Lamborghini Countach Replica 220Ps
Το 1974 από το εργοστάσιο της Lamborghini στην Sant’Agata στο Bolognese της Ιταλίας, βγήκε από την γραμμή παραγωγής η πρώτη Countach. Ήταν ένα dream-car έργο τέχνης, με brutal σχήμα, με επιθετικές και σύγχρονες για την εποχή του γραμμές, με έναν θηριώδη και ολοζώντανο V12 πίσω ακριβώς από τον οδηγό. Εδώ όμως έχουμε κάτι διαφορετικό. Μία αμερικάνικη εταιρεία, με έδρα το μακρινό Archbald της Pennsylvania, κατασκευάζει πιστά αντίγραφα διαφόρων εξωτικών αυτοκινήτων, όπως FerrariF50 και LamborghiniCountach. Η εταιρεία αυτή ονομάζεται Exotic Illusions και ιδιοκτήτης της εταιρείας είναι ο Δημήτρης Κορωνέος, ο οποίος ζει στην Αμερική από το 1964. Η Lamborghini Countach που βλέπετε εδώ, είναι μια πιστή replica της πραγματικής, βασισμένη πάνω σε μία Pontiac Fiero! Η Fiero ήταν ένα σπορ μοντέλο της Pontiac και μάλιστα ήταν το μοναδικό κεντρομήχανο αμερικάνικο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Το αμάξωμα αποτελούνταν από πλαστικά μέρη, κάτι που βόλεψε ιδιαίτερα στην μετατροπή του σε Countach. Βέβαια χρειάστηκε πάρα πολύ δουλειά για να γίνει κάτι τέτοιο. Από την Fiero κρατήθηκε το σασί και τα μηχανικά μέρη, όλα τα υπόλοιπα κατασκευάστηκαν από το μηδέν!
The mad Greek!
Ο Δημήτρης Κορωνέος, γνωστός στην Αμερική και ως «The Mad Greek», ζει στην Pennsylvania από το 1964 και τα τελευταία 13 χρόνια κατασκευάζει πιστά αντίγραφα διαφόρων μοντέλων της Lamborghini, όπως η Countach. Είναι μάλιστα τόσο σίγουρος για την ποιότητα της εργασίας του, που εγγυάται πως αν ο πελάτης του δεν μείνει ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα, του επιστρέφει τα χρήματά του! Πολλά από τα αυτοκίνητα που έχει κατασκευάσει έχουν περάσει από τις σελίδες αμερικάνικων περιοδικών όπως το Hot Rod, αποσπώντας διθυραμβικά σχόλια για την ποιότητα της εργασίας του. Όπως καταλάβατε, μας κίνησε το ενδιαφέρον και όταν πληροφορηθήκαμε πως έφτασε στην Ελλάδα ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ψάξαμε και βρήκαμε ιδιοκτήτη και κατασκευαστή, προκειμένου να το δούμε από κοντά! Ο ιδιοκτήτης της Countach, είχε δει σε ένα ελληνικό περιοδικό την δουλειά του Δημήτρη σε ένα παρόμοιο αυτοκίνητο και έψαξε να τον βρει μιας και ήθελε και ο ίδιος ένα!
Transformer!
Η Pontiac Fiero είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές αυτοκίνητο στους διαφόρους κατασκευαστές replica-cars, μιας και τα μέρη που απαρτίζουν το αμάξωμα αφαιρούνται εύκολα και δίνουν μεγάλο περιθώριο στον κατασκευαστή για να χτίσει πάνω στο σασί το αμάξωμα που θέλει. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως το να μετατρέψει κανείς την Fiero σε Countach είναι και ότι πιο εύκολο μπορεί να γίνει. Καταρχήν, εκτός από τις προφανείς διαφορές στο σχήμα, έχουν διαφορά στις διαστάσεις. Η Countach έχει μήκος 4.140mm, μετατρόχιο 2.450mm και ύψος 1.070mm. Οι αντίστοιχες διαστάσεις της Fiero είναι 4.072mm, 2.373mm και 1.191mm. Οπότε έπρεπε να μεγαλώσει κατά 77mm στο μετατρόχιο, κατά 68mm το μήκος, να κοντύνει κατά 123mm και να φαρδύνει κατά 304mm. Παράλληλα βέβαια, έπρεπε να κατασκευαστεί και το υπόλοιπο αμάξωμα από το μηδέν και φυσικά το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η αρχή έγινε με το γδύσιμο και ξήλωμα όλων των καλυμμάτων του αμαξώματος, καθώς και των μηχανικών μερών της Fiero. Ο Δημήτρης Κορωνέος ήθελε το σασί τελείως καθαρό, προκειμένου να το επεκτείνει για να φτάσει στις διαστάσεις της Countach. Έτσι λοιπόν κόπηκε το σασί ακριβώς στον χώρο του κινητήρα και επιμηκύνθηκε κατά 77mm, προκειμένου να φτάσει το μετατρόχιο στις επιθυμητές διαστάσεις. Επέκταση χρειάστηκε να γίνει και κάτω ακριβώς από τις πόρτες, κατά 304mm, τοποθετώντας σιδερένιες μπάρες οι οποίες συγκολλήθηκαν με το υπόλοιπο αμάξωμα.
Πλαστική χειρουργική!
Το δυσκολότερο κομμάτι της μεταμόρφωσης ήταν η κατασκευή των πλαστικών μερών που θα έδιναν το σχήμα της Countach στην Fiero. Έπρεπε να κατασκευαστούν καλούπια και βάση των καλουπιών αυτών και στη συνέχεια να κατασκευαστούν τα μέρη του αμαξώματος από fiberglass. Η κατασκευή των καλουπιών έγινε με βάση μία πραγματική Countach, η οποία νοικιάστηκε από τον Καναδά και χρησιμοποιήθηκε για να αντιγραφούν τα κομμάτια του αμαξώματος. Όπως καταλάβατε, χρειάστηκε να λυθεί στα βασικά της μέρη, δηλαδή να αφαιρεθούν οι πόρτες, το καπό, η θυρίδα του χώρου αποσκευών, η θυρίδα του μπροστινού χώρου με το ψυγείο και να καλουπωθούν με λάστιχο.
Οι θυρίδες του καπό, του χώρου αποσκευών και του μπροστινού χώρου, καλουπώθηκαν μαζί με την εσωτερική τους δομή, με αποτέλεσμα, μετά το βάψιμο να μην ξεχωρίζουν από το πραγματικό. Αυτό μάλιστα είναι κάτι που δεν κάνει κανένας άλλος κατασκευαστής replica-cars στην Αμερική!
Αφού λοιπόν αντιγράφηκαν όλα τα κομμάτια, έπρεπε να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο φινίρισμά τους. Το fiberglass σαν υλικό είναι ιδιαίτερα τραχύ και άγριο στην υφή. Έτσι λοιπόν ασταρώθηκε, τρίφτηκε, στοκαρίστηκε όπου χρειαζόταν και στη συνέχεια ασταρώθηκε και τρίφτηκε ακόμα μια φορά, προκειμένου να έχει πρόσφυση το χρώμα. Παράλληλα, το σασί ελέγχθηκε για σκουριές εξονυχιστικά και καθαρίστηκε από την παλιά μπογιά του και στη συνέχεια ασταρώθηκε και βάφτηκε, προκειμένου να προστατευθεί από την διάβρωση. Πλέον ήταν έτοιμο να δεχθεί τα μηχανικά μέρη. Μετρήσεις ακριβείας έπρεπε να γίνουν συνεχώς προκειμένου να εξασφαλιστεί η άψογη εφαρμογή όλων των μερών του αμαξώματος, αλλά και φυσικά για να αντιγραφεί το σχήμα της Countach όσο πιο πιστά γίνεται.
Παντού δέρμα!
Παράλληλα προχωρούσε και η μορφοποίηση του εσωτερικού. Το ταμπλό κατασκευάστηκε από ξύλο που δεν απορροφά υγρασία και τα πάντα ντύθηκαν με δέρμα, αφού πρώτα μονώθηκε το πάτωμα, η οροφή, ο πίσω και ο μπροστά καθρέφτης του αμαξώματος. Στον πίνακα ελέγχου τοποθετήθηκαν όργανα της VDO, ραδιο-cd, αεραγωγοί για το a/c και φυσικά όλοι οι διακόπτες και ότι άλλο χρειάζεται ένα κανονικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση. Τα καθίσματα προέρχονται από το αυτοκίνητο δωρητή, δηλαδή την Fiero, όπως και ο επιλογέας ταχυτήτων, ενώ το τιμόνι είναι το επετειακό που είχε η Countach στην έκδοση 25thAnniversary. Στο αυτοκίνητο τοποθετήθηκε συναγερμός, καθώς και τηλεχειρισμός για το άνοιγμα των δύο θυρών επιβίβασης, οι οποίες ανοίγουν με υδραυλικό μηχανισμό.
Exotic Illusion!
Στα μηχανικά μέρη χρησιμοποιήθηκαν οι αναρτήσεις της Fiero με αμορτισέρ τα ελατήρια της Monroe, τα φρένα πίσω είναι επίσης από την Fiero, ενώ τα μπροστά από Chevrolet Camaro. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο πέντε σχέσεων και προέρχεται και αυτό από την Fiero. Χρησιμοποιήθηκε ένας ενισχυμένος συμπλέκτης της Center force Performance.
Ο κινητήρας ανήκει στο αυτοκίνητο δότη και είναι ένας V6 των 2.8lt, με κωδικό L44. Εδώ όμως υπερκυβίστηκε στα 2.966cc, χρησιμοποιώντας σφυρήλατα πιστόνια της CP και ενισχυμένες μπιέλες της Carrillo. Στις κυλινδροκεφαλές έγινε ροϊκή εξέλιξη και πλάνισμα, προκειμένου να αυξηθεί η συμπίεση στο 10,5:1. Φυσικά σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο το ενδιαφέρον το παρουσιάζει η γενικότερη κατασκευή του και όχι ο κινητήρας, για αυτό τον λόγο δεν θα σταθώ περισσότερο σε αυτόν. Την εξωτερική εμφάνιση την συμπληρώνει μία τεράστια αεροτομή κατασκευασμένη και αυτή φυσικά από fiberglass, καθώς και οι διαιρούμενες αλουμινένιες ζάντες της Compomotive.
Έργο τέχνης
Το αποτέλεσμα είναι τελείως ρεαλιστικό και δύσκολα μπορεί να εντοπίσει κανείς τις διαφορές με μία πραγματική Lamborghini Countach. Μόνο το εκπαιδευμένο μάτι θα καταλάβει τις μικρές διαφορές στο εσωτερικό και ο αρκετά μυημένος στο εξωτερικό. Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά πανέμορφο και ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Κατά την διάρκεια της μεταφοράς μας στον χώρο της φωτογράφισης, την παρατηρούσα από τον μεσαίο καθρέφτη μου και την έβλεπα να γεμίζει μία λωρίδα κυκλοφορίας. Βλέποντάς την από τους πλαϊνούς καθρέφτες, ξεχείλιζαν φτερά και λάστιχα και ο τόπος γέμιζε με την τραχιά φωνή του V6. Όταν φτάσαμε, έψαχνα επίμονα με τα μάτια μου να βρω κάποια ατέλεια, κάποιο, έστω και μικρό, ψεγάδι και πραγματικά δεν βρήκα τίποτα! Θα ορκιζόμουν μάλιστα πως το αυτοκίνητο που έβλεπα μπροστά μου ήταν εργοστασιακό και όχι φτιαγμένο στο χέρι! Τα πάντα ήταν πεντακάθαρα και σε άψογη κατάσταση. Σίγουρα άξιζε και με το παραπάνω όλο το τρέξιμο που χρειάστηκε να κάνει τόσο ο ιδιοκτήτης, όσο και ο κατασκευαστής, προκειμένου να καταφέρουν να εκτελωνίσουν το αυτοκίνητο αυτό. Ο σκόπελος της γραφειοκρατίας ήταν πραγματικά τεράστιος και οι μέρες που σπατάλησαν για να βγάλει ελληνικές πινακίδες ήταν πολλές. Περισσότερα δε ήταν τα χρήματα που χρειάστηκε για να γίνει όλο αυτό. Το αποτέλεσμα όμως το άξιζε. Και με το παραπάνω.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by Exotic Illusions Demetrios Koroneos 399 Main Street Archbald Pennsylvania 18403 www.kitcar.com/exotic |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Νέες μειωμένες τιμές για το Honda CR-V Hybrid που ξεκινά από €39.990.