,93sec (!), για το 80 - 110km/h και 100 - 140km/h με 4η 5,64sec και 3,07sec και για το 100 - 140km/h με 5η 4,91sec. Το rotary, με τον ελαφρύ και πολύστροφο Wankel, «γράφει» 2,16sec στο 80 - 110km/h με 3η και παίρνει κεφάλι σε όλες τις υπόλοιπες μετρήσεις με χρόνους 2,16sec (80 - 110km/h με 4η), 2,42sec (100 - 140km/h με 4η ) και 4,23sec για το 100 - 140km/h με 5η αντίστοιχα. Χμμμ…μάλιστα. Απ’ ό,τι φαίνεται, ο rotary king παραμένει στο θρόνο του. Το πόσα «πατήματα» μπορεί να αντέξει, βέβαια, κόντρα σε έναν ντοπαρισμένο και επίμονο σφετεριστή F20C turbo, είναι κάτι, που ο ιδιοκτήτης του πρώτου πιθανότατα δεν θα τολμούσε ποτέ να ανακαλύψει…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ F20C Turbo Κυβισμός: 1.997cc Σχέση Συμπίεσης: 9:1 (stock 11:1) | Tuned by: MORAITIS POWER, Αγίας Τριάδας 108, Μενίδι - Αχαρνές, τηλ.2102440490
|
TUNING SPECS: PFabrications S2 intercooler 78mm x 30mm x 8mm Koyorad αλουμινένιο ψυγείο νερού ΟΕΜ Honda μέταλλα στροφάλου - μπιελών Pauter σφηρήλατες μπιέλες Darton χιτώνια CP σφυρήλατα πιστόνια ΟΕΜ Honda φλάντζα κυλινδροκεφαλής Supertech βαλβίδες, ελατήρια, retainers Custom Μoraitis Power plenum εισαγωγής Πεταλούδα εισαγωγής 90mm PFabrications ELT πολλαπλή εξαγωγής Garrett GT3582R turbo Tial MV-R 44mm external Tial Q 50 mm σκάστρα 80mm downpipe, de - cat εξάτμιση 80mm με δύο καζανάκια Bosch 4x1.000cc/min μπέκ Custom Μoraitis Power μπεκιέρα Walbro 400lt/hr αντλία βενζίνης AEM ρυθμιστής πίεσης βενζίνης AEM φιλτροχοάνη AEM 1052U ECU NRG κολλάρα AEM AFR | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: XYZ coilover Πίσω: XYZ coilover |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: 6τάχυτο ΟΕΜ Honda κιβώτιο, ACT δίσκο - πλατό, custom κεντρικός άξονας μετάδοσης, ΟΕΜ Mazda RX-7 διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: ΟΕΜ | |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: D2 12πίστονες δαγκάνες, EBC κόκκινα τακάκια, αεριζόμενοι δίσκοι 345mm Πίσω: Brembo 4πίστονες δαγκάνες, EBC κόκκινα τακάκια, αεριζόμενοι δίσκοι 345mm | ΤΡΟΧΟΙ: Japan Racing 9,5Jx19in μπροστά, 11Jx19in πίσω, ελαστικά Event Potentum 225/35/19 μπροστά, 275/30/19 πίσω |
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,14 0-80 4,66 0-100 6,41 0-120 7,58 0-140 9,75 0-160 11,22 0-180 14,31 0-200 16,43
ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 80-110 1,93 4η ΚΜ/Η SEC 80-110 5,64 100-140 3,07 5η ΚΜ/Η SEC 100-140 4,91 ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,84 @ 51,63 60 5,05 @ 90,05 100 6,55 @ 101,66 200 9,46 @ 136,35 400 13,94 @ 176,28 Roll με 2α ΚΜ/Η SEC 60-120 3,84 60-160 7,57 60-200 13,16 100-200 10,43
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Σουηδικής εταιρείας είναι το XC40 Recharge και χρειάζεται μόλις 4,9sec για να πιάσει τα πρώτα 100km/h!