Mercedes-AMG G63 Brabus 708Ps

Mercedes-AMG G63 Brabus 708Ps

Το πρώτο πράγμα που σε κάνει να κολλήσεις μαζί του είναι ο ήχος! Ο μεγάλος V8 5,5lt (για εμάς μεγάλος, για τα αμερικανάκια είναι V8 απ’ τα Happy Meal) χαρίζει ένα εκπληκτικό soundtrack και σχεδόν μπορείς να μετρήσεις τις πιστονιές. Με το που πατάς βαθιά το δεξί πεντάλ, νιώθεις το μοτέρ να τσαμπουκαλεύεται και αρχίζει να σε σπρώχνει δυνατά μπροστά, αλλά ο ήχος είναι αυτός που κερδίζει τις εντυπώσεις. Τουλάχιστον αυτό συνέβαινε μέχρι να βάλει το χεράκι της η Pavlidis Sport Exhaust απ’ την Θεσσαλονίκη. Απ’ τους Θεσσαλονικιούς έγιναν κάποιες «διορθώσεις», γιατί πρόσεξαν ότι η εργοστασιακή εξάτμιση δεν ήταν τόσο σωστά τοποθετημένη, κάθονταν κάπως περίεργα, οπότε πλέον οι πλευρικές απολήξεις ήρθαν σε πιο ταιριαστό σημείο. Αφού ήταν ήδη σηκωμένο το αμάξι, αφαιρέθηκαν οι καταλύτες και μπήκαν 2 κλαπέτα (ένα από κάθε πλευρά του V) ακριβώς πριν το τελικό καζανάκι. Μόλις πατάει το κουμπί ο οδηγός, ανοίγουν τα κλαπέτα και πλέον το αμάξι το ερωτεύεσαι με την πρώτη ...«αυτιά»!!! Ο ήχος είναι ποίημα, τόσο δυνατός όσο χρειάζεται και τόσο βροντερός που όλοι γυρνάνε να δούνε αν βγήκανε τα άρματα στους δρόμους.

Τέτοια οχήματα συνήθως βλέπεις μόνο στο Dubai. Ε, ακριβώς αυτό! Το συγκεκριμένο κτήνος αγοράστηκε από εκεί ως ένα «απλό και ταπεινό» ....Mercedes- AMG G63! Η Yria Auto Group, μία γνωστή εταιρεία εμπορίας αυτοκινήτων που είναι στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, το βρήκε σε δημοπρασία εκεί στη χώρα της κελεμπίας και το αγόρασε δίνοντας ένα σκληρό εξαψήφιο ποσό. Έλα όμως που όταν ο Λάμπρος (ιδιοκτήτης της εταιρείας) το οδήγησε 2-3 ημέρες, το ερωτεύτηκε και αποφάσισε να το κρατήσει για την πάρτη του! Πέρασε λίγος καιρός και όπως συμβαίνει πάντα (γι’ αυτό και αγοράζεις αυτό το περιοδικό), του μπήκε στο μυαλό να το αναβαθμίσει λίγο. Και το αναβάθμισε «όσο πατάει ...ένα G63 AMG»! Ποια είναι η εταιρεία με το μεγαλύτερο όνομα βελτιώσεων στα Mercedes-Benz, που εκτοξεύει την πολυτέλεια του οχήματος και το σηματάκι της δείχνει ότι το αμάξι πλέον έχει αποκτήσει ακόμη περισσότερο status; Καλά το μάντεψες, η Brabus!

REBORN

Το 2022 το αμάξι γδύθηκε εντελώς, έμεινε μόνο το πλαίσιο με τα μηχανικά μέρη και επιλέχτηκε το πακέτο 800, δηλαδή ουσιαστικά ξαναχτίστηκε όλο το αμάξωμα με πιο εντυπωσιακά και πολυτελέστερα υλικά. Το θέμα είναι όταν μαθαίνεις το κόστος, σου έρχεται μια σκοτοδίνη αφού η βελτίωση απ’ την Brabus κόστισε σχεδόν όσο 2 μεταχειρισμένα G63 AMG!!! Μόνο το ανθρακονημάτινο καπό με τις μεγάλες εισαγωγές έχει κοντά στα 10 χιλιάρικα, περίπου 5 χιλιάρικα έχει το carbon κάλυμμα της ρεζέρβας και 3 χιλιάρικα τα χερούλια!!!! Επαναλαμβάνω: ΤΡΕΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΤΑ CARBON ΧΕΡΟΥΛΙΑ!!!

Όμως μόλις κάτσεις μέσα καταλαβαίνεις πλέον σε κλάσματα δευτερολέπτου την τεράστια διαφορά στην ποιότητα, ακόμη και σε σύγκριση με τα premium οχήματα, πολύ δέρμα, πολλή προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια. Το Capetown πακέτο μεταμορφώνει χρωματικά το εσωτερικό, το κάνει πολύ πιο φωτεινό και έρχεται σε έντονη αντίθεση με το Dark Black εξωτερικό. Το Brabus G63 AMG έχει μοναδικό σκοπό να κάνει τις μετακινήσεις πολύ πιο αναπαυτικές και να μην θες να βγεις από αυτό. Εγώ δεν θα έβγαινα!

Μηχανικά αρχικά δεν πειράχτηκε, δεν του λείπει η δύναμη με τα θεωρητικά του 563Ps και τα 91kgm ροπής. Όμως αφού ο Λάμπρος αναβάθμισε το look και την πολυτέλεια του αυτοκινήτου, μετά πήρε την απόφαση να το δυναμώσει ελάχιστα, έτσι απλά να ξυπνήσει τον πεντεμισάλιτρο που απ’ το εργοστάσιο δουλεύει σχετικά χαλαρά και έχει κάμποσα κρυμμένα άλογα ακόμη. Πήγε στην Raceroms (Πυλαία Θεσσαλονίκης, όπως βλέπεις οι Θεσσαλονικείς αλληλοϋποστηρίζονται) που εξειδικεύονται στην ρύθμιση των ECU/TCU. Έκαναν ένα αρχικό πάτημα στο ιδιόκτητο δυναμόμετρο τους, για να δουν από πού έχουν να ξεκινήσουν και βλέπουν τον Μ157 κινητήρα να αποδίδει εργοστασιακά 606Ps, με 85Kgm! Ξεκινάει ο σωστός αναπρογραμματισμός και ανεβάζοντας κόφτη κατά 200 στροφές και πίεση turbo στα 1bar (εργοστασιακά είναι 0,6bar σταθερό με 0,7bar over), ο V8 άρχισε να δείχνει τα δόντια του. 708Ps/5.717rpm και 96,7kgm/4.152rpm αποδίδει πλέον, +102Ps και 11kgm ροπής μόνο από πρόγραμμα, κινητήρας και περιφερειακά είναι φουλ εργοστασιακά. Προσοχή πρέπει να δώσουμε σε 2 σημεία. 1) Το πρόγραμμα είναι φιλικό και καθημερινό, όχι ακραίο, ενώ δεν υπάρχει καμία άλλη μηχανική βελτίωση, πράγμα που σημαίνει πως ο Μ157 έχει πολύ υψηλά όρια, ενώ 2) η ροπή ξεπερνά τα 60kgm απ’ τις 2.100rpm και δεν ξαναπέφτει κάτω από αυτά ποτέ, έτσι στο γερό πάτημα εν κινήσει δεν νιώθεις απότομη κλωτσιά, αλλά ένα δυνατό και συνεχές σπρώξιμο εμπρός!

Δεν το περιμένεις

Τέρμα το γκάζι και με το που παρατάς το φρένο, δεν υπάρχει launch control γιατί πολύ απλά δεν το χρειάζεται, γίνεται κάτι που σε αφήνει έκπληκτο...το Brabus πετάγεται αμέσως μπροστά χωρίς κανένα δισταγμό κι εσένα τα μάτια σου ανοίγουν διάπλατα! Περιμένεις να ξεκινήσει από στάση πιο χαλαρά, αλλά το κόλλημα που τρως στο κάθισμα και τα νούμερα του VBOX σού λένε πως κάνεις λάθος. Για το 18μετρο ήθελε μόνο 2,47sec, με 53,2km/h ταχύτητα εξόδου, χρόνοι που χτυπάνε στα ίσα Audi S3 8Y!!!! Τα 285/45 λάστιχα της Continental φορεμένα στις 22άρες ζάντες της Brabus γαντζώνουν δυνατά. Το Porsche Cayenne Τurbo 495WHP (τεύχος 33) ήθελε 2,55sec@49,95km/h, ενώ το Audi Q5 2.0TFSI Quattro 574Ps (τεύχος 60) 3,25sec@45,27km/h! Σκέψου όμως το Brabus ζυγίζει 2,8 τόνους, σχεδόν 1μιση τόνο πάνω απ’ το S3 και 1 απ’ τα 2 τεράστια γερμανικά SUV! Φοβήθηκα την μετάδοση, για να πω την αλήθεια, αφού ο τρόπος που άλλαζε το μαμά 7άρι κιβώτιο με δυνατές και γρήγορες αλλαγές ήταν σχεδόν πολεμικός. Όμως η Racerom έκανε και εκεί τα «κόλπα» της, με ψαγμένο custom πρόγραμμα αφού αύξησαν την πίεση σύμπλεξης στους δίσκους για αντοχή στα 96kgm, μείωσαν τους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων, ενώ αφαίρεσαν τους περιορισμούς ροπής. Συνεχίζεται το Pedal 2 the Metal, οπότε περνάει τα 100km/h σε 5,16sec, ενώ για το τετρακοσάρι ήθελε μόνο 13,13sec@180,15km/h (Porsche Cayenne 13,51sec@173,78km/h και Audi Q5 13,71sec@191,87km/h)! Ο Λάμπρος λέει ότι εκεί ψηλά, στα 180+km/h, δεν το πάει, γιατί στα πολλά κάνει αρκετό θόρυβο, η φυσική δεν αστειεύεται, είναι ένα αρκετά τετραγωνισμένο σχήμα με τεράστια μετωπική επιφάνεια. Μέχρι εκεί όμως το λατρεύει.

Επιβλητικότατο

Το βλέπεις να περνάει και σου τραβάει για ώρα το βλέμμα. Το ακούς να πατάει (ιδίως με τα κλαπέτα ανοιχτά και τους 8 κυλίνδρους να δίνουν πόνο) και νιώθεις υγρασία ανάμεσα στα πόδια σου! Το πας κόντρα και μετά ψάχνεις τηλέφωνο για να αρχίσεις συνεδρίες με ψυχολόγους, αφού σε ξετρύπησε στο τετρακοσάρι ένα άρμα μάχης! Ο Λάμπρος έριξε σε χρήμα μια πολυκατοικία για να φτιάξει μια...κινούμενη πολυτελέστατη πολυκατοικία και το χαίρεται! Πολύ καλά κάνει!

Thanks to:

Την Yria Auto Group για την εισαγωγή του αυτοκινήτου, την Raceroms για τον εκπληκτικό αναπρογραμματισμό σε κινητήρα και κιβώτιο, την Pavlidis Sport Exhaust για την αναβάθμιση του συστήματος εξαγωγής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 5.461cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 98mm x 90,5mm

Συμπίεση: 10:1

Εργοστασιακά turbo

Αναπρογραματισμός εργοστασιακής ECU απ’ την Raceroms

Αναβάθμιση του συστήματος εξαγωγής με διπλά κλαπέτα απ’ την Pavlidis Sport Exhaust


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακό 7άρι κιβώτιο

Αναπρογραματισμός ΤCU απ’ την Raceroms


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Ολοκληρωμένο Body-kit Brabus 800

Brabus Capetown πακέτο εσωτερικού

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες Brabus Monoblock Y Black Platinum 10,5 x 22in

Ελαστικά Continental Silent Contact διαστάσεων 285/45

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Dyno Revolt DR4-B2 της Raceroms

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 708/5.717

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 96,7/4.152

Stage 1

26%

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

0-60 2,78

0-80 6,68

0-100 5,16

0-120 6,64

0-140 8,36

0-160 10,5

0-180 13,1

0-200 17,68

ΡΕΠΡΙΖ

60-120 3,86

60-160 7,72

100-200 12,52

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ από ΣΤΑΣΗ

M SEC @ KM/H

18 2,47 @ 53,2

60 4,49 @ 91,18

100 5,92 @ 110,05

200 8,73 @ 143,23

400 13,13 @ 180,15

 

Αρθρογράφος

 

Η «διαβολο-εβδομάδα» του Jeep Willys

Η «διαβολο-εβδομάδα» του Jeep Willys

Το θρυλικό αυτοκίνητο που έπαιξε καίριο ρόλο στην εξέλιξη του 2ου Π.Π. και παράλληλα ξεκίνησε το μύθο της Jeep πριν από 80 χρόνια πέρασε εξαντλητικές ...