Jeep Wrangler JK 2.8 CRD
Τι δουλειά έχει ένα Wrangler diesel στο POWER?
Δεν πρόκειται για ένα οποιοδήποτε Wrangler. Είναι από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα που έχω δει από κοντά και κουβαλάει πάνω του τρία βαγόνια aftermarket εξαρτήματα. Εκτός από το γεγονός ότι είναι θηριώδες, είναι και το χρώμα του τέτοιο που πραγματικά δυσκολεύεσαι να σταθείς μπροστά του ακόμα και αν είναι σβηστό και παρκαρισμένο. Είναι τόσο άγριο και συνάμα τόσο όμορφο, που αν ποτέ μπορέσω να πάρω κι εγώ ένα, θα το κάνω έτσι και ας μην πατήσει χώμα ποτέ, απλά για να το χαζεύω. Ο Ταξιάρχης και η ομάδα της Rubikong, βέβαια, δεν το έχουν φτιάξει έτσι μόνο για να το χαζεύουν, αλλά για να παίρνουν τα βουνά και να τα ισοπεδώνουν.
Τίποτα δύσκολο για το γορίλα
Απέναντι από την είσοδο για τα τέως βασιλικά κτήματα στο Τατόι υπάρχει ένας χωματόδρομος στον οποίο, για μη προφανείς λόγους, κάποιος έχει σπρώξει το χώμα με μπουλντόζα, δημιουργώντας μια τεράστια τάφρο από τη μια και ένα ανάχωμα από την άλλη για να μην περνάει τίποτα. Όμως, πραγματικά το θηρίο περνάει από σημεία που δεν περνάς ούτε με τα πόδια! Έχει τη δυνατότητα να σηκώσει τον ένα τροχό στα 1,25m και οι άλλοι τρεις να βρίσκονται ακόμα στο έδαφος. Η απόσταση του πατώματος από το δρόμο είναι 50cm (!) και των διαφορικών 31cm. Για το δεύτερο ευθύνονται καθαρά τα τεράστια Maxxis M8090 Creepy Crawlers διαστάσεων 38,5x14,5R16 (μην ψάχνετε την αντιστοιχία σε κανονικά νούμερα, απλά σημειώστε 965,2cm διάμετρο…), ενώ για το ύψος του πατώματος, εκτός από τα λάστιχα, ευθύνεται και το εκπληκτικό Elite LCG lift kit των 6in της Teraflex. Συνολικά, οι διαστάσεις του Kong είναι 2m ύψος, 2,17m πλάτος και 2.400kg βάρος. Απλά τέρας.
Πώς έγιναν όλα?
Για να αποκτήσει το Wrangler αυτήν την εμφάνιση και τις δυνατότητες που συνεπάγεται, χρειάστηκε μια σειρά εκτενέστατων αλλαγών στα επιμέρους εξαρτήματά του. Ας τα εξετάσουμε, λοιπόν, αναλυτικά και με μια σειρά για να μη χαθεί η μπάλα, αφού ούτε εγώ αλλά ούτε και οι περισσότεροι αναγνώστες του POWER είμαστε εξοικειωμένοι με το συγκεκριμένο είδος Tuning.
Πρώτα από όλα, για να χωρέσουν τόσο μεγάλοι τροχοί έπρεπε να αντικατασταθούν όλα τα τμήματα της ανάρτησης. Τα εργοστασιακά αμορτισέρ και ελατήρια πήραν δρόμο και στη θέση τους μπήκαν τα μακρύτερα coilovers της King, με εξωτερικά δοχεία αζώτου για αντοχή και καλύτερη ψύξη σε συνθήκες συνεχούς λειτουργίας σε χωματόδρομο. Η τοποθέτησή τους απαιτούσε ξεχωριστά σημεία στήριξης και ενίσχυση του αμαξώματος, αφού τα εργοστασιακά ελατήρια έχουν καταργηθεί και πλέον η βάση των αμορτισέρ σηκώνει όλο το βάρος της καρότσας. Αυτήν την ενίσχυση προσφέρει το APHA 1 Kit της RECON. Φυσικά, δεν μπορείς να τοποθετήσεις τόσο μακριά αμορτισέρ σε εργοστασιακά ψαλίδια και κόντρες, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν χωράνε. Έτσι αντικαταστάθηκαν και αυτά από το λεγόμενο Lift Kit Elite LCGτης TeraFlex. Το kit αποτελείται από μακρύτερα ρυθμιζόμενα ψαλίδια και κόντρες με balljoints και από ενισχυμένες βάσεις τοποθέτησης για τα καινούρια σημεία στήριξης που πρέπει να χρησιμοποιηθούν στο σασί. Επειδή όλα αυτά είναι ρυθμιζόμενα, τα παιδιά της Rubikong είχαν τη δυνατότητα να μεγαλώσουν και το μεταξόνιο του Wrangler από τα 2.413mm στα 2.515mm, μειώνοντας κι άλλο τους προβόλους και αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου. Βλέπετε, το μακρύ μεταξόνιο μπορεί να δυσκολεύει την κατάσταση σε σημεία όπου μπορεί να βρει κάτω η κοιλιά και να κάνει τραμπάλα, αλλά από την άλλη περνάει πιο εύκολα τα διαμήκη εμπόδια γιατί πατάει γύρω τους και δεν πέφτει ολόκληρο μέσα. Επίσης, σε πολλά σημεία όπου πρέπει το αυτοκίνητο να αναρριχηθεί, το μακρύ μεταξόνιο βοηθά να μη βρίσκονται και οι δύο άξονες στην ανηφόρα. Αυτός είναι και ο λόγος που ο Ταξιάρχης υποστηρίζει ότι το πεντάθυρο Wrangler είναι ακόμα καλύτερο.
Οι άξονες βέβαια δεν πάνε μόνο μπρος-πίσω αλλά και δεξιά-αριστερά. Αυτό, όμως, είναι κάτι που δεν το θέλουμε, και εφόσον οι εργοστασιακές κόντρες που τους συγκρατούν είναι κοντές, με αποτέλεσμα να μην είναι ευθυγραμμισμένοι οι άξονες με την καρότσα και αδύναμες να συγκρατήσουν τις τεράστιες πλέον δυνάμεις που αναπτύσσονται, έφυγαν και αυτές και έδωσαν τη θέση τους σε δύο Monster track bars της Teraflex. Από την ίδια εταιρεία είναι και τα bumpstops που έχουν τοποθετηθεί στη θέση των παλιών ελατηρίων, αλλά και η εμπρός αντιστρεπτική, η οποία είναι διπλή. Αποτελείται, δηλαδή, από μια μεγάλη κούφια και μια μικρότερη μέσα της. Για χρήση στην άσφαλτο, η μεγάλη αντιστρεπτική αναλαμβάνει να περιορίσει τις κλίσεις του αμαξώματος (και το κάνει τέλεια μπορώ να σας διαβεβαιώσω) και εκτός δρόμου η μικρή επιτρέπει τις τεράστιες διαφορές ύψους που μπορεί να πάρει αυτή η ανάρτηση. Εδώ, βέβαια, γεννάται το ερώτημα: γιατί να υπάρχει η μικρή αντιστρεπτική και να μην αφήνει τους τροχούς τελείως ελεύθερους, όπως είναι για παράδειγμα το εργοστασιακό Rubikon? Γιατί αν υπάρχει μια ελαφριά σχέση του ενός τροχού με τον άλλο, η οποία, όμως, δεν θα περιορίζει την υψομετρική τους διαφορά, είναι καλύτερο από το να μην υπάρχει καμία σύνδεση μεταξύ τους, ακόμα και στο χώμα. Το μειονέκτημά της σε σχέση με αυτήν του Rubikon είναι ότι δεν μπορείς να ελέγξεις ηλεκτρικά από την καμπίνα την επιλογή από τη μια στην άλλη, αλλά πρέπει να κατέβεις και να τη γυρίσεις με το χέρι, οπότε καλύτερα να το κάνεις πριν αρχίσει η τσαλαβούτα στις λάσπες. Η πίσω αντιστρεπτική είναι η Antirock της Currie Enterprises και είναι σταθερή.
50kg ο τροχός!
Θα έπρεπε να είχα πάντα μαζί μου τον Πύρρο Δήμα, γιατί για να ξεκρεμάσω τη ρεζέρβα από εκεί μόνος μου δεν έχω καμία ελπίδα! Αφήστε που θα μου φύγει από τα χέρια και θα πάρει κανέναν αμπάριζα… Οι ζάντες είναι 16in της Trail ready και έχουν το σύστημα Beadlock που βιδώνει στο εξωτερικό στεφάνι και συγκρατεί το λάστιχο ώστε να μην πατινάρει πάνω στη ζάντα σε extreme συνθήκες. Γιατί να πατινάρει? Γιατί αυτά τα λάστιχα εκτός δρόμου και σε κατσάβραχα δουλεύουν καλύτερα σχεδόν ξεφούσκωτα, με 10-15psi. Όπως καταλαβαίνετε, το τιμόνι του Wrangler με τον ατέρμονα δεν έχει καμία ελπίδα να στρίψει αυτούς τους τροχούς, ειδικά αν κάποιος από αυτούς έχει χωθεί σε λάσπη ή σε αυλάκι από νεροφάγωμα, γι’ αυτό έχει επιστρατευθεί ένα Motorsports extreme duty cylinder kit υδραυλικής υποβοήθησης τιμονιού της PSC για να μπορείς να στρίψεις παντού, αλλά και για να μειώσει τους κραδασμούς που φτάνουν στο τιμόνι. Για τον ίδιο λόγο χρησιμοποιείται και ένα σύστημα με μπάρες που λέγεται Frame brace and drag link flip kit της Teraflex, το οποίο, εκτός από το τιμόνι, ενισχύει και την ακαμψία του σασί.
Φυσικά οι ενισχύσεις δεν σταματούν εδώ. Οι ατσάλινοι προφυλακτήρες της Shrock works Stubby δένουν στο σασί και μπροστά υπάρχει το bullbar και ο τηλεχειριζόμενος εργάτης Warn Winch CTi με 9500lbs δύναμη έλξης, γεμισμένος με Viking synthetic line σκοινί ρυμούλκησης. Ο πίσω προφυλακτήρας έχει βάση για τοποθέτηση της ρεζέρβας, καθώς η εργοστασιακή βάση ήταν πάνω στην πίσω πόρτα, και αυτός ο τροχός φυσικά θα την έπαιρνε λάφυρο και θα έφευγε. Τα σίδερα, πάντως, δεν τελειώνουν εδώ -πώς νομίζετε ότι πάχυνε κατά 600kg το παλικάρι? Φοράει rollcage της Rock Hard, το οποίο είναι συμπληρωματικό του εργοστασιακού και προστατεύει τους επιβάτες από μια πιθανή κατρακύλα στα βράχια. Έχει πλευρικά μαρσπιέ Rocker knockers με ενισχύσεις αμαξώματος της Poison Spyder. Τα φτερά της Nemesis Industries, πάντως, είναι διαίτης αφού είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και είναι και μικρότερα από τα πλαστικά εργοστασιακά για να χωράνε τα λάστιχα.
Powertrain
Ο κινητήρας και το κιβώτιο είναι σχεδόν εργοστασιακά, από εκεί και πέρα όμως… χαμός. Σχεδόν εργοστασιακά, γιατί με το προγραμματάκι της Rubikong και πίεση 1,9bar overboost και 1,6 σταθερή, 50Ps τα πήρε και από τα 177 έφτασε τα 227. Τα κολάρα έχουν αλλαχθεί με σιλικονούχα της Samco που αντέχουν την έξτρα πίεση και για τα μακροβούτια φοράει ένα snorkel της AEV. Το τελικό καζανάκι της εξάτμισης έχει αφαιρεθεί. Ακόμα και έτσι, όμως, δεν θα μπορούσε να πάρει τα πόδια του με αυτές τις ρόδες αν δεν γίνονταν και οι υπόλοιπες αλλαγές στη μετάδοση. Επίσης, χωρίς το OBD programmer Procal της AEV που προγραμματίζει το κοντέρ, η βελόνα θα έδειχνε τα μισά από όσα πας. Το programmer είναι επίσης απαραίτητο στα αυτοκίνητα με αυτόματο σασμάν, γιατί αν τους φορέσεις τέτοια διάσταση τροχών χάνουν την μπάλα με τις αλλαγές.
Και τώρα το βαρύ πυροβολικό: οι άξονες είναι εμπρός Teraflex JK Tera 44 με μισή ίντσα πάχος τοιχώματος, heavy duty housing 3,25 ιντσών και καπάκι της Teraflex. Μέσα του έχει διαφορικό από Rubicon με Dana 44 e-locker, μόνο που εδώ τα e-lockers δεν είναι όπως στο εργοστασιακό Rubikon που πρέπει να κλειδώσεις πρώτα το πίσω για να μπορεί να κλειδώσει το εμπρός. Εδώ έχεις τη δυνατότητα να κάνεις ό,τι θες. Οι μπιλιοφόροι και τα ημιαξόνια είναι της RCV και το βήμα του διαφορικού είναι 4,11:1. Ο πίσω άξονας είναι από Rubikon με e-locker, επίσης με κορονοπήνιο 4,11, Poison Spyder καπάκι διαφορικού και ημιαξόνια της Ten factory. Τέλος, ο κεντρικός άξονας είναι ο 1350 της J.EReel. Όλα αυτά είναι ακριβά, γερά και αξιόπιστα εξαρτήματα και αν κάποιος θέλει πραγματικά να κάνει extreme sports με το Wrangler του, καλό είναι να τα υπολογίζει σαν απαραίτητους συμμάχους.
The rest
Για να ολοκληρωθεί το πολεμικό look, αλλά και για χρηστικούς λόγους, υπάρχει και μια σειρά από αξεσουάρ, όπως τα Truck-LiteLEDφανάρια των 7 ιντσών, που αντικατέστησαν τα εργοστασιακά φώτα του Jeep, αλλά και ακόμα δύο προβολείς της KCHi LiTES, ισχύος 100W, που βρίσκονται στον προφυλακτήρα. Αν παρ’ όλα αυτά εξακολουθείς να μη βλέπεις, μπορείς να ανάψεις και τα φώτα οροφής 50" E2 Series - Combo (Drive/Hyperspot) της RigidIndustries και κάνεις τη νύχτα μέρα! Για τις πολύ δύσκολες νυχτερινές διαδρομές υπάρχουν και οι δύο πλευρικοί LED προβολείς Dually D2, από την ίδια εταιρία, που φέγγουν στο πλάι του αυτοκινήτου, δηλαδή προς τα εκεί που θα κατευθυνθεί με τέρμα στραμμένο τιμόνι. Αν βρεις τη νύχτα στο δρόμο σου λαγό, μην τα ανάψεις όλα μαζί, γιατί αντί να μείνει ακίνητος θα πάρει φωτιά και θα φύγει.
Το μαύρο ματ αυτοκόλλητο βινυλίου με το οποίο είναι τυλιγμένο το Wrangler είχε τόσο πολλές γρατσουνιές από τα κλαδιά που δεν μπορούσα να πιστέψω πως δεν είχε σκιστεί ούτε ξεφτίσει πουθενά. Πραγματικά πολύ ποιοτικό. Τέλος, στο εσωτερικό θα βρείτε την εξαιρετική customιά με το λογότυπο της Rubikong στο χερούλι του ταμπλό, αλλά και τα ανθεκτικά Rugged Ridge χαλάκια, ασορτί με το κάλυμμα στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Το πιο χρήσιμο χερούλι, πάντως, είναι αυτό το ενσωματωμένο στο A-Pillar του roll cage. Δεν ξέρω πώς θα σκαρφάλωνα μέσα χωρίς αυτό!
Στην άσφαλτο
Εντάξει, παραδίνομαι… έχουν πάρει φωτιά τα δάχτυλά μου να γράφω για τα εξαρτήματα. Ο Ταξιάρχης έχει ρίξει πολύ χρήμα στο αυτοκίνητό του, και ναι μεν είναι κάτι σαν democar της Rubikong, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όποιος έχει ένα μαγαζί με aftermarket προϊόντα, έχει και ένα αυτοκίνητο που να τα φοράει όλα. Πρέπει να έχεις και λίγη τρέλα και ο Ταξ είχε μπόλικη από μικρός. Παλιότερα ήταν ένας από εμάς και είχε Ibiza Cupra, το οποίο είχαμε φιλοξενήσει και στο περιοδικό, αλλά στην πορεία το γύρισε στο Off Roading και δεν είναι ο μόνος. Είναι μεγάλο σκάλωμα και αυτό, αλλά είναι αρκετό για να εγκαταλείψεις τελείως την άσφαλτο? Πώς πηγαίνει άραγε αυτό το Wrangler εκεί? Κανονικότατα. Δεν κάνει πολύ θόρυβο, παρόλο που φοράει τα λάστιχα με τα τακούνια, δεν γέρνει καθόλου, ειδικά όταν είναι κλειδωμένη η ζαμφόρ, στρίβει με περισσότερα χιλιόμετρα από όσα θα τολμούσες να στρίψεις καθισμένος εκεί ψηλά, και λόγω του τεράστιου προφίλ των ελαστικών και της μεγάλης διαδρομής των αμορτισέρ, οι λακκούβες απλά δεν υπάρχουν.
Στην εθνική ταξιδεύει άνετα με 140-150km/h και αυτό είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό, όπως μας τόνισε και ο Ταξιάρχης, γιατί όταν φτιάχνεις ένα αυτοκίνητο σαν αυτό, το κάνεις για να γυρίσεις όσα περισσότερα μέρη μπορείς, όχι για να πηγαίνεις συνέχεια στο κοντινότερο για να αποφύγεις το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Χρειάζεται, βέβαια, μεγάλη προσοχή στο πόσο κοντά βρίσκεσαι στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, γιατί έτσι και βρει η λαστιχούμπα σου σε άλλο αυτοκίνητο, θα το ροκανίσει ολόκληρο και πιθανόν να το καβαλήσει κιόλας και να φέρεις τούμπες, άλλα ακόμα και τίποτα από αυτά να μη γίνει, κρίμα δεν είναι το ανθρωπάκι που θα πηγαίνει με 100 τσούκου-τσούκου στη μεσαία να τον περάσει ξυστά το τρακτέρ με 160?
Τα παλικάρια στη Rubikong ετοιμάζουν άλλα δυο τέτοια τέρατα, αλλά εκείνα θα φοράνε LS3 μοτέρ από Corvette! Κάντε λίγη υπομονή…
Special Thanks
Στον Ταξιάρχη Αδαμόπουλο για το θηρίο της δοκιμής και στα δύο τσοπανόσκυλα που μου έκαναν παρέα στη μέση του πουθενά για να μη με φάνε οι λύκοι.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by Rubikong |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΑΜΑΞΩΜΑ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ο Gordon Murray χρησιμοποίησε την διάσημη πίστα του Top Gear για να οδηγήσει το πρωτότυπο GMA T.50 XP2.