Peugeot 208 1.2PureTech EAT6 110Ps

Peugeot 208 1.2PureTech EAT6 110Ps

Το Peugeot 208 GTI by Peugeot Sport μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις πριν μερικούς μήνες, με τον εκρηκτικό του χαρακτήρα και το εξαιρετικό του στήσιμο. Επειδή, όμως, αυτοί, που θα δώσουν €26.000 για ένα supermini, είναι πολύ λίγοι, μήπως το ανανεωμένο στα σημεία 208 αποτελεί μία εξίσου αξιόλογη επιλογή και σαφώς πιο ορθολογιστική? Πιθανότατα ναι, ειδικά αν εξοπλίζεται με έναν από τους καλύτερους downsized κινητήρες της αγοράς, που δεν είναι άλλος από τον 1,2PureTech.

Όμορφο και Ολοκληρωμένο

Βρίσκεται μαζί μας από το 2012, όμως πραγματικά δεν του φαίνεται. Ειδικά τώρα, που φόρεσε νέο μπροστινό προφυλακτήρα, πλαίσιο χρωμίου στη μάσκα, ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με LED φώτα ημέρας και νέα πίσω φώτα με LED γραμμές, είναι το ίδιο φρέσκο όσο ήταν και την ημέρα που πρωτοπαρουσιάστηκε. Η Peugeot φαίνεται να έχει πιάσει τον παλμό των αγοραστών της και -όπως είδαμε με το εξαιρετικό 3008- προσφέρει το 208 με μία ευρεία γκάμα νεανικών χρωματικών επιλογών, όπως το “orange power” της δοκιμής μας, που συνδυάζεται με ζάντες αλουμινίου σε μαύρη ματ απόχρωση. Αν μπείτε στο site της εταιρείας, θα δείτε ότι προσφέρεται και σε δύο μοναδικές ματ αποχρώσεις: τις Ice Grey και Ice Silver. Η έκδοση Allure, που είχαμε στα χέρια μας, περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, όπως ηλεκτρικούς αναδιπλούμενους καθρέπτες, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ESP, Hill Assist, αλλά και το προαιρετικό σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος Park Assist, το οποίο αναλαμβάνει τον έλεγχο του τιμονιού, αφήνοντας στον οδηγό το γκάζι και το φρένο. Το δοκίμασα μερικές φορές, αλλά έπειτα από μία ένδειξη δυσλειτουργίας, που απενεργοποίησε αυτόματα το σύστημα, στηρίχθηκα περισσότερο στη manual λύση της κάμερας οπισθοπορείας και των αισθητήρων παρκαρίσματος.

Παρόμοια, πετυχημένη συνταγή

Το εσωτερικό του 208 είναι ομολογουμένως ένας ωραίος χώρος να ζεις. Είναι άνετο, έχει προσεγμένες λεπτομέρειες και μπόλικη τεχνολογία. Το τιμόνι, για τα κυβικά των μεγαλόσωμων, θα ξενίσει, αρχικά, με το πολύ μικρό του μέγεθος, αλλά σύντομα θα το εκτιμήσεις και θα το αγαπήσεις. Η γυάλινη πανοραμική οροφή της έκδοσης δοκιμής δίνει έναν άλλον αέρα ευρυχωρίας στο εσωτερικό, προσφέροντας άπλετο φως κατ’ επιλογήν. Η ποιότητα των υλικών είναι αρκετά καλή, τα αρκετά, όμως, μέρη από γυαλιστερό μαύρο λειτουργούν σα μαγνήτης σε δαχτυλιές και σκόνη. Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 7in, που εξέχει ελαφρώς από την κεντρική κονσόλα. Η απόκριση του συστήματος SMEG είναι γρήγορη και προσφέρει ταχύτατη σύνδεση με κινητές συσκευές, όπως smartphones, μέσω του MirrorLink interface. Ο πίνακας οργάνων είναι ευδιάκριτος και ευτυχώς δεν διαθέτει το στροφόμετρο ανάποδης φοράς, που μας έχει συνηθίσει σε άλλα μοντέλα η Peugeot. Η θέση οδήγησης, ακόμα και στη χαμηλότερη θέση της, είναι αρκετά ψηλά και το τιμόνι έρχεται κοντά στα πόδια σου. Το μικρό Peugeot είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην καθημερινή συμβίωση. Το μικρό και ελαφρύ τιμόνι είναι ό,τι πρέπει για την καθημερινότητα, ενώ όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, βαραίνει αισθητά. Ο κινητήρας μας εντυπωσίασε για ακόμα μία φορά και αποτελεί σίγουρα ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του 208. Δεν είναι μόνο η μέγιστη ισχύς των 110Ps, αλλά και η πολύ υψηλή ροπή των 20,9kgm για την κατηγορία, που κορυφώνονται στις μόλις 1.500rpm. Ο 1.2PureTech είναι ήσυχος και καταλαβαίνεις την τρικύλινδρη χροιά του στις μεσαίες και υψηλές στροφές, χωρίς ο ήχος του ποτέ να σε ενοχλεί. Σε σβέλτους ρυθμούς, το 208 είναι ευχάριστο και αποτελεσματικό, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και καλά ρυθμισμένη ανάρτηση. Παρότι είναι σαφώς προσανατολισμένη προς την άνεση, δεν θα προβληματίσει αφήνοντας το αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις. Το τιμόνι είναι άμεσο στη γρήγορη οδήγηση, ταιριάζει ιδανικά με τη σπιρτάδα του κινητήρα, αν και δεν σε πληροφορεί όσο θα ήθελες. Και παρά το γεγονός ότι το 208 θέλει και μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα σε στροφές, το ESP παρεμβαίνει αρκετά νωρίς, υπενθυμίζοντάς σου ότι δεν οδηγείς το GTi. Αν και έχουμε να πούμε τα καλύτερα για τον κινητήρα, δεν μας άφησε αντίστοιχα καλές εντυπώσεις το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με μετατροπέα ροπής. Σε αντίθεση με τις υλοποιήσεις διπλού συμπλέκτη, δεν διακρίνεται για την ταχύτητά του, ενώ πολλές φορές κατεβάζει, χωρίς λόγο, ακόμα και με λίγο πάτημα του γκαζιού, στέλνοντας το στροφόμετρο πολύ ψηλότερα. Δεν έλειψαν και τα “τσαλιμάκια” του κιβωτίου, όπου κάποιες φορές κράταγε μέσα μία σχέση, χωρίς να αλλάζει ή να επιταχύνει, για 2-3sec. Έπειτα όμως από ένα update firmware στην ECU, όλα αυτά εξαφανίστηκαν ως δια μαγείας και το κιβώτιο λειτουργούσε υποδειγματικά και επιπλέον άλλαζε ακόμα πιο ομαλά.  Συνολικά το ανανεωμένο 208 είναι ένα όμορφο, σύγχρονο και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο στην κατηγορία των supermini. Ο κινητήρας του είναι ισχυρός, ροπάτος και συγκρατημένος σε κατανάλωση, ενώ το αυτόματο κιβώτιο, αν και δεν είναι το πιο γρήγορο στην κατηγορία, προσδίδει ωστόσο ευκολία και αμεσότητα στην καθημερινή οδήγηση. Όλα αυτά στην έκδοση Allure κοστίζουν €17.000, που σαν απόλυτο νούμερο μπορεί να ακούγεται αρκετό, μιλάμε, όμως, για ένα μοντέλο με υπερπλήρη εξοπλισμό και αυτόματο κιβώτιο, που κοστίζει επιπλέον €1.000, τότε καταλαβαίνεις ότι η τιμή είναι απόλυτα δικαιολογημένη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης Peugeot 208 1,2PureTech 110Ps (Allure MT): €16.000

Τιμή βασικής έκδοσης Peugeot 208 1,2PureTech 110Ps (Allure EAT6): €17.000

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, μεταβλητός χρονισμός με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.199

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   75 x 90.5

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.165

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Αυτόματο EAT 6σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

 

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     6,5Jx16in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                195/55

 

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Ταμπούρα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      110/ 5.500

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   20,9/ 1.500

0-100km/h      9,8sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  190

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)      104

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  4,5

Δοκιμής (lt/100km)    7,1

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC   

0-60     4,60

0-80     7,03

0-100   10,12

0-120  14,28

0-140   19,67

0-160  29,38

 

ΡΕΠΡΙΖ

Ρεπρίζ 3ης

50-80   3,01

80-110 4,09

Ρεπρίζ 4ης

80-110 5,85

100-140 9,66

Ρεπρίζ 5ης

80-110 6,35

100-140 10,09

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC @ ΚΜ/Η

18        2,81     42,78

60        5,48     69,25

100      7,36     83,27

200      11,14   106,30

400      17,16   131,72

 

Αρθρογράφος

 

Η ADAC Opel Rally Junior Team και το Corsa Rally4 στοχεύουν στην επιτυχία

Η ADAC Opel Rally Junior Team και το Corsa Rally4 στοχεύουν στην επιτυχία

Η ADAC Opel Rally Junior Team επιστρέφει με τις καλύτερες αναμνήσεις στο Junior European Rally Championship (JERC) του 2022.