Renault Kadjar 1.2TCE 130Ps

Renault Kadjar 1.2TCE 130Ps

Η καθιέρωση

Κάποτε, το κλασσικό οικογενειακό όχημα ήταν το μεσαίο sedan, ειδικά στη χώρα μας, που δεν προτιμούσε ο καταναλωτής τα station wagon. Τώρα πια η δημοφιλέστερη κατηγορία για κάποιον που χρειάζεται ένα οικονομικό οικογενειακό αυτοκίνητο είναι τα μεσαία SUV τόσο στη χώρα μας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Πολύ μεγάλο ρόλο σε αυτήν την αλλαγή έπαιξε το Nissan Qashqai πρώτης γενιάς, που αντικατέστησε τα αυτοκίνητα τύπου Almera-Primera, όπως και το Toyota Rav4. Ο καταναλωτής αναγνώρισε το πλεονέκτημα της κατηγορίας σε χώρους, πρακτικότητα, ευκολία οδήγησης και ορατότητα, τομείς που για τον καθημερινό, απλό χρήστη ενός οχήματος είναι σημαντικότεροι από τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά. Έτσι, λοιπόν, ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστές ακολούθησαν και παρουσίασαν τις προτάσεις τους και πλέον έχουμε φτάσει στο σήμερα, όπου η κατηγορία των compact crossover-SUVείναι η πλέον ανταγωνιστική της αγοράς. Εδώ η Renault ήρθε διαβασμένη και μάλιστα είχε και «σκονάκι», μιας και το Kadjar βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα CMF, στην οποία βασίζεται και το NissanQashqai και μάλιστα είναι και βελτιωμένο σε αρκετούς τομείς, συνεπώς έχει βάλει γκολ από τα αποδυτήρια. Το μήκος του αγγίζει τα 4,45m, το πλάτος του είναι 1,84m και το ύψος του 1,61m.

 

Ιδανικό

Μάλιστα κύριοι. Τώρα που σιγά-σιγά αρχίζει ο κόσμος και απομυθοποιεί επιτέλους τα diesel (τα οποία προσωπικά ποτέ δεν χώνεψα), το ιδανικό είναι ένας μικρός και οικονομικός βενζινοκινητήρας και αυτός εδώ ο 1,2lt EnergyTce είναι από τους καλύτερους που έχω δει. Αποδίδει 130Ps και 21kgm ροπής, τα οποία είναι υπέρ αρκετά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, κινεί τα 1.320kg του αμαξώματος με άνεση μέσα στην πόλη και «κρατάει» τα χιλιόμετρά του στην εθνική. Αυτό που κλέβει την παράσταση από την πρώτη στιγμή είναι το πόσο πολύ ακούγεται το σφύριγμα της μικρής του τουρμπίνας, που είναι διακριτικό μεν, πανταχού παρόν δε και χάνεται μόνο όταν ανέβουν αρκετά οι στροφές, όπου το σκεπάζει ο ήχος του κινητήρα. Στην αρχή το έβρισκα διασκεδαστικό, αλλά νομίζω ότι με τον καιρό μπορεί κάποιους να τους κουράσει. Στο δρόμο, το Kadjar 1.2 έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και πολύ καλή ηχομόνωση. Η ανάρτηση είναι αρκετά μαλακή για να προσφέρει άνεση και οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι υπερβολικές. Σε οδόστρωμα με χαμηλή πρόσφυση, το traction control θα επέμβει, αλλά μόνο όταν πρέπει, χωρίς να γίνεται ενοχλητικό και το τιμόνι, παρότι είναι ελαφρύ, έχει αρκετή ακρίβεια, τηρουμένων των αναλογιών, ενώ τα φρένα του είναι εξαιρετικά τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτέλεσμα. Οι 17άρηδες τροχοί με ελαστικά 215/60 δεν διαταράσσουν τις ισορροπίες όσον αφορά την άνεση, αντίθετα συμβάλλουν με τη σειρά τους στα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης του Kadjar. Τα 20 εκατοστά απόστασης από το έδαφος διευρύνουν το πεδίο δράσης του Kadjar, που δύσκολα θα βρει με την κοιλιά, αλλά πιο εύκολα με τον εμπρός χαμηλό προφυλακτήρα. Η κατανάλωση των 8,5lt/100km σε μικτή χρήση (εντός πόλης αλλά και με ένα ταξίδι) για το δικό μου -ολίγον τι- βαρύ πόδι είναι πολύ καλή, σε βαθμό που πιθανότατα να μου έπαιρνε χρόνια να κάνω απόσβεση τα επιπλέον χρήματα που κοστίζει το diesel. Επίσης το αυτοκίνητο είναι αρκετά «ζωντανό» από τις χαμηλές στροφές και δεν χρειάζεται να το πιέζεις για να κινηθεί αξιοπρεπώς. Σε καθημερινή απλή χρήση, ένας πιο προσεκτικός οδηγός σίγουρα θα πετύχει νούμερα κατανάλωσης που ξεκινάνε από το 7. Ο εξοπλισμός του είναι υπερπλήρης στην έκδοση Dynamic που είχαμε εμείς, η οποία κοστίζει όμως αρκετά παραπάνω από τη βασική (€25.730) και διαθέτει τη μεγάλη οθόνη αφής 7,0in στην κεντρική κονσόλα και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους απεικόνισης των πληροφοριών, καθώς και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό,  αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, σύστημα πλοήγησης, προβολείς με αυτόματη μεγάλη σκάλα και πολλά ακόμα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί και το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 472lt με κανονική ρεζέρβα. Συμπερασματικά, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν του λείπει τίποτα, ικανό να αποτελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας και να εξυπηρετήσει απόλυτα τις ανάγκες της και εντός πόλης, μιας και δεν έχει υπερβολικές διαστάσεις, αλλά και στις διακοπές, αφού διαθέτει μεγάλους χώρους. Είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που τα αγοράζεις με σιγουριά, ξέροντας ότι δεν θα το μετανιώσεις.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €20.850

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 

•Κυβισμός: 1.197cc

•Διάμετρος x Διαδρομή: 72,2mm x 73,1mm

•Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1

•Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης 

•Βάρος (kg): 1.320

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

•Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

•Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

 ΦΡΕΝΑ

•Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

•Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

•Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

•Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

•Διαφορικά: Ελεύθερα

  

ΤΡΟΧΟΙ 

•Ζάντες: 6,5J x 17in

•Ελαστικά: 215/60 R17

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

• Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):130/5.550

•Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 21/ 2.000

•0-100km/h (sec): 10,1

•Τελική Ταχύτητα (km/h): 192

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       130

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  7,0

Δοκιμής (lt/100km):    8,8

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 5,18

0-80                 7,75    

0-100               10,46

0-120               16,72

0-140               24,29

0-160               32,67

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               4,5

80-110             5,1

           

4η

KM/H             SEC
80-110             6,50

100-140           11,55  

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        3,11     @        38,15

60        5,62     @        60,73

100      7,37     @        79,25

200      11,69   @        102,05

400      17,89   @        124,29

 

 

Αρθρογράφος

 

Τρίκυκλο με κινητήρα Hayabusa

Τρίκυκλο με κινητήρα Hayabusa

Τι γίνεται όταν σε ένα τρίκυκλο Piaggio Ape βάλεις κινητήρα από… Suzuki Hayabusa; Μάλλον ανοίγεις την πύλη της κόλασης.