Hyundai i10 1.0 Eco 66Ps
Τα αυτοκίνητα πόλης έχουν αρκετό ενδιαφέρον μιας και είναι αρκετά οικονομικά όσον αφορά το κόστος αγοράς και αποτελούν ιδανική λύση για όποιον έχει στο γκαράζ του κάτι extreme βελτιωμένο, που δεν θέλει να το παίρνει μαζί του, όταν, για παράδειγμα, θέλει να κατέβει στο κέντρο της πόλης. Η Hyundai είναι μία εταιρεία, που μας έχει παρουσιάσει πολλά αξιόπιστα μοντέλα, ιδιαίτερης αντοχής, που ξεκινάνε από την κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης μέχρι και μεγάλα sedan και SUV. Το i10 έρχεται να παίξει μπάλα στα χωράφια, που μεγάλωσε το Hyundai Atos, με την διάφορα, όμως, ότι, πέρα από την παροιμιώδη αξιοπιστία του, έχει πλέον και αρκετές ανέσεις, που συναντά κανείς σε ακριβότερα αλλά και μεγαλύτερα μοντέλα.
Τρεις και όχι τέσσερις!
Αναφέρομαι στους κυλίνδρους του κινητήρα των 998cc, που αποδίδει 66Ps και 9,8kgm ροπής και κινεί το i10. Η αλήθεια είναι ότι περίμενα να έχει αρκετούς κραδασμούς, όπως όλοι οι τρικύλινδροι κινητήρες, όμως έκανα λάθος! Καταρχάς, ο κινητήρας έχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού στις βαλβίδες, εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ ο στροφαλοφόρος έχει offset τοποθέτηση κατά 11mm με αποτέλεσμα να έχουμε μηδενικούς κραδασμούς. Η αίσθηση του κινητήρα είναι αρκετά θετική και μπορεί να κινήσει με άνεση και αρκετή σβελτάδα το ελαφρύ αμάξωμα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο έχει αρκετά καλή κλιμάκωση και κρατάει πάντα τον κινητήρα μέσα στο φάσμα των στροφών, που αποδίδει.
Ποιότητα!
Αν σου έκλειναν τα μάτια και σε έβαζαν στο εσωτερικό του i10, κρύβοντας και το σήμα στο τιμόνι, θα δυσκολευόσουν να πιστέψεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα κορεάτικο αυτοκίνητο. Η ποιότητα κατασκευής έχει ανέβει κατακόρυφα και παντού θα συναντήσεις ηλεκτρονικές ευκολίες, που αντίστοιχα και ακριβότερα μοντέλα άλλων χωρών πολλές φορές τα χρεώνουν ως extra. Περιληπτικά σας αναφέρω ότι, έχει έξι αερόσακους, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα, A/C, θύρα USB στο ηχοσύστημα που υποστηρίζει και ΜΡ3, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να εξοπλιστεί με Bluetooth, Led φώτα ημέρας, cruise control και διάφορα άλλα. Στο εσωτερικό του θα βρείτε διάφορες πρακτικές θήκες για να βολέψετε τα πάντα, ενώ ευχάριστη έκπληξη είναι ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 252lt.
Μικρό και θαυματουργό!
Η μετακίνηση με το Hyundai i10 είναι παιχνιδάκι. Η συμπεριφορά του είναι προσιτή και φιλική και μπορεί να μετακινηθεί με άνεση μέσα στην πόλη, αφού οι μικρές του διαστάσεις το καθιστούν αρκετά ευέλικτο. Παράλληλα, δεν θα δυσκολευτεί να ταξιδέψει και σε οδικό δίκτυο, αν και εκεί θα ανακαλύψετε ότι οι μικροί, σε διάμετρο, τροχοί θα σας κουράσουν, μιας και μεταφέρουν αρκετούς κραδασμούς κύλισης στο αμάξωμα. Βέβαια, δεν είναι σχεδιασμένο για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, αλλά αυτό το γεγονός δεν το εμποδίζει να ταξιδέψει ακόμα και με 150km/h. Σε αρκετά χαμηλά επίπεδα κυμαίνεται και η κατανάλωση, μιας και κατά την διάρκεια της δοκιμής είδαμε τιμές, που έφταναν ακόμα και στα 5,7lt/100km και με όχι και τόσο οικονομικό τρόπο οδήγησης. Με λίγο περισσότερη προσοχή, η κατανάλωση μπορεί να κατέβει σε χαμηλότερη τιμή.
Το μεγάλο μικρό
Το i10 είναι ένα τίμιο και ποιοτικό αυτοκίνητο πόλης και - με την τιμή της βασικής έκδοσης να ξεκινάει από τα €9.050 - αποτελεί μία άκρως ανταγωνιστική και συμφέρουσα πρόταση.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η παγκόσμια πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου, ημερομηνία που συμπίπτει με την τρίτη επέτειο της CUPRA ως ανεξάρτητη μάρκα.