Jeep Cherokee Hemi V8 6,1lt 550Ps & Jeep Cherokee Magnum V8 5,1lt Supercharged 400Ps
Double Trouble
Ήθελα γι' αυτό το ειδικό off-road τεύχος να βρω κι ένα μοντέλο που να μην κοστίζει μια περιουσία σαν μεταχειρισμένο, να έχει χώρους για να μπορεί να σας πάει διακοπές ή μια εκδρομή στα βουνά και να μπορεί να φιλοξενήσει ένα κινητήρα της προκοπής κάτω από το καπό του και έτσι κατέληξα να ψάχνω για Jeep Cherokee mk1, που έχω δει πολλές φορές στον δρόμο ψηλωμένο και με μεγάλους τροχούς. Υπάρχουν φυσικά και οι λύσεις από την Ιαπωνία, όπως είναι τα Nissan Patrol, Toyota Land cruiser και Mitsubishi Pajero, αλλά είναι ακριβότερες και πιο δυσεύρετες. Αφού λοιπόν μου αρέσει τόσο το παλιό Cherokee, έψαξα να βρω ένα τέτοιο, όσο πιο «μπαούλο» γίνεται στο διαδίκτυο γι’ αυτό το ιδιαίτερο τεύχος μας. Μέσα σε ένα λεπτό, βγήκε στην οθόνη μου αυτό το κίτρινο θηρίο, του Κυριάκου, ιδιοκτήτη της 4WFreakz, τον οποίο πήρα αμέσως τηλέφωνο και του πρότεινα αν θέλει να μας το φέρει για δοκιμή. Όπως βλέπετε, δεν το έφερε απλά, αλλά μαζί του έφερε και άλλο ένα, ενός πελάτη του, σχεδόν ίδιο, με καλύτερο κινητήρα και αντίστοιχα εντυπωσιακή εμφάνιση.
Και τα δύο είναι απίστευτα ικανά στο να σκαρφαλώνουν σε ό,τι βρουν μπροστά τους και με τους θηριώδεις αμερικάνικους V8 βρυχώνται μέσα στο δάσος τόσο δυνατά που δεν τα πλησιάζει ούτε αρκούδα. Το πορτοκαλί έχει πιο μοντέρνα μηχανικά μέρη από το κίτρινο, με μοτέρ από Dodge Challenger, 6,1lt ατμοσφαιρικό και βελτιωμένο από τα 425Ps στα 550Ps, ενώ το κίτρινο έχει έναν old school V8, από κάποιο θηρίο των 90's, με τα τότε «πολλά» 230Ps, το οποίο όμως με την προσθήκη ενός Eaton TVS 1900 Supercharger, ίδιου με αυτόν που φοράει στα 5,0lt V8 η Jaguar/Land Rover, ανεβαίνει στα 400Ps που είναι υπέρ αρκετά για να μην κωλώνει πουθενά. Παρόλο που είναι και τα δύο βελτιωμένα από το ίδιο συνεργείο και παρά το γεγονός πως εξωτερικά μοιάζουν τόσο πολύ, φορούν ως επί το πλείστον διαφορετικά πράγματα, κάτι που έχει μεγάλο ενδιαφέρον γιατί δείχνει πως αυτές οι λύσεις δεν είναι μονόδρομος, αλλά υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές και δυνατότητες.
Το πορτοκαλί!
Όπως ανέφερα και πριν, το πορτοκαλί είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα από κάποιο Dodge Charger/Challenger, χρονολογίας κοντά στο 2010, με χωρητικότητα 6,1lt, στον οποίο έχει γίνει Porting, δηλαδή άνοιγμα στους αυλούς των κυλινδροκεφαλών, έχει αλλαχτεί η πεταλούδα του γκαζιού με μεγαλύτερη διαμέτρου 100mm, φοράει δυνατούς πολλαπλασιαστές της MSD, custom xταπόδια από την 4WFreakz και άγραφο εγκέφαλο της Holley με την ονομασία Terminator (πόσο αμερικανιά όνομα...). Το κιβώτιό του είναι το αυτόματο 5 σχέσεων NAG1 που χρησιμοποιούσε η Chrysler εκείνα τα χρόνια σε συνεργασία με την Mercedes-Benz και τα διαφορικά του είναι Dana 60 με ARB locker και βήμα 4,88:1 για το μπροστά και Dana 70 με ARB locker και φυσικά το ίδιο βήμα 4,88:1 για πίσω, με ημιαξόνια της Yukon. Οι άξονες που μεταφέρουν την κίνηση από το Tranfer case στους εμπρός και πίσω άξονες είναι Dana Spicer 1350 Custom τους οποίους έχει προσαρμόσει και ζυγίσει η «Πρωτεύς». Οι εμπρός και πίσω άξονες είναι από ένα τεράστιο και φαρδύ παλιό Jeep, το Kaiser M175 και η έδραση και ανάρτηση κάτω από το πορτοκαλί θηρίο είναι δουλειά της 4WFreakz, με ψαλίδια Rubicon Express long arm εμπρός και 4 custom long arms πίσω. Τα αμορτισέρ είναι της Fox, Coilover 2.0, με remote reservoir και μεγάλη διαδρομή 12in, εταιρεία που δείχνει να μονοπωλεί την αγορά σε αυτά τα αυτοκίνητα, ενώ οι αντιστρεπτικές είναι οι Currie Enterprises Antirock (ωραίο λογοπαίγνιο, από το antiroll και τον βράχο που θα την τεντώσει). Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, το πορτοκαλί Cherokee έχει ένα υβριδικό roll-cage το οποίο είναι συνδυασμός εσωτερικού cage, όπως τα ξέρουμε από τα αγωνιστικά και εξωτερικού cage, όπως δεν τα ξέραμε από τα 4x4, το οποίο προφανώς και είναι εκεί γιατί σε extreme καταστάσεις η τούμπα στο δάσος είναι κάτι πολύ πιθανό, οπότε με τους ατσάλινους σωλήνες γύρω του θα υποστεί λιγότερη ζημιά. Όπως το περικυκλώνει το cage, έτσι το περικυκλώνουν και διάφοροι σωλήνες λαδιού, αφού είναι σπαρμένο με ψυγεία λαδιού της Derale με δικά τους βεντιλατέρ για την ψύξη του κινητήρα, του σασμάν και των υγρών του τιμονιού που δουλεύει υπερωρίες με αυτές τις τεράστιες ρόδες. Για την περίπτωση μάλιστα που καταφέρεις να το κολλήσεις κάπου (δεν μπορώ να φανταστώ πού…), έχει στον ατσάλινο εμπρός προφυλακτήρα της Warn, έναν εργάτη της Smittybilt που τραβάει 12.000lbs (5,5 τόνους), ο οποίος αμφιβάλλω αν θα είναι αρκετός να το βγάλει από κάπου που δεν μπορεί να βγει μόνο του αυτό το πράγμα με τον Hemi και τα Toyo M/T 40-13.5 σε ζάντες 17in της Method Racing. Τα φτερά του και ο πίσω προφυλακτήρας είναι custom της 4WFreakz.
Το κίτρινο
Το κίτρινο έχει τον παλιό κινητήρα Magnum της Chrysler που ήταν σε παραγωγή από τα 60's σε πολλές διαφορετικές εκδόσεις και κυβισμούς, όπου στη δική μας εδώ είναι στα 5,2lt και 230Ps, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1992 και είναι η τελευταία του έκδοση πριν αντικατασταθεί από την σειρά Hemi το 2003. Όπως καταλαβαίνετε, τα 230Ps δεν φτάνουν για τέτοιο όχημα κι έτσι με την προσθήκη του κομπρέσσορα της Eaton και με τον stand alone εγκέφαλο EMU Black edition της ECU Master αποκτά την δύναμη που χρειάζεται. Η εξάτμιση του είναι της Flow Monster και για την επιπλέον τροφοδοσία που χρειάζεται σε καύσιμο φροντίζουν 8 μπεκ της Bosch με παροχή 600cc/min και μια αντλία βενζίνης της ΑΕΜ με παροχή 320lt/h. Το μόνο θέμα που προκύπτει με την κατάργηση του εργοστασιακού εγκεφάλου είναι το ότι μένει χωρίς διαχείριση το αυτόματο κιβώτιο, όπου την λύση καλείτε να δώσει ένας ακόμα εγκέφαλος για σασμάν, ο οποίος προγραμματίζεται ξεχωριστά και διαθέτει δικό του αισθητήρα στην πεταλούδα για να βλέπει το φορτίο και δικό του «μάτι» στροφών στην ουρά του σασμάν για να βλέπει τις στροφές, τις οποίες τις υπολογίζει ανάλογα με την σχέση μετάδοσης. Αυτούς τους εγκεφάλους για τα αμερικάνικα κιβώτια τους κατασκευάζει μια εταιρεία που λέγεται Sound German Automotive και μπορείς να τους φτιάξεις εσύ το πρόγραμμα για το πότε θα κάνουν τις αλλαγές σχέσεων ανάλογα με το φορτίο. Το κιβώτιο είναι 4τάχυτο hydromechanical, με κωδικό 46RH, όπου 4 οι ταχύτητες και 6 η αντοχή του σε ροπή σε κλίμακα 1-9.
Τον εγκέφαλο του κινητήρα τον έχει ρυθμίσει η Autoveltiosis. Κατά τα άλλα μοιάζει αρκετά με το πορτοκαλί, χωρίς όμως να έχει τα ίδια πράγματα. Για παράδειγμα αυτό έχει άξονα Currie Enterprises Rock Jock 60 με ARB locker διαφορικό πίσω και G2 Core 44 εμπρός επίσης με ARB locker και τα ημιαξόνια του είναι και αυτά της Currie Enterprises από Chromoly. Τα διαφορικά του έχουν βήμα 5,13:1 και το transfer case είναι από Jeep Wrangler JK. Οι κεντρικοί άξονες είναι και εδώ Dana Spicer 1350 Custom ζυγισμένοι από την Πρωτεύς και η ανάρτηση φυσικά της Fox, αλλά είναι η 2.5 Series, με ρυθμιζόμενα coilovers με 14in διαδρομή και με
Fox υδραυλικά bump-stop που είναι σαν μικρά αμορτισέρ και αυτά και δεν αφήνουν την ανάρτηση να τερματίζει. Οι αντιστρεπτικές είναι custom από την 4WFreakz, όπως και τα ψαλίδια με 3 συνδέσμους μπροστά και 4 πίσω. Για να αντέξει η παλιά καρότσα όλες αυτές τις δυνάμεις, η 4WFreakz έχει ενισχύσει το πάτωμα στα σημεία που χρειάζεται με διπλή λαμαρίνα και με extra βάσεις. Το τιμόνι του χρησιμοποιεί ένα kit με ενισχυμένη αντλία της PSC motrosport γιατί η εργοστασιακή δεν αντέχει το φορτίο από τόσο μεγάλες ρόδες και σε τόσο δύσκολα terrain που θα χρειαστεί να στρίψει (χαντάκια, λάσπες, κοτρόνια κ.λπ.). Επίσης φοράει μπάρες τιμονιού και άκρα της Terraflex. Και σε αυτό υπάρχουν παντού ψυγεία για την ψύξη όλων των λαδιών. Έχει 2 μπάρες LED που κάνουν την νύχτα μέρα και 2 προβολείς της Rigid Industries, ενώ οι προφυλακτήρες του είναι της Smittybild με custom εργάτη 12.000lbs. Στο εσωτερικό του έχει ένα πολυόργανο κινεζικής προελεύσεως, που όμως δουλεύει άψογα και στην 2DIN multimedia οθόνη της Lenovo εμφανίζονται και οι πληροφορίες από τους αισθητήρες της ECU, οπότε δεν χρειάζονται πολλά ξεχωριστά όργανα. Τα φρένα του είναι ενισχυμένα με ένα Teraflex big brake kit με δίσκους 305mm, μέσα σε ζάντες 17in της Raceline, με λάστιχα Maxxis Razr διαστάσεων 40-13.5.
Σκαρφαλώνοντας
Συνήθως γράφω οδηγώντας, αλλά στην περίπτωση των δύο αυτών Cherokee δεν αρμόζει. Ο δρόμος είναι εντελώς βαρετή «πίστα» και τον αφήνουν στα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Το δικό τους το βασίλειο είναι εκεί που δεν πας ούτε με τα πόδια γιατί θα γλιστρήσεις ή θα υποχωρήσει το χώμα και θα τσακιστείς. Όσο πιο δύσβατο είναι ένα σημείο, τόσο καλύτερα. Είναι σαν να σε προκαλούν συνέχεια, να σου λένε “ωωω.. κοίτα και αυτόν εδώ τον γκρεμό! Ανεβαίνουμε;” Πολύ θα ήθελα να είχαμε κάνει αυτήν την δοκιμή τον χειμώνα του '22 που είχε ρίξει στον Υμηττό 70 πόντους χιόνι και όχι τώρα που πατάγαμε απλά πάνω στα ξερόχορτα και στα βράχια, αλλά δεν πειράζει, θα ξανά χιονίσει κάποια στιγμή και τώρα που τον ξέρω τον Κυριάκο, θα τον πάρω τηλέφωνο να πάμε πάλι, γιατί πραγματικά δεν καταφέραμε να τα ζορίσουμε πουθενά. Ό,τι και να τους έβαζες να κάνουν το έκαναν στο ρελαντί, γλουγλουγλου... ο αμερικάνικος V8 με 800rpm, κομπλαρισμένη πρώτη, 100% μπλοκέ και το torque converter να πατινάρει και με το που ακουμπούσες το γκάζι, ανέβαινε όπου να 'ναι. Δηλαδή, για να πατήσεις τέρμα γκάζι και να χρειαστεί όλη αυτήν την ροπή που έχει, δεν ξέρω τι πρέπει να συναντήσει, πιθανότατα να πρέπει να βουλιάξουν οι τροχοί μέχρι την μέση σε λάσπη, γιατί όσο έχουν πρόσφυση ανεβαίνουν με το ρελαντί σε τοίχο. Θα χιονίσει όμως κάποια στιγμή πάλι, που θα πάει... θα περιμένω.
TUNED BY:
4WFreakz
Λεωφόρος Κύπρου 91 Αργυρούπολη
τηλ: 2110136959
info@4wfreakz.com
Jeep Cherokee Hemi V8 6,1lt 550Ps
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΥΠΟΣ: Chrysler Hemi oχτακύλινδρος σε διάταξη V 90° με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 6.059cc
Διάμετρος Χ Διαδρομή: 103mm x 90,9mm
Σχέση συμπίεσης: 10,3:1
Porting κυλινδροκεφαλών
Πεταλούδα 100mm
Πολλαπλασιαστές MSD
Custom Χταπόδια 4WD Freakz
Εγκέφαλος Holley Terminator
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
NAG1 Αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων
Εγκέφαλος σασμάν της Sound German Automotive
Εμπρός διαφορικό Dana 60 με ARB locker και βήμα 4,88:1
Πίσω διαφορικό Dana 70 με ARB locker και βήμα 4,88:1
Ενισχυμένα ημιαξόνια Yukon
Κεντρικοί άξονες Dana Spicer 1350 Custom από την Πρωτεύς
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
4WD Freakz custom roll cage
Πολυόργανο της Racepack
Warn εμπρός προφυλακτήρας
4WFreakz custom πίσω προφυλακτήρας
4WFreakz custom φτερά
Εργάτης Smittybilt 12.000lbs
Ψυγείο λαδιού κινητήρα, σασμάν, τιμονιού, 4WD Freakz
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Ψαλίδια Rubicon Express long arm εμπρός
4WFreakz Custon 4 link long arm πίσω
Άξονες από Jeep Kaiser M715
Ανάρτηση Fox Coilover 2.0 με remote reservoir και διαδρομή 12in
Αντιστρεπτικές Currie Enterprises Antirock
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: Method Race wheels 9Jx17in
Λάστιχα: Toyo M/T 40-13.5-17
Jeep Cherokee Magnum V8 5,2lt 400Ps
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΥΠΟΣ: Chrysler-Dodge Magnum small block, οχτακύλινδρος σε διάταξη V 90° με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από χυτοσίδηρο, με 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 5.199cc
Διάμετρος Χ Διαδρομή: 99,3mm x 84,1mm
Σχέση συμπίεσης: 9:1
Eaton TVS 1900 Supercharger
ECU Master EMU Black edition εγκέφαλος
Εξάτμιση Flow Monster
Μπεκ Bosch 600cc/min
Αντλία βενζίνης ΑΕΜ 320lt/h
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων 46RH
Currie Enterprises Rock Jock 60 πίσω άξονας με ARB locker
Currie Enterprises Chromoly 40 Spline ημιαξόνια, διαφορικό 5,13:1
G2 Core 44 εμπρός άξονας με ARB locker
Currie Enterprises Chromoly 35 Spline ημιαξόνια, διαφορικό 5,13:1
New Venture 241 Transfer από Wrangler JK
Κεντρικοί άξονες Dana Spicer 1350 Custom από την Πρωτεύς
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
PSC motrosport full hydro assist κιτ υδραυλικού τιμονιού
Ενισχύσεις σασί 4WD Freakz
Ψυγείο λαδιού κινητήρα, σασμάν, τιμονιού
Rigid Industries 2in LED φανάρια
Rigid Industries μπάρες LED 20in και 50in
2DIN multimedia player Lenovo συνδεδεμένο με την ECU
Custom πολυόργανο
Smittybild εμπρός και πίσω προφυλακτήρες
Teraflex μπάρες τιμονιού και άκρα
4WFreakz custom φτερά
Εργάτης 4WFreakz custom 12.000lbs
Ψυγείο λαδιού κινητήρα, σασμάν, τιμονιού, 4WD Freakz
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
FOX 2.5 Series ρυθμιζόμενα coilovers με 14in διαδρομή
FOX υδραυλικά bump stop
Custom αντιστρεπτικές 4WD Freakz
4WFreakz custom 3 link εμπρός ψαλίδια
4WFreakz custom 4 link πίσω ψαλίδια
Teraflex big brake kit με δίσκους 305mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: Raceline 9Jx17in
Λάστιχα: Maxxis Razr 40-13.5-17
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Για τρία συνεχόμενα χρόνια, το συγκεκριμένο roadster δεν έχει αντίπαλο στις έρευνες κοινού των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητιστικών περιοδικών.