Hyundai Ioniq 5 77kWh AWD 325Ps
Stand-Alone
Έχω ένα θέμα με τα μοντέλα που βγαίνουν σε έκδοση με θερμικό κινητήρα, αλλά και ηλεκτρικό powertrain. Δεν έχουν ξεκάθαρη ταυτότητα, για παράδειγμα βλέπεις το ηλεκτρικό Peugeot 208 ή π.χ. το VW Golf e... Τι το θέλατε αυτό το αμάξι, αφού έχετε το ID.3; Είναι λάθος όλο, έχει πάτωμα που έχει σχεδιαστεί για θερμικό κινητήρα και μετάδοση και τα έχετε στριμώξει όλα όπως όπως, γιατί το τμήμα marketing (σας μισούμε όλοι οι μηχανικοί του πλανήτη) ήθελε ηλεκτρικό Golf! Κοιτάξτε αυτό εδώ το κουκλί ή το ξαδερφάκι του, το επίσης εξαιρετικό ΚΙΑ EV6, πόσο όμορφα και διαφορετικά είναι. Φωνάζουν «είμαι αυτοκίνητο από το μέλλον» από χιλιόμετρα. Μόνο τον John Connor δεν ψάχνουν να σκοτώσουν όπως ο Terminator. Ειδικά το Ioniq 5 φαίνεται πως είναι ηλεκτρικό είτε το κοιτάξεις παρκαρισμένο είτε βρεθείς ξαφνικά στο εσωτερικό του χωρίς να το έχεις δει. Ενώ το σχήμα του διατηρεί μια hatchback σιλουέτα, οι λεπτομέρειες που το συνοδεύουν δεν αφήνουν καμία αμφιβολία περί τίνος πρόκειται. Το Ioniq 5 είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai που σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί για να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα E-GMP που χρησιμοποιεί κύκλωμα 800V, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως με τον ανάλογο ταχυφορτιστή δύναται να φορτίσει από το 10% στο 80% της μπαταρίας σε 18 λεπτά. Όταν δηλαδή -και αν- θα υπάρξουν τέτοιες υποδομές στους εθνικούς μας δρόμους, θα ταξιδεύεις κανονικά και θα το ανεφοδιάζεις σχεδόν σαν βενζινοκίνητο. Να σημειώσουμε άλλη μια φορά πως στις μπαταρίες δεν αρέσει η τόσο γρήγορη φόρτιση ακόμη και αν την υποστηρίζουν, οπότε στην καθημερινότητα καλό είναι να το φορτίζουμε με τον δικό του 11άρη onboard φορτιστή σε 7,5 ώρες.
Επαναπροσδιορισμός
Το Ioniq 5 είναι μεγάλο σε όλες του τις διαστάσεις, καταφέρνει όμως να τις κρύψει επιμελώς αφού το μέγεθός του δεν φαίνεται από τις φωτογραφίες, για παράδειγμα έχει μεταξόνιο ακριβώς 3 μέτρα, ενώ και οι υπόλοιπες διαστάσεις δεν πάνε πίσω, με μήκος που φτάνει τα 4.635mm, πλάτος 1.890mm και ύψος 1.605mm. Η απόσταση των 160mm από το έδαφος είναι αρκετή για να χαρακτηριστεί από την Hyundai ως crossover, όμως θυμίζει περισσότερο ένα μεσαίο hatch-back. Η σχεδίασή του συνδυάζει ρετρό στοιχεία σε σύγχρονη υλοποίηση. Το προηγμένο design ονομάζεται “Parametric Pixels” και αποτελεί τη νέα φιλοσοφία της Hyundai που θα δούμε και στα μελλοντικά ηλεκτρικά της εταιρείας. Οι χώροι στο εσωτερικό είναι πληθωρικοί ακόμα και για 5 επιβάτες, με εξαιρετικά άνετα καθίσματα και πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών που φτάνει τα 527lt!
Το εσωτερικό ακολουθεί τις φουτουριστικές σχεδιαστικές τάσεις του αμαξώματος με μαλακά και ποιοτικά πλαστικά στην πλειοψηφία του ταμπλό, ανάγλυφη -αν και κάπως περίεργη χρωματικά- επένδυση στα καθίσματα που υπολείπονται πλευρικής στήριξης. Οι μεγάλες οθόνες με διαγώνιο 12,25in είναι πλούσιες σε πληροφόρηση με όμορφα και ευδιάκριτα γραφικά, ενώ ακριβώς από κάτω, διαθέτει μια σειρά από φυσικούς διακόπτες για τα πολυμέσα και τον κλιματισμό. Γενικά στην καμπίνα του κυριαρχεί η αίσθηση της άνεσης και της ευρυχωρίας, με πλήθος αποθηκευτικών χώρων και λύσεων για τους επιβάτες, ενώ ακόμα η κονσόλα ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό μετακινείται προς τα πίσω κατά 140mm για να μπορείς να περάσεις από τη μια θέση στην άλλη.
Car of the year
Ο νικητής του διαγωνισμού για το αυτοκίνητο της χρονιάς 2022 είναι και ένα από τα καλύτερα εξοπλισμένα αυτοκίνητα στην κατηγορία (τουλάχιστον τιμής), σε συστήματα ασφάλειας, άνεσης και ψυχαγωγίας. Διαθέτει το πακέτο ασφάλειας Smartsense με τα πλέον εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως τα νέα Highway Driving Assist 2ης γενιάς και το Junction Turning & Crossing που βοηθά τον οδηγό σε δύσκολα σημεία χωρίς καλή ορατότητα δεξιά και αριστερά να αποφύγει την πιο συνηθισμένη σύγκρουση, αυτήν στα στενά της πόλης με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στις γωνίες που δεν σου επιτρέπουν να δεις πότε έρχεται κάποιος κάθετα. Όπως και το συγγενικό του ΚΙΑ EV6 μπορεί και αυτό να παρέχει ρεύμα σε άλλο αυτοκίνητο με το σύστημα V2L (Vehicle to Load), αλλά και οποιαδήποτε άλλη συσκευή μέσω της ενσωματωμένης πρίζας 230V που βρίσκεται στα πίσω καθίσματα. Σύμφωνα με την Hyundai, ένα πλήρως φορτισμένο Ioniq 5 μπορεί να δώσει ρεύμα σε ένα ψυγείο για 24 ώρες... (Τι ψυγείο είναι αυτό που θέλει σε μια μέρα την ίδια ενέργεια με ένα αυτοκίνητο που πάει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη;). Ίσως να αναφέρονται στη βασική έκδοση των 170Ps, με την μικρότερη μπαταρία των 58kWh, μιας και η δική μας εδώ είναι η μεγαλύτερη, με 325Ps και αυτονομία 481km. Είναι τετρακίνητο με ένα μοτέρ ανά άξονα (100Ps το εμπρός και 225Ps το πίσω) και εξοπλίζεται με τη μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 77,4kWh, η οποία καλύπτεται και από εγγύηση 8 χρόνων.
Hot Mega Hatch
Αν αυτό το αυτοκίνητο ήταν θερμικό, για τι είδους μοντέλο θα μιλούσαμε; Τετρακίνητο, με κατανομή ισχύος 35/65 εμπρός πίσω, 325 άλογα και 62kgm ροπή, σε όλο το φάσμα στροφών; Θα ήταν, δηλαδή, ένα από τα καλύτερα και πιο γρήγορα hot-hatch που υπάρχουν. Φυσικά ο χαρακτήρας και η ανάρτηση του Ioniq 5 δεν συμβαδίζουν με ένα τέτοιο μοντέλο, αλλά οι δυνατότητες που έχει σαν σύνολο δεν είναι μακριά. Για παράδειγμα, οι επιδόσεις του με 5,15sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και τα 13,56sec που χρειάζεται για τα 400m με ταχύτητα εξόδου 162,74km/h είναι αριθμοί αντίστοιχοι με αυτούς ενός πολύ γρήγορου Gti (όπως το τελευταίο i30N με το DCT), ενώ και η συμπεριφορά του στις στροφές, παρά το μεγάλο βάρος, είναι εντυπωσιακή. Η χαμηλά τοποθετημένη μπαταρία κρύβει τα περισσότερα από τα 500kg της και του επιτρέπει να στρίβει ουδέτερα χωρίς να γέρνει, με τεράστια περιθώρια πρόσφυσης από τους ομολογουμένως θηριώδης τροχούς των 20in. Το ESP του μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως και όταν βρεις τον τρόπο και το προκαλέσεις, μπορεί σε άσφαλτο με χαμηλή πρόσφυση να στρίψει πλαγιολισθαίνοντας εντυπωσιακά. Ακόμη και όταν είναι ενεργοποιημένο, επιτρέπει σε ένα βαθμό στην ουρά να διορθώσει την πορεία στο άφημα του γκαζιού και γενικά το Ioniq 5 είναι ευχάριστο και συμμετοχικό στην οδήγηση. Το τιμόνι έχει τεχνητή αίσθηση και στο πρόγραμμα Normal είναι αρκετά ελαφρύ, με το Sport να προσφέρει πιο σωστό «βάρος» στην υποβοήθηση. Τα φρένα είναι ισχυρά και παραδόξως έχουν καλή αίσθηση, κάτι που συναντάς πολύ σπάνια σε ηλεκτρικό μοντέλο. Τα καθίσματα, όπως είπαμε, είναι προσανατολισμένα ξεκάθαρα προς την άνεση και δεν παρέχουν την ανάλογη πλευρική στήριξη, αλλά είπαμε... δεν το πουλάνε για σπορ αυτοκίνητο οι άνθρωποι, άλλο αν εμείς θέλουμε να κάνουμε ειδικές διαδρομές με ό,τι έχει ρόδες.
Σε ορεινή διαδρομή πάντως δεν το πιάνεις εύκολα, έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και οδηγικά είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Άλλη μια ευχάριστη έκπληξη είναι η τιμή του, που τηρουμένων των αναλογιών είναι χαμηλή από πολλές απόψεις. Τα 47.390 ευρώ που κοστίζει το μοντέλο της δοκιμής (με έκπτωση Hyundai και την κρατική επιδότηση), είναι μια πολύ καλή πρόταση, είτε για μεγάλο οικογενειακό, είτε για ηλεκτρικό, είτε για τετρακίνητο Hatchback 325 ίππων. Αυτό είναι και τα 3 σε 1, άρα είναι φτηνό.
Μας Άρεσε (+)
Design
Επιδόσεις
Αυτονομία
Πρακτικότητα
Οδηγική συμπεριφορά
Τιμή
Δεν μας άρεσε (-)
Αίσθηση τιμονιού
Πλευρική στήριξη καθισμάτων
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: 2 Ηλεκτροκινητήρες AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη
Θέση: Εμπρός και πίσω, εγκάρσια
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με μονό κάτω βραχίονα, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων 5 σημείων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσης με σχέση μετάδοσης 10,65:1
Διαφορικά: Ελεύθερα
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 345x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 345x20mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 8,5J x 20in
Ελαστικά: 255/45
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.635
Πλάτος (mm): 1.890
Ύψος (mm): 1.605
Μεταξόνιο (mm): 3.000
Βάρος (kg): 2.125
Χώρος αποσκευών (lt): 527
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 325
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 62
0-100km/h (sec): 5,1
Τελική ταχύτητα (km/h): 185
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 0 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km): 17,9kWh/100km (WLTP)
Δοκιμής (kWh/100km): 22,1kWh/100km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Ονομαστική (km): 481 (WLTP)
Δοκιμής (km): 420
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η: SEC
0-60: 2,46
0-80: 3,62
0-100: 5,15
0-120: 7,09
0-140: 9,66
0-160: 13,09
0-180: 17,69
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ: SEC: ΚΜ/Η
18: 2,25: 55,67
60: 4,29: 89,44
100: 5,76: 106,74
200: 8,73: 132,29
400: 13,56: 162,74
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Jaguar επιβεβαίωσε πως το F-Pace θα αποσυρθεί από τον κόσμο του αυτοκινήτου το πρώτο τρίμηνο του 2026 όντας το δεύτερο μοντέλο της μάρκας που θα απο...