Mazda 3 Skyactive-G 2.0 Auto 122Ps
They're back
Μας έλειψαν τα Mazda, δεν το κρύβουμε. Για εμένα, αλλά και πολλούς άλλους που το έχουμε συζητήσει, είναι τα πιο «ευρωπαϊκά» ιαπωνικά αυτοκίνητα. Αυτό γιατί η Mazda πάντα έδινε ιδιαίτερη έμφαση στην οδική συμπεριφορά ακόμα και όταν δεν ήταν απαραίτητο. Δεν είχε ποτέ τη φιλοσοφία των άλλων κατασκευαστών από την Ιαπωνία που έδιναν έμφαση σε άλλους τομείς στα μεσαία οικογενειακά τους μοντέλα και πάντα φρόντιζε να έχουν τα μοντέλα της κάτι και για τον ενθουσιώδη οδηγό, χωρίς φυσικά να υστερεί στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά, όπως η αξιοπιστία, η άνεση και η ποιότητα. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι η πιο αγαπητή μάρκα από την Ιαπωνία και δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει, αλλά κακή κουβέντα για Mazda δεν θα ακούσεις ποτέ. Ειδικά γι’ αυτό, το σημερινό 3, όπως και για τις προηγούμενες γενιές του, δεν θυμάμαι να έχω ακούσει ποτέ από κανέναν ούτε ένα παράπονο. Δεν είναι να απορείς λοιπόν που έχει πουλήσει παγκοσμίως έξι εκατομμύρια μονάδες και αυτή εδώ η τελευταία του γενιά δείχνει έτοιμη να συνεχίσει αυτήν την πορεία.
Μπορεί στη χώρα μας να μην το ευνοεί η φορολογία λόγω του δίλιτρου κινητήρα, αλλά στις «ανεπτυγμένες» χώρες του κόσμου, που αυτοί που γράφουν τους νόμους έχουν μια μυρωδιά από το αντικείμενο για το οποίο νομοθετούν, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να πρωταγωνιστήσει. Αυτό είναι δεδομένο, κρίνοντας από τον σχεδιασμό του που ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Kodo», αυτήν που χαρακτηρίζει όλη τη γκάμα της Mazda και δίνει στα αυτοκίνητά της αυτήν την επιθετική και δυναμική εμφάνιση. Το μακρύ καπό με τα λεπτά φωτιστικά σώματα καταλήγουν σε μία μεγάλη μάσκα σε μαύρο χρώμα, συνθέτοντας ένα σύνολο που καταφέρνει να «επικρατεί». Είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, έχοντας μία παρουσία μοναδική, εκπέμποντας δυναμισμό και uper-class αίσθηση σε όλα τα επίπεδα, χωρίς όμως να είναι καθόλου προκλητικό ή κραυγαλέο.
Πιο premium από premium
Με διαστάσεις που αγγίζουν τα 4.460mm σε μήκος, 1.795mm πλάτος, 1.435mm ύψος, μεταξόνιο 2.725mm και χώρο αποσκευών 358lt, αλλά με καλό σχήμα, είναι ένα υπέρ αρκετό αυτοκίνητο για μία οικογένεια. Δεν είναι μόνο αυτό όμως το νέο Mazda 3. Είναι τόσο όμορφο και με τόσο ποιοτικό και μοντέρνο αλλά minimal εσωτερικό, που θα μπορούσε να το επιλέξει ακόμα και ένας εργένης που του αρέσουν τα αυτοκίνητα. Το ταμπλό του είναι επενδεδυμένο με δέρμα και ποιοτικό αφρώδες υλικό από κάτω και η γενική αισθητική του εσωτερικού με τη διακριτική οθόνη των 8,8in (που δεν είναι παράταιρα πεταμένη στο κέντρο όπως στα περισσότερα αυτοκίνητα πλέον) του δίνουν έναν αέρα πολυτέλειας και σοβαρότητας μοναδικό για την κατηγορία. Το νέο Mazda 3 διαθέτει εσωτερικό που προκαλεί να συγκριθεί με τις κορυφαίες προτάσεις των Audi, BMW και Mercedes-Benz.
Ακόμα και τα χειριστήρια για τον κλιματισμό και τα θερμαινόμενα καθίσματα βρίσκονται περίτεχνα τοποθετημένα κάτω από την κεντρική κονσόλα. Ο πίνακας οργάνων είναι όμορφος και πλήρης, ενώ το εξαιρετικό head-up display μοιάζει να προέρχεται από κάποιο μοντέλο της BMW και αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού. Κορυφαία είναι επίσης και η ηχομόνωση αλλά και η ποιότητα κύλισης, με την καμπίνα του να είναι επίσης η πιο ήσυχη στην κατηγορία και όχι μόνο. Πολύ καλές λοιπόν οι εντυπώσεις μόλις το αντικρίζεις πρώτη φορά, καλύτερες όταν ανοίγεις την πόρτα και μπαίνεις μέσα και ακόμα καλύτερες όταν γυρίζεις το κλειδί και ξεκινάς.
Οδηγώντας
Το δίλιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ με την υψηλή συμπίεση και το mild hybrid 24V σύστημα με τη μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,17kWh αποδίδει μόλις 122Ps και 21,5kgm ροπής, αλλά δείχνει «ζωντανό» σε όλη την κλίμακα των στροφών. Ο λόγος της χαμηλής απόδοσης φυσικά είναι γιατί το κινητήριο σύνολο είναι προσανατολισμένο στη χαμηλή κατανάλωση και τους ρύπους και όχι στη μέγιστη απόδοση. Γι' αυτό μάλιστα διαθέτει τόσο υψηλή συμπίεση (13:1) και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Σαν αποτέλεσμα, η κατανάλωση είναι μεν χαμηλή για δίλιτρο, αλλά όχι αρκετά χαμηλή για mild hybrid 122 ίππων, αφού στα χέρια μας έφτασε τα 8,4lt/100km. Τα δυνατά σημεία όμως του νέου Mazda 3 είναι αλλού, κάπου που «εμάς» μας ενδιαφέρει περισσότερο. Είναι ένα αυτοκίνητο που ευχαριστιέσαι να οδηγείς. Έχει πολύ άμεσο και «επικοινωνιακό» τιμόνι, εξαιρετική ανάρτηση που, παρά τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (215/45) και τις ζάντες των 18in, δεν χτυπάει ποτέ, δεν ταλαιπωρείται σε ανωμαλίες, ενώ επίσης δεν γέρνει σχεδόν καθόλου και ελέγχει άψογα την κίνηση του αμαξώματος, παρέχοντας στους επιβάτες την καλύτερη ποιότητα κύλισης απ’ όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Όταν λέω όλα, περιλαμβάνω και τα αρκετά ακριβότερα από αυτό, «premium», γερμανικά. Η καμπίνα του μάλιστα είναι πιο ήσυχη και από του Audi A3, από της Mercedes-Benz A-Class και από της BMW 1 series. Σε αυτόν τον τομέα, το νέο Mazda 3 κυριολεκτικά δεν έχει αντίπαλο. Ούτε τα λάστιχα δεν ακούγονται, ακόμα και σε τραχιά άσφαλτο. Πραγματικά εξαιρετική δουλειά από το τμήμα NVH της Mazda.
Το αυτόματο κιβώτιο δεν είναι κορυφαίο, αλλά είναι αρκετά καλό και στην ταχύτητα και στην ομαλότητα των αλλαγών του, ενώ και η κλιμάκωσή του είναι πυκνή, διατηρώντας πάντα τον κινητήρα στο καλό του -μεσαίο- επίπεδο στροφών. Σε πλήρη επιτάχυνση, τα πρώτα 100km/h από στάση έρχονται σε 10,8sec, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 197km/h. Τα νούμερα αυτά φτάνουν να το χαρακτηρίσουν οριακά σβέλτο, πέρα όμως από τους ψυχρούς αριθμούς, το νέο Mazda 3, χωρίς να έχει τη ροπή ή την ιπποδύναμη των άμεσων ανταγωνιστών του, καλύπτει αυτό το έδαφος με το εξαιρετικό του πλαίσιο και το κράτημα, αλλά και με τη σιγουριά που εμπνέει στον οδηγό του.
Συνοψίζοντας, το νέο Mazda 3 είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που, σαν σύνολο, τοποθετείται στις ανώτερες θέσεις του ανταγωνισμού, με όπλο του την προχωρημένη σχεδίαση, την εξαιρετική ποιότητα και την ανεπτυγμένη άνεση που προσφέρει. Ο δίλιτρος κινητήρας αποτελεί φορολογικό «αγκάθι» για την κατηγορία, ανεβάζοντας παράλληλα την τιμή του στα €23.485 για την έκδοση mild hybrid με το χειροκίνητο κιβώτιο και στα €27.500 με το αυτόματο, όπως αυτό της δοκιμής μας. Για να το επιλέξει κάποιος θα πρέπει να εκτιμήσει τη «διαφορετικότητά» του και τη μοναδική του ποιότητα σε όλους τους τομείς.
Μας Άρεσε (+)
Προχωρημένο Design
Οδική συμπεριφορά
Εξαιρετικά ποιοτικό εσωτερικό
Ηχομόνωση
Δεν μας άρεσε (-)
Φορολογία (δίλιτρου κινητήρα)
Ορατότητα πίσω παρμπρίζ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (Skyaktiv-G122 mHybrid): €24.485
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ (Skyaktiv-G122 mHybrid AT Plus): €28.989
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 83,5mm x 91,2mm
Σχέση Συμπίεσης: 13:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός
Βάρος (kg): 1389
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7J x 18in
Ελαστικά: 215/45 R18
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):122/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 21,5/4.000
0-100km/h (sec): 10,8
Τελική Ταχύτητα (km/h): 197
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 148/152 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 6,5-6,7 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km): 8,4
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Czinger 21C είναι ένα 3D printed υβριδικό hypercar το οποίο έχει 1.250Ps κα είναι γρηγορότερο από McLaren Senna στην Laguna Seca.