Skoda Octavia 1.6TDI DSG 110Ps

Skoda Octavia 1.6TDI DSG 110Ps

Πυλώνας
Η Octavia είναι αναμφισβήτητα ο πιο σημαντικός εμπορικός πυλώνας της Skoda. Η πρώτη γενιά εμφανίστηκε το 1996 και κράτησε έως το Νοέμβριο του 2010, όταν είχε ήδη πουλήσει 1.4 εκατομμύρια μονάδες. Η δεύτερη γενιά πούλησε 2.5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και η τρίτη γενιά έχει ήδη ξεπεράσει τα 1.4 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Με απλά μαθηματικά, οι Τσέχοι έχουν ξεπεράσει τις 5 εκ. πωλήσεις, με την ανανεωμένη Octavia να έχει ήδη ξεκινήσει να παράγεται στο εργοστάσιο, στη Mlada Boleslav. Μέχρι να έρθει στα χέρια μας, δοκιμάζουμε την πιο ποθητή Octavia, αυτή με τον 1.6 TDi των 110 ίππων και το πολύ καλό κιβώτιο DSG.

Ταξίδι
Ή καλύτερα, ταξιδάρα. Όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι μιας Octavia, αυτό σου έρχεται στο μυαλό. Να φορτώσεις φίλους και μπαγκάζια και να φύγεις για ένα ταξίδι. Ξέρεις ότι εκεί που θα φτάσεις, θα είσαι φρέσκος και ξεκούραστος, κάτι που μπορούν να σου προσφέρουν μονάχα τα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα. Η Octavia, με τις διαστάσεις της (μήκος/πλάτος/ύψος: 4.659/1.814/1.461mm), έχει μπει σε χωράφια δύσκολα, αλλά η τιμή της, ειδικά στη δύσκολη κατάσταση της χώρας μας, αποτελεί τον πιο δυνατό μαγνήτη της αγοράς. Εξωτερικά, η Octavia δείχνει στιβαρή, εκλεπτυσμένη, με καθαρές γραμμές και σχεδίαση καθόλου αδιάφορη για ένα οικογενειακό sedan. Δεν κερδίζει βραβείο, εξωτερικεύει, όμως, με άριστο τρόπο το σοβαρό προφίλ της. Η ίδια εικόνα συνεχίζεται και όταν κάτσεις στη θέση του οδηγού. Όμορφο τιμόνι, μαλακά υλικά στο ταμπλό, οθόνη 8in στην κεντρική κονσόλα, άριστη ορατότητα. Δεν βρίσκεις κάτι να μην έχει κουμπώσει καλά στη θέση του, αλλά σίγουρα δεν συναντάς και κάτι συναρπαστικό σε design. Είναι όμως τα πάντα εύκολα στη χρήση, χωρίς να χρειάζεται να συνηθίσεις κάτι. Αυτή η απλότητα, όμως, σου βγάζει και μια εγγύηση αντοχής, καθώς τα πολλά μπλιμπλίκια, η ιστορία έχει δείξει ότι είναι όμορφα για λίγα χρόνια. Οι πίσω επιβάτες κάθονται υπερ-άνετα, ακόμα κι αν είναι δίμετροι.

Αχ αυτό το πορτ μπαγκάζ
Σε εμάς είναι γνώριμο. Έχει πλάκα να ανοίγεις όμως το πορτ μπαγκάζ σε κάποιον που δεν το έχει ξαναδεί ποτέ. Το γούρλωμα των ματιών είναι η πιο συνηθισμένη αντίδραση και μετά ακολουθούν ατάκες, που παραπέμπουν σε μετακόμιση, διπλό κρεβάτι, σπίτι κ.ο.κ.. Και όλα είναι αλήθεια. 590lt είναι αυτά. Και προστίθενται σχεδόν άλλα 1.000lt, αν ρίξεις τα καθίσματα. Τι να λέμε… Ο 1.6TDi με τους 110 ίππους ταιριάζει γάντι στην Octavia και τα 1.320kg της. Με το έξυπνο DSG, βρίσκεσαι συνέχεια στις στροφές, που πρέπει, ώστε να κινείσαι οικονομικά και, προπαντός, ξεκούραστα. Τα οδηγικά προφίλ Eco, Normal και Sport είναι διαθέσιμα από το μενού My Car της οθόνης, αλλά η επιλογή Sport είναι, θα λέγαμε, αχρείαστη για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Πάντως, είτε κινείσαι με το γκάζι στο πάτωμα είτε προσέχοντας την κατανάλωση, αυτή δεν επηρεάζεται σε υπερβολικό βαθμό. Εμείς, μέσα σε μία εβδομάδα συμβίωσης, είχαμε μέση κατανάλωση 6,4lt/100km. Αν χρειαστεί να βιαστείς, το αμάξωμα ακολουθεί, η ανάρτηση βοηθά και το ESP, αν υπερβάλεις, σε συνετίζει με γλυκό τρόπο. Η αίσθηση του τιμονιού θυμίζει ακριβότερα μοντέλα, χωρίς, όμως, να σε συναρπάζει. Δεν είναι, βέβαια, αναγκαίο.

Πολύ με λίγα
Το
motto της Skoda, το οποίο δανείστηκα και για τον τίτλο, Big Car, Small Money, περιγράφει άριστα, με τέσσερις λέξεις, το πακέτο που προσφέρει μία Octavia ειδικά με τον άκρως αποδοτικό και οικονομικό TDI κινητήρα. Μεγάλο αυτοκίνητο, άνετο, ξεκούραστο, το οποίο δεν απαιτεί φουσκωμένο πορτοφόλι. Ένας συνδυασμός που στην Ελλάδα μας φαίνεται να είναι ιδανικός. Την αντοχή της στο χρόνο η Octavia την έχει αποδείξει στη χώρα μας, αφού αμέτρητα είναι τα ταξί, που έχουν ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα και άπειρες ώρες στο ρελαντί, με τα προβλήματα να είναι λίγα αναλογικά. Με τιμή εκκίνησης τα 21 χιλιάρικα και τέλη κυκλοφορίας κάτω από 100 ευρώ, ψάχνει αντίπαλο! Μάλλον μάταια…      


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης Skoda Octavia 1.6TDi DSG 110Ps : €21.000

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.598
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   79,5 x 80,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           16,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΒΑΡΟΣ kg                  1.530

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ                     Στους μπροστινούς τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ                    Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ   Άξονας πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ                     6Jx16in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ                205/55

ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ                           Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      110/3.200
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   25,4/ 1.500-3.200
0-100km/h      11,9sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  187

Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km)       116
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km)  4,4
Δοκιμής (lt/100km)    6,5

 

Αρθρογράφος

 

Βραβείο Wards 10 Best Engines & Propulsion Systems 2022 για τη Nissan

Βραβείο Wards 10 Best Engines & Propulsion Systems 2022 για τη Nissan

Ο κινητήρας  VC-Turbo της Nissan απέσπασε το βραβείο «Wards 10 Best Engines & Propulsion Systems 2022».