Hyundai Tucson 1.6CRDi 48V Hybrid 7-DCT 4WD 136Ps
Το Hyundai Tucson είναι ένα μοντέλο που κυκλοφορεί αρκετά χρόνια στην αγορά, πρόσφατα όμως ανανεώθηκε και πλέον εξοπλίζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα MHSG και στην έκδοση που δοκιμάσαμε συνδυάζεται με τετρακίνηση και ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Όλα αυτά συνδυάζονται με ένα άκρως ικανοποιητικό πακέτο εξοπλισμού, δικαιολογώντας σε μεγάλο βαθμό την τιμή που ξεπερνάει τα €30.000.
Πόσο εξοπλισμένο;
Με μία λέξη; Πολύ! Το Tucson της δοκιμής έχει το πακέτο εξοπλισμού Premium, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πανοραμική γυάλινη και ανοιγόμενη οροφή, επαγωγική φόρτιση κινητού, θύρες USB μπροστά και πίσω, περιμετρικές κάμερες οπισθοπορείας, διζωνικό κλιματισμό, adaptive cruise control, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, διατήρησης λωρίδας, αποφυγής σύγκρουσης, αυτόματης εναλλαγής σκάλας προβολέων, στοιχεία που αποτελούν το πακέτο Hyundai Smart Sense. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 7in για τον χειρισμό του Infotainment, η οποία πλέον δεν είναι ένθετη στο ταμπλό, με αποτέλεσμα το τελευταίο να έχει τοποθετηθεί λίγο πιο χαμηλά και να προσφέρει καλύτερη ορατότητα. Η θέση οδήγησης είναι αναπαυτική και άνετη, με πολλές ρυθμίσεις, με αποτέλεσμα ο κάθε οδηγός να μπορεί να βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του Tucson είναι και οι εσωτερικοί του χώροι, αφού στα πίσω καθίσματα μπορούν να κάτσουν αρκετά άνετα τρεις ενήλικες, ενώ όλοι οι επιβάτες θα βρουν αρκετές πρακτικές θήκες. Ο χώρος αποσκευών όμως έχει μικρύνει κατά 54lt, επειδή κάτω από αυτόν έχει τοποθετηθεί η μπαταρία ιόντων λιθίου, με αποτέλεσμα να φτάνει τα 459lt με τα πίσω καθίσματα στην όρθια θέση και τα 1.449lt αν διπλωθούν, διαθέτοντας όμως ένα ενιαίο και επίπεδο πάτωμα. Η ρεζέρβα ανάγκης απουσιάζει λόγω της μπαταρίας και γι’ αυτόν τον λόγο δίνεται κιτ επισκευής. Το συνολικό του μήκος φτάνει τα 4.475mm και το πλάτος τα 1.850mm, ενώ η απόσταση των 172mm από το έδαφος περιορίζουν σε κάποιο βαθμό την κίνηση εκτός δρόμου.
Τι άλλαξε;
Σε σχέση με τις συμβατικές βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, προστέθηκε το ήπιο υβριδικό σύστημα MHSG, το οποίο αποτελείται από μία μίζα-γεννήτρια προσαρμοσμένη στο στρόφαλο του κινητήρα μέσω ενός ιμάντα, έναν μετασχηματιστή και μία μπαταρία των 48V. Η μίζα-γεννήτρια αναλαμβάνει να βοηθήσει τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση, προσφέροντάς του επιπλέον από 4 μέχρι και 12kW (5-16Ps) ισχύος και μέχρι 5,6kgm ροπής. Την ώρα της επιβράδυνσης, το υβριδικό σύστημα ανακτά μέχρι 12kW για να φορτίσει τη μπαταρία ιόντων λιθίου. Το κύκλωμα του υβριδικού συστήματος συνδέεται με τη μπαταρία των 12V που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα μέσω του μετασχηματιστή. Το σύστημα αποδίδει αρκετά καλά και, πέραν της ομαλής εκκίνησης του κινητήρα κατά τη διαδικασία start-stop, εξασφαλίζει 11% χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά και αντίστοιχα μειωμένες εκπομπές ρύπων. Εκτός από το ήπιο υβριδικό σύστημα, το Tucson εξοπλίζεται με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων που έχουμε δοκιμάσει ξανά, αλλά και με το σύστημα της αυτόματης τετρακίνησης HTRAC. Η κίνηση σε φυσιολογικές συνθήκες μεταδίδεται στους μπροστά τροχούς και όταν υπάρχει απώλεια πρόσφυσης στέλνει ένα ποσοστό της ροπής και στον πίσω άξονα μέσω ενός κεντρικού πολύδισκου συμπλέκτη, ενώ παρέχεται στον οδηγό και η δυνατότητα να «κλειδώσει» τον συμπλέκτη και η κατανομή ροπής να φτάσει στο 50:50.
Premium όχι μόνο στο όνομα
Η αίσθηση που έχεις όταν το οδηγείς είναι ότι πρόκειται για ένα πραγματικά premium μοντέλο. Το εσωτερικό απαρτίζεται από προσεγμένα μαλακά υλικά, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι τέτοια που σε κάνει να κοιτάς συχνά το σήμα στο τιμόνι για να θυμηθείς ότι οδηγείς Hyundai και όχι κάποιο ακριβότερο μοντέλο. Το κινητήριο σύνολο σου δίνει μια πολύ θετική αίσθηση, αφού το Tucson έχει δύναμη παντού και σου δίνει την εντύπωση ότι οδηγείς κάποιο μοντέλο με πιο ισχυρό κινητήρα. Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι τόσο ομαλή, που δεν την αντιλαμβάνεσαι ποτέ, εκτός μόνο από την ώρα που θα αφήσεις το γκάζι και που, χωρίς να έχεις πατήσει φρένο, νιώθεις το αυτοκίνητο να επιβραδύνει. Μόλις δε η ταχύτητα του οχήματος πέσει κάτω από τα 25km/h, ο θερμικός κινητήρας σβήνει και εκκινεί άμεσα μόλις πατηθεί το πετάλι του γκαζιού. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε πολύ λογικά πλαίσια για τον όγκο αλλά και το βάρος του Tucson, που φτάνει τα 1.555kg χωρίς τους επιβάτες. Στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε τιμές που, υπό πίεση, έφταναν τα 7,5lt/100km, αλλά όταν το οδηγούσαμε με σχετικά οικονομικούς ρυθμούς, έπεσε εύκολα στα 6,8lt/100km και σίγουρα με λίγη προσπάθεια και περισσότερο σύνεση, μπορεί να κατέβει και λίγο ακόμη πιο χαμηλά.
Πίσω από το τιμόνι λοιπόν!
Πέρα από την premium αίσθηση, το Tucson σε εντυπωσιάζει για την άνεση της ανάρτησης που απορροφάει με μεγάλη επιτυχία σχεδόν ό,τι βρεθεί κάτω από τις 19άρες ζάντες με τα 245/45 ελαστικά, αλλά και με τη συμπεριφορά του αν αποφασίσεις να το οδηγήσεις λίγο πιο «αντισυμβατικά», ξεχνώντας ότι έχεις στα χέρια σου ένα σχετικά ψηλό και βαρύ SUV. Ο κινητήρας είναι πάντα εκεί και διαθέτει όση δύναμη χρειάζεται για να κινηθεί αξιοπρεπώς γρήγορα, ενώ η τετρακίνηση επεμβαίνει έγκαιρα, όταν κάνεις την υπερβολή στο όριο. Το τιμόνι, χωρίς να είναι κάτι το εξαιρετικά ακριβές και άμεσο, αποσπά θετικές εντυπώσεις, ενώ τα φρένα, υποβοηθούμενα πάντα από το υβριδικό σύστημα, σταματούν αποτελεσματικά και ακούραστα το μάλλον βαρύ αμάξωμα. Το 7άρι κιβώτιο έχει εξαιρετική λειτουργία, αλλάζοντας γρήγορα και σχεδόν ανεπαίσθητα, ενώ στο πρόγραμμα Sport κάνει και πολύ πετυχημένα κατεβάσματα. Μάλιστα στο Sport, το κιβώτιο ανταποκρίνεται πολύ θετικά στη γρήγορη οδήγηση.
Κάτι αρνητικό δεν έχει;
Το μόνο που θα μπορούσα να του προσάψω είναι η περιορισμένη απόσταση από το έδαφος, που για μοντέλο με τετρακίνηση θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ψηλό. Θα μπορούσα ίσως να γκρινιάξω για την απουσία ρεζέρβας, αλλά αυτό είναι σύνηθες φαινόμενο πλέον από τις κατασκευάστριες εταιρείες. Το υβριδικό σύστημα ευνοεί την κατανάλωση σε σημείο που ξεχνάς τη «θυσία» των 54lt που είναι περίπου όσο μία βαλίτσα. Βέβαια, πόσες φορές θα γεμίσετε τον χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου σας; Δύο, τρεις φορές τον χρόνο; Το ανανεωμένο Tucson διατίθεται σε 18 διαφορετικές εκδόσεις. Το μοντέλο με το υβριδικό σύστημα και τα 136Ps ξεκινάει από €25.390 για την έκδοση Style. Αν προσθέσουμε τετρακίνηση, αυτόματο 7άρι κιβώτιο και το υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού Premium, η τιμή φτάνει τα €32.190, αποτελώντας μία άκρως ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία των C-SUV με οικολογική τεχνολογία.
Μας Άρεσε (+)
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Ποιότητα κατασκευής
Κατανάλωση
Άνεση
Δεν μας άρεσε (-)
Χώρος αποσκευών (για την κατηγορία)
Τιμή βασικής έκδοσης 48V 1.6D 115Ps (Style): €24.190
Τιμή έκδοσης δοκιμής 48V 1.6D 136Ps 4WD 7-DCT (Premium): €32.190
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 15,9:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο με λειτουργία κλειδώματος 50:50
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.475
Ύψος (mm): 1.650
Πλάτος (mm): 1.850
Μεταξόνιο (mm): 2.670
Βάρος (kg): 1.555
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
@ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7.5Jx19in
Ελαστικά: 245/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 136/4.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 32,6 /2.000-2.250
0-100km/h (sec): 11,8
Τελική ταχύτητα (km/h): 180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 115
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ WLTP
Ονομαστική (lt/100km): 5,6
Δοκιμής (lt/100km): 6,8
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Nissan Leaf ανάβει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο στο εργοστάσιο της Αγγλίας και σηματοδοτεί την παραγωγή 250.000 ηλεκτρικών οχημάτων.