Mercedes-Benz SLC180 156Ps

Mercedes-Benz SLC180 156Ps

Φινετσάτη

Η SLK δεν είναι ένα κοινό αυτοκίνητο για τη Mercedes-Benz, αλλά ένα μοντέλο ορόσημο. Δημιούργησε, στην ουσία, μία ολόκληρη κατηγορία ή ακόμη καλύτερα ένα trend -αυτό των coupe/cabrio με μεταλλική οροφή- που έσπευσαν να ακολουθήσουν και οι άλλοι κατασκευαστές. Παρότι δεν είχε τα δυναμικά χαρακτηριστικά των καθαρόαιμων κατασκευών, όπως οι Boxster και Z4, ωστόσο επιλέχθηκε από αμέτρητους οδηγούς, που εκτίμησαν το image, την άνεση και την ποιότητα κατασκευής που προσέφερε η SLK. Έπειτα από τρεις γενιές του διθέσιου μοντέλου, η Mercedes-Benz αποφάσισε ότι χρειαζόταν ένα φρεσκάρισμα και παράλληλα μετονομάστηκε σε SLC, προκειμένου να συμβαδίζει με την τωρινή γκάμα της εταιρείας. Το SL υποδηλώνει το διθέσιο αμάξωμα και το C την ενσωματώνει στη μεσαία κατηγορία παρέα με την C-Class. Εμφανισιακά, η SLC υιοθετεί ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία από την πιο μεγάλη αδελφή -SL- και είναι πολύ εντυπωσιακή. Εντάξει, ελάχιστα αυτοκίνητα μπορούν να ανταγωνιστούν το image του αστεριού της Mercedes-Benz, αλλά η SLC, ειδικά στο εκπληκτικό μαύρο ματ χρώμα, όπως αυτό της δοκιμής, δεν περνάει από πουθενά απαρατήρητη, ακόμα και στα πρωτοκλασάτα μέρη που το μάτι έχει χορτάσει από Porsche κάθε λογής. Η ανασχεδιασμένη και μεγαλύτερη μάσκα με την έντονη κλίση, οι μεγαλύτεροι αεραγωγοί στα τονισμένα φτερά, το νέο καπό και τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED μπροστά και πίσω ανανέωσαν αποτελεσματικά τη μυώδη σιλουέτα του διθέσιου roadster. Η μεταλλική οροφή Vario παραμένει φυσικά το party-piece της SLC, αποτελείται από δύο τμήματα, με τον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό να ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 18sec, ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητα μέχρι 40km/h. Κατά την αποθήκευσή της, καταλαμβάνει 110lt από το χώρο αποσκευών. Τα 335lt συνολικά (ή 225lt με την οροφή ανοιχτή) είναι παραπάνω από ικανοποιητικά για roadster αυτοκίνητο.

 

Όχι τόσο ξεχωριστό

Ενώ οι διαφορές στη σχεδίαση του αμαξώματος είναι αρκετές και δικαιολογούν το facelift της SLC, δεν ισχύει το ίδιο με το εσωτερικό της. Σε σύγκριση με την SLK, έχουν αλλάξει ορισμένοι διακόπτες, ο πίνακας οργάνων και το σύστημα ενημέρωσης και πολυμέσων Command. Το σύστημα αυτό δεν διακρίνεται για την ευχρηστία του και απέχει από τις κορυφαίες υλοποιήσεις της Audi και BMW. Τα υλικά -σε γενικές γραμμές- είναι ποιοτικά, υπάρχουν όμως σημεία που δεν δικαιολογούν την υψηλή τιμή αγοράς, όπως τα δύο κυκλικά περιβλήματα γύρω από τα όργανα και το πλαστικό γύρω από το κέντρο του ταμπλό.

Όμορφο, όχι όμως σπορ

Πώς έχουν αλλάξει οι εποχές... Η βασική έκδοση της πρώτης γενιάς του μοντέλου κινούνταν από δίλιτρα μοτέρ, στη δεύτερη γενιά κατέβηκε στα 1.800cc και πλέον η SLC180 φοράει μοτέρ 1.600cc. Το μοτέρ Μ274DE16 αποδίδει 156Ps με 25,4kgm ροπής και διακρίνεται για τη γραμμικότητά του, αλλά και για τα αποθέματα δύναμης από τις 2.000 μέχρι τις 5.500rpm. Χρησιμοποιεί πολλές τεχνολογίες αύξησης της απόδοσης και μείωσης των τριβών, όπως συνεχή μεταβλητό χρονισμό Camtronic δύο σταδίων, νέα πιεζο-ηλεκτρικά μπεκ με πίεση που φτάνει τα 200bar, τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας της IHI, νέο σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων, ηλεκτρονικό έλεγχο του κυκλώματος ψύξης και ηλεκτρική αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής. Η SLC είναι ένα πολύ ραφιναρισμένο roadster, που απέχει όμως πολύ από το να χαρακτηριστεί σπορ σε αντιδράσεις και συμπεριφορά. Η παχιά και ποιοτική δερμάτινη στεφάνη του flat-bottom τιμονιού σε φτιάχνει για γρήγορη οδήγηση, αποδεικνύεται όμως μέτριο σε αίσθηση και επαναφορά, σε σημείο που σε αποθαρρύνει από το να «ψάξεις» τα όριά της σε δρόμους με στροφές. Είναι τέλεια για ταξίδι και, παρά τη σφιχτή ανάρτηση και τις 18άρες ζάντες του προαιρετικού AMG pack, έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το πλαίσιο είναι ιδιαίτερα άκαμπτο για αυτοκίνητο cabrio, οι έντονες όμως ανωμαλίες δημιουργούν συχνά τριγμούς στο εσωτερικό, που προέρχονται λιγότερο από την οροφή και περισσότερο από τα πλαστικά στο κέντρο του ταμπλό. Τα πανέμορφα bucket καθίσματα είναι επενδεδυμένα με δέρμα nappa και στηρίζουν σωστά κάθε σωματότυπο, ακόμα και αν αυτός υπερβαίνει το 1,90m. Η δύναμη ναι μεν υπάρχει, αλλά είναι οριακή για τα 1.430kg της SLC, προσφέροντας απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις. Θα θέλαμε κάτι καλύτερο από το αυτόματο 9άρι κιβώτιο 9G-Tronic. Είναι ομαλό και κάνει φιλότιμες προσπάθειες για περιορισμό της κατανάλωσης -αλλάζοντας σε χαμηλές rpm-, δεν είναι όμως ιδιαίτερα γρήγορο και δεν συμμετέχει με «σπιρτόζικα» kickdown. Θέλει πάντως μεγάλη αυτοσυγκράτηση για να δεις νούμερα κατανάλωσης κάτω από 9lt/100km/h. Τα παιχνίδια με την ουρά σπανίζουν, αφού το ESP απενεργοποιείται μερικώς, αλλά ακόμα και να έβγαινε εντελώς, το σύνολο τιμόνι-κινητήρας-κιβώτιο δεν σε προδιαθέτει για τέτοιου είδους «κασκαντεριλίκια», αλλά για χαλαρές βόλτες, κατά προτίμηση με την οροφή ανοιχτή. Είναι εμφανής η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην αεροδυναμική της SLC, αλλά και στον τρόπο που διαχειρίζεται τον αέρα, καθώς μπορείς άνετα να ταξιδεύεις με 140km/h χωρίς να ενοχλεί ο αέρας τη συζήτηση με το έτερο ήμισυ. Μέσω του Dynamic Select μπορείς να παραμετροποιήσεις την απόκριση από τον κινητήρα και το τιμόνι και την ταχύτητα των αλλαγών του κιβωτίου. Διαθέτει 4 προγράμματα (Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual) με τα πιο ομοιογενή να είναι τα Comfort και Sport. Στο Eco, η SLC γίνεται υπερβολικά ράθυμη, ενώ στο Sport+, ιδιαίτερα νευρική, με το τιμόνι να είναι αδικαιολόγητα βαρύ. Ιδανικό συνδυασμό έφτιαξα στο Individual, με όλα στο sport, αλλά το τιμόνι στο Comfort.

Συνοψίζοντας, η SLC μπορεί να άλλαξε ονομασία, αλλά διατήρησε το χαρακτήρα της. Απέχει ακόμα αρκετά από το να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ roadster, παραμένει ωστόσο αριστοκρατική και sexy, αποτελώντας σίγουρα ένα από τα ομορφότερα roadster της αγοράς. Η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό δεν συμβαδίζει με την υψηλή τιμή, που ξεκινάει από τα €48.480 και μπορεί με μερικά μόνο extra να περάσει τα €60.000. Η βασική έκδοση με τον κινητήρα των 1,6lt με τα 156Ps είναι ιδανική για χαλαρές βόλτες, με την οροφή ανοιχτή και αποτελεί εξαιρετική επιλογή αν θέλετε να ξεφύγετε από το μάτι του taxisnet (φόροι πολυτελείας, τεκμήρια κλπ).  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΗΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης SLC180 156PS MT: €48.480

Τιμή έκδοσης δοκιμής SLC180 156PS 9G-Tronic: €51.214

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός Camtronic δύο σταδίων

ΘΕΣΗ              Εμπρός, κατά το διαμήκη άξονα

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.595

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   83,0 x 73,7 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10,3:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων χαμηλής αδράνειας IHI

ΒΑΡΟΣ (kg)                  1.435


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Πίσω

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Αυτόματο με μετατροπέα ροπής 9G-Tronic

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     8Jx18in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                225/45 εμπρός, 245/35 πίσω

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 300mm με διπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 278mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      156/ 5.300

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   25,4/ 1.200-4.000

0-100km/h      8,1sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  223

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)      128

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  5,6

Δοκιμής (lt/100km)    8,8

 

Αρθρογράφος

 

Από την… Yokohama στο King of the Hammers

Από την… Yokohama στο King of the Hammers

Τα ελαστικά Yokohama συμμετέχουν στο King of the Hammers.