MINI Countryman JCW ALL4 300Ps
Η τρίτη και νεότερη γενιά του Countrynan είναι ένα αυτοκίνητο που με μήκος στα 4,43m τοποθετείται στην καρδιά της C-SUV κατηγορίας, προσφέροντας μοναδικό στυλ, trendy χαρακτήρα και ευχάριστη οδική συμπεριφορά, αλλά και αυξημένη πρακτικότητα. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που δεν συναντώνται μαζί σε κανένα άλλο αυτοκίνητο της MINI, αρκούν για να το καταστήσουν ως το πιο ικανό μοντέλο της εταιρείας, κάτι που έχει αντίκτυπο και στις πωλήσεις αφού είναι δικαίως το δημοφιλέστερο μοντέλο της.
Μέσα στην ήδη πλούσια γκάμα ηλεκτρικών και συμβατικών εκδόσεων του Countryman, η έκδοση John Cooper Works αναλαμβάνει να τονίσει τον σπορτίφ του χαρακτήρα. Είτε μιλάμε για τις συμβατικές του εκδόσεις C, D και E, αλλά πολύ περισσότερο στις κορυφαίες και τετρακίνητες εκδόσεις S, SE και JCW. Η τελευταία που είναι κι αυτή που δοκιμάζουμε αποτελεί την κορυφαία έκδοση στην γκάμα του Countryman σε όλα τα επίπεδα και έρχεται με 300 ίππους και τιμή από 57.750 ευρώ. Και ως η κορυφαία του έκδοση, είναι αυτή που αναλαμβάνει να διαμορφώσει τον εκρηκτικό και fun to drive χαρακτήρα που ανέκαθεν χαρακτήριζε τις εκδόσεις JCW, κάτι που κάνει, αλλά με εντελώς διαφορετικό τρόπο, αφού γενικότερα το Countryman έχει αλλάξει και μάλιστα πολύ σε σχέση με τον προκάτοχό του…
Μaxi…MINI
Το στυλ του νέου Countryman και στην JCW έκδοση, βασίζεται στις πιο αιχμηρές επιφάνειες που τονίζουν το μεγαλύτερο μέγεθός του -σε σχέση με την προηγούμενη γενιά- και αναδεικνύουν τον δυναμισμό του. Η έκδοση JCW ενσωματώνει στο ήδη δυναμικό προφίλ και άλλα, πιο ξεχωριστά στοιχεία, όπως είναι η εντυπωσιακή οκταγωνική εμπρόσθια μάσκα σε μαύρο χρώμα, οι πανέμορφες ζάντες των 20in, οι ευχάριστες προαιρετικές δίχρωμες λεπτομέρειες στο αμάξωμα (μαύρο-κόκκινο) και ο επίσης εντυπωσιακός πίσω προφυλακτήρας με τις δύο διπλές απολήξεις των εξατμίσεων. Το χρώμιο έχει δώσει τη θέση του σε μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα (σε σχέση με την προηγούμενη γενιά), ενώ από εκεί και πέρα δεν υπάρχουν άλλες διαφορές σε αισθητικό επίπεδο από τα απλά Countryman, όμως όλα τα παραπάνω αρκούν για να διαμορφώσουν αυτή την πιο σπορ εκδοχή του μοντέλου, κάνοντάς το συνολικά πολύ πιο επιβλητικό και σίγουρα πιο αναγνωρίσιμο πλέον, ανεξάρτητα από το γεγονός πως δεν μοιάζει με κανένα άλλο MINI του παρελθόντος.
Το στυλ συναντά την πρακτικότητα
Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το εσωτερικό του νέου Countryman, με την πανέμορφη OLED οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, τα συνθετικά δέρματα και τα ανακυκλώσιμα υλικά με τις όμορφες επενδύσεις να δίνουν μια ιδιαίτερα θετική εντύπωση σε όλες τις αισθήσεις. Το σκληρό πλαστικό στο ταμπλό και η υφασμάτινη φάσα του, αρχικά μπορεί να ξενίζουν και να μην συμβαδίζουν με την premium υπόσταση, αλλά και την υψηλή τιμή του Countryman JCW, όμως όπως συχνά συμβαίνει πλέον στην αυτοκίνηση, οι αμφιβολίες κάμπτονται αν αναλογιστούμε πως το μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού προέρχεται από επεξεργασμένο ανακυκλώσιμο πολυεστέρα. Ουσιαστικά, το εσωτερικό του Countryman αφήνει μια ευχάριστη και νεανική διάσταση, ενώ όμορφος είναι και ο φωτισμός που διαχέεται στην καμπίνα τόσο πάνω στο ταμπλό όσο και περιφερειακά αυτής.
Ο οδηγός κάθεται χαμηλά για SUV, αλλά ψηλά για MINI και το κάθισμα έχει μια πιο όρθια θέση σε σχέση με τα «απλά» Cooper, αποτελώντας ένα ακόμα δείγμα πως το Countryman είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Κάτι λογικό πάντως, αν αναλογιστούμε πως κατασκευάστηκε εξ’ αρχής ως ηλεκτρικό.
Τα καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, με τον οδηγό να έχει εμπρός του το πολύ καλό Head Up Display -που είναι στάνταρ σε αυτή την έκδοση- και δεξιά του την OLED οθόνη των 9,4in από την οποία ελέγχει τα πάντα μέσω του λογισμικού OS9. Η πρώτη επαφή με αυτή αφήνει ανάμεικτα συναισθήματα, απαιτώντας αρκετό χρόνο για να εντοπίσεις που βρίσκονται τα μενού και υπομενού του συστήματος, στην πορεία ωστόσο και αφού καταλάβεις πως η «φλύαρη» απεικόνιση της αρχικής οθόνης έχει ενεργά εικονίδια, θα βρεις πιο εύκολα αυτά που χρειάζεσαι, τουλάχιστον στην καθημερινότητα. Γενικά, το σύστημα σε κερδίζει με την ταχύτητά του και την εικόνα του, άσχετα αν τελικά δεν είναι απολύτως χρηστικό.
Εντυπωσιακοί είναι και οι χώροι του νέου Countryman που είναι οι μεγαλύτεροι που μπορεί να βρεις σε μοντέλο της εταιρείας, αλλά πάντα μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας του, ενώ άλλο ένα στοιχείο που δεν συναντάς σε MINI, είναι η πρακτικότητα που προσφέρει το συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 13cm και η δυνατότητα ανάκλησής της πλάτης των πίσω καθισμάτων, σε ποσοστό 40:20:40. Ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί με 505lt χωρητικότητας, ενώ έχει κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, αλλά και ηλεκτρικό άνοιγμα πόρτας.
Οι 300 του Countryman
Το δίλιτρο μοτέρ που εφοδιάζει την κορυφαία έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης του MINI Countryman, αποδίδει 300 ίππους και 40,8kgm ροπής, ενώ συνδυάζεται με 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ο ήδη αναβαθμισμένος τετρακύλινδρος B48 από την προηγούμενη γενιά, ενσωματώνει επιπλέον και σύστημα έμμεσου ψεκασμού, διατηρώντας στα βασικότερα χαρακτηριστικά του τα ενισχυμένα κινούμενα μέρη, την μεγαλύτερη τουρμπίνα twin-scroll που αποτελεί ενιαίο τμήμα με την πολλαπλή εξαγωγής, το αποδοτικό σύστημα ψύξης και τα μπέκ ψεκασμού υψηλής πίεσης (350bar). Βασική διαφορά σε σχέση με την προγενέστερη έκδοση του μοντέλου αποτελεί το 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο που αντικαθιστά το 8τάχυτο με μετατροπέα ροπής της ZF. Ο συνδυασμός σε κάθε περίπτωση είναι εξαιρετικός, προσφέροντας δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών και συμβάλλοντας στην επίτευξη του στόχου που δεν είναι άλλος, από τη διαμόρφωση ενός πιο ευχάριστου οδηγικά και με έντονο ταπεραμέντο, Countryman. Και το σύνολο προσφέρει τα μέγιστα σε αυτόν τον χαρακτήρα, καθιστώντας το ως ένα από τα ελάχιστα μοντέλα στα C-SUV με τέτοιο χαρακτήρα, μαζί με τα ακριβότερα ομογάλακτα ΒΜW X1 και X2 (Μ35i), την Mercedes-AMG GLA 35 και το φθηνότερο CUPRA Formentor VZ των 333 ίππων. Οι επιδόσεις έρχονται να συμπληρώσουν την θετική εικόνα του Countryman JCW, με το 0-100km/h να επιτυγχάνεται σε 5,4sec και την τελική του να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250km/h, ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται πέριξ των 10lt/100km, τιμή που μπορεί να πέσει με αρκετή εγκράτεια στα χαμηλά 9άρια.
Διαφορετική, αλλά to the point προσέγγιση
Όλο το πακέτο που διαμορφώνει την έκδοση JCW σε αισθητικό και μηχανολογικό επίπεδο πείθει και με το παραπάνω, το «ταμείο» ωστόσο γίνεται μετά την οδήγησή του. Αρχικά να πούμε πως η συνταγή δε διαφέρει σε σχέση με την προηγούμενη αντίστοιχη έκδοσή του, με ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον εμπρός άξονα και έναν πολύδισκο συμπλέκτη να αναλαμβάνουν την μετάδοση σε όλους τους τροχούς (ΑLL4). Το setup είναι βεβαίως σφιχτό και γίνεται έως και σκληρό σε ορισμένες καταστάσεις και κακής ποιότητας οδόστρωμα, όμως τηρουμένων των αναλογιών και των ζαντών 20in, η ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη ανάρτηση κάνει καλά τη δουλειά της τόσο ως προς την άνεση όσο και την σπορ οδική συμπεριφορά.
Το τιμόνι αν και σε πρώτη ανάγνωση δεν παρουσιάζει αυτή τη «γεμάτη» αίσθηση του παρελθόντος, είναι άμεσο και ακριβές στην γρήγορη οδήγηση, ενώ ο τεχνητός ήχος από σκασίματα και κατά τα ανεβάσματα του ταχύτατου κιβωτίου θέτουν τις προϋποθέσεις για ένα ευχάριστο οδηγικό αποτέλεσμα. Τα φρένα με τους τεράστιους δίσκους 380mm και τις τετραπίστονες δαγκάνες, στέκονται πάντα στο ύψος των απαιτήσεων, ακόμα και αν ο ρυθμός σε «συνεπάρει». Ο σπορ χαρακτήρας του Countryman JCW είναι διάχυτος παντού και πάντα, ιδιαίτερα δε στην ρύθμιση Go-Kart των προγραμμάτων οδήγησης, ωστόσο και δεδομένου πως μιλάμε πλέον για C-SUV μοντέλο, έχει σοβαρέψει και έχει σοβαρέψει αρκετά. Και εξηγούμαι…
Το επιπλέον βάρος και ο όγκος του αυτοκινήτου δεν κρύβονται ιδιαίτερα αποτελεσματικά, ενώ τόσο το setup όσο και η λειτουργία της τετρακίνησης το καθιστούν περισσότερο υποστροφικό από όσο θα ήθελες, προκειμένου να προσαρμοστεί απόλυτα στις ανάγκες που έχει κάποιος από ένα γρήγορο και αποτελεσματικό μοντέλο της C-SUV κατηγορίας.
Εν ολίγοις αυτό ακριβώς είναι το MINI Countryman JCW, ένα πολύ γρήγορο και ασφαλές C-SUV με έντονο σπορ χαρακτήρα, αφήνοντας ελαφρώς παραπονεμένους όσους θα ήθελαν ένα περισσότερο συμμετοχικό και fun to drive αυτοκίνητο, όμως αν το δούμε ρεαλιστικά, έτσι ακριβώς έπρεπε να είναι. Επίσης, αντίθετα με τη σειρά Cooper που καλείσαι να κάνεις αρκετές παραχωρήσεις, αυτή είναι και η μοναδική μικρή παραχώρηση που καλείσαι να κάνεις όσον αφορά στο Countryman JCW μαζί βεβαίως με την ομολογουμένως υψηλή του τιμή.
Τιμή έκδοσης δοκιμής Countryman JCW ALL4 300Ps: €57.750
Τιμή έκδοσης δοκιμής Countryman JCW ALL4 300Ps XL Pack: €65.750
+
Εμφάνιση
Εικόνα εσωτερικού
Ποιότητα κατασκευής
Οδική συμπεριφορά
Επιδόσεις
Απόδοση φρένων
-
Τιμή
Εργονομία
Μονοδιάστατη οδική συμπεριφορά
@ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Θέση: Εμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός: 1.998 cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 94,6mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,5
Τροφοδοσία: Άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
@ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Διαφορικά: Ηλεκτρονικό περιορισμένης ολίσθησης (ΕDCL)
@ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.447
Πλάτος (mm): 1.843
Ύψος (mm): 1.645
Μεταξόνιο (mm): 2.692
Βάρος (kg): 1.735
Χώρος αποσκευών (lt): 505lt
@ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
@ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 380mm με τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 320mm με μονοπίστονες δαγκάνες
@ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 8J x 20in
Ελαστικά: 245/40
@ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps): 300
Ονομαστική συνδιαστική ροπή (kgm): 40,8
0-100km/h (sec): 5,4
Τελική ταχύτητα (km/h): 250
@ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 177-187
@ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 7,8-8,3
Δοκιμής (lt/100km): 10,2
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με κινητήρες βενζίνης 1.000 και 1.600 cc υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις ξεκινά την πορεία του στην Ελληνική αγορά το Hyundai Kona.