Jeep Grand Cherokke SRT-8 Supercharger 640Ps

Jeep Grand Cherokke SRT-8 Supercharger 640Ps

Το τελευταίο όχημα, που  θα πέρναγε από το μυαλό ενός αγωνιζόμενου για να τρέξει σε αγώνα dragster και μάλιστα να γράψει και καλούς χρόνους με αυτό, θα ήταν ένα SUV. Πόσο μάλλον ένα SUV, που πλησιάζει σε μέγεθος μια τριαξονική νταλίκα. Οι ρίζες της ονομασίας Jeep εντοπίζονται στο Β’ΠΠ και στο αρκτικόλεξο General Purpose ή αλλιώς GP, που οι Αμερικάνοι άρχισαν να το λένε Τζι-Πι και στη συνέχεια Jeep. Το όχημα, που έφερε την ονομασία Willys MB, ήταν ένα μικρό τετραθέσιο και τετρακίνητο όχημα, το οποίο έγινε η ραχοκοκαλιά του αμερικανικού στρατού. Κατασκευαζόταν από την Willys Overland, καθώς και από την Ford και μετά το τέλος του πολέμου ακολούθησε η πολιτική του έκδοση. Μερικά χρόνια αργότερα ιδρύθηκε η γνωστή μας εταιρεία Jeep, με τα οχήματά της να φέρουν τη χαρακτηριστική μάσκα, που το σχήμα της είναι εμπνευσμένο από το όχημα του Β’ΠΠ.

The right job

197 jeep srt8 supercharger 1Η κατάλληλη δουλειά, που μπορεί να κάνει κάποιος για να τροφοδοτεί το αχόρταγο και τερατώδες Jeep SRT8 με καύσιμο, είναι να έχει δικό του βενζινάδικο. Όπως έχει ο Μπάμπης. Αλλιώς είναι αδύνατον να χορτάσεις αυτό το τέρας! Μπορεί το Grand Cherokee (το οποίο στην Αμερική θεωρείται SUV μεσαίου μεγέθους) να μην περνάει απαρατήρητο λόγω του τεράστιου μεγέθους του, όμως με την καμία δεν πάει το μυαλό σου ότι αυτό το κτήνος, αν πατήσει τέρμα το γκάζι, μπορεί να σε ρουφήξει από την εισαγωγή και να σε βγάλει σαν πριονίδι από την εξάτμιση. Όσο περίεργο κι αν σας φαίνεται, αυτό το κατασκεύασμα είναι ένας undercover δολοφόνος. Και έχει ωμή δύναμη. Αυτά είναι τα δύο στοιχεία, που λατρεύει ο Μπάμπης στο SRT-8 του. Όπως, επίσης, ο ήχος του και ο τρόπος με τον οποίο εκτοξεύει τα 2.200kg του.

STR8 power

197 jeep srt8 supercharger 2To Jeep Grand Cherokee, στην έκδοση SRT8, είναι εφοδιασμένο με έναν πληθωρικό V8 των 6.059cc και αποδίδει σε εργοστασιακή μορφή 426Ps, με 58kgm ροπής. Αρκετή δύναμη, αλλά όχι ικανοποιητική για τον Μπάμπη, που έχει συνηθίσει να γράφει 7άρια με την Pro Stock μοτοσικλέτα του. Και επειδή του άρεσε η ιδέα να πατάει με δυνατά σπορ αυτοκίνητα και να βρίσκεται μπροστά, αποφάσισε να βελτιώσει το οκτακύλινδρο βουνό των 2,2 τόνων. Τεχνολογικά ο κινητήρας δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο, όπως οι περισσότεροι αμερικάνικοι V8. Ένας εκκεντροφόρος, στη μέση του V, κινεί με ωστήριες ράβδους και κοκοράκια τις βαλβίδες, οι οποίες με τη σειρά τους φροντίζουν για την εισαγωγή και εξαγωγή του μείγματος από τους αρκετά μεγάλους -σε μέγεθος- κυλίνδρους. Πιστόνι με διάμετρο 103mm έχετε δει? Σαν πιάτο του γλυκού ένα πράμα! Οι Αμερικάνοι έχουν μία αρκετά απλή νοοτροπία, αν κάτι λειτουργεί, δεν το πειράζεις, αν θες παραπάνω δύναμη, αύξησε τα κυβικά. Ή βάλε κομπρέσορα. Η βελτίωση ξεκίνησε με την εξάτμιση, που ήταν το πρώτο πράγμα, που αλλάχθηκε, προκειμένου να ακούγεται περισσότερο ο μπάσος ήχος του Hemi V8. Ο Μπάμπης ασχολήθηκε ένα χρόνο με την βελτίωση του θηρίου του, ενώ δεν χρειάστηκε κάποια ιδιαίτερη πατέντα, αλλά ούτε και υπήρξε κάποιο δύσκολο σημείο στην εξέλιξη, μιας και όλα τα aftermarket ήταν εδικά σχεδιασμένα για τον κινητήρα αυτό και κούμπωναν απροβλημάτιστα στη θέση τους.

Powerplant!

197 jeep srt8 supercharger 3Ο μηχανικός, που ανέλαβε τη βελτίωση του κινητήρα, είναι ο Θωμάς Τσιάρης, της TsiarisAutoTechnic. Η ωμή δύναμη του κινητήρα οφείλεται στον supercharger της VortechSuperchargers, με κωδικό V-2 Si. Ο κομπρέσορας αυτός μπορεί να περιστραφεί μέχρι και με 52.000rpm, σηκώνει πίεση μέχρι και 1,5bar, ενώ η παροχή αέρα φτάνει στα 1.150cfm, με αποτέλεσμα να είναι ικανός για ιπποδυνάμεις, που μπορούν να φτάσουν ακόμα και στα 775Ps. Στη συγκεκριμένη εφαρμογή, όμως, ο κινητήρας αποδίδει 540Ps και 70,1kgm ροπής χάρη στον κομπρέσορα. Ο κομπρέσορας έρχεται παρέα με προίκα, η οποία αποτελείται από τις απαραίτητες και μεγαλύτερες σωληνώσεις, κολάρα σιλικόνης της Venair και το βασικότερο, από ένα chargecooler της Vortech, το Max Flow, το οποίο αναλαμβάνει τη ψύξη του εισερχόμενου αέρα, πριν περάσει μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής. Στην εισαγωγή του κομπρέσορα, που έχει διάμετρο 70mm, τοποθετήθηκε μία φιλτροχοάνη ελεύθερης ροής της AFEPower. Επειδή, όμως, τα 540 άλογα του κινητήρα δεν ήταν αρκετά, ο Μπάμπης τοποθέτησε και ένα σύστημα ψεκασμού nitro! Έτσι, επειδή μπορεί. Το kit είναι της ΖΕΧ και είναι υγρού τύπου, δηλαδή ψεκάζει νίτρο μαζί με καύσιμο στην εισαγωγή του κινητήρα και αποδίδει +100Ps. Τα 120 άλογα shot μην σας φαίνονται πολλά αφού μιλάμε για οκτακύλινδρο κινητήρα. Εδώ έχουμε μόλις 13 άλογα στον κύλινδρο! Ψεκασματάκι του θεού δηλαδή! Παράλληλα, στον κινητήρα έχουν τοποθετηθεί πολλαπλασιαστές της MSD, μπουζί ιριδίου της NGK και η εξάτμιση από την πολλαπλή εξαγωγής και πίσω είναι της Magnaflow και περιλαμβάνει ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Στο ταμπλό τοποθετήθηκε το Dashhawk της MSD, το οποίο είναι μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, μέσω της οποίας προβάλλονται όλες οι θερμοκρασίες του κινητήρα, η προπορεία ανάφλεξης, η θέση της πεταλούδας γκαζιού, οι στροφές κινητήρα, ακόμα και μετρήσεις 0-100 και 400 μέτρων. Ο προγραμματισμός της ECU έγινε μέσω του Predator της Diablosport. Πρόκειται για ένα module, το οποίο συνδέεται μέσω της OBD II και από εκεί δίνει τη δυνατότητα για επέμβαση στο μείγμα, την ανάφλεξη, και γενικά σε όλες τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα. Εξωτερικά, οι αλλαγές περιορίζονται στις ζάντες των 20in, ένα μέγεθος που δείχνει αρκετά φυσιολογικό σε αυτό το τεράστιο αμάξωμα.

Just brutal!

Απλά και μονολεκτικά. Brutal! Είναι η λέξη, που σου έρχεται στο μυαλό για να χαρακτηρίσεις το Jeep Grand Cherokee SRT8. Η δύναμη είναι εντελώς ωμή και ανελέητη. Ο V8 των 6,1lt με την βοήθεια του Vortech δεν μασάει να εκτοξεύσει ανα πάσα ώρα και στιγμή τα 2.200kg του SRT. Πλέον, ο Μπάμπης δεν έχει σκοπό να κάνει κάτι παραπάνω στο αυτοκίνητο, του αρέσει έτσι ακριβώς όπως είναι, απλά, αν μπορούσε να γυρίσει πίσω το χρόνο, θα έβαζε μεγαλύτερο κομπρέσορα. Το κτήνος έχει δείξει αρκετές φορές τα δόντια του και ένας ενδεικτικός χρόνος, για το τι μπορεί να κάνει, είναι τα 12,284sec με 180,72km/h ταχύτητα εξόδου, με το nitro να ανοίγει μετά τα 200 μέτρα. Σε έναν αγώνα, μάλιστα, στο αεροδρόμιο της Ξάνθης είχε κάνει και 11,7sec με 195km/h ταχύτητα εξόδου. Σημειώστε, επίσης, ότι οι παραπάνω επιδόσεις έγιναν με το αυτοκίνητο ακριβώς όπως κυκλοφορεί στο δρόμο. Χωρίς να βγει από πάνω ούτε βίδα! Με ηλεκτρικά καθίσματα, κλιματισμό δερμάτινο σαλόνι κτλ… Τώρα που το είδατε, μην διανοηθείτε να πατήσετε δίπλα του…Άντε μετά να δικαιολογήσεις στην παρέα ότι σε “τσούνιασε” ένα βουνό με ρόδες!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 6.059cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  103mm x 90,9mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,3:1

Tuned by

Tsiaris Auto Technic

Εμμ. Παππά 8, Χαλάστρα

Θεσσαλονίκης

Τηλ. 2310 792518

Email: tsiaris@otenet.gr

TUNING SPECS

  • Vortech V2 Si compressor kit
  • Powercooler
  • Magnaflow εξάτμιση
  • ΖΕΧ κιτ nitro
  • AFE Power φιλτροχοάνη
  • NGK μπουζί ιριδίου
  • MSD Dashhawk
  • Diablosport Predator

 

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ

SRT 9Jx20in ζάντες
Nitto 255/40 R20 ελαστικά

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        1,739  

100      5,10

200      7,897   @        144,00
400      12,284 @        180,72

 

 

Αρθρογράφος

 

Mazda RX-7: Επαναπροσδιορίζοντας την οδηγική απόλαυση.

Mazda RX-7: Επαναπροσδιορίζοντας την οδηγική απόλαυση.

Παρουσιάστηκε το 1978, το θρυλικό σπορ μοντέλο με τον περιστροφικό κινητήρα που έγινε σύμβολο “cult”.