Mercedes-AMG A 35 4MATIC Mhev 306Ps

Mercedes-AMG A 35 4MATIC Mhev 306Ps

Μέσα στην γκάμα της Mercedes-AMG, η «μικρή» έκδοση της Α35 που αποτελεί και το «εισιτήριο» για να μπει κανείς σε αυτή τη μαγική οικογένεια των σπορ μοντέλων της γερμανικής εταιρείας έχει τον πιο δύσκολο και διττό ρόλο. Προφανώς το ζητούμενο ήταν και είναι να συνδυάζονται ο σπορ χαρακτήρας και οι αντίστοιχες επιδόσεις, χωρίς να θυσιάζεται ιδιαίτερα η ικανότητα να καλύψει και τις συμβατικές καθημερινές ανάγκες και αυτό το κάνει πιο ισορροπημένα από οποιαδήποτε άλλη πρόταση με το τιμημένο λογότυπο AMG. Και παρά το γεγονός πως σήμερα στην ανανεωμένη της έκδοση ενισχύει ακόμα περισσότερο τον σπορ της χαρακτήρα, πάλι δεν ξεχνά πως πρόκειται για ένα καθημερινό hot-hatch, με εξαίρετο χαρακτήρα και οδική συμπεριφορά που μπορεί να εκμεταλλευθεί ο καθένας.

Η λογική λοιπόν παραμένει η ίδια και ακολουθεί τη γενικότερη ιδέα που έφερε στο προσκήνιο το Audi S3 και ακολούθησε και η BMW με την M135i, με την Mercedes-AMG όμως, μέσω κάποιων συγκεκριμένων αλλαγών, να μειώνει τώρα το χάσμα με την κορυφαία έκδοση Α 45 S. Μην μπερδεύεστε όμως. Και πάλι υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο αυτοκινήτων. Επί της ευκαιρίας να πούμε πως πλέον δεν υπάρχει στην γκάμα της ανανεωμένης Α-Class η «απλή» A 45 των 381 ίππων, κάτι που κατά πάσα πιθανότητα οφείλεται στην αναβάθμιση της Α 35, για την οποία μιλάμε τώρα.

 

Με πιο AMG χαρακτηριστικά

Αισθητικά, η Α 35 ενσωματώνει στο προφίλ της όλα τα ανανεωμένα στοιχεία της σειράς, με τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τους προβολείς Matrix LED και τα λοιπά στοιχεία να δίνουν και εδώ το παρόν. Ακόμα και σε αυτό το επίπεδο όμως, η Α 35 έρχεται ακόμα πιο κοντά στις υπόλοιπες προτάσεις από το Affalterbach, αποκτώντας ανασχεδιασμένη μάσκα με κάθετες γρίλιες, το σήμα της ΑΜG στη θέση που βρισκόταν το αστέρι της Mercedes, τη νέα ποδιά του εμπρός προφυλακτήρα με τις ακμές που ήταν προνόμιο της Α 45, καθώς επίσης και τον ανασχεδιασμένο πίσω διαχύτη και την αεροτομή οροφής. Και χωρίς όλα αυτά τα στοιχεία να αλλάζουν ριζικά την εξευγενισμένη, αλλά και σπορ «αύρα» της, χαρίζουν στον Βενιαμίν της AMG τον «άγριο» χαρακτήρα που χρειάζεται και την καθιστούν επιβλητική, ιδιαίτερα στο μαύρο ματ χρώμα που είχαμε στα χέρια μας.

 

Πολυτέλεια και σπορ χαρακτήρας

Μικρές και αντίστοιχες με των συμβατικών εκδόσεων είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό της ανανεωμένης A 35 4MATIC. Η εικόνα είναι σύγχρονη και η ποιότητα κατασκευής προσεγμένη, ενώ ως έκδοση η Α 35 AMG έχει και τον ανάλογα σπορτίφ χαρακτήρα που χρειάζεται. Ξεχωριστή θέση στο εσωτερικό έχει και πάλι η διάταξη των δύο οθονών του MBUX, με ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του εδώ να είναι η προσθήκη του όμορφου γραφήματος στο πρόγραμμα Sport+, που δίνει πληροφορίες για την απόδοση και τη ροπή που χρησιμοποιείς τη δεδομένη στιγμή, ενώ σε άλλο υπομενού του βρίσκεις και τον όμορφο χρονογράφο της IWC σε μορφή ψηφιακού ρολογιού. Κατά τα λοιπά απολαμβάνεις μια εξαιρετική θέση οδήγησης, χαμηλή και με πλούσια πλευρική στήριξη και έχεις στη διάθεσή σου ό,τι χρειάζεται για να ευχαριστηθείς την οδήγησή. Επιπλέον έχουν προστεθεί και χειριστήρια επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης και ρυθμίσεις που αφορούν τα ηλεκτρονικά της στο τιμόνι, κάτι που έρχεται από την μεγαλύτερη Α 45 S. Λείπει όμως το πρακτικό χειριστήριο των προηγούμενων στην κεντρική κονσόλα, το οποίο έχει δώσει τη θέση του σε μια όχι και τόσο βολική θήκη. Οι χώροι για τους πίσω είναι οριακά επαρκείς, ενώ ο χώρος αποσκευών, με όγκο 370lt, ικανοποιεί.

 

Πρόσφυση στο maximum!

Η Mercedes-AMG A 35 είναι πιο γήινη από την A 45 S, όμως αυτό το καταλαβαίνεις σε βάθος και σίγουρα όχι με την στάνταρ σπορ ανάρτηση της έκδοσης της δοκιμής μας. Και αυτό γιατί σε σκληρότητα είναι πιο σφιχτή από την επιλογή Comfort της προαιρετικής προσαρμοζόμενης ανάρτησης που προσφέρεται και στα δύο μοντέλα (με επιπλέον χρέωση €807) και που θα επιλέγαμε χωρίς δεύτερη κουβέντα. Στη δική μας περίπτωση, αυτό σημαίνει πως διαβάζει έντονα τις ανωμαλίες του δρόμου και περιορίζει την άνεση, ενώ πολλές φορές κοπανάει σε συνδυασμό και με τις 19άρες ζάντες, σε καλό δρόμο όμως τίποτα από όλα αυτά δεν ενοχλεί.

Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ σταθερή και μεταφέρει άμεσα τις εντολές σου στο δρόμο, όπως ένα αυθεντικό σπορ μοντέλο. Η μετάδοση γίνεται σε όλους τους τροχούς μέσω του ηλεκτρομηχανικού συστήματος τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC, µε πολύδισκο συμπλέκτη πριν από το πίσω διαφορικό, ο οποίος μπορεί να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς.

Στην πράξη, μόνο σε κακής ποιότητας δρόμο θα καταλάβεις πως κύριο λόγο στη συμπεριφορά της A 35 έχει το μπροστινό της, με τάση για υποστροφή αν είσαι πολύ επιθετικός στην είσοδο μιας κλειστής στροφής. Οπότε χρειάζεται να δείξεις υπομονή μέχρι να βρει πρόσφυση το μπροστινό και να αναλάβει την έξοδο η τετρακίνηση. Για ό,τι συμβαίνει πάντως έχεις πλήρες «δελτίο αναφοράς» από το τιμόνι, οπότε δε χρειάζεται να ανησυχείς για τίποτα και ακόμα καλύτερα αν έχεις το ESP στην Sport ρύθμισή του και όχι εντελώς απενεργοποιημένο. Σε καλό δρόμο αντίθετα, τα όρια της πρόσφυσης είναι εξαιρετικά υψηλά, με την A 35 να προσφέρει ομοιογένεια και πεισματικά ουδέτερο χαρακτήρα. Η ειδοποιός διαφορά είναι πως στην Α 45 S έχεις μεγαλύτερη επίδραση ως οδηγός και σου προσφέρει πιο fun to drive στοιχεία στη συμπεριφορά της, είναι όμως και πιο απόλυτη σε όλα της και έχει περισσότερο βάθος παντού. Οπότε, εν κατακλείδι, αν θες να κινηθείς περισσότερο από γρήγορα με ευκολία και ασφάλεια, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η Α 35 δύσκολα θα βρει αντίπαλο με αντίστοιχη ισχύ.

 

Το κιβώτιο κάνει τη διαφορά!

Αντίθετα με τον M139 της A 45 S της Mercedes-AMG, ο κινητήρας M260 της A 35 προέρχεται από την Mercedes-Benz. Είναι δίλιτρος, υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό και twin-scroll τουρµπίνα, διαθέτει ηλεκτρονικό έλεγχο των βαλβίδων Camtronic,  μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα, κυλινδροκεφαλή κωνικής σχεδίασης και αντιτριβική επίστρωση Nanoslide στους κυλίνδρους. Απλά δηλαδή δεν ανήκει στη φιλοσοφία “One man, one engine» της Mercedes-AMG και άρα δεν θα βρεις το χαρακτηριστικό ταμπελάκι-σφραγίδα στο καπάκι του. Θα βρεις όμως τον ήχο και την απόκριση που περιμένεις από μια AMG, με τους 306 ίππους να αποδίδονται ψηλότερα και τα 40,8kgm ροπής να είναι διαθέσιμα από πιο χαμηλά και να αρκούν για αυτά που χρειάζεσαι.

Σε σχέση με το «παρελθόν» του κινητήρα, η συμβολή του νέου ήπιου υβριδικού συστήματος των 48V με ιμάντα σε ρόλο γεννήτριας και μίζας (RSG) προσφέρει 14 ίππους επιπλέον boost στις επιταχύνσεις, κάτι που σε συνδυασμό με το νέο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κάνουν την A 35 να φαίνεται παντού πιο γεμάτη και δυνατή. Το κιβώτιο AMG SPEEDSHIFT (8G-DCT) αποτελεί με διαφορά τη μεγαλύτερη βελτίωση στην ανανέωση αυτή, διαθέτοντας νέο σύστημα ψύξης, ενώ είναι εξαιρετικό στη λειτουργία του, με κορυφαία απόκριση στην αυτόματη επιλογή, ακόμα καλύτερη στη χειροκίνητη λειτουργία, σημαντικά ταχύτερες αλλαγές στα Sport προγράμματα οδήγησης και καλύτερη προσαρμογή στη γρήγορη οδήγηση. Η επιβεβαίωση του πολύ θετικού συνδυασμού των παραπάνω στοιχείων με την 4κίνηση 4MATIC έρχεται από τα νούμερα των μετρήσεων, με την A 35 να χρειάζεται στις μετρήσεις μας 4,18sec για να πιάσει τα 100km/h (από 5sec πριν). Η ανανεωμένη A 35 έχει τρομερά βελτιωμένο Launch Control που «καρφώνει» τις στροφές του μοτέρ στις 3.600rpm και εκτοξεύει το hatchback στα 18m σε 1,99sec (από 2,33s πριν). Μέχρι τα 150km/h με την υποβοήθηση του υβριδικού συστήματος και το πιο γρήγορο κιβώτιο η ανανεωμένη A 35 είναι αρκετά ταχύτερη, μετά όμως, χωρίς το υβριδικό Boost, οι επιδόσεις αντισταθμίζονται σε σχέση με την προηγούμενη, από το μεγαλύτερο βάρος (+45kg). Ελαφρώς αυξημένη, παράλληλα, παρουσιάζεται η μέση κατανάλωση, με 13,1lt/100km. Η οποία κατανάλωση ωστόσο μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα 16lt, αν επιλέξεις να ακούς συνεχώς τα σκασίματα από τις εξατμίσεις και να νιώθεις τις κλοτσιές στην πλάτη σου σε κάθε αλλαγή σχέσης.

Όπως αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, μιλάμε για ένα πολύ ικανό αυτοκίνητο, με τον σπορ χαρακτήρα του να είναι προσβάσιμος σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς, χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις στους τομείς της άνεσης και της πρακτικότητας. Και που στο τέλος της ημέρας δεν θα μετανιώσετε στιγμή για την αποταμίευση των 61.500 ευρώ που ζητάει.

Μας άρεσε (+)

Εμφάνιση

Ποιότητα κατασκευής

Oδική συμπεριφορά

Επιδόσεις

Λειτουργία κιβωτίου

Δεν μας άρεσε (-)

Άνεση ανάρτησης

Xώροι επιβατών

Τιμή βασικής έκδοσης A 35 4MATIC: 61.500 ευρώ

Τιμή έκδοσης δοκιμής A 35 4MATIC: 70.350 ευρώ

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με ηλεκτρονικό έλεγχο βαλβίδων, ήπια υβριδικό σύστημα RSG

Κυβισμός: 1.991 cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 92mm

Σχέση Συμπίεσης: 10

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων twin-scroll

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων

Διαφορικά: Ελεύθερα

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.447

Πλάτος (mm): 1.797

Ύψος (mm): 1.407

Μεταξόνιο (mm): 2.729

Βάρος (kg): 1.645

Χώρος αποσκευών (lt): 370lt

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 350mm με τετραπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8,5J x 19in

Ελαστικά: 235/35

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 306/6.100

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 40,8/2.500-4.000

0-100km/h (sec): 4,7

Τελική ταχύτητα (km/h): 250

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 188-196

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 8,3-,6

Δοκιμής (lt/100km): 13,1

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚM/H              SEC

0-60                 1,96

0-80                 2,85

0-100               4,18

0-120               5,85

0-140               7,93

0-160               10,94

0-180               14,07

0-200               17,86

 

Αρθρογράφος

 

Μία Giulia για τον Valtteri

Μία Giulia για τον Valtteri

Ο Valtteri Bottas παραλαμβάνει τη δική του Giulia GTA.