Hyundai Kona facelift 1.6T-GDi 198Ps 7-DCT
Πιο άγριο
Μολονότι οι βασικές γραμμές είναι ίδιες, το ανανεωμένο Kona έγινε ομορφότερο, πιο άγριο, πιο αιχμηρό. Έτσι, φαίνεται εντελώς καινούριο σαν αυτοκίνητο, σαν να βγήκε τώρα. Τα φανάρια έχουν απλοποιηθεί, φέρνοντας ένα λίγο πιο επιθετικό look, ενώ οι προφυλακτήρες μεγάλωσαν σε μέγεθος. Τριγύρω υπάρχουν μαύρα προστατευτικά του αμαξώματος, τονίζοντας ότι το SUV της Hyundai δεν είναι φτιαγμένο μόνο για τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Με όλα αυτά δείχνει μεγαλύτερο από πριν, τραβώντας περισσότερα βλέμματα. Σε αυτό μερίδιο ευθύνης έχουν τα νεανικά χρώματα και οι 18άρες ζάντες, στην έκδοση Distinctive, που κάνουν εντονότερη την παρουσία του οχήματος στο δρόμο.
Το ότι είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα το αντιλαμβάνεσαι στο πώς το κοιτάνε οι οδηγοί άλλων SUV, αφού σε κάθε φανάρι το παρατηρούν έντονα και για ώρα.
Αυτό βλέπουν αυτοί απ' έξω, το πώς είναι από μέσα το βλέπεις εσύ. Σοβαρό, σύγχρονο και καλοφτιαγμένο, οι εσωτερικές αλλαγές του ανανεωμένου μοντέλου ήταν απλές, αλλά ουσιαστικές. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλούσιος, με ένα σκασμό θύρες, ασύρματη συνδεσιμότητα κινητού, επαγωγική φόρτιση κινητού, αλλά και μια σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων υποβοήθησης του οδηγού: αποφυγή πρόσκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, ανίχνευση οχημάτων κατά τη διάρκεια οπισθοπορείας, έλεγχος «τυφλών» σημείων, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, σύστημα διατήρησης της λωρίδας, είναι μόνο μερικά από τα όσα προσφέρει το αναβαθμισμένο Kona.
Τα υλικά είναι ποιοτικά, λίγο σκληρά μεν, θα αντέξουν στο χρόνο δε χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Η κεντρική οθόνη μεγάλωσε κατά μία ίντσα, είναι πλέον 8in σε όλες τις εκδόσεις και ο κεντρικός πίνακας οργάνων έγινε κι αυτός ψηφιακός, με διαγώνιο 10,25in. Όμορφος και πολύ λειτουργικός, βελτιώνει πολύ το look, αφού τα γραφικά και οι χρωματισμοί του αλλάζουν ανάλογα με το mode που θα επιλέξεις για να κινηθείς. Γαλάζιο στο ECO, λευκό στο Normal, κόκκινο-μαύρο σε Sport, μπορείς να το αλλάξεις όποτε θες χάρη στο κουμπί που υπάρχει αριστερά από τον επιλογέα ταχυτήτων.
“Traction”
Το κουμπί αυτό είναι χωρισμένο στα 2 και γράφει Drive και Traction. Το πρώτο είναι για τα modes κίνησης του οχήματος (ECO, Normal, Sport), το δεύτερο επιλέγει τα διαφορετικά προγράμματα του traction control για κίνηση σε «ιδιαίτερες» συνθήκες πρόσφυσης. Παρότι το αμάξι της δοκιμής μας είναι καθαρά προσθιοκίνητο, η Hyundai ξέρει ότι η διαφοροποίηση στις ρυθμίσεις του TCS (Traction Control System) των κινητηρίων τροχών μπορεί να κάνει τη διαφορά στα δύσκολα σημεία. Όταν νιώθει ότι οι κινητήριοι τροχοί σπινιάρουν πολύ, ελέγχοντας τον κινητήρα και τα φρένα, τους «φρενάρει» το σπινιάρισμα για να ανακτήσεις την πρόσφυση. Αν όμως είσαι βουτηγμένος μέσα στη λάσπη, τότε το πρόγραμμα Mud θα κρατήσει την ταχύτητα των τροχών 10km/h υψηλότερη απ' αυτή του οχήματος (ελεγχόμενο σπινιάρισμα). Αυτό το κάνει ο εγκέφαλος ώστε η έντονη περιστροφή να πετάει τη λάσπη απ' τον τροχό, καθαρίζοντας τα αυλάκια των ελαστικών, αυξάνοντας έτσι την πρόσφυση, χωρίς όμως να περιστρέφονται τόσο γρήγορα ώστε να γλιστράει το αυτοκίνητο. Αντίθετα, όταν επιλέξεις το Snow, αντιλαμβάνεται αυτόματα το TCS αν κάτω είναι πάγος (θα κόψει εντελώς το σπινιάρισμα χωρίς τη χρήση των φρένων) ή φρέσκο χιόνι (εδώ θα λειτουργήσει πάλι με ελεγχόμενο σπινιάρισμα, περίπου σαν το Mud).
Ολοκαίνουριος
Αυτός ο κινητήρας δεν υπήρχε πριν στο Kona. Είναι ένας τετρακύλινδρος υποτετράγωνος αμέσου ψεκασμού 1600άρης της σειράς Smartstream και αποδίδει 198Ps, με 27kgm ροπής. Αυτό σημαίνει ότι τα 1.320kg της δικίνητης έκδοσης μπορεί να τα κινήσει γρήγορα και εύκολα, ιδίως με το σφιχτό 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Και όταν λέω σφιχτό, το εννοώ, αφού η τελική του είναι 210km/h!
Ο συνδυασμός αυτού του μοτέρ με το συγκεκριμένο κιβώτιο μου άρεσε, κάνει το Kona facelift να μοιάζει σαν μια πιο sport έκδοση και πολύ συχνά έπιανα τον εαυτό μου να ανεβοκατεβάζει με τα paddles, πιέζοντας λίγο παραπάνω το μικρό SUV. Βοηθάει πολύ βέβαια το ότι δεν σε φοβίζει, αφού τα λάστιχα 235/45 έχουν άπλετη πρόσφυση και η λίγο σκληρότερη ανάρτηση κρατάει τις κλίσεις σε πολύ λογικά επίπεδα - για SUV- όταν μπεις με λίγα παραπάνω στις στροφές. Το πλαίσιο; Απλά δεν νιώθει το παραμικρό ζόρι!
Σε περίπτωση βέβαια που δεν θέλεις να το παίξεις οδηγός WRC, σε καθημερινή κίνηση είναι φιλικότατο και χάρη στον καινούριο κινητήρα, μπορείς να το πεις μέχρι και οικονομικό. Είδα κατανάλωση 7,5-7,6lt/100km όταν κινούμουν χαλαρός και άνετος! Για το 12άρι κατανάλωσης που έγραψε όταν έκανα τις μετρήσεις, δεν χρειάζεται να πω κάτι, δεν νομίζω πολλοί ιδιοκτήτες του να κάνουν απανωτά τετρακοσάρια για να βγαίνουνε χρόνοι!
Sportive
Επιλέγεις το mode στο Sport, απενεργοποιείς το antispin, πατάς το φρένο με το αριστερό πόδι, το γκάζι με το δεξί και παρατάς απότομα το φρένο. Κατευθείαν το Kona 1,6 T-GDi 198Ps πετάγεται μπροστά σπινιάροντας λίγο τους τροχούς και αρχίζει να μαζεύει χιλιόμετρα. Μόνο 7,21sec αργότερα, το κοντέρ γράφει 100km/h (η Hyundai λέει 7,7sec για την ίδια μέτρηση), αλλά το Kona δεν σταματάει εκεί. Το κοντό κιβώτιο κρατάει το μοτέρ στις καλύτερες του rpm, οπότε πολύ γρήγορα μπορείς να φτάσεις μέχρι την τελική του ταχύτητα. Για το τετρακοσάρι θέλεις μόνο 15,4sec, πάρα πολύ καλό για όχημα της κατηγορίας Β-SUV, αφού μπορεί να κοντράρει τον χρόνο του Skoda Octavia RS 2.0 Turbo, ένα αυτοκίνητο που θεωρούνταν γρήγορο sport sedan δέκα χρονάκια πριν!
Ωραίο πακέτο
- «Καλά όλα αυτά και το όμορφο look και ο πλούσιος εξοπλισμός και το γλυκό γκάζι. Τι λεφτά πρέπει να βγάλω απ' το λογαριασμό μου για να το αποκτήσω;»
- «Για την πλούσια έκδοση Distinctive, τον 1600άρη turbo κινητήρα με τα 198 άλογα και το αυτόματο 7άρι κιβώτιο, θες €24.900. Γι΄ αυτά που προσφέρει είναι λίγα τα λεφτά, κυριολεκτικά είναι πολύ σοβαρή πρόταση στην κατηγορία του, γι΄ αυτό και πουλάει τόσο καλά».
Μας Άρεσε (+)
Εμφάνιση
Απόδοση κινητήρα
Εκτός δρόμου δυνατότητες για δικίνητο
Εσωτερικοί χώροι
Οδηγική συμπεριφορά
Τιμή
Δεν μας άρεσε (-)
Αίσθηση τιμονιού
Κατανάλωση υπό πίεση
Τιμή βασικής έκδοσης Kona F/L 1.0T-GDi 120Ps 6MT (Exclusive): €17.890
Τιμή έκδοσης δοκιμής Kona F/L 1.6T-GDi 198Ps 7DCT (Distinctive): €24.990
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 75,6mm x 89mm
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας (CTBA) με ελικοειδή ελατήρια και αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7,5J x 18in
Ελαστικά: 235/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 198 /6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 27/1.600-4.500
0-100km/h (sec): 7,7
Τελική ταχύτητα (km/h): 210
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 150
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 6,6
Δοκιμής (lt/100km): 7,6
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,69
0-80 5,25
0-100 7,21
0-120 9,66
0-140 13,09
ΡΕΠΡΙΖ
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,14
80-110 3,05
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,9 @ 46,33
60 5,24 @ 79,73
100 6,86 @ 96,43
200 10,11 @ 122,79
400 15,34 @ 152,32
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Νέα χρονιά και πολλά είναι τα νέα μοντέλα που θα παρουσιάσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Ποιες θα παρουσιάσουν κάτι νέο;