Jeep Renegade 1.4MultiAir2 170Ps 4wd
Καθημερινό, οικογενειακό, ταξιδιάρικο…
Ρεαλιστικά, τα SUVs καλούνται να υπηρετήσουν την χρηστικότητα, αντιμέτωπα με τις υψηλότερες προσδοκίες και τα αυστηρότερα κριτήρια. Δεν πρέπει να έχουν διαστάσεις, που να σου κάνουν τη ζωή δύσκολη, θέλεις να μπορείς να κινείσαι και να παρκάρεις εύκολα, ενώ την ίδια στιγμή αναμένεις να έχουν άνετους χώρους για μία οικογένεια και τις αποσκευές της. Πρέπει να συνδυάζουν τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου με καλές επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια, να εξοπλίζονται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου έως 1,6lt, να ταξιδεύουν άνετα και ήσυχα, να μην «βρίσκουν» εκτός δρόμου, να μην «κολλάνε», να ρυμουλκούν… Αλήθεια, εσείς πόσα πράγματα μπορείτε να κάνετε εξίσου καλά, ταυτόχρονα??? Χμμμ, καλά το φαντάστηκα. Έχοντας διαθέσιμο για δοκιμή ένα JeepRenegadeLimitedMultiAir2 1.4 170Ps 4WD, ένα πολλά υποσχόμενο newentry στην κατηγορία των compactSUV, φρόντισα να του βρω και μία οικογένεια -έστω και «δανεική»- για ένα ολοκληρωμένο 3ήμερο στο βουνό. Παρέα μας, λοιπόν, συνοδηγός, η αδερφή μου Βίκυ και στα «φωνητικά» τα αχτύπητα δίδυμα 3χρονα ανιψάκια, με όλη τους την «προίκα» παραπίσω…Υποσημείωση: τα παιδικά καθισματάκια των μικρών κανονικά βρίσκονται αγκιστρωμένα στις Isofix υποδοχές ενός Cherokee 2.8 CRD, άρα οι μπόμπιρες είναι εξοικειωμένοι με την έννοια «Jeep», άρα έχουν άποψη και μέτρο σύγκρισης. Η γυναίκα της παρέας, απ’ την άλλη, εντυπωσιάζεται ευθύς αμέσως από το στυλ, το χαρακτήρα, τις επιμελώς κρυμμένες λεπτομέρειες, την ηχομόνωση, την ποιότητα κύλισης, τα ποιοτικά υλικά και την προσεγμένη συναρμογή. Δεν στέκεται, όμως, μόνο σε αυτά. Καθώς οδηγεί και η ίδια το CRD, προσθέτει στις εντυπώσεις της ιδιαίτερα εύστοχα σχόλια για το «πάτημα», την αίσθηση του Renegade στο δρόμο, αλλά και την ομαλή λειτουργία του αυτόματου 9τάχυτου κιβωτίου. Οι πιτσιρικάδες, από την άλλη, απολαμβάνουν για λίγο τη διαδρομή, αφήνονται στην αίσθηση ασφάλειας του Jeep και σύντομα…ξεραίνονται στον ύπνο για τις επόμενες δύο ώρες. Κάτι μου λέει ότι «φορτώνουν» μπαταρίες για…offroadάδα!
Περιπετειώδες, ικανό, διασκεδαστικό…
Το Renegade είναι, επί της ουσίας, αν και για το πρώτο μικρό SUV της Jeep, απόλυτα ικανό να χτυπήσει κορυφή. Ως τετρακίνητο, προσφέρεται είτε ως 1.4 MultiAir2 170Ps στην έκδοση Limited, είτε ως 2.0MultiJet2 170Ps στην ακόμη πιο εστιασμένη στην εκτός δρόμου χρήση, σκληροτράχηλη έκδοσηTrailhawk. Στη δεύτερη φάση εξέλιξής του, ο MultiAir2, βραβευμένος ως ο καλύτερος νέος κινητήρας το 2010, αποδίδει 170Ps και 25kgm στο 1,5bar υπερπλήρωσης. Ελαστικός και με αποθέματα ροπής και δύναμης ικανά να κινήσουν σβέλτα το Renegade των 1.447kg επωφελείται της κλιμάκωσης του 9τάχυτου αυτόματου κιβωτίου με κωδικό 948ΤΕ. Ολοκληρώνοντας τη διαδικασία των μετρήσεων, είδαμε 9,5sec για το 0-100km/h, 17,05sec για το 400άρι με 134,21km/h ταχύτητα εξόδου, καθώς και 3,1sec για το 50 - 80km/h, 4,46sec για το 80-110km/h και 8,41sec για το 100-140km/h, πάντα με kickdown. Το 948ΤΕ, το πρώτο 9άρι αυτόματο κιβώτιο, που τοποθετείται σε αυτήν την κατηγορία αυτοκινήτων, είναι ουσιαστικά μία παραλλαγή του 8HP της ZF, που ήδη τοποθετεί η BMW, η Audi, η Bentley, αλλά και η Chrysler, η Dodge και η Jeep. Συναντάται σε υβριδικά, πισωκίνητα και τετρακίνητα, είναι ικανό να διαχειριστεί έως και 48kgm ροπής, «κατεβάζει» σε 450ms, ενώ έχει χρόνο απόκρισης 150ms. Με «απλωμένη» κλιμάκωση (1η 4,7:1, 2α 2,84:1, 3η 1,91:1, 4η 1,38:1, 5η 1:1, 6η 0,81:1, 7η 0,70:1, 8η 0,58:1 και 9η 0,48:1), με τέσσερεις overdrive σχέσεις και τελική σχέση μετάδοσης 4,334:1, το 948ΤΕ εξασφαλίζει επιδόσεις, οικονομία καυσίμου και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Σημειώστε ότι το Renegade ξεκινάει πάντα με 2η σχέση στο κιβώτιο, ενώ η «κοντή» 1η επιλέγεται μόνο μετακινώντας τον επιλογέα αριστερά στη χειροκίνητη λειτουργία, εκτελώντας ουσιαστικά χρέη κιβωτίου υποπολλαπλασιασμού. Με ελαφρύ πόδι, η πρώτη ένδειξη μέσης κατανάλωσης στο trip computer εμφανίζεται στα 7,8lt/100km, ανεβαίνει στα 8,2-8,4lt/100km σε ρυθμό ταξιδιού με 120-130km/h, ενώ, με μετρήσεις και κίνηση εντός πόλης, κυμαίνεται περίπου στα 9lt/100km. Αν παρόλα αυτά ξεθαρέψεις, το Renegade θα χτυπήσει για πλάκα τα 10lt/100km χωρίς μάλιστα, ιδιαίτερους ενδοιασμούς. Το στοιχείο της περιπέτειας και οι εκτός δρόμου δυνατότητες δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το DNA του Renegade. Το JeepActiveDrive, το αυτόματο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με δυνατότητα αυτόματης εναλλαγής από 4x2 σε 4x4 (με εμπλοκή του κεντρικού άξονα μετάδοσης), είναι επίσης ικανό να μεταφέρει το σύνολο της ροπής σε έναν και μόνο τροχό, για μέγιστη εκτός δρόμου ικανότητα. Επιπλέον, μέσω του JeepSelectTerrain, παρέχονται τέσσερεις προεπιλεγμένες αυτόματες ρυθμίσεις προσαρμογής της πρόσφυσης (Auto, Snow, Sand και Mud), εξασφαλίζοντας τις καλύτερες επιδόσεις αναλόγως εδάφους. Το Renegade είναι το πρώτο Jeep, που χρησιμοποιεί τα αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ FSD (FrequencySelectiveDamping) της Koni. Η ελάχιστη απόσταση του από το έδαφος ανέρχεται στα 200mm, ενώ η γεωμετρία της ανάρτησης επιτρέπει έως και 205mm διαδρομή στους τροχούς. Την κατάσταση, στις εκτός δρόμου αναζητήσεις, σιγοντάρουν οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, στις 21ο , 24ο και 32,1ο αντίστοιχα. Καλά όλα αυτά, είναι, όμως, ικανά να πείσουν ή ακόμα καλύτερα να εντυπωσιάσουν το Χρήστο, το μπαμπά του Ζάχου και του Γιάννη, που ήρθε την επόμενη ημέρα να μας βρει παρέα με το Cherokee 2.8CRD? Όταν, μάλιστα, πριν από αυτό είχε ένα Cherokee 3.7 και ακόμα πιο πριν, στα νιάτα του, ένα Jimny? Μπορεί το Renegade με το αυτοφερόμενο πλαίσιο, τους πολλαπλούς συνδέσμους και την «ηλεκτρονική» τετρακίνηση να κεντρίσει το ενδιαφέρον ενός ταγμένου στα κιβώτια υποπολλαπλασιασμού, τα πλαίσια τύπου σκάλας και τους άκαμπτους άξονες μετάδοσης? Και, όμως, μπόρεσε! Σε πατημένο, δασικό χωματόδρομο, σε φυτευτή κροκάλα, σε σαθρό, ανηφορικό έδαφος, και σε παχιά λάσπη, το Renegade, ακόμα και με «μπουκωμένα» τα ασφάλτινα ελαστικά του, βρήκε τον τρόπο να περάσει, γυρίζοντας την πλάτη του στη συνδρομή του Cherokee. Όταν δε, μετά από κάμποση ώρα, ξαναπατήσαμε άσφαλτο, το Renegade κέρδισε έναν -εν δυνάμει- μελλοντικό αγοραστή. Στα δυνατά χαρτιά του Renegade, η λογική κατανάλωση, οι ζωντανές επιδόσεις, η ασφαλής οδική συμπεριφορά, η ομοιογένεια και η στιβαρότητα.
Όμορφο, σύγχρονο, ολοκληρωμένο…
Επειδή η εμφάνιση είναι υποκειμενική, για κάποιον, που δεν συμφωνεί μαζί μου, ίσως να μην του λέει κάτι το γεγονός ότι εμένα με κέρδισε το μικρό Jeep, που σχεδιάστηκε στην Αμερική και κατασκευάζεται στο Melfi της Ιταλίας. Θα πρέπει, όμως, να του λένε οι ικανοποιητικοί χώροι για τέσσερεις ενήλικες και τις αποσκευές τους (351lt-1.297lt), τα κορυφαίας τεχνολογίας συστήματα (UconnectAccess & UconnectRadio5in ή 6,5in), ο μεγαλύτερος έγχρωμος πίνακας οργάνων στην κατηγορία, με οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 7in, το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης Limitedκαι κυρίως τα 70 ξεχωριστά χαρακτηριστικά ασφάλειας. Το Renegade είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου FCA, που χρησιμοποιεί την νέα συμπαγή δόμηση 4x4 SmallWide, με τρείς ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης στο εμπρός τμήμα, με standard 6 αερόσακους με ESC (Electronic Stability Control) και ERM (Electronic Anti-Rollover). Το νέο μικρό SUV της Jeep απέσπασε την κορυφαία, 5άστερη, διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP, με ποσοστό αξιολόγησης 87% στην προστασία ενηλίκων, 85% στην προστασία παιδιών και 65% στην προστασία πεζών, ενώ στην προστασία, που εξασφαλίζουν τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, το ποσοστό ανήλθε στο 74%, χάρη στο προαιρετικό σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος και τον standard περιοριστή ταχύτητας.
Μονόδρομος…
Η ανάδειξη του Renegade ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016» στην Ελλάδα ήρθε να επισφραγίσει την εκρηκτική αύξηση πωλήσεων της Jeep, που ανέρχεται στο +1.234% στην Ελλάδα σε σχέση με το 2014 (επίσημα στοιχεία ΣΕΑΑ), ξεπερνώντας κατά πολύ την αντίστοιχη επίδοση της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά, που κινήθηκε στο +122.2% σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού ACEA. Το Renegade έχει ήδη καταξιωθεί στη συνείδηση των οδηγών, οι οποίοι το ανέδειξαν στην 4η θέση στις πωλήσεις στην κατηγορία του για τη χρονιά, που πέρασε, με μερίδιο 10%. Η βενζινοκίνητη, τετρακίνητη έκδοση του Renegade, με τον 1.4ltMultiAir2 των 170Ps και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο κοστολογείται στα 28.940€ και κοιτάζει στα μάτια τον ανταγωνισμό, δείχνοντας το δρόμο επί παντός εδάφους.
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €28.940 με όφελος απόσυρσης
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΦΡΕΝΑ
| |
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η
ΡΕΠΡΙΖ με kickdown ΚΜ/Η SEC 50-80 3,1 80-110 4,46 100-140 8,41
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Εύκολη αναζήτηση σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα με τη νέα εφαρμογή «Recharge».