Mini Cooper S R56 232Whp
Mini me
Το Mini του φίλου μας του Πέτρου, όπως θα προσέξατε ήδη από τις φωτογραφίες (που όλοι κοιτάμε πριν διαβάσουμε το κείμενο), έχει μία ιδιαίτερη συμπάθεια στα αυτοκόλλητα! Την έχει θέλει δεν θέλει, γιατί έχει να κάνει και με τη δουλειά του ιδιοκτήτη του στην PissaridisGraphics, αλλά δεν θα πρέπει να είναι παραπονεμένο, γιατί το ντύνει πάντα με τα καλύτερα και ακολουθεί μάλιστα και τη μόδα, γιατί έχει αλλάξει άπειρα. Αυτόν το μήνα, πάντως, φοράει ένα πολύ ωραίο stickerbomb στην οροφή με άπειρα JDM cartoon, που λέγεται Hoonigan και το συνδυάζει με ένα φοβερό Carbon στο καπό, τα εμπρός φτερά και την πίσω πόρτα, που λέγεταιCarbonMonzaτης Arlon-Sott, το οποίο είναι από τα πιο πετυχημένα carbonαυτοκόλλητα, που έχω δει. Θα μπορούσα να πω ότι είναι πιο ωραίο και από το να ήταν όντως carbon το καπό. Άλογα δυστυχώς δεν δίνουν παρ' όλες τις φήμες, που κυκλοφορούν κατά καιρούς για αυτοκόλλητα +10Ps, αλλά δεν πειράζει, ο Πετράκης βρήκε άλλο τρόπο να τα πάρει.
Stage 1+
Το μοτέρ του συγκεκριμένου Mini R56 εσωτερικά είναι τελείως εργοστασιακό και είναι το γνωστό 1.6THP, που απέδιδε 175Ps πριν αρχίσει να το βελτιώνει στα σημεία ο Πέτρος με τη βοήθεια των φίλων του. Το συντηρεί στην ThomaidisMiniService, όπου έχουν τοποθετηθεί και τα περισσότερα από τα aftermarket προϊόντα, που φοράει, που δεν είναι και πολλά. Από τη γνωστή στο χώρο των Mini, AltaPerformance, έχει πάρει όλη την εξάτμιση διαμέτρου 76mm, η οποία διαθέτει και downpipeμε μεταλλικό καταλύτη, αλλά και το μεγαλύτερο intercooler. Το σύστημα εισαγωγής είναι carbon και κατασκευασμένο από την ThomaidisMiniServive. Η σκάστρα είναι επίσης customαπό την KabolisWorkshop και είναι αντιγραφή από GReddy Type RS. Εδώ που τα λέμε, σιγά τη διαστημική τεχνολογία, που έχει μία σκάστρα, που ζητούν ένα σωρό λεφτά οι επώνυμες. Όλη τη δουλειά την κάνει το ελατήριο και το διάφραγμα και η υπόλοιπη είναι εφέ. Το πρόγραμμα το έχει φτιάξει στην OverloadPerformance και είναι ειδικά ρυθμισμένο για περισσότερη δύναμη και αμεσότητα στην απόκριση στις μεσαίες στροφές με μέγιστη πίεση το 1,45bar, ενώ ψηλά, λόγω και της εργοστασιακής τουρμπίνας, το μοτέρ “ξεφουσκώνει” αρκετά φτάνοντας σχεδόν στην εργοστασιακή πίεση. Αυτό γιατί ο Πέτρος δεν έχει βελτιώσει το Mini με γνώμονα τη μέγιστη επιτάχυνση από στάση, αλλά τον ενδιέφερε περισσότερο το να μπορεί το αυτοκίνητο να “ξεκολλάει” καλύτερα στην έξοδο των στροφών, όταν το πηγαίνει στην πίστα. Ακόμα και έτσι όμως τα 232WHP, που στο μοτέρ θα είναι κοντά στα 250-260Ps, δεν είναι και μικρή αύξηση για ένα -στην ουσία- πρώτο στάδιο. Για την πίστα είναι και τα αεροδυναμικά βοηθήματα, που φοράει, όπως η αεροτομή από το JohnCooperWorksGP, τoWorksaerokit, αλλά και το Diffuserαπό το MiniChallenge. Το εργοστασιακό σαλόνι του Mini βρίσκεται σε κάποια αποθήκη, μπροστά φοράει δύο bucket καθίσματα της Sparco και πίσω τίποτα. Πολλοί το κάνουν αυτό τώρα το καλοκαίρι και λόγω διακοπών. Αφαιρώντας το πίσω κάθισμα σε ένα τρίπορτο Hatchback, γίνεται ένα τέλειο station wagon για δύο άτομα και άπειρα μπαγκάζια. Από οργανάκια, έχει τοποθετήσει ένα μπαρόμετρο και ένα πειρόμετρο της Prosport, αλλά και ένα Scangauge 2 πολυόργανο, που συνδέεται στη θύρα OBD και απεικονίζει σε πραγματικό χρόνο διάφορες λειτουργίες του κινητήρα, όπως θερμοκρασία εισαγωγής, ψυκτικού, πίεση turbo, αναλογία αέρος-καυσίμου, κλπ.
Classic Mini
Στο δρόμο, το αυτοκίνητο είναι κλασσικά Mini. Τι σημαίνει αυτό? Σημαίνει πολύ καλό πάτημα, αμεσότητα, στρίψιμο και εξαιρετική αίσθηση του που βρίσκονται και τι κάνουν οι τροχοί του. Πραγματικά τα Mini, σε όλες τις γενιές τους, είναι αυτοκίνητα, που ξεχωρίζουν για την καλή τους καρότσα και το εξαιρετικό τους στήσιμο. Δύναμη ok, έχουν, αλλά δύναμη πλέον έχουν όλα τα μικρά hot-hatch. Δεν είναι αυτό, που σου κάνει εντύπωση, όταν το οδηγείς. Η οδική του συμπεριφορά και η αμεσότητα, που το κάνουν να μοιάζει με καρτάκι, είναι αυτό, που σε κερδίζει από το πρώτο χιλιόμετρο σε αυτά τα αυτοκίνητα. Στο συγκεκριμένο έχει αυξήσει αυτήν την αίσθηση και η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση Clubsportτης KW αλλά και τα σωληνάκια υψηλής πίεσης των φρένων. Μόνο ο συμπλέκτης του, που είναι με ενισχυμένο πλατό και καρφωτό δίσκο, έχει γίνει πολύ απότομος και καταντάει κουραστικός στην καθημερινή κίνηση μέσα στην πόλη με τα γκάπα-γκούπα στο ξεκίνημα, αλλά και τους κραδασμούς σε κάθε αλλαγή. Στην εκκίνηση από στάση όμως φάνηκε χρήσιμος, μιας και βοήθησε τα μάλα στο 6,25secγια τα πρώτα 100km/h, που έγραψε το V-Box, αλλά και στα 14,12sec για το τετρακοσάρι. Εντύπωση μου προκάλεσε και το γεγονός ότι τα λάστιχα μάρκας Petlas και μοντέλο Velox Sport προέλευσης Τουρκίας, δεν ήταν και τόσο τραγικά. Δεν ξέρω τι θα γίνει, αν πατήσουν νερό, (δεν ξέρω, αλλά μπορώ να φανταστώ), αλλά στο στεγνό ήταν αξιοπρεπέστατα.
Track focused
Εντάξει, δεν είναι και το δυνατότερο Mini, που έχουμε δει, αλλά είναι ένα πολύ καλό και αποδοτικό πακέτο πρώτου σταδίου συν κάτι, που για τη χρήση, που το προορίζει ο ιδιοκτήτης του, είναι τέλειο. Γιατί θα ήταν πολύ εύκολο με μια μεγαλύτερη τουρμπίνα να βγάλει περισσότερη δύναμη, αλλά θα έχανε σε γραμμικότητα και σε στρίψιμο μέσα στην πίστα. Θα έχανε σε διασκέδαση δηλαδή, που, όπως κι εγώ, έτσι και ο Πέτρος θεωρούμε σημαντικότερη από τον απόλυτο χρόνο. Έτσι κι αλλιώς, αν δεν συμμετέχεις σε κάποιον αγώνα, ο απόλυτος χρόνος δεν έχει σημασία. Και με Yugo 45 να μπεις στην πίστα, θα γράψεις ένα χρόνο και μετά θα κυνηγάς τον εαυτό σου προσπαθώντας να τον βελτιώσεις. Να βελτιώσεις τον εαυτό σου γύρο με τον γύρο, ανεξάρτητα από το τι αυτοκίνητο έχεις. Τώρα, αν έχεις κι ένα αυτοκίνητο, που είναι καλό, ακόμα καλύτερα, γιατί και εσύ θα μάθεις πιο γρήγορα και θα έχει και περισσότερη αδρεναλίνη η διαδικασία και το Mini του Πέτρου, για τα Μέγαρα και τις Σέρρες, είναι τέλειο. Δεν χρειάζεσαι παραπάνω.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| TUNED BY
|
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynojet της Stratis Autosport
|
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,55 0-80 4,59 0-100 6,25 0-120 7,99 0-140 10,32 0-160 13,02 0-180 17,46 0-200 22,92
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,35 80-110 2,21
4η KM/H SEC 100-140 4,15
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ M SEC @ KM/H 18 2,58 @ 49,73 60 4,84 @ 85,73 100 6,37 @ 102,52 200 9,37 @ 132,74 400 14,12 @ 166,69
| ROLL ME 2A SEC 60-120 4,74 60-160 10,26 100-200 17,23
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μια κόντρα στην ευθεία ανάμεσα στην κορυφαία και στην βασική έκδοση της 911. Ποιο το νόημα; Θα το δείτε στο video!