Mazda RX-7 FD3S 530Ps
Doomsday…
Το τέλος του κόσμου μου ήρθε. Η συθέμελη καταστροφή του ταπεινού μου «βασιλείου», η υποταγή και η αναγνώριση της υπεροχής και του μεγαλείου μιας ανώτερης δύναμης, η στιγμή να χαμηλώσουμε το βλέμμα και να σκύψουμε το κεφάλι, έφτασε. My king-βλέπε miata-is dead. Long live the king-βλέπε RX-7! H σκοτεινή πλευρά του «βασιλιά», δίνει τροφή στις προκαταλήψεις, τις ιστορίες τρόμου και τους αστικούς μύθους, που χρόνια τώρα τον συνοδεύουν. Η διαχρονική του κυριαρχία, επιβεβαιώνεται με κάθε επίδειξη της ανόθευτης και λυσσαλέας δύναμής του, προκαλώντας το δέος, τον σεβασμό και την δικαίωση των πιστών του ακολούθων. Από σήμερα, βρίσκει και εμένα στο πλευρό του…
MadJim…
Μπορεί ο ανά τον κόσμο βασιλιάς των rotary να ακούει στο όνομα Mad Mike Whiddett, στην χώρα μας όμως, το στέμμα κρατάει ο Δημήτρης Τάταρης. Name the fest και το crowd pleaser Batmobile, μαγνητίζει τα βλέμματα και σαρώνει τα κύπελλα! Τρείς χρονιές στην σειρά, είναι ο νικητής των διαγωνισμών του Rotary Stock Club (2013 Best Engine Bay, 2014&2015 Most Extreme Tuning), ενώ στα πιο πρόσφατα JapStyle Meets φιγουράρει πάντα στα Best of the Best Japs! Face to face με το θερμόαιμο κτήνος, αρχικά παθαίνεις πλάκα με το χρώμα! Δως του φώς και ήλιο και το βάθος και το παιχνίδισμα των αποχρώσεών του θα σε στοιχειώσουν για μια ζωή! Προϊόν custom παραγγελίας στην παγκοσμίου φήμης εταιρία κατασκευής χρωμάτων Sikkens, χρειάστηκαν τέσσερις ολόκληροι μήνες προκειμένου η ειδικά φτιαγμένη συνταγή να περάσει τους ποιοτικούς ελέγχους (ήλιο, ζέστη, βροχή, κρύο, χτυπήματα κλπ) και να αποσταλεί, με κόστος όσο ένα καλό-με τα σημερινά δεδομένα-μηνιάτικο/lt! Οι Παναγιώτης Χαλδαίος και Άρης Κέμος της Auto DRC, ανέλαβαν την ευθύνη της προετοιμασίας της φανοποιίας για την εφαρμογής της πανάκριβης συνταγής χρώματος και του τελικού φινιρίσματος του RX-7, που όπως πιθανόν να υποψιάζεστε, είχε χαθεί από προσώπου γης για σχεδόν έναν χρόνο! Οι ίδιοι, ανέλαβαν και την απαιτητική τοποθέτηση του wide bodykit της Chargespeed, με τον Type 1 εμπρός προφυλακτήρα με τα μεγάλα ανοίγματα αεραγωγών, τα φαρδύτερα κατά 20mm σε κάθε πλευρά εμπρός φτερά D1 Style, τα τονισμένα side skirts, τα φαρδύτερα κατά 50mm σε κάθε πλευρά πίσω φτερά και τέλος τον πίσω προφυλακτήρα με το ενσωματωμένο diffuser. Το πανάλαφρο carbon καπό, με τα μεγάλα ανοίγματα για την απαγωγή της θερμότητας του μηχανοστασίου, είναι της
Scoot, ενώ τα carbon φώτα προέρχονται από την C-west. Μέρος της αναβάθμισης της εξωτερικής εμφάνισης του FD3S του Δημήτρη, αποτελούν και οι Ganador Japan καθρέπτες, ενώ την macho εικόνα ολοκληρώνει μοναδικά η full carbon RE-Amemiya αεροτομή. Όπου κι αν κοιτάξεις μοναδικά, γνήσια κομμάτια, απόδειξη της αφοσίωσης του Δημήτρη στην τελειότητα και μόνο. Full jdm culture και στο εσωτερικό, όπου και συναντάς πολλά carbon διακοσμητικά κομμάτια (μέσα-έξω είναι στο σύνολο τους 18!), τα όργανα με το λευκό φόντο και το τριάκτινο Nardi τιμόνι του RX-7 99spec, καθώς και επώνυμα aftermarkets αξεσουάρ (Racetech μπαρόμετρο και πίεση λαδιού, AEM AFR, Apexi Power FC και Greedy Profec OLED, Recaro alcantara buckets, Takata Race Series ζώνες 4 σημείων) που απογειώνουν την αισθητική, τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια αυτού του FD3S. Τα σημάδια του χρόνου στην καμπίνα του RX-7 του Δημήτρη, είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτα. Ο σχεδιασμός, τα υλικά και το φινίρισμα κυμαίνονται σε υψηλά standards, εντυπωσιάζοντας ακόμα και με τα σημερινά αυστηρά κριτήρια. Έχω ερωτευτεί αυτό το macho RX-7, χωρίς καν να ασχοληθώ με τα μηχανικά και τις επιδόσεις του! So far, αν μου επιτρεπόταν να επέμβω-παρέμβω, θα αντικαθιστούσα τα buckets της Recaro με ένα hardcore ζευγάρι από την γκάμα της Bride και το ΟΕΜ τιμόνι με ένα Nardi Deep Corn. That’s it! Λέμε τώρα…
ShinyRotary…
Το πανάλαφρο Scoot carbon καπό, κρύβει τον βασικότερο ίσως λόγο που αυτό το RX-7 σαρώνει τα βραβεία στα meets. Έναν highly tuned 13B-REW, με ό,τι καλύτερο υπάρχει στην αγορά της «περιστροφικής» βελτίωσης! Αγορασμένο το 2005, αυτό το FD3S, βελτιώνεται αδιάκοπα εδώ και μια δεκαετία. Αγορασμένο ασημί, με μια 4άδα 18άρες Kosei και stock μοτέρ, δεν άργησε να φορέσει ένα πλήρες πρώτο στάδιο, με intercooler, φίλτρο αέρα, εισαγωγή, εγκέφαλο και εξάτμιση, να «σηκώσει» 1,1bar και να δείξει 330-340Ps. Σχεδόν ταυτόχρονα, ο Δημήτρης ζαχάρωνε τα single turbo set-up, ενώ πειραματιζόταν και με το στήσιμο, δοκιμάζοντας πολλές και επώνυμες αναρτήσεις, τοποθετώντας στους θόλους του FD coilover kits των HKS, Tein, Cusco…Το μονοτούρμπινο set-up, όμως, τον έτρωγε και έτσι η υλοποίησή του δεν άργησε να έρθει. Μέρος της βάσης άλλωστε υπήρχε, αφού είχε αλλαχτεί ήδη το intercooler με σημαντικά μεγαλύτερο, η εισαγωγή με μεγαλύτερης παροχής και καλύτερης ροϊκότητας και η ECU του κινητήρα από άγραφο εγκέφαλο. Άρα, αυτό που ουσιαστικά έμενε, ήταν μια πολλαπλή εξαγωγής, ένα «γενναίο» turbo, μια νέα εξάτμιση από μπροστά μέχρι πίσω, αναπρογραμματισμός και αναβάθμιση της τροφοδοσίας. Κάπως έτσι, το RX-7 «τσιμπάει» καμιά 50αριά Ps ακόμα, «παίζοντας» πλέον στα 400Ps. Better but still not enough…Κάπου εδώ, μπαίνει στο «παιχνίδι» η ολιστική αλλαγή εμφάνισης του RX-7, η οποία ανοίγει ένα time frame που μελλοντικά θα εξασφαλίσει στον Wankel +130Ps! Αυτή την φορά, το project ξεφεύγει! Ο κινητήρας αποκτά ολοκαίνουρια large ported housings, ενισχυμένα «μαχαίρια» RA Super Seals από την Rotary Aviation U.S.A, νέα twin scroll πολλαπλή εξαγωγής με κεραμική επίστρωση και Τ4 «πάτημα» της Full Race, διπλά Tial MV-R 44mm externals, custom FP HTA 3586R turbo (62mm inlet/86mm exducer) με παροχή για 700+Ps και 80άρα decat Greedy RS εξάτμιση. Στα περιφερειακά, προστέθηκαν ένα μεγαλύτερο ψυγείο νερού και ένα Radiator Breather της Greedy, ένα full set αλουμινένιων τροχαλιών της Unorthodox Racing & DM-Motorsport, ένα ζευγάρι Aeromotive Stealth 340lt/hr αντλίες βενζίνης, μια SARD μπεκιέρα και Bosch 2x550cc/min και 2x1600cc/min μπέκ. Τέλος, δεν θα μπορούσε να λείπει και ένα Water-Methanol injection, αφού, όπως θα έχετε ήδη καταλάβει, είναι απλά θέμα χρόνου το RX-7 να δυναμώσει και άλλο…Με αυτό το σκεπτικό, αναβαθμίστηκε και η μετάδοση που ήδη «παλεύει» με τα 50+kgm, με ένα Hyper Series Exedy Compe-R twin disk σετ συμπλέκτη που μετράει μόλις μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα on board…
All around perfection…
Do the math: Early 90ies, άρα ο Ιάπωνας «κουβαλάει» ήδη 20+ χρονάκια στην πλάτη του! Against all odds, δείχνει στα καλύτερά του, αν και μας επιφυλάσσει μια έκπληξη για το τέλος της γνωριμίας μας! Με ρυθμό cruising, κατευθυνόμαστε χαλαρά προς την ευθεία των μετρήσεων, έχοντας πιάσει την κουβέντα με τον Δημήτρη. Κάπου τον «χάνω», συνειδητοποιώντας πόσο άνετο, ποιοτικό σε κύλιση και φιλικό - για τον χαρακτήρα του - είναι το «πράμα». Η ανάρτηση που μπήκε για να μείνει, με χαοτική διαφορά σε όλο το φάσμα λειτουργίας της από οποιαδήποτε άλλη είχε δοκιμαστεί, δεν είναι άλλη από την coilover Ohlins DFV (Dual Flow Valve Technology). Ειδοποιός της διαφορά, η ομοιόμορφη λειτουργία της τόσο στην φάση της συμπίεσης όσο και σε αυτήν την επαναφοράς, χάρη στο διπλό «κανάλι» συνεχούς διοχέτευσης του λαδιού του αμορτισέρ και προς τις δύο κατευθύνσεις. Άξιο σεμιναρίου είναι και το σύστημα πέδησης, που αποτελείται από μια πληθώρα aftermarket και high performance προϊόντων, συνδυαζόμενα ιδανικά μεταξύ τους, με την χρήση βέβαια πολλών custom ordered εξαρτημάτων. Μπροστά, συναντάμε τα big bored 6πίστονα Brembo, που κάποτε καλούνταν να τιθασεύσουν την ορμή μιας Porsche Cayenne Turbo, συνδυασμένα με αεριζόμενους - τρυπητούς δίσκους 355mm από Porsche 997 Turbo. Αυτό ήταν το «εύκολο» πάντρεμα. Πίσω, η πέδηση εκτελείται από ένα ζευγάρι 4πίστονων Brembo προερχόμενων από Aston Martin DB9, με αεριζόμενους - τρυπητούς δίσκους, επίσης από Porsche 997 Turbo, ενώ οι Revolution Racing αντάπτορες φιλοξενούν ένα ζευγάρι δαγκανών χειροφρένου από…Lamborghini Murchielago!!! Σπαζοκεφαλιά μέχρι εκεί που δεν παίρνει, ο συνδυασμός των μεγάλων φρένων πίσω με άλλες, ανεξάρτητες δαγκάνες χειροφρένου, δεν συναντάται ούτε σε RX-7 του εξωτερικού! Άντε καλά, έχει και το σωληνωτό αγωνιστικό της Garage-Revolution…Όλα τα παραπάνω, συνεργάζονται φυσικά με άλλη τρόμπα φρένου, σε όλο το κύκλωμα υπάρχουν σωληνάκια υψηλής πίεσης DoLuck, ενώ όλα είναι μελετημένα και σχεδιασμένα, ώστε να διατηρείται το brake balance bias στα προκαθορισμένα από την Mazda νούμερα.
Blast from the past…
Το τσαμπουκαλεμένο μπραπ-μπραπ-μπραπ του Wankel στο ρελαντί, είναι υπεραρκετό, ώστε να σε πιάσει τρέμουλο και σύγχυση. Έχω ήδη πάρει μια πρώτη γεύση από τον «βασιλιά» που σήμερα βγήκε μια βόλτα να «ξεσκάσει», έχοντας ιδιαίτερα καλή διάθεση…Μόνο που ως «βασιλιάς», όπως άλλωστε του αρμόζει, δεν έχει αποχωριστεί τίποτα από το μεγαλείο της εμφάνισης και των ανέσεων του! Έχει επάνω του τις θεόρατες Weds Cerberus II Japan custom made 3 pieces ζαντάρες (9,5Jx18in μπροστά, 11Jx18in πίσω), τα θηρειώδη Dunlop 595 RS-R semislick (245/35/18 μπροστά, 285/30/18 πίσω), ηχοσύστημα με ενισχυτές και ηχεία, fully dressed εσωτερικό και…Χρηστέ μου, γεμάτο ρεζερβουάρ!!! Το τελευταίο μεταφράζεται σε 70lt 100άρας βενζίνης, 70 extra kg, καμιά 150άρα euros, όπως θέλετε πάρτε το…Καλό πάντως δεν είναι, αφού σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω, την σχετικά υψηλή ακόμα θερμοκρασία περιβάλλοντος, αλλά και κάποιες αλλαγές της τελευταίας στιγμής, δεν θα μας επιτρέψουν να «σηκώσουμε» πάνω από 1,2bar…Όπως και να έχει, μιλάμε για τον «βασιλιά», οπότε respect στο καλύτερο Street Legal RX-7 FD3S της Ελλάδας! Ταπεινοί, ξεβράκωτοι σφετεριστές, δεν έχουν θέση εδώ…Ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη από τους αριθμολάγνους, παραπέμποντάς τους στον πίνακα μετρήσεων, προτιμώ όμως να μην αναφερθώ στα νούμερα, αλλά στα συναισθήματα που σου προκαλούν οι στιγμές έντασης του «βασιλιά». Ευθύς σε κάθε του κορύφωση, πετάγεται μπροστά με πυγμή εν μέσω βροντερών τυμπανοκρουσιών και συνεχίζει ακάθεκτος, μέχρι να συρρικνώσει τον ορίζοντα μπροστά σου! Το βάθος της ψυχής του σε συνεπαίρνει, η εκρηκτικότητα του σε τρομάζει, το μεγαλείο του σε κάνει να θέλεις να φτάσεις μαζί του μέχρι τέλους, όποιο και αν είναι αυτό… Κάθε τέλος άλλωστε, είναι η αρχή για κάτι καινούριο και εκείνο το…3ρότορο περιμένει εδώ και πολύ καιρό την ανάστασή του!!!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 13B-REW Κυβισμός: 1.308cc Σχέση Συμπίεσης: -
| Tuned by: JDMR, Καποδιστρίου 181, Μοσχάτο Toyomad, Καποδιστρίου 169, Μοσχάτο |
TUNING SPECS: Hercules custom intercooler Greedy ψυγείο νερού Knighsport carbon air radiator panel Unorthodox Racing & DM Motorsport full set αλουμινένιες τροχαλίες RA Super Seals blueprinted custom made Rotary Aviation U.S.A Full Race U.S.A ceramic divided twin scroll T4 χταπόδι FP HTA 3586R T4 billet (U.S.A) turbo DEI custom κουβέρτα turbo 2 x Tial 45 wastegates Greedy downpipe, de-cat εξάτμιση 80mm HKS σκάστρα 2 x Aeromotive Stealth 340lt/hr αντλίες βενζίνης Bosch 2x550cc/min & 2x1600cc/min μπέκ SARD μπεκιέρα Custom γραμμές βενζίνης 14mm Automotive full kit ρυθμιστής πίεσης βενζίνης HKS Rotary ανάφλεξη Magnecor Racing μπουζοκαλώδια Greedy Racing μπουζί Apex-i Power FC ECU Greedy Profec OLED ρυθμιστής πίεσης Water/Methanol injection Samco κολλάρα Odyssey PC980 Racing battery Racetech μπαρόμετρο Racetech πίεση λαδιού AEM AFR | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: Ohlins DFV Coilover, αντιστρεπτική Πίσω: Ohlins DFV Coilover, αντιστρεπτική |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: 5τάχυτο ΟΕΜ κιβώτιο, Exedy twin Compe-R δίσκο-πλατό, RE-Amemiya quickshift, ενισχυμένες βάσεις κινητήρα-κιβωτίου, OEM διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: Chargespeed full widebody RE-Amemiya full carbon αεροτομή C-West carbon φώτα Scoot carbon καπό Ganador Japan καθρέπτες Recaro alcantara bucket Takata ζώνες 4 σημείων Λευκά όργανα 99spec Nardi τιμόνι 99spec Πίσω φώτα 99spec Shine Auto carbon spoiler πορτμπαγκάζ | |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: Brembo 6πίστονες big bored δαγκάνες Porsche Cayenne Turbo, αεριζόμενοι, τρυπητοί δίσκοι 355mm Porsche 997 Turbo, DoLuck σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης Πίσω: Brembo 4πίστονες δαγκάνες Aston Martin DB9, αεριζόμενοι, τρυπητοί δίσκοι Porsche 997 Turbo, Revolution Racing αντάπτορας δαγκάνας χειροφρένου, Lamborghini Murchielago δαγκάνες χειροφρένου, DoLuck σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης | ΤΡΟΧΟΙ: Weds Cerberus II Japan custom made 3 pieces, 9,5Jx18in μπροστά, 11Jx18in πίσω, ελαστικά Dunlop 595 RS-R semislick 245/35/18 μπροστά, 285/30/18 πίσω |
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,23 0-80 4,24 0-100 5,06 0-120 6,97 0-140 8,28 0-160 10,66 0-180 12,68
ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 80-110 2,08 100-140 2,54 4η ΚΜ/Η SEC 80-110 2,16 100-140 2,42 5η ΚΜ/Η SEC 100-140 4,23 ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,64 @ 57,65 60 4,82 @ 91,20 100 6,21 @ 107,86 200 9,01 @ 149,03 400 13,36 @ 185,17 Roll με 2α ΚΜ/Η SEC 60-120 3,75 60-160 7,63 60-200 12,17 100-200 10,3
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Νέο Opel Insignia GSi με προηγμένο σύστημα AWD για άριστη ελκτική πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες.