Mazda 3 MPS 316PS

Mazda 3 MPS 316PS

ΟΕΜ Sleeper

Ένα από τα πιο αδικημένα και υποτιμημένα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, λόγω του συνδυασμού κυβικών και μάρκας, είναι το Mazda 3 MPS. Εδώ που τα λέμε είναι και λογικό, δεν γίνεται σε μια χώρα που τα 2,3 λίτρα θεωρούνται πολυτέλεια, να τα αγοράσει κάποιος εύκολα με το σήμα της Mazda στο καπό. Η “λογική” που αποκτήσαμε όλοι μεγαλώνοντας εδώ λέει, αν είναι να με σφάξουν στο γόνατο, τουλάχιστον ας με σφάξουν για κανένα Mercedes. Ευτυχώς βέβαια, υπάρχουν και κάποιοι που δεν το βλέπουν ακριβώς έτσι, και ξέρουν να εκτιμήσουν ένα αυτοκίνητο γι’ αυτό που είναι και όχι μόνο γι’ αυτό που φαίνεται. Ένας από αυτούς είναι και ο Δημήτρης, που μετά από διάφορους κακούς γάμους που είχε στο παρελθόν, (με αποκορύφωμα ένα MG που είχε ερωτευτεί τον μηχανικό του και χάλαγε κάθε βδομάδα επίτηδες), βρήκε την ησυχία του σε αυτήν εδώ την παράξενη γιαπωνέζα. Τι είναι όμως το Mazda 3 MPS? Είναι ένα Focus ST ΜΚ2 με καλύτερη -κατά την γνώμη μου- εμφάνιση, και ιαπωνικό κινητήρα. Το ότι είναι Focus, αυτομάτως σημαίνει ότι στρίβει, το ότι είναι Mazda, αυτομάτως σημαίνει ότι δεν σπάει δεν χαλάει, το ότι είναι 2,3 turbo αυτομάτως σημαίνει ότι “πάει” και το ότι είναι βελτιωμένο σημαίνει ότι κέντρισε το ενδιαφέρον του Power… Αυτομάτως!!!  

Τι καλά φοράμε?

ΠΑυτό δεν είναι intercooler, grilleta αλουμινίου είναι για τα μπριζολίδια. Τρύπα στο καπό επειγόντως…λάκα – πλάκα αυτό το αυτοκίνητο με 263PS stock πρέπει να είναι το δυνατότερο Mazda παραγωγής όλων των εποχών, με εξαίρεση κάποιες εκδόσεις του RX-7 που δεν είχαν εισαχθεί στην Ευρώπη. 

Λοιπόν το “εργαλείο” στην εισαγωγή φοράει το κλασικό πράσινο μανιτάρι της HKS πάνω σε μια “αγελάδα” της COBB (ποιος ευφάνταστος νους ονόμασε το κολάρο της εισαγωγής αγελάδα?), σκάστρα επίσης της HKS, την καταπληκτική σε εμφάνιση, ήχο και απόδοση SQV 3, και ένα ευμέγεθες intercooler της εγγλέζικης Total MPS. Την εξαγωγή των καυσαερίων έχει αναλάβει μια χειροποίητη cat-back εξάτμιση, χωρίς μεσαίο καζανάκι, από την Maikon Horsepower, και το πρόγραμμα είναι πρώτου σταδίου από την Easy Tuning με κόφτη πίεσης στο 1,5bar. Για να μην ψωμολυσσάξει το Μazdακι από την παραπάνω πίεση και μας σπάσει τον κουμπαρά, τα εντόσθια της εργοστασιακής αντλίας βενζίνης έχουν αναβαθμιστεί με το κιτάκι εμβόλου HPFP της Autotech, το οποίο υπόσχεται αυξημένη παροχή ακόμα και κατά 50%. Σημειώστε ότι είναι το ίδιο part που χρησιμοποιείται και στα VW Group για τους κινητήρες 2.0 TFSI.

Για καλύτερο φρενάρισμα φροντίζουν τρυπητοί και χαρακτοί δίσκοι της Μ.ΤΕCH, και για να μην χορεύει samba το μοτέρ στο μηχανοστάσιο, ο Δημήτρης έφτιαξε μια κόντρα βάση στην Lefkaditis MotorSport και μια βάση μηχανής στην RAKOR/PMC, έτσι, για να μην αφήσει κανένα παραπονεμένο.  Από look το αυτοκίνητο είναι σχεδόν μαμά, εκτός από το χρώμα στις ζάντες τις οποίες έχει βάψει με ηλεκτροστατική βαφή η Stergios Group.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών, είναι μια αύξηση της τάξης των 53PS στην ιπποδύναμη η οποία πλέον έχει ανέβει στα 316PS/6.125rpm με αντίστοιχα εντυπωσιακή αύξηση στην τιμή της ροπής που πλέον ανέρχεται σε 43,4kgm/4.490rpm. Not bad, not bad at all για ένα μοτέρ που γενικά φημολογείται πως δεν τα “παίρνει” και πολύ εύκολα τα γράμματα…

Ότι πληρώνεις, παίρνεις

Mazda 3 MPS 316PSΠολλά σύννεφα μαζεύτηκαν και δεν μας βλέπω καλά, για πάμε λίγο σβέλτα κολλητέ πριν μας πιάσει καμιά βροχή. Zoom-Zoom, σπινάρισμα, σπινάρισμα, κι’ άλλο σπινάρισμα…

-Τι έγινε ρε Μήτσο? Με τα λινά είναι τα λάστιχα?

-Όχι ρε, πριν ένα μήνα τα έβαλα.

Κατεβαίνω να δω τι διάολο συμβαίνει, και…. Θυμάστε την Βλαχοπούλου στην χαρτοπαίχτρα πως έκανε όταν είδε τον γαμπρό της στο κρατητήριο? Έτσι έκανα κι εγώ.

-Ανάθεμά σε!!! Κι εδώ με βρήκες?

-Τι έπαθες ρε Κώστα?

-Τι να πάθω ρε Μητσάρα, που τα βρήκες αυτά τα λάστιχα που γράφουν επάνω Hercules? Ηρακλή λένε τον πεθερό μου ρε φίλε, τον μεγαλύτερο γρουσούζη στον κόσμο μετά τον επίτιμο…

-Τα είχανε προσφορά 250 ευρόπουλα η τετράδα.

Πάει, τον ήπιαμε. Η αλήθεια είναι ότι και η άσφαλτος στην “κρυφή” δεν είναι πια αυτή που ήταν όταν την είχαμε πρωτοανακαλύψει το 2004, αλλά και ο Ηρακλάκιας και ο κάθε Ηρακλάκιας τύπου «china με 50 euro το τεμάχιο λιανική» δεν κάνει για τέτοια αυτοκίνητα, βασικά… μόνο για ταξί κάνει.

Καλά, το 0-100 ξέχνα το, δεν υπάρχει περίπτωση να γράψει τον χρόνο που μπορεί πραγματικά να κάνει αυτό το αυτοκίνητο, και ας έχει και μπλοκέ διαφορικό. Όντως το 6,4sec στην οθόνη του VBOXεπιβεβαίωσε την ανησυχία μου. Δεν πειράζει όμως, θα ρεφάρουμε στα επόμενα 100. Όντως έτσι κι έγινε, το 13,5sec για το 100-200km/h είναι πιο αντιπροσωπευτικό. Εκεί που πραγματικά το αμάξι δείχνει τα δόντια είναι στις ρεπρίζ.  Για το 80-110km/h χρειάστηκε 2,11 - 2,45 - 3,60 και 5,56 με 3η - 4η  - 5η και 6η αντίστοιχα. Ότι ταχύτητα και να έχεις κουμπωμένη δηλαδή, απλά πατάς γκάζι και προσπερνάς. Το τετρακοσάρι έπεσε κι αυτό θύμα του Ηρακλή… και έτσι καταφέραμε ένα σεμνό και ταπεινό 14,28 με ταχύτητα εξόδου 171,5km/h.     

Όσο λιγότεροι τόσο καλύτερα

Δεν ξέρω αν το έχετε κι εσείς αυτό, αλλά προσωπικά μου την ψιλοσπάει να βλέπω ότι κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα σαν το δικό μου. Θα μου πεις, μιλάει ο λακαμάς που είχε Punto GΤ που όπου σήκωνες πέτρα είχε κι ένα από κάτω… ε, ίσως γι’ αυτό να μου έμεινε από τότε το κόμπλεξ, αλλά πάντως αν έπαιρνα σήμερα ένα καινούριο αμάξι θα προτιμούσα κάποιο που πουλάει πολύ λιγότερο από την μάζα. Δηλαδή Mazda 3 MPS θα έπαιρνα πιο άνετα από Golf GTi ή Focus ST (όχι ότι και αυτά πουλάνε πλέον στην χώρα της ανάπτυξης, αλλά έτσι, να ‘χαμε να λέγαμε). Το ίδιο και ο φίλος μας ο Δημήτρης, καλύτερα λέει, Λίγοι και καλοί! Θα συμφωνήσω. 


Special thanks:
Στον Δημήτρη για το αυτοκίνητο της δοκιμής και την εθελοντική εργασία στο περιοδικό για της ανάγκες μιας άλλης φωτογράφισης, και στον πεθερό μου που δεν πήρε τηλέφωνο και την βγάλαμε και σήμερα…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 2.260cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  87,4mm x 94mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1

Tuned by

 Easy Tuning

TUNING SPECS

 

  • Χοάνη HKS
  • Κολάρο εισαγωγής COBB
  • Σκάστρα HKS SQV 3
  • Intercooler Total MPS
  • Εξάτμιση Maikon
  • Πρόγραμμα Easy Tuning
  • Τρόμπα HPFP Autotech
  • Βάσεις Lefkaditis Motorsport και RAKOR/PMC

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Eργοστασιακή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Eργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Eργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός δίσκοι Μ.ΤΕCH  
  • Πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

  • Εργοστασιακοί 7Jx18 βαμμένοι από Stergios Group

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο ΜΑΗΑ της Unlimited Exelixis

  • Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 316/6.125           
  • Μέγιστη ροπή 43,4/4.490 (kgm/rpm)

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,70    

0-80                 4,86    

0-100               6,42

0-120               8,02

0-140               10.02

0-160               12,39

0-180               15,58

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               2,06
80-110             2,11   

ΚΜ/Η             SEC
80-110             2,45    

100-140           3,64

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             3,60

100-140           4,50

140-180           5,79

ΚΜ/Η             SEC

80-110             5,56

100-140           6,78

140-180           6,89

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,73     @        43,35

60        5,10     @        83,80

100      6,66     @        103,6

200      9,65     @        136,2

400      14,28   @        171,5

 

Αρθρογράφος

 

Τέλος οι θερμικοί κινητήρες για την Macan!

Τέλος οι θερμικοί κινητήρες για την Macan!

Η Porsche θα σταματήσει την διάθεση θερμικών κινητήρων για την Macan από το 2024.