ΜΙΝΙ Cooper S R56 1.6THP 535Ps

ΜΙΝΙ Cooper S R56 1.6THP 535Ps

Βάλε τον εαυτό σου μέσα σε μια Lamborghini. Τι Lamborghini; Μία Gallardo για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι και φαντάσου ότι την οδηγείς αμέριμνος, έχοντας δίπλα σου μια ευειδή και καλλίπυγη νεανίδα, με μακρύ ξανθό μαλλί (μπορεί να είναι και μελαχρινό, απλά αυξάνω το δράμα της ιστορίας). Και εκεί που απολαμβάνεις ήρεμα τα μπουτάκια, ε.. συγγνώμη, τη θέα της παραλιακής, από το πουθενά σε περνάει με +100km/h κάτι μικρό και άσπρο. Και διαολίζεσαι! Τι ήταν αυτό; Αφήνεις την Μαρία στην άγνοια της να μασάει τσίχλα σαν κατσίκα, τραβάς 2 γρήγορα κατεβάσματα στο E-Gear και σανιδώνεις το γκάζι για να προλάβεις το θρασύτατο hatch-back που δεν κατάλαβες καν τι μοντέλο ήταν. Στο επόμενο φανάρι, που είναι συμπωματικά κόκκινο, σταματάς δίπλα του και διαπιστώνεις ότι είναι ένα MINI Cooper, με look GP2, 17άρες ζάντες, μεγάλη αεροτομή και σκούρα φιμέ τζάμια. Η υπεροψία που σε διακατέχει -επειδή είσαι πίσω από το τιμόνι μιας Lambo- προς στιγμή υπερνικά την ανάγκη σου να πατήσεις τέρμα το γκάζι μόλις ανάψει το φανάρι και να του δείξεις ποιος είναι το αφεντικό. Όμως το τσαμπουκαλεμένο MINI μαρσάρει προκλητικά και αποφασίζεις να τα παίξεις όλα για όλα! Ανεβάζεις στροφές, περιμένεις το πράσινο και ενώ ο V10 τραντάζει τα μπούτια της Μαρίας (μόλις 55kg είναι το κορίτσι), διακρίνεις τον ήχο από το launch control που ενεργοποιεί ο οδηγός του ΜΙΝΙ. Πράσινο, αφήνεις φρένο και σανιδώνεις, νομίζοντας ότι θα καθαρίσεις για πλάκα, όμως το ΜΙΝΙ βρίσκεται στο πίσω φτερό σου, σπινιάροντας έντονα, αλλά όχι ακατάσχετα τα μπροστινά ελαστικά του, αλλάζεις σε 2α  και το Cooper πλησιάζει και κάθεται δίπλα στην πόρτα σου. Συνεχίζεις με τέρμα γκάζι και είσαι σίγουρος ότι μόλις κουμπώσεις 3η, το MINI θα αρχίσει να χάνεται στον καθρέφτη σου. Έλα μου όμως που μόλις κουμπώσει 3η το Cooperάκι φουσκώνει την τουρμπίνα σαν να θέλει να καταπιεί τον ασφαλτοτάπητα στην Ποσειδώνος και το external κοντράρει τον V10 σε ντεσιμπέλ. Στο τελείωμα της 4ης και με 220km/h στο κοντέρ, αφήνεις το γκάζι, αφού το Cooper έχει εξαφανιστεί και το μόνο που βλέπεις από αυτό είναι τα κωλοφάναρά του!

Ήρθε η ώρα να μιλήσουν οι αριθμοί

Το παραπάνω story θα μπορούσε πολύ εύκολα να είναι αληθινό, αν ανατρέξετε σε μετρήσεις βελτιωμένης Lamborghini Gallardo LP560 και συγκρίνετε τις επιδόσεις της με αυτές που έκανε το ΜΙΝΙ. Από στάση σχεδόν πάνε κοπίο, όμως στις ρεπρίζ, το ελαφρύτερο ΜΙΝΙ της ρίχνει τον αμάζευτο! Και δεν μιλάμε για απλή Lambo, αλλά για βελτιωμένη! Εδώ που τα λέμε το λευκό ΜΙΝΙ είναι πιο γρήγορο ακόμα και από την κομπρεσοράτη Μ3 E92 που είδατε ακριβώς πριν από αυτή τη δοκιμή, στις προηγούμενες σελίδες. Για αρχή, να σας ενημερώσω ότι η μονάδα διαχείρισης του κινητήρα υποστηρίζει λειτουργία ρυθμιζόμενου traction control, έχει flat shift, antilag και φυσικά launch control. Η δε πίεση του turbo ήταν ρυθμισμένη στα 2,6bar, όπου και εκεί ο κινητήρας αποδίδει περίπου 500Ps. Στη γνωστή μας ευθεία των μετρήσεων επικρατούσε μία σχετική υγρασία και το οδόστρωμα δεν είχε και τις ιδανικές συνθήκες για σωστή εκκίνηση χωρίς έντονο σπινάρισμα. Το ΜΙΝΙ χρειάστηκε 2,5sec για τα πρώτα 18 μέτρα, με τη βοήθεια των φρέσκων Toyo R888R και το μπλοκέ της Quaife. Τα πρώτα 100km/h έρχονται σε μόλις 4,84sec και σε άλλα 3,83sec έχουμε φτάσει τα 160km/h. Για να περάσει τη νοητή ευθεία των 400 μέτρων, χρειάστηκε συνολικά 12,34sec, με 209,91km/h ταχύτητα εξόδου, μία πολύ εντυπωσιακή επίδοση, ενώ εξίσου εντυπωσιακός χρόνος είναι και το 6,41sec που χρειάστηκε για να επιταχύνει με ρολαριστή από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h! Τόσο αυτό όσο και τα 5,87sec για το 60-160km/h είναι επιδόσεις που δείχνουν ότι το ΜΙΝΙ του Νίκου έχει δύναμη και μάλιστα σοβαρή, που την περνάει αποτελεσματικά στο δρόμο.

Το μικρό δυναμιτάκι!

Ο Νίκος είναι φανατικός μας αναγνώστης και από τα χέρια του έχουν περάσει πάρα πολλά αυτοκίνητα, εκ των οποίων δεν έμεινε κανένα σε εργοστασιακή μορφή. Το τελευταίο του απόκτημα είναι αυτό το MINI Cooper και ο λόγος που το επέλεξε είναι το διαχρονικό του σχήμα, η οδηγική του συμπεριφορά που θυμίζει καρτ, αλλά και το γεγονός ότι έχει -σύμφωνα με τα γούστα του- μία διακριτική εμφάνιση και έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα. Το MINI του Νίκου έχει περάσει από αρκετά στάδια βελτίωσης μέχρι να φτάσει σε αυτό το σημείο που το δοκιμάσαμε. Πριν αποφασίσει για το πιο turbo θα χρησιμοποιήσει, άλλαξε άλλα δύο αντιστοίχου μεγέθους, με το ένα από αυτά να είναι η G25-660. Τελικά όμως ο μηχανικός του, Γιάννης Σταμούλης, ιδιοκτήτης της Auto Tech, που έχει επιμεληθεί και τη βελτίωση του Cooper, επέλεξε την Garrett GTX3071R Gen 2, μαζί με ένα external wastegate των 38mm και μία σκάστρα των 50mm της TiAL. Το turbo και το external πατάνε επάνω σε μία custom πολλαπλή εξαγωγής που έχει κατασκευάσει ο Γιάννης Στεφάνου, ο οποίος ανέλαβε και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής, διαμέτρου 76mm που αποτελείται από ένα downpipe, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Πριν φτάσουν όμως στην επιλογή του turbo, χρειάστηκαν να γίνουν αρκετά πράγματα στον κινητήρα.

Στο μπλοκ, για παράδειγμα, μπήκαν χιτώνια της Darton Sleeves, σφυρήλατα πιστόνια της CP, τα οποία μάλιστα είναι και κατά 1mm oversize, αυξάνοντας ελαφρά τον κυβισμό του κινητήρα στα 1.640cc, από τα 1.598cc που είχε αρχικά και συνδυάστηκαν με μπιέλες της Carillo. Σε στρόφαλο και μπιέλες χρησιμοποιήθηκαν μέταλλα της ACL, ενώ σε μπλοκ και μπιέλες έχουν χρησιμοποιηθεί βίδες της ARP. Το billet αλουμινένιο βολάν, καθώς και το custom kit συμπλέκτη είναι κατασκευασμένα από την Italian RP, μία εταιρεία που δεν την ήξερα και έχει πολύ ενδιαφέροντα προϊόντα, όπως πιστόνια, μπιέλες και δίδισκα set συμπλέκτη για διάφορα μοντέλα. Ο Γιάννης έκανε ροϊκή εξέλιξη στην κυλινδροκεφαλή και στη συνέχεια αντικατέστησε όλο το valvetrain με την προίκα της Supertech που περιλαμβάνει μεγαλύτερες βαλβίδες κατά 1mm, διπλά ελατήρια βαλβίδων και retainers τιτανίου, μεταξύ άλλων. Οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι αλλάχθηκαν με τους Stage 3 που έχει εξελίξει η Boubis Cams για τους κινητήρες 1.6THP και πλέον η κυλινδροκεφαλή πήρε τη θέση της στον κορμό και δέθηκε με βίδες της ARP, αφού πρώτα μπήκε και μία ενισχυμένη μεταλλική φλάντζα της Cometic.

Το υπάρχον setup απαιτούσε φυσικά και μεγάλη παροχή σε καύσιμο, οπότε επιστρατεύτηκαν τέσσερα μπεκ της Bosch με παροχή στα 1.000cc/min και μία Walbro των 450lt/hr, μαζί με έναν ρυθμιστή πίεσης της Aeromotive. Στο παιχνίδι έχει μπει και το κιτ ψεκασμού μεθανόλης της ΑΕΜ που χρησιμοποιεί τέσσερα μπεκ ψεκασμού. Για τη διαχείριση του κινητήρα επιστρατεύτηκε ο Γιάννης Καφετζής της Powertronic, ο οποίος ανέλαβε το δύσκολο έργο του συντονισμού της μονάδας EFI Euro 4, με όλες τις επιπλέον λειτουργίες που ανέφερα στην αρχή του κειμένου. Η μονάδα αυτή συνεργάζεται με το data logger Solo 2 DL και προβάλλει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις για τη λειτουργία του κινητήρα στην MFD οθόνη της ΑΙΜ, η οποία τοποθετήθηκε πίσω από το τιμόνι. Οι ώρες που πέρασε το ΜΙΝΙ επάνω στο δυναμόμετρο ήταν πάρα πολλές προκειμένου να βρεθεί το ιδανικό setup που ο κινητήρας θα αποδίδει την ισχύ του για ένα μεγάλο φάσμα στροφών.

Άξιζε ο κόπος!

Ο σκοπός του Νίκου ήταν να φτιάξει ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που να γράφει χρόνους τόσο στην ευθεία όσο και στην πίστα. Μπορεί να μην έχει επισκεφτεί ακόμα τα Μέγαρα ή τις Σέρρες, όμως έχει φροντίσει να το εξοπλίσει κατάλληλα. Πέρα από τις βελτιώσεις στον κινητήρα, έχει ασχοληθεί και με άλλα τμήματα του αυτοκινήτου. Έχει βάλει μπλοκέ διαφορικό της Quaife, ρυθμιζόμενα coilovers της BC Racing, σινεμπλόκ πολυουρεθάνης της Powerflex παντού και τετραπίστονες δαγκάνες της ΑΡ Racing, με αεριζόμενους δίσκους 330x28mm. Με άλλα λόγια ήθελε κάτι αξιόπιστο, γρήγορο και διακριτικό, πράγμα που απ’ ό,τι διαπίστωσα και εγώ και θα διαπιστώσετε κι εσείς, το έχει πετύχει και με το παραπάνω! Οι κάτοχοι Supercars αν δεν θέλουν να καταλήξουν σαν την ιστορία στην αρχή του κειμένου, καλύτερα να μην προκαλέσουν την τύχη τους, αν το δουν να βολτάρει χαλαρά στα Νότια Προάστια.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.640cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 78mm x 85,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,1:1

Darton χιτώνια

CP πιστόνια custom: 78mm

Carillo μπιέλες

Italian RP billet βολάν

ACL Racing μέταλλα στροφάλου

ACL Racing μέταλλα μπιελών

ARP βίδες κεφαλής

ARP βίδες μπλοκ

Cometic φλάντζα κεφαλής

Supertech βαλβίδες

Supertech ασφάλειες

Supertech retainers

Supertech οδηγοί βαλβίδων

Supertech ελατήρια

Boubis Cams εκκεντροφόροι

Garrett GTX3071R Gen 2 turbo

TiAL external wastegate 38mm

TiAL σκάστρα

Bosch μπεκ καυσίμου 1.000cc/min

Walbro 450lt/hr αντλία βενζίνης

Auto Tech ροϊκή εξέλιξη

Aeromotive ρυθμιστής πίεσης βενζίνης

Mishimoto intercooler 600x300x75

AEM κιτ ψεκασμού μεθανόλης

R8 πολλαπλασιαστές

EFIEuro 4 ECUΓιάννης Καφετζής Powertronic

AIM οθόνη MFD

Solo 2 DL data logger

Powerflex βάσεις κινητήρα

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Quaife μπλοκέ διαφορικό

Italian RP δίδισκος συμπλέκτης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

BC Racing coilover kit

Powerflex σινεμπλόκ

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

MINI GP2 look

Recaro καθίσματα GP2

ΦΡΕΝΑ

ΑΡ Racing 4pot 330x28mm

 

ΤΡΟΧΟΙ

OZ Ultraleggera 7Jx17in ζάντες

Toyo R888R 215/45 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,99

0-80                 4,08

0-100               4,84

0-120               6,42    

0-140               7,41

0-160               8,67

0-180               9,99

0-200               11,49

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,55     @        50,98

60        4,66     @        92,85

100      6,04     @        113,41

200      8,64     @        159,64

400      12,34   @        209,91

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             3,62

60-160             5,87

60-200             8,72

100-200           6,41

 

ΡΕΠΡΙΖ 3Η

ΚΜ/Η                            SEC

80-110                            2,71

100-140                          2,13

 

Αρθρογράφος

 

Μια 911 GT3 τελικιάζει στον δρόμο!

Μια 911 GT3 τελικιάζει στον δρόμο!

Δείτε πως μια Porsche 911 GT3 επιταχύνει από στάση μέχρι την τελική της ταχύτητα!