Mazda MX-5 NA 1.6 Turbo 320Ps

Mazda MX-5 NA 1.6 Turbo 320Ps

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν έχω κάτι με τις κομμώτριες, ούτε με τις γυναίκες οδηγούς, οκ; Απλά στο συγκεκριμένο MX-5 δύσκολα μπορείς να φανταστείς μία γυναίκα πίσω από το τιμόνι του. Η αλήθεια όμως είναι ότι πριν το αγοράσει ο Τίμος, το ΜΧ-5 αυτό το οδηγούσε γυναίκα! Με τη διαφορά βέβαια ότι τότε ήταν ένα απλό ΜΧ-5 πρώτης γενιάς, σε τελείως εργοστασιακή μορφή. Η πλάκα πάντως είναι ότι μετά από λίγο καιρό από την πώληση του αυτοκινήτου της στον Τίμο, συναντήθηκαν τυχαία στο δρόμο και η κοπέλα τρόμαξε να το γνωρίσει όταν είδε πώς είχε γίνει το αυτοκίνητό της! Πού να δει πώς είναι τώρα…

Μόνο drift!

Ο Τίμος από την αρχή ήθελε να το προετοιμάσει για αγωνιστική χρήση και πιο συγκεκριμένα για αγώνες drift. Ο λόγος που το επέλεξε είναι ότι είναι ελαφρύ και καλοστημένο σαν καρότσα, αποτελώντας μεγάλο σχολείο στο θέμα της οδήγησης. Συν επίσης ότι ήθελε να έχει ένα μοντέλο που δεν συναντάς συχνά σε αγώνες drift. Το πρώτο πράγμα που έκανε μόλις πήρε στα χέρια του το αυτοκίνητο ήταν ένα καλό φρεσκάρισμα στο χρώμα του, αλλαγή των εργοστασιακών ζαντών και να τοποθέτηση ενός καλού σετ αμορτισέρ και ελατηρίων. Και μετά ήρθε το turbo. Και η κατάσταση πλέον ξέφυγε. Από το 2010 που το αγόρασε μέχρι και σήμερα, έχουν αλλάξει πολλά πάνω στο ΜΧ-5 του Τίμου. Οι δυσκολίες που αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του αυτοκινήτου ήταν αρκετές, αφού τότε δεν υπήρχαν πολλές έτοιμες λύσεις και αρκετά εξαρτήματα έπρεπε να γίνουν custom. Ο Τίμος ήταν όμως τυχερός, γιατί είχε δίπλα του τους κατάλληλους επαγγελματίες που του βρήκαν λύσεις σε κάθε πρόβλημα.

Πιάνουμε δουλειά!

Αφού λοιπόν έκανε κάποια χιλιόμετρα με το φρεσκαρισμένο του Miata, είχε έρθει η ώρα να γίνει σοβαρή δουλειά στο αμάξωμα και να μετατραπεί από καθημερινό αυτοκίνητο σε αγωνιστικό drift. Πράγμα που σημαίνει κλουβί, custom ψαλίδα, ρυθμιζόμενες coilover, body-kit, δυνατότερος κινητήρας και πολλά ακόμα. Θα ξεκινήσουμε με τη φανοποιία και το δέσιμο.

Το αυτοκίνητο γδύθηκε τελείως απ’ ό,τι εξάρτημα υπήρχε επάνω του και έμεινε σκέτη λαμαρίνα. Αφαιρέθηκαν πόρτες, φτερά, οροφή, αναρτήσεις, τα πάντα. Σκοπός ήταν να ενισχυθεί το αμάξωμα με έξτρα πονταρίσματα στις -εργοστασιακές- ραφές και στη συνέχεια να κατασκευαστεί ένα πλήρες roll-cage δεκαέξι σημείων. Επόμενο βήμα μετά το roll-cage ήταν να μπει το ταμπλό στη θέση του, αφού πρώτα είχε αφαιρεθεί από πάνω του ό,τι δεν χρειάζεται κανείς σε έναν αγώνα drift. Με άλλα λόγια, ηχοσύστημα, καλοριφέρ, διακόπτες και οτιδήποτε άλλο δεν έχει σχέση με ένα πέρασμα σε αγώνα drift.

Στο ταμπλό μπήκε μία οθόνη μέσω της οποίας προβάλλονται όλες οι απαραίτητες ενδείξεις για τη λειτουργία του κινητήρα. Η οθόνη αυτή είναι συνδεδεμένη μέσω CAN-BUS με τη μονάδα διαχείρισης της MS Labs MS3,την οποία προγραμμάτισε ο Νίκος Γάγγας, γνωστός και ως Nitroking. Στα του κινητήρα όμως θα επανέλθουμε αργότερα. Για την ώρα μένει η τοποθέτηση του bodykit Rocket Bunny, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκε η ανάγκη για μακρύτερα ψαλίδια, αφού τα φτερά φούσκωσαν αρκετά. Τη λύση εδώ την έδωσε η Arms for Drifting του Ανδρέα Μιχάλη, που κατασκεύασε νέα, μακρύτερα ψαλίδια για να κάτσουν οι τροχοί στη σωστή θέση. Από την Arms for Drifting έγινε και η κατάλληλη τροποποίηση στην κρεμαγιέρα και στα άκρα της, προκειμένου οι μπροστινοί τροχοί να στρίβουν με μεγαλύτερη γωνία. Στο στήσιμο του αυτοκινήτου, νευραλγικό ρόλο έπαιξε το ρυθμιζόμενο coilover BR Series της BC Racing, το οποίο αντικατέστησε τα εργοστασιακά ελατήρια και αμορτισέρ.

Ένα μικρό διάλειμμα

Αφήνουμε για λίγο στην άκρη το στήσιμο και περνάμε στον Β6ΖΕ,δηλαδή στον κινητήρα του ΜΧ-5. Ο Τίμος επέλεξε τον Δημήτρη Λευκαδίτη της Lefkaditis Motorsport για την εξέλιξη του κινητήρα. Το πρώτο πράγμα που έγινε ήταν να αλλαχθούν τα εργοστασιακά πιστόνια και οι μπιέλες με τα αντίστοιχα σφυρήλατα της Wiseco και τις ενισχυμένες μπιέλες της Eagle. Στο δέσιμό τους με τον στρόφαλο χρησιμοποιήθηκαν μέταλλα της ACL καθώς και στα έδρανα του στροφάλου και στις μπιέλες, μαζί με βίδες της ARP. Ένα κρίσιμο σημείο των Β6ΖΕ είναι η ψύξη τους. Ο θερμοστάτης στους κινητήρες αυτούς βρίσκεται στο μπροστά μέρος και ακριβώς από κάτω βρίσκεται η αντλία νερού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το ψυκτικό υγρό να μην επαρκεί για την αποτελεσματική ψύξη του τέταρτου κυλίνδρου, που βρίσκεται στο πίσω μέρος, όταν έχουμε turbo setup, όπως εδώ. Υπάρχουν διάφορα relocation kit στην αγορά που σου επιτρέπουν να αλλάξεις θέση στο θερμοστάτη και παράλληλα στην έξοδο του ψυκτικού υγρού. Ο Δημήτρης όμως έφτιαξε μόνος του τα απαραίτητα εξαρτήματα και τοποθέτησε τον θερμοστάτη στο πίσω μέρος του μπλοκ, ενώ παράλληλα αντικατέστησε το εργοστασιακό ψυγείο νερού με ένα μεγαλύτερο αλουμινένιο των τριών σειρών.

Στην κυλινδροκεφαλή αλλάχθηκαν οι εκκεντροφόροι με ένα πιο «άγριο» set από την Boubis Cams, οι οποίοι πλέον υποστηρίζουν μηχανικά ωστήρια, αντικαθιστώντας τα εργοστασιακά υδραυλικά. Όλες οι φλάντζες του κινητήρα αντικαταστάθηκαν με το σετ της Cometic και το μπλοκ δέθηκε με την κεφαλή, χρησιμοποιώντας βίδες της ARP. Ο Δημήτρης άλλαξε και το σύστημα ανάφλεξης του κινητήρα, καταργώντας τον εργοστασιακό πολλαπλασιαστή και τον διανομέα και τοποθέτησε ξεχωριστά πηνία ανάφλεξης σε κάθε κύλινδρο, από μοντέλο της Toyota. Ενισχυμένο ρεύμα, λοιπόν, πράγμα που σημαίνει δυνατότητα να κάψουμε περισσότερο καύσιμο στους θαλάμους καύσης, πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερα μπεκ και φυσικά αντλία καυσίμου.

Τα μπεκ έχουν παροχή στα 650cc/min και προέρχονται από την Fuel Injection Clinics, η αντλία είναι μία Walbro 255 και ο ρυθμιστής πίεσης βενζίνης προέρχεται από την Tomei. Και όλα αυτά απαιτούν πλέον περισσότερο αέρα. Και πώς έρχεται περισσότερος αέρας; Μα φυσικά χάρη σε μία υβριδική Garrett GT2560R (πληροφορίες για το ξυράφιασμα μην ρωτάτε, μεταχειρισμένη την πήρε ο Τίμος…), η οποία πατάει πάνω σε μία custom πολλαπλή εξαγωγής, που έφτιαξε η Lefkaditis Motorsport και συνεργάζεται στενά με ένα external wastegate 38mm της TiAL και με μία σκάστρα Turbosmart. Και τι άλλο θέλει το turbo; Μα φυσικά ένα intercooler, το οποίο -παρέα με τις σωληνώσεις του- το έφτιαξε και αυτό ο Δημήτρης. Όπως και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής των 70mm που χρησιμοποιεί ένα τελικό καζανάκι.

Δώσε αντοχή!

Η εργοστασιακή μετάδοση μετά από τα 320Ps του κινητήρα δεν θα άντεχε ούτε για να πάει το αυτοκίνητο μέχρι την πίστα, πόσο μάλλον για να αρχίσει και τα παντιλίκια. Μία δοκιμασμένη και αξιόπιστη λύση έρχεται από την Mazda και δεν είναι άλλη από το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων του RX-7 FD3S μαζί με το διαφορικό του. Η τοποθέτηση βέβαια δεν είναι και η πιο εύκολη υπόθεση στον κόσμο, αφού πρέπει να φτιαχτεί καινούργιος κεντρικός άξονας, να ενισχυθεί το διαφορικό και για κερασάκι στην τούρτα, να αλλαχθεί το δισκόπλατο με ένα custom που έφτιαξε ο Δημήτρης που χρησιμοποιεί εξάφτερο δίσκο. Επίσης το εργοστασιακό βολάν αντικαταστάθηκε με ένα ελαφρωμένο από το 1.8lt μοτέρ των MX-5 NB/NB FL.

Επιστροφή στο στήσιμο

Πού είχαμε μείνει εδώ; Α, ναι, στα φρένα. Από την έκδοση NB Sporty προέρχεται το kit φρένων, το οποίο ενισχύθηκε με σωληνάκια αεροπορικού τύπου και με τα Yellow Stuff τακάκια της EBC. Ο μηχανισμός της υφασμάτινης οροφής, όπως φυσικά και η ίδια η οροφή, αφαιρέθηκαν για λόγους βάρους και στη θέση της συναντάμε το carbon hard-top της Carbon Miata. Η Carbon Miata είναι μία εταιρεία που μπορεί να κάνει φτωχούς αρκετούς ιδιοκτήτες MX-5 ανεξαρτήτως γενιάς, με την ατελείωτη γκάμα προϊόντων που έχει. Από εκεί προέρχονται τα μπροστά LED φώτα, τα πίσω φώτα τύπου Lexus, όπως και το καπό με τους αεραγωγούς. Από την 7twenty Greece προέρχονται και οι πανέμορφες ζάντες Style44 των 15in που ολοκληρώνουν και την τελική εικόνα του αυτοκινήτου του Τίμου.

Future classic!

Η αλήθεια είναι ότι ο Τίμος πλέον δεν τρέχει με το ΜΧ-5 του σε αγώνες, γιατί ετοιμάζει κάτι καινούργιο που θα το δείτε μόλις ολοκληρωθεί. Το ΜΧ-5 του φυσικά δεν πρόκειται να το αποχωριστεί ποτέ, θα το φυλάξει στο γκαράζ του για τον γιο του, όταν με το καλό έρθει. Τυχερός ο μικρός, όταν μεγαλώσει θα έχει ένα future classic πανέμορφο βελτιωμένο για να παίζει στις πίστες. Αρκεί βέβαια τότε να μην έχουν γίνει όλα τα αυτοκίνητα ηλεκτρικά και η βενζίνη να πωλείται μόνο ως καθαριστική στα super market!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 78mm x 83,6mm

Σχέση συμπίεσης: 8,8:1

Wiseco πιστόνια

Eagle μπιέλες

Cometic φλάντζα κεφαλής

ARP βίδες κεφαλής

ACL μέταλλα στροφάλου και μπιελών

Custom coolant reroute kit

Cometic set φλαντζών

Custom εκκεντροφόροι Boubis Cams

Custom μηχανικά ωστήρια

Toyota πολλαπλασιαστές coil-on-plug

Custom πολλαπλή εξαγωγής

Lefkaditis Motorsport custom σωληνώσεις intercooler

Custom σύστημα εξαγωγής 70mm

Hybrid Garrett GT2560R turbo

TiAL external wastegate 38mm

Turbosmart σκάστρα

FIC μπεκ καυσίμου 650cc/min

Walbro 255lt/h αντλία καυσίμου

Tomei ρυθμιστής πίεσης βενζίνης

MS Labs MS3 ECU

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

RX-7 FD3S 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων

Lefkaditis Motorsport custom 6φτερος συμπλέκτης

Custom κεντρικός άξονας

Ελαφρωμένο βολάν 1.8lt

Lefkaditis Motorsport ενίσχυση διαφορικού

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

BC Racing BR coilover kit

Arms for Drifting custom ψαλίδα εμπρός

Arms for Drifting custom ψαλίδια πίσω

Powerflex σινεμπλόκ πολυουρεθάνης

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Rocket Bunny body-kit

Ράψιμο αμαξώματος

Carbon Miata hard-top

Carbon Miata LED φανάρια εμπρός

Lexus style πίσω φώτα

Carbon Miata carbon καπό

Nardi Torino τιμόνι

Bride κάθισμα

Takata ζώνες 4 σημείων

Υδραυλικό χειρόφρενο

Roll Cage 16 σημείων

ΦΡΕΝΑ

ΜΧ-5 NB Sporty kit φρένων

EBC Yellow Stuff τακάκια

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου

 

ΤΡΟΧΟΙ

7twenty style 44 8Jx15in ζάντες

Tuned by:

Lefkaditis Motorsport

Μωρογιάννη 42

Περιστέρι

Τηλ.: 210 57 46 177

 

Αρθρογράφος

 

Mercedes-Benz GLB 200 4Matic 163Ps

Mercedes-Benz GLB 200 4Matic 163Ps

SUV από την γκάμα της Mercedes, με 1300 κινητήρα, 7θέσιο και τετρακίνητο; Ναι υπάρχει και είναι το GLB 200.