Mercedes-Benz C180 Coupe 156Ps

Mercedes-Benz C180 Coupe 156Ps

GordenWagener
Διευθυντής του τμήματος σχεδιασμού της Daimler είναι ο συγκεκριμένος κύριος και είμαι σίγουρος ότι έχει λάβει αμέτρητα συγχαρητήρια για τη δουλειά του τμήματός του πάνω στην C-ClassCoupe. Συνήθως, για να εντυπωσιαστείς σε υπερθετικό βαθμό από την εμφάνιση μίας Mercedes-Benz, πρέπει να χαζεύεις μία της σειράς AMG. Στην περίπτωση της C-ClassCoupe, μπορείς να έχεις το ίδιο αποτέλεσμα και με μία C180, αυτή με τον 1.6 Turbo και τα 156Ps. Η βασική έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινά από τα €42.584 και εμφανισιακά, έχεις κάτι πολύ κοντά σε μία πραγματική AMG. Αυτή της δοκιμής διέθετε το πακέτο εμφάνισης AMG, το οποίο δεν περιλαμβάνει απλά «δύο προφυλακτήρες», αλλά μια ολόκληρη λίστα, η οποία επεκτείνεται και σε διαφοροποιήσεις του σαλονιού. Η επένδυση της οροφής είναι πλέον μαύρη, τοποθετείται μαύρο ξύλο BlackAsh σε διάφορα σημεία και τα διαφορετικά πατάκια φέρουν το λογότυπο της AMG. Εξωτερικά, η εντυπωσιακή γρίλια ονομάζεται Diamond, οι AMG ζάντες έχουν διάμετρο 18in, η εξάτμιση αποκτά διπλές απολήξεις και το logo της AMG στην ουρά. Λίγο πιο δίπλα, γράφει και C180, κάτι που μοιάζει σαν να μπήκε κατά λάθος, αφού δεν «φέρνει» σε μια απλή 180άρα. Όλα αυτά βέβαια έχουν ένα κόστος λίγο κάτω από 3.000 ευρώ. Κάπου εκεί λες ότι «μια ζωή την έχουμε» και βάζεις και το αυτόματο 7άρι σασμάν, οπότε, φτάσαμε αισίως στα €50.000. Όμως πλέον θα έχεις στα χέρια σου μία κουκλάρα coupe, που θυμίζει -πολύ- εκείνη την C63 AMG με τιμή εκκίνησης στα διπλάσια χρήματα.

Το μεγάλο καπό
Αυτό το μέρος των coupe σε κάνει να θες να οδηγήσεις μπόλικα χιλιόμετρα. Από την άλλη, ο εσωτερικός διάκοσμος έχει ενδιαφέρον, με τις εντυπωσιακές γραμμές να είναι και εδώ παρούσες. Εξαιρετική ποιότητα υλικών, αψεγάδιαστη συναρμογή, εργονομία και άνεση, οι λέξεις που χαρακτηρίζουν την καμπίνα της C-ClassCoupe. Εντάξει, πίσω δεν χωράνε οι ψηλοί, αλλά το coupe δεν το παίρνεις για να βολτάρεις συχνά με τέσσερα άτομα… Κάποιοι ασχολούνται ακόμα και με τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών. Δεν θα σκεφτόμουν καν να ασχοληθώ με αυτό. Ας χωράει όσα θέλει. Ο έρωτας αυτές τις λεπτομέρειες δεν τις κοιτάζει. Θέλω να πω ότι η σειρά C-ClassCoupe σε μαγεύει τόσο με την εμφάνισή της, που, αν υστερεί κάπου, βρίσκεις μια δικαιολογία να πεις στον εαυτό σου, ώστε να τη συγχωρήσεις. Πάμε σε κάτι πιο ουσιώδες. Στον κινητήρα. Ο Μ270 είναι ένας 1.600άρης turbo, άμεσου ψεκασμού, ο οποίος αποδίδει 156Ps. Η αλήθεια είναι ότι θα τον θέλαμε πιο ζωντανό σε ένα μεγαλύτερο φάσμα λειτουργίας. Το 7G-Tronic, αναλόγως τη λειτουργία, που έχεις επιλέξει, βοηθά να κινείται σε γρήγορους ρυθμούς το coupe αυτοκίνητο των 1.600 κιλών με οδηγό. Στο configurator του site της Mercedes-Benz, στις επιλογές του κιβωτίου, βγάζει το 9 G-Tronic, ενώ στα τεχνικά χαρακτηριστικά, το παρουσιάζει μόνο με το 6άρι χειροκίνητο ή το 7GTronic. Μαθαίνουμε βέβαια ότι δεν θα αργήσει το 9GTronic να τοποθετηθεί και στα «μικρά» 1.600άρια. Αρχίζοντας να πιέζεις σε μία όμορφη διαδρομή με καμπές, ανακαλύπτεις ότι αυτό το αμάξωμα είναι όντως τρομερή βάση για την C63 AMG, η οποία -φανταζόμαστε- ότι θα είναι μαγευτική. Η C180 σίγουρα δεν είναι αυτοκίνητο επιδόσεων, αλλά αυτοκίνητο, το οποίο θα σου φτιάξει τη διάθεση οδηγώντας το, αλλά και θα το εμπιστευτείς σε «πατημένες 4ες», όπου βοηθά και το μέτριο οδηγό να βγει ασπροπρόσωπος. Συγχωρεί, σου μεταφέρει όση πληροφορία χρειάζεται χωρίς πολλές «κουβέντες» και όλα αυτά, ήσυχα αλλά όχι άχρωμα. Τα φρένα ανταποκρίνονται μια χαρά στο βάρος της και η αλήθεια είναι ότι δεν βρίσκουμε το λόγο να τα κουράσουμε. Τα 8,5sec, που δηλώνει το εργοστάσιο για το 0-100km/h, είναι ρεαλιστικός αριθμός, αλλά whocares. Φτάνοντας ξανά μέσα στην πόλη και την κίνηση, αρχίζεις να χαζεύεις τη σιλουέτα της, έτσι όπως καθρεφτίζεται στις τζαμαρίες, και σκέφτεσαι: τι οδηγώ! Παράλληλα, αρκετοί την κοιτάζουν επίμονα, με καλό μάτι και σκέψη όμως.

Φτάνει πια!
Νομίζω πρώτη φορά μου συμβαίνει να στέκομαι τόσο πολύ στην εμφάνιση και τη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου, σε σημείο που έχω την εντύπωση ότι αυτή την Mercedes-Benz την αγοράζεις κυρίως γιατί είναι κούκλα και όχι γιατί είναι Mercedes-Benz. Η εγγύηση των Γερμανών στην ποιότητα κατασκευής είναι δεδομένη και για κάποιον που θέλει να δώσει αυτά τα πενήντα, δεν βρίσκω καλύτερο τρόπο να τα ξοδέψει σε αυτοκίνητο. Οι επιλογές στα 50 χιλιάδες ευρώ είναι δεκάδες και σίγουρα υπάρχουν αμέτρητα πιο γρήγορα σύνολα, όμως εδώ κοιτάζουμε κάτι άλλο. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι και το Αγγλικό TopGear τη βράβευσε ως BestForStyleOverSpace για το 2016. Είδατε? Όλοι στη σχεδίαση στέκονται. Εμείς γιατί όχι?

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης Mercedes-Benz C180 Coupe: €42.584

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, κατά τον διαμήκη άξονα

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.595

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   83,0 x 73,7 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10,3:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.505


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Πίσω

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Αυτόματο 7G-Tronic

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     7,5Jx18in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                225/45 εμπρός, 245/40 πίσω

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 300mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 278mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      156/ 5.300

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   25,5/ 1.200-4.000

0-100km/h      8,5sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  225

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)      126

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  5,4

Δοκιμής (lt/100km)    8,4

 

Αρθρογράφος

 

Στην Ελλάδα τα Dolphin και SEAL U της BYD

Στην Ελλάδα τα Dolphin και SEAL U της BYD

H ΒYD διευρύνει την διαθέσιμη γκάμα μοντέλων της στην ελληνική αγορά, με το νέο μικρομεσαίο ηλεκτρικό Dolphin, αλλά και την SUV έκδοση του γνωστού μας...