KIA Ceed 1,4 T-GDi 140Ps
Ολοκληρωμένη πρόταση
Τα μοντέλα του C-Segment είναι τα πιο «αδικημένα» τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, αφού έχουν τη μεγαλύτερη πτώση σε μερίδιο αγοράς. Οπότε ένα οικογενειακό, μικρομεσαίο μοντέλο δεν θα πρέπει να κάνει καμία έκπτωση ούτε σε ποιότητα ούτε σε εξοπλισμό, αν θέλει να έχει τα φόντα για αξιόλογες πωλήσεις. Τα καλά μας λόγια τα έχουμε πει γι’ αυτό το αυτοκίνητο, όπως και για το ξαδερφάκι του, το Hyundai i30, πολλές φορές στο παρελθόν, κυρίως για τις εκδόσεις με τον τρικύλινδρο T-GDi του ενός λίτρου που έχουμε δοκιμάσει αρκετές φορές. Το μόνο που είχαμε να πούμε για εκείνα τα αυτοκίνητα ήταν ότι θα ήταν πολύ καλύτερα με ένα ακόμα δυνατότερο μοτέρ, γιατί οι ικανότητες του πλαισίου και της ανάρτησης ήταν πολύ παραπάνω από αυτές του χιλιάρη κινητήρα. Σε αυτήν την έκδοση, με τον 1,4lt T-GDi, το ΚΙΑ Ceed δείχνει πιο ομοιογενές, είναι πιο γρήγορο και ισορροπημένο, αποτελώντας μια ιδανική πρόταση γι’ αυτούς που χρειάζονται ένα τέτοιο αυτοκίνητο για τις ανάγκες τους, αλλά θέλουν και να είναι οδηγικά ενδιαφέρον και διασκεδαστικό όταν χρειαστεί. Είναι ένα αυτοκίνητο που πραγματικά δεν υστερεί σε κανένα απολύτως τομέα, ούτε στην εμφάνιση ούτε στις επιδόσεις ούτε στην ποιότητα κατασκευής και φυσικά ούτε στην αξιοπιστία.
Ceed, ο σπόρος της επιτυχίας.
Σχεδιάστηκε στη Φρανκφούρτη, στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της KΙΑ, εξελίχθηκε στην απαιτητική πίστα του Nurburgring και κατασκευάζεται πάνω στην νέα πλατφόρμα «K» της κορεάτικης συμμαχίας, στο εργοστάσιο της Ζilina, στη Σλοβακία, μαζί με τα Sportage και Venga. Έχει ίδιο μήκος με το προηγούμενο, στα 4.310mm, κατά 20mm αυξημένο πλάτος (1.800mm) και είναι χαμηλότερο κατά 23mm, στα 1.447mm. Ίδιο παρέμεινε και το μεταξόνιό του, στα 2.650mm, με αρκετό χώρο όμως για τους πίσω επιβάτες και ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 395lt, από τους καλύτερους στην κατηγορία. Η καμπίνα του γενικά είναι άνετη, με καλή εργονομία, οδηγοκεντρικό ταμπλό με εξαιρετικής ποιότητας πλαστικά, που δεν τρίζουν και δείχνουν ότι έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στον τομέα των υλικών. Στην κορυφή του ταμπλό βρίσκεται έξυπνα τοποθετημένη η οθόνη αφής 7in, από την οποία ο οδηγός ελέγχει το σύστημα πολυμέσων, το τηλέφωνο και το navigation. Στα παραπάνω, έρχεται να προστεθεί ένας ελκυστικός συνδυασμός τιμής και εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, με αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση σύγκρουσης και κόπωσης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, ένδειξη ορίων ταχύτητας και αυτόματη, μεγάλη σκάλα φώτων. Το νέο Ceed είναι εξοπλισμένο με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα σε όλες του τις εκδόσεις και αυτός φυσικά είναι ένα καίριος παράγοντας για την τόσο καλή οδική συμπεριφορά του, αλλά και την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες.
Αυτό είναι το σωστό
Το Ceed, με τον 1,4lt Τ-GDi με τα 140Ps και τη μπόλικη ροπή των 24,6kgm, σταθερή από τις 1.500 έως τις 3.600rpm, είναι το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο της γκάμας, με το οποίο ακόμα και ένας απαιτητικός -στον τομέα των επιδόσεων- οδηγός, δεν θα χρειαστεί σχεδόν ποτέ περισσότερη δύναμη από αυτήν. Είναι αρκετή για ένα άνετο και ασφαλές ταξίδι, κάνοντας το προσπέρασμα πιο ξέγνοιαστο και γενικά τη διαδρομή πιο ξεκούραστη, αφού, όπου κι αν πατήσεις το γκάζι και με όποια σχέση στο κιβώτιο, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται θετικά. Οι επιδόσεις του με 8,9sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και η τελική ταχύτητα των 210km/h είναι αυτές που αρμόζουν σε ένα σύγχρονο, μεσαίο οικογενειακό, ενώ αν ψάξουμε στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, θα δούμε ότι αυτές οι τιμές αντιστοιχούσαν σε αυτοκίνητα που τα θεωρούσαμε γρήγορα, όπως τα μικρά GΤi ή οι μεγάλες εκδόσεις των οικογενειακών, οι οποίες συνήθως συνοδεύονταν και από μεγάλους -σε χωρητικότητα- κινητήρες. Έχει εξαιρετικό πλαίσιο, καλή ανάρτηση και δυνατά φρένα, προσφέροντας μια οδηγική εμπειρία αρκετά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Η κατανάλωση από την άλλη είναι σχετικά αυξημένη, κάτι που παρατηρείται σε όλα τα αυτοκίνητα που έχουν να πουν κάτι στον οδηγικό τομέα, γιατί, όταν ένα πλαίσιο σε εμπνέει να το οδηγήσεις, μέρος αυτής της έμπνευσης είναι και το πετάλι του γκαζιού... Έτσι μπορείς να ξεπεράσεις εύκολα τα 8,6lt/100km, που είχαμε σαν μέση τιμή δοκιμής, αν δεν το έχεις στο νου σου, αλλά, αν το προσέξεις, μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από τα 8lt/100km. Σε γενικές γραμμές, είναι ένα αυτοκίνητο από αυτά που μπορείς να συστήσεις σε κάποιον φίλο σου να αγοράσει, έχοντας τη σιγουριά ότι δεν θα γυρίσει ποτέ να πει ότι το μετάνιωσε.
Μας Άρεσε (+)
Ποιοτικό και μοντέρνο εσωτερικό
Οδική συμπεριφορά
Επιδόσεις
7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση
Δεν μας άρεσε (-)
Κατανάλωση υπό πίεση
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης 1.4 T-GDI 140PS: 19.890
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.353cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 71,6mm x 84mm
Σχέση Συμπίεσης: 10:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
Βάρος (kg): 1.310
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7J x 17in
Ελαστικά: 225/45 R17
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):140/6.000rpm,
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 24,7/1.500-3.200 rpm
0-100km/h (sec): 8,9
Τελική Ταχύτητα (km/h): 210
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 129-135
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 5,7
Δοκιμής (lt/100km): 8,6
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μικροί και μεγάλοι φίλοι της ΜΙΝΙ επισκέφθηκαν το The Ellinikon Experience Park και μοίρασαν «Big Love» ευχές.