Mazda RX-8 1.3 Renesis Turbo 317Ps
Κουβαλάει το στέμμα.
Ακολουθεί διάλογος για υποψήφιο αυτοκίνητο προς δοκιμή:
-Βασίλη σου έχω τρελό αυτοκίνητο…Είναι το πιο γρήγορο Turbo RX-8 Renesis!
-Τι εννοείς?
-Τα έχει περάσει όλα!
-Το πιο γρήγορο Turbo Renesis της Αθήνας?
-Ναι, λεμέ! Είναι ο Μπαμπάς τους!
Δεν χρειάστηκε πολύ για να ξυπνήσει ο κοντράκιας μέσα μου μετά από την παραπάνω συζήτηση. Το πιο γρήγορο 8άρι της Αθήνας, λέει, και οι προσδοκίες φυσικά ανεβαίνουν κατακόρυφα. Τα τετράπορτα κουπέ της Mazda, δεν ανήκει στην λίστα των αυτοκινήτων που γουστάρω, αλλά είναι μερικά που σου κλέβουν το βλέμμα, όταν περνάνε από μπροστά σου. Το συγκεκριμένο είναι τσαμπουκαλεμένο και μάχιμο, ενώ με τις επιδόσεις του, κρατάει το στέμμα του πιο γρήγορου turbo RX-8 Renesis στην Αθήνα! Είναι δύσκολο να βρίσκεσαι στην κορυφή. Ακόμα και στις μικρές κατηγορίες των 300 αλόγων, που δεν απαιτούν να πουλήσεις το νεφρό σου για μία τέτοια μετατροπή. Η συντήρηση παίζει μεγάλο ρόλο στην επίτευξη του παραπάνω αποτελέσματος σε συνδυασμό με τη σωστή βελτίωση. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε τυφλωθεί με τα άλογα και έχουμε χάσει τη μπάλα.Λίγο-πολύ στις extreme μετατροπές, το σωστό αποτέλεσμα δεν έρχεται ποτέ, ενώ οι ζημιές γίνονται όλο και περισσότερες. Το RX-8από το εργοστάσιο έχει τα θέματά του. Ιδιαίτερα με την κατανάλωση βενζίνης και λαδιού, χαρακτηριστικά ο Μάριος μου είπε ότι, αν δεν καίει λάδι, κάτι δεν πάει καλά! Ο Μάριος έχει βάλει όρια στη βελτίωση, ξέρει μέχρι που αντέχει και για πόσο, το προσέχει ευλαβικά. Δεν είναι τυχαίο που το χρησιμοποιεί καθημερινά.
Απειλητικό Look
Είναι άπειρες οι εξωτερικές βελτιώσεις που διατίθενται για το RX-8. Η Ιαπωνία έχει άπειρα kit, ο Μάριος όμως δεν κάνει υπερβολές! Στον μπροστινό προφυλακτήρα προστέθηκε ένα χειροποίητο lip spoiler, που κυριολεκτικά γλύφει το οδόστρωμα. Η αεροτομή είναι μικρή, το σχέδιο ονομάζεται Ducktail και είναι universal.Το αλήτικο look συμπληρώνει το ευδιάκριτο intercooler στον μπροστινό προφυλακτήρα και η μονή πλέον απόληξη της εξάτμισης! Επίσης έχει χαμηλώσει κατά 3cm με τα ελατήρια χαμηλώματος της Eibach. Οι aftermarket δίσκοι προέρχονται από την Mtec, με τις μεγάλες δισκόπλακες να γεμίζουν τις 17in XXR 527, σε ιριδίζουσα μπλε απόχρωση! Η καμπίνα του οδηγού είναι στενή, κυριολεκτικά κουμπώνεις. Το μπαρόμετρο της Daemonείναι 60mm και έχει λειτουργία αποθήκευσης της μέγιστης πίεσης, ενώ λειτουργεί και σαν turbo timer. Πάνω από την κεντρική κονσόλα βρίσκεται το Scangauge, πολυόργανο για την εποπτεία παραμέτρων του κινητήρα, που επιπρόσθετα σου επιτρέπει να διαβάζεις και να σβήνεις τυχόν σφάλματα της ECU. Στην κεντρική κονσόλα έχει προστεθεί μία οθόνη αφής και -με τη λειτουργία της εφαρμογής Dashcommand- ο Μάριος παρακολουθεί και τις υπόλοιπες παραμέτρους λειτουργίας του αυτοκινήτου του. Τέλος, το εξαιρετικό boost controller είναι της PRD και σου δίνει τη δυνατότητα να αποθηκεύσεις έως και 3 διαφορετικές πιέσεις, ενώ έχει και ένδειξη θερμοκρασίας καυσαερίων. Όπως καταλαβαίνετε, προσέχει για να έχει!
Πάντα Μάχιμο!
Ο συνδυασμός σωστής βελτίωσης και συντήρησης είναι ο λόγος που το RX-8 του Μάριου είναι πάντα μάχιμο. Για τη βελτίωση υπεύθυνη είναι η Tuning Zone, μία επίσκεψη από το χώρο τους θα σε κάνει να καταλάβεις το λόγο που η συγκεκριμένη εταιρεία χαρακτηρίζεται ως RX-8 Specialists! Αρχικά, οι θυρίδες εισαγωγής και εξαγωγής του μοτέρ μεγάλωσαν με το λεγόμενο streetport, για καλύτερη πλήρωση του μείγματος στους θαλάμους του wankel αλλά και για ταχύτερη έξοδο των καυσαερίων. Στη συνέχεια προστέθηκε το turbo kit της Tuning Zone, που περιλαμβάνει τουρμπίνα GARRETT GT3071R με A/R εξαγωγής 0.63, external 38mm της TiAL, GReddy Type-RS σκάστρα και τη χειροποίητη πολλαπλή εισαγωγής της PPM. Στην τροφοδοσία, τα μπεκ της RC είναι 1000αρια και εφοδιάζονται με καύσιμο από την τρόμπα βενζίνης της ΑΕΜ. Στη μετάδοση το μόνο που έχει αλλαχτεί είναι ο δίσκος, που πλέον είναι εξάφτερος, επίσης χειροποίητος, αλλά θα προτιμούσα έναν επώνυμο, καθώς η ελληνική πατέντα εδώ δεν αποδίδει τα μέγιστα. Τον προγραμματισμό ανέλαβε φυσικά η Tuning Zone και το RX-8, με πίεση μόλις 0.9bar, απέδωσε 317,2Ps στις 7.500rpm, με 34kgm ροπής στις 5.100rpm. Με το παραπάνω setup το συγκεκριμένο RX-8 πέρασε οποιονδήποτε ανταγωνιστή. Η συντήρηση είναι όμως που το κρατάει στην κορυφή και το καθιστά πάντα μάχιμο. Ο Κωνσταντίνος Τσιλιβαράκος, ιδιοκτήτης της Τσιλιβαράκος Service, είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση του RX-8, που χρήζει ιδιαίτερης μεταχείρισης ακόμα και σαν εργοστασιακό. O Κωνσταντίνος γνωρίζει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα των RX-8, οπότε επιτηρεί τακτικά το αυτοκίνητο. Πλέον ασχολείται και με το στήσιμο του αυτοκινήτου, που -όπως είδαμε στις μετρήσεις- το σωστό στήσιμο θα του γλυτώσει αρκετά δέκατα!
Shotgun!
Ήθελα να δω το Βασιλιά εν δράση. Οπότε κάθομαι στη θέση του συνοδηγού την ώρα των μετρήσεων. Με συνολικό βάρος πάνω από τα 1.400kg δικάβαλο περιμένω να δω τι χρόνους χρειάζεσαι για να έχεις το πιο δυνατό Turbo RX-8 Renesis. Πάρτε χαρτί και μολύβι. Με 3η για το 50-80km/h θέλει 2,15sec και για το 80-110km/h με 3η επίσης μόλις 1,93km/h και, παρόλο που στροφάρει μέχρι τις 9.000rpm, είναι αρκετά ζωηρό από χαμηλά! Με 2α από τα 60km/h θέλει ως τα 120km 3,95sec και ως τα 160km 8,15sec. Στο ίδιο πάτημα για το 100-200km/h έκανε ξερό 13. Από στάση για τα 400m χρειάστηκε 13,96sec με 174km/h, με 2,69sec 18μετρο και 6,46sec για το 0-100km/h. Πέφτει κ άλλο, μόνο τα ελατήρια χαμηλώματος δεν κάνουν δουλειά. Χρειάζεται μια καλή ρυθμιζόμενη ανάρτηση για να μη χοροπηδάει από στάση. Επίσης χρειάζεται ένα καλύτερο set δίσκου-πλατό, αρκετές φορές στη μέτρηση το πετάλι του συμπλέκτη ήταν νεκρό και έπρεπε να κάνει άσε-πάτα χάνοντας πολύτιμα δέκατα.
Η κορυφή απαιτεί θυσίες!
Αρχικά πρέπει να ξέρεις μέχρι πού θέλεις να φτάσεις, μέχρι πού σε παίρνει κυρίως οικονομικά. Διαφορετικά θα έχεις συνεχώς ένα μισοτελειωμένο Project που μόνιμα θα υπολειτουργεί. Επίσης, ό,τι πληρώνεις παίρνεις, δυστυχώς η αγορά έχει γεμίσει με ιμιτασιόν ανταλλακτικά για RX-8. Και πολλοί έχουν φάει το κεφάλι τους, προκειμένου να γλυτώσουν μερικά ευρώ. Τέλος, για να είσαι πάντα ανταγωνιστικός πρέπει να έχεις συνεχή επίβλεψη της κατάστασης του αυτοκινήτου σου και αυτό ο Μάριος το ξέρει καλά! Ο δίσκος θα φτιαχτεί σύντομα και η ανάρτηση είναι ήδη καθοδόν, οπότε, αν σκέφτεσαι να τον προκαλέσεις, κοίτα να είσαι 100% έτοιμος!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός : 1.3L
Κινητήρας : Renesis R2, wankel
Garrett GT3071R turbo
Χειροποίητη πολλαπλή εισαγωγής της PPM
Universal Intercooler
Χειροποίητη εξάτμιση 80mm
Μπεκ RC Injectors 1000cc
Τρόμπα Βενζίνης AEM 330LPH
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Χειροποίητος εξάφτερος δίσκος
ΑΜΑΞΩΜΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
XXR 527 17inch
Mtec disc rotors
Mtec δαγκάνες
Hawk τακάκια
Ducktail αεροτομή
Χειροποίητο Front lip
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Scangauge πολυόργανο
Daemon 60mm μπαρόμετρο
PRD Boost Controller
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SECSTOCKCAR
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,51
0-80 4,47
0-100 6,06
0-120 7,57
0-140 9,74
0-160 11,90
0-180 15,82
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,69 @ 42,50
60 4,96 @ 87,91
100 6,46 @ 105,90
200 9,39 @ 136,37
400 13,96 @ 174,65
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,15
80-110 1,93
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 3,95
60-160 8,15
60-200 15,46
100-200 13,01
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H νέα Bentley Bacalar, το πρώτο roadster σε στυλ barchetta από την Bentley στη σύγχρονη εποχή της μάρκας, μπαίνει στο τελικό στάδιο δοκιμών σε πραγματ...