King of Nations-King of Europe 2018 Grand Final, Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών 6-7/10

King of Nations-King of Europe 2018 Grand Final, Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών 6-7/10

The Battleground

Όπως και πέρυσι, ο αγώνας των Σερρών στις 6-7 Οκτωβρίου είχε τεράστιο βαθμολογικό ενδιαφέρον για την ανάδειξη των πρωταθλημάτων του King of Europe Pro Series και του King of Nations. Η «χιλιομετράτη» χάραξη της διαδρομής απαιτούσε πολλά άλογα, κάτι που έχουν σε αφθονία οι drifters του εξωτερικού με τα αυτοκίνητά τους να διαθέτουν πολλαπλάσια budget από των Ελλήνων και των Κύπριων «ανταγωνιστών». Βέβαια, οι ξένοι ήξεραν από πέρυσι ότι τόσο οι Κύπριοι όσο και οι Έλληνες drifters είναι άκρως υπολογίσιμοι αντίπαλοι, με το Χρήστο Χαντζαρά να ανεβαίνει στην ψηλότερη θέση του βάθρου για το 2017. Φέτος όμως οι ξένοι είχαν μαζί τους το βαρύ πυροβολικό του παγκόσμιου Drift Daigo, Saito. Ο 38χρονος οδηγός ήταν ο πρώτος που κατέκτησε τα δυο κορυφαία πρωταθλήματα στο παγκόσμιο Drift, δηλαδή το Ιαπωνικό D1 GP (2008) και το Αμερικάνικο FormulaD (2012).

Greek...Βρωμόξυλο

Η πρώτη μέρα ξεκίνησε πολύ δυνατά για το Ελληνικό πλήρωμα, με το Χαντζαρά να δείχνει ότι δεν χαρίζει κάστανα σε κανέναν, ακόμα κι αν οδηγεί ένα Lexus SC430 με 1.200Ps, κερδίζοντας τα βαθμολογημένα της PRO μπροστά από τον Yves Meyer και τον Daigo Saito! Ο νικητής του περσινού τελικού των δύο θεσμών στις Σέρρες συγκέντρωσε 91,43 βαθμούς έναντι των 89,02 του Meyer και των 88,46 του Saito, αφήνοντας υποσχέσεις για μία άκρως συναρπαστική μάχη με τον Ιάπωνα αστέρα του παγκόσμιου Drift. Μάλιστα, ο Χαντζαράς με την Carbon M3 E36 turbo είχε την υψηλότερη μέση γωνία (average angle 39,5o), αλλά και τη δεύτερη υψηλότερη μ.ω.τ στα 107,48km/h, πίσω από τα 109,06km/h του δεύτερου στα βαθμολογημένα Yves Meyer. Μία ανάσα από τους τρεις πρώτους, στην 4η θέση των μονών βαθμολογημένων, βρέθηκε ένα από τα κορυφαία ονόματα του Κing of Europe, ο νεαρός Τσέχος Marco Zakoruil, αποσπώντας από τους κριτές 85,19 βαθμούς. Πέραν του Χαντζαρά, στη δεκάδα μπήκαν οι Άνδρος Αντωνίου και Σταύρος Γρίλλης με 77,22 και 75,96 βαθμούς αντίστοιχα. Ο πιτσιρικάς από την Κω εξελίσσεται συνεχώς και έχει ανεβάσει σημαντικά το επίπεδο οδήγησής του, κάτι που φάνηκε στον πιο δύσκολο αγώνα της χρονιάς, κερδίζοντας στα μονά βαθμολογημένα πολλά καταξιωμένα ονόματα του Ευρωπαϊκού Drift!

Μάχες!

Με το ξεκίνημα τον διπλών περασμάτων, πολλά αυτοκίνητα παρουσίασαν τεχνικά προβλήματα. Ο Ελβετός Yves Meyer, με τη θηριώδη BMW M2, στάθηκε άτυχος, αφού ένα μηχανικό πρόβλημα στον V8 κινητήρα του έβαλε τέλος στις υψηλές βλέψεις που είχε μετά την εκπληκτική εμφάνιση στα βαθμολογημένα του Σαββάτου που του έδωσαν τη 2η θέση στα Qualifications. Νωρίς στον αγώνα αποκλείστηκε και ο πρωταθλητής της Κύπρου, Γιώργος Χριστοφόρου, γνωστός σε όλους και ως «Ela Koko» από τον Daigo Saito. Οι δύο οδηγοί είχαν επαφή, με το BMW E30 του Χριστοφόρου να παθαίνει ζημιά μένοντας ακινητοποιημένο, ενώ αναγκαία κατέστη η μεταφορά του με γερανό εκτός πίστας, με επακόλουθο τον αποκλεισμό του Κύπριου, αφού, σύμφωνα με τον κανονισμό, το κάθε αυτοκίνητο, έπειτα από ζημιά, πρέπει να μεταφερθεί εκτός πίστας χωρίς βοήθεια.

Ένα μηχανικό πρόβλημα στέρησε από τους χιλιάδες θεατές τη μάχη που περίμεναν ανάμεσα στον Χαντζαρά και τον Saito στον τελικό, αφού το πρόβλημα στην BMW E36 του Έλληνα πρωταθλητή παρουσιάστηκε νωρίς, κατά τη διάρκεια της μάχης με τον Χρήστο Ελευθερίου στη φάση των 16 και καθότι ο κανονισμός απαγορεύει τις επιδιορθώσεις στο αυτοκίνητο μεταξύ πρώτης και δεύτερης μάχης, η προσπάθεια του Χαντζαρά να επαναλάβει τη νίκη που πέτυχε πέρσι στον ίδιο αγώνα έλαβε πρόωρο τέλος. Νωρίς αποκλείστηκε και ο «μικρός» Σταύρος Γρίλλης, που πίεσε φοβερά τον Ιάπωνα Genya Kobayashi, αλλά μία μικρή επαφή μεταξύ των δύο κόστισε στο νεαρό από την Κω την πρόκριση στη φάση των 16.

Στις φάσεις των Top32 και Top16 είχαμε πολύ εντυπωσιακές μάχες, που πολλές φορές χρειάστηκαν επαναληπτικό γύρο (one-more-time battle) για την ανάδειξη του νικητή. Αυτές ήταν των Τσουρί-Μάριου, των Χάρκα-Tsankov και των Penev-Van Goethem. Μερικές από τις πιο σκληρές μάχες έδωσε όμως και ο Τσιλιμπόνης με τον Manuel. Τα δύο BMW σφάχτηκαν στην κυριολεξία, σε 4 συνολικά μάχες, αφού οι κριτές δυσκολεύονταν να αποδώσουν σε έναν από τους δύο εκπληκτικούς οδηγούς το εισιτήριο για τη φάση των 16. Ο Τσιλιμπόνης γλύτωσε από τα δόντια του Ιταλού με το εξαιρετικό Ε36, αλλά πέτυχε τον Άνδρο Αντωνίου στις μάχες των 16, ο οποίος ήταν σε μεγάλη μέρα και έκανε όλο το Σαββατοκύριακο εξαιρετικά περάσματα. Αφού απέκλεισε τον Τσιλιμπόνη και τον Ελευθερίου, ο «πρόεδρος» με το Skyline του έφτασε μέχρι τον ημιτελικό, αντιμετωπίζοντας τον Τσέχο Marco Zakouril με τη μηχανή παραγωγής καπνού, BMW M5 E39 Coupe, που αποδίδει 800Ps και σε κάθε του πέρασμα εξαφάνιζε την πίστα μέσα σε ένα τεράστιο λευκό σύννεφο. Ο Τσέχος οδηγός ήταν εκπληκτικός σχεδόν σε κάθε του πέρασμα και έφτασε με άνεση στον τελικό. Και παρά το γεγονός ότι έχασε στα σημεία τη μάχη του στον τελικό με τον Saito και το τρομακτικό Lexus του, οι βαθμοί της δεύτερης θέσης στον αγώνα ήταν αρκετοί να δώσουν στον Zakouril τον τίτλο του King of Europe Pro Series για τη χρονιά 2018. Πίσω από τον Zakouril, στην τελική κατάταξη του King of Europe Pro Series βρέθηκε ο Ολλανδός Rick van Goethem και ο Γάλλος Axel Francois.

Το βάθρο των νικητών του αγώνα έκλεισε ο πρώτος οδηγός του ελληνισμού, Άντρος Αντωνίου, που ήταν σε φοβερή φόρμα, κερδίζοντας τον Γερμανό Gerson Junginger με το BMW E30 Pickup. Στην τελική κατάταξη του Federal Tire King of Nations, πρωταθλητής στέφθηκε ο Daigo Saito, με τον Marco Zakouril να παίρνει τη δεύτερη θέση και τον Nasser Almutairi από το Kuwait να τερματίζει τρίτος. Για τη μικρή κατηγορία Pro 2 Series, ο Pavlin Penev εξασφάλισε την πρώτη θέση στο βάθρο πίσω από το δικό μας, Λάμπρο Πετρόπουλο, με το φοβερό Starlet του!

 

Αρθρογράφος

 

Η Skoda Octavia υποψήφια για το πανευρωπαϊκό βραβείο “Car of the Year”

Η Skoda Octavia υποψήφια για το πανευρωπαϊκό βραβείο “Car of the Year”

Η ολοκαίνουργια Octavia, η τέταρτη γενιά του best-seller της Skoda, είναι μεταξύ των επτά φιναλίστ για τον τίτλο του “Car of the Year” για το έτος 202...