Jeep Renegade Limited 1.4T-JET 2WD 140PS
Επιτέλους
Επιτέλους, ρε παιδιά, κάποιος σκέφτηκε ότι τη ζωή δεν την παίρνουμε όλοι τόσο τοις μετρητοίς. Δεν είμαστε όλοι ανάπηροι γερμανοί οικονομολόγοι. Λίγο χιούμορ και λίγο χρώμα πια είναι αυτό που λείπει. Και το Renegade έχει μπόλικο και από τα δύο. Όπου και να το κοιτάξεις, θα χαμογελάσεις. Από την πορτοκαλί πιτσιλιά στο στροφόμετρο και τα κάνιστρα στα πίσω φανάρια, μέχρι τον Χάρρυ τον Μεγαλοπόδαρο που σκαρφαλώνει στον πίσω υαλοκαθαριστήρα και τις αμέτρητες μάσκες από Willys σε όλο το εσωτερικό που έψαχνε να ανακαλύψει η κόρη μου. Ακόμα και το όνομά του πιστεύω πως δόθηκε με χιουμοριστική διάθεση, μιας και το original Renegade ήταν ένα αυτοκίνητο με εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα. Σαν να πάρεις, δηλαδή, ένα μαλτεζάκι και να το ονομάσεις Rambo! Κάπου εδώ, όμως, σταματάει η πλάκα, γιατί κατά τα άλλα πρόκειται για ένα ποιοτικό και με πολλές αρετές αυτοκίνητο. Ειδικά στις τετρακίνητες εκδόσεις με γωνία προσέγγισης 17,9 μοίρες, γωνία φυγής 29,7 μοίρες, γωνία ράμπας 21,2 μοίρες και απόσταση από το έδαφος 175mm, είναι ικανότατο εκτός δρόμου και με το «αργό» που έχει σχέση υποπολλαπλασιασμού 20:1, έχει αρκετή δύναμη έλξης ώστε να βγάλει από τη θάλασσα μηχανότρατα με τα δίχτυα απλωμένα.
Ένα Jeep διαφορετικό από τα άλλα
Το entry-level μοντέλο της Jeep είναι δίδυμο αδερφάκι με το Fiat 500Χ και ας μην πολυμοιάζουν. Και τα δύο κατασκευάζονται πάνω στην ίδια Small Wide πλατφόρμα της Fiat, η οποία είναι κατάλληλα τροποποιημένη ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει και το σύστημα τετρακίνησης. Επίσης, τα δύο αδέρφια κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο, στο Melfi της Ιταλίας, με τις ομοιότητές τους να τελειώνουν, όμως, εδώ. Ειδικά στο εσωτερικό τους τίποτα δεν προδίδει ότι πρόκειται για συγγενείς, εκτός από την πολύ καλή ποιότητα των πλαστικών και της συναρμογής τους. Το Renegade βαθμολογήθηκε με πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, με βαθμολογία 87% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, 85% στην προστασία παιδιών, 65% στην προστασία πεζών και 74% στα επιμέρους συστήματα ασφαλείας, επιδόσεις πάρα πολύ καλές για την κατηγορία. Ο boxy σχεδιασμός του και το μεταξόνιο των 2.570mm προσφέρουν άνετους χώρους για πέντε ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών του είναι 351 λίτρα. Η αλήθεια είναι πως με τόσο κάθετες εμπρός κολόνες και τόσες γωνίες γύρω του, το γεγονός ότι έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,34 είναι ένα επίτευγμα.
Είναι διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, το Sport, το Longitude, το Limited και το Trailhawk. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας το Limited, του οποίου ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει σχεδόν όλα τα μοντέρνα καλούδια του group και επιπρόσθετα το συγκεκριμένο έχει πανοραμική ηλεκτρική οροφή με ηλεκτρικά ανοιγόμενο κουρτινάκι, ζάντες 18in και δερμάτινο σαλόνι. Επίσης, το σύστημα lane assist του είναι ακριβές και σε προειδοποιεί μέσω της οθόνης 7in που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων πριν παρέμβει ενεργά, δίνοντας μια διορθωτική τάση στο τιμόνι. Μάλιστα, για να δω μέχρι πού παρεμβαίνει, άφησα το τιμόνι στην εθνική και αφού με μάλωσε που δεν το κρατούσα με ένα έντονο μπιπ και την ένδειξη “keep your hands on the steering wheel”, τελικά έσωσε τον εαυτό του από την μπαριέρα στρίβοντας μόνο του ολόκληρη καμπή!
Για άσφαλτο και χώμα
Στην άσφαλτο το Renegade συμπεριφέρεται σαν μεσαίο οικογενειακό sedan με τα εξαιρετικά Koni FSD (Frequency Selective Damping) να είναι αρκετά μαλακά στις χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη και να μην ενοχλούν στις λακκούβες, παρά το υπερβολικό μέγεθος των ζαντών (θα ήταν πολύ καλύτερο με τις στάνταρ 17in), ενώ στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου είναι εντυπωσιακά σταθερό για Jeep, με άμεσες αντιδράσεις και άψογη συμπεριφορά από την πίσω ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων. Δεν είχε άνεμο τις μέρες που το είχαμε στην κατοχή μας για να δούμε κατά πόσο το επηρεάζει, αλλά κρίνοντας από την υπόλοιπη συμπεριφορά του, δεν νομίζω ότι θα είναι πρόβλημα, παρά τον τετράγωνο σχεδιασμό του και το μεγάλο ύψος. Ο κινητήρας του, παλιός γνώριμος σε όλους, ο 1,4 λίτρων turbo του group, στην έκδοση με τα 140Ps, είναι δυνατός και ροπάτος από τις χαμηλές στροφές και κινεί με ευκολία το μεγάλο αμάξωμα, χάρη στη βοήθεια του κιβωτίου των έξι σχέσεων, ενώ διατίθεται και σε δυνατότερη μορφή με 170Ps στην έκδοση 4X4. Άλλοι κινητήρες βενζίνης είναι ένας ατμοσφαιρικός 1,6 λίτρων στη βάση της γκάμας και δύο diesel 1,6 και 2 λίτρων.
Μιας και μιλάμε, όμως, για ένα μοντέλο της Jeep, αυτό που έχει το περισσότερο ενδιαφέρον είναι το τι μπορεί να κάνει εκτός δρόμου. Εδώ, λοιπόν, μας περιμένει μια ευχάριστη έκπληξη, αφού οι προδιαγραφές του στα χαρτιά δεν σε προϊδεάζουν για την πραγματικότητα. Με κίνηση στους δύο τροχούς -και μάλιστα στους δύο εμπρός-, δεν περιμένεις ότι μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα. Κι όμως, όταν το χώμα είναι πατημένο και στεγνό, το Renegade πάει σχεδόν παντού. Ακόμα και σε δύσκολα σημεία που σηκώναμε τον πίσω τροχό ψηλά και σε χαντάκια, μπορούσε να κατέβει και να ξανανέβει με την όπισθεν, αλλά και με τη μούρη, με αρκετό βέβαια σπινάρισμα. Εν ολίγοις, αν δεν πας επί τούτου να το κολλήσεις κάπου, δεν πρόκειται να σε αφήσει πουθενά. Θα σε πάει σε όλες τις παραλίες και σε όλες τις ορεινές διαδρομές που δεν έχουν χιόνι, χωρίς πρόβλημα. Τώρα, αν θες να ακολουθήσεις το ξαδερφάκι του Wrangler, καλό είναι να πάρεις το τετρακίνητο και να έχεις κατά νου ότι αφού στην άσφαλτο είναι 10 φορές καλύτερο από το Wrangler, στις λάσπες και τα χαρακώματα θα είναι μοιραία χειρότερο.
Από πλευράς επιδόσεων, η μαμά Jeep είναι ιδιαίτερα μετριοπαθής στις ανακοινώσεις της, καθώς τα 10,9sec που δίνει για το 0-100km/h είναι στην πραγματικότητα 9,5, ενώ τελική ταχύτητα δίνει 181km/h, κάτι που δεν δοκιμάσαμε κατά πόσο μπορεί να ξεπεραστεί γιατί είμαστε και νομοταγείς πολίτες…
Επίλογος
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, τι είναι τελικά σημαντικότερο σε ένα αυτοκίνητο? Είναι οι επιδόσεις? Ο εξοπλισμός? Η ασφάλεια? Είναι όλα αυτά. Αφού πλέον, όμως, τα καινούρια αυτοκίνητα όλα αυτά τα έχουν στάνταρ, σημαντικότερο είναι ο χαρακτήρας και η αίσθηση που σου αφήνει ένα αυτοκίνητο. Το Renegade κατάφερε να γίνει σε μια εβδομάδα μέλος της οικογένειας και να στεναχωρηθούμε όλοι, μικροί και μεγάλοι, την ημέρα που το επιστρέψαμε στην Jeep. Αυτό είναι το σημαντικότερο.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ •Κυβισμός: 1.368cc •Διάμετρος x Διαδρομή: 72mm x 84mm •Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1 •Τροφοδοσία: Σειριακός ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης IHI •Ανάφλεξη: Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο για κάθε μπουζί •Βάρος (kg): 1.395 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ •Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ Koni FSD, αντιστρεπτική δοκός •Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ Koni FSD, αντιστρεπτική δοκός |
ΦΡΕΝΑ •Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 305mm με μονοπίστονες δαγκάνες •Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 278mm με μονοπίστονες δαγκάνες | ΜΕΤΑΔΟΣΗ •Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς •Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων •Διαφορικό: Ελεύθερο |
| ΤΡΟΧΟΙ •Ζάντες: 8J x 18in •Ελαστικά: 225/55 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ •Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):140/5.500 •Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 23,4/ 1.750 •0-100km/h (sec): 10,9 •Τελική Ταχύτητα (km/h): 181
| |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,88 0-80 5,98 0-100 9,50 0-120 13,61 0-140 21,47 0-160 32,80
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,12 80-110 4,98
4η KM/H SEC 80-110 6,11 100-140 10,13
5η KM/H SEC 80-110 6,59 100-140 8,75 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 3,00 @ 47,84 60 5,39 @ 75,38 100 7,16 @ 86,01 200 10,87 @ 107,59 400 16,87 @ 129,34 1000 31,72 @ 158,73 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ο όμιλος Stellantis θα κλείσει ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια που διαθέτει, το οποίο εδρεύει στην Αριζόνα, για οικονομικούς λόγους.