Mitsubishi Colt CZT 1.5T 204whp
Υπάρχουν ορισμένα αυτοκίνητα που το έχει η μοίρα τους να μην μεταφέρουν πάνω από δύο άτομα, να μην κάνουν ταξίδια ή αν τα κάνουν, να μπορεί κανείς να συμβιβαστεί με τον μπάσο ήχο της εξάτμισης. Υπάρχουν αυτοκίνητα που σχεδόν πάντα κυκλοφορούν νύχτα και σε συγκεκριμένα μέρη της Αθήνας. Υπάρχουν αυτοκίνητα που πρώτο μέλημα του ιδιοκτήτη είναι η βελτίωση και μετά όλα τα υπόλοιπα. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο λοιπόν είναι και το Mitsubishi ColtCZT του Βασίλη. Με τα πίσω καθίσματα να αναπαύονται κάπου σε ένα πατάρι, με μία εξάτμιση με μπάσο και δυνατό ήχο, με μερικές αλλά καλές και ψαγμένες βελτιώσεις, ο Βασίλης έχει καταφέρει και παίζει σχεδόν κάθε βράδυ στα γνωστά νυχτερινά στέκια της Αθήνας.
Με μία εισαγωγή
Έτσι ξεκίνησαν όλα. Όταν αντάλλαξε το προηγούμενο αυτοκίνητό του ο Βασίλης, ένα Suzuki Swift Sport, με το Colt, το πρώτο πράγμα που άλλαξε, ήταν η εισαγωγή αέρα. Και κάπου εκεί ξεκίνησε το γνωστό, α, να αλλάξω και αυτό, να βάλω και εκείνο και πάει λέγοντας. Όπως και να το κάνεις είναι ωραίο πράγμα η βελτίωση! Ο Βασίλης χρειάστηκε 4 μήνες περίπου για να το φτάσει στο επίπεδο που βλέπετε και αυτό που του αρέσει στο Colt του είναι ότι πρόκειται για ένα αρκετά ανταγωνιστικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Το άλλο στοιχείο που του αρέσει είναι ότι για την ιπποδύναμη που έχει, πηγαίνει αρκετά καλά στο δρόμο και τον βγάζει αρκετές φορές μπροστά σε διάφορες κόντρες τυχαίες και μη, που κάνει στο δρόμο.
Πάμε από την αρχή!
Επειδή λοιπόν με μία εισαγωγή δεν κάνεις δουλειά, πόσο μάλλον αν η εισαγωγή αυτή είναι ουσιαστικά πατέντα, με τρύπημα στο εργοστασιακό φιλτροκούτι, ο Βασίλης αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρότερα. Όλο το σύστημα της εισαγωγής από την πεταλούδα και μπροστά αλλάχθηκε, με μία «αγελάδα» της Samco Sport, που στην άκρη της τοποθετήθηκε η ελεύθερη φιλτροχοάνη της Blitz, με διάμετρο στα 57mm. Το εργοστασιακό turbo πατάει πλέον πάνω σε μία custom πολλαπλή εξαγωγής κατασκευασμένη από την Skrivanos Exhaust, ενώ ακολουθεί ένα custom downpipe των 63,5mm και καταλήγει σε μία custom εξάτμιση με ένα τελικό καζανάκι με διάμετρο 60mm, κατασκευασμένα από την MaxmoutExhaust.
Το wastegate του turbo αλλάχθηκε με ένα ενισχυμένο της Forge, αν και τώρα θα προτιμούσε να είχε βάλει ένα external. Στη συνέχεια αλλάχθηκε η σκάστρα που προέρχεται από Mitsubishi EVO MR, ενώ από το ίδιο EVO προέρχονται και τα μπουζί. Ένα “no name” intercooler ανέλαβε την ψύξη του εισερχόμενου αέρα και προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από τον μπροστινό προφυλακτήρα, με όχι και τόσο μεγάλη επιτυχία. Η εργοστασιακή αντλία βενζίνης μπήκε στο ράφι της αποθήκης και τώρα πλέον καύσιμο στέλνει μία Walbro με παροχή στα 255lt/hr. Μικρές λεπτομέρειες που ανεβάζουν αρκετά το οπτικό του κινητήρα, είναι οι τάπες λαδιού της HKS, καθώς και η τάπα ψυγείου της Blitz. Η κόντρα βάση του κινητήρα αλλάχθηκε με μία ενισχυμένη και σκληρότερη της Powerflex. Η πίεση ελέγχεται από το boostcontroller της GReddy, το ProfecOled. Το μεγάλο άγχος του Βασίλη ήταν να βρει κάποιον που να μπορεί να του φτιάξει ένα σωστό πρόγραμμα για την εργοστασιακή ECU. Μετά από αρκετό ψάξιμο και ερωτήσεις και ξανά ψάξιμο και ξανά ερωτήσεις σε φίλους και γνωστούς, κατέληξε στον Γρηγόρη Δημητριάδη της ACE Motorsport, όπου και ανέλαβε τον αναπρογραμματισμό της εργοστασιακής ECU.
All the rest
Το εσωτερικό του Colt δεν δέχθηκε πολλές επεμβάσεις, πέρα από το ξήλωμα των πίσω καθισμάτων, την αλλαγή του εσωτερικού φωτισμού με κόκκινο χρώμα, καθώς και την τοποθέτηση ενός μπαρόμετρου της Turbosmart, ενός wideband της ΑΕΜ και ενός πολυόργανου της Scangauge. Τα εργοστασιακά αμορτισέρ και τα ελατήρια έδωσαν τη θέση τους σε ένα coilover kit της ΧΥΖ, ενώ τα φρένα εμπρός απέκτησαν αεριζόμενους δίσκους της Brembo, τακάκια της Ferodo και σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Τέλος, για να μην αφήσει παραπονεμένη και την μετάδοση, άλλαξε το δισκόπλατο με ένα της G-Racing, το οποίο περιλαμβάνει πεντάφτερο συμπλέκτη. Επόμενος στόχος του Βασίλη είναι να το κάνει σφυρήλατο και να βάλει μια 28άρα τουρμπίνα, αν και ψήνεται για Audi S3 με 20VT. Για την ώρα πάντως παίζει με τα 203,98 wHP και με τα 26,97 kgm ροπής, που απέδωσε το Colt του στο δυναμόμετρο της ACE Motorsport. Όταν βγήκε από το δυναμόμετρο και πάτησε τέρμα γκάζι για πρώτη φορά, δεν πίστευε ότι πήγαινε τόσο γρήγορα και τόσο γεμάτα ο κινητήρας του. Το αποτέλεσμα τον ικανοποίησε και με το παραπάνω. Στην επόμενη παράγραφο θα δείτε αν ικανοποίησε και εμάς.
V-BOXIII time!
Η ώρα της αλήθειας, μιας και στην οθόνη βλέπουμε τι πραγματικά μπορεί να κάνει ένα αυτοκίνητο. Κουμπώνουμε κεραίες, βύσματα, οθόνες, βρίσκουμε δορυφόρους και πάμε! Για να γίνει λίγο πιο ενδιαφέρον, θα παραθέσω και τους χρόνους που έκανε το Alfa Romeo MiTo του τεύχους 193, μιας και είναι φίλοι οι δύο ιδιοκτήτες. Ξεκινάμε λοιπόν με ρεπρίζ 3ης και σε 3,45sec έχουμε επιταχύνει από τα 50km/h στα 80km/h, ενώ το Mito είχε χρειαστεί 3,35sec. Από τα 80km/h στα 110km/h χρειαστήκαμε 3,18sec, δείγμα ότι το turbo δουλεύει στις μεσαίες, ενώ στις ψηλές rpm αρχίζει και πέφτει η απόδοση αφού από τα 100km/h μέχρι τα 140km/h, χρειάστηκαν 4,81sec, με τις αντίστοιχες τιμές για το Mito να είναι στα 2,48sec και στα 4,17sec. Λογικές επιδόσεις για stock turbo και πολύ καλές για τις βελτιώσεις του κινητήρα όσον αφορά το Colt. Στάση στην ευθεία, ανεβάζουμε στροφές και κάνουμε 2,6sec για τα πρώτα 18 μέτρα, ενώ με την Alfa χρειαστήκαμε 2,79sec, 6,02sec για τα 100km/h με 6,65sec για την Ιταλίδα και το 400άρι το περάσαμε σε 14,03sec, με ταχύτητα εξόδου στα 171,85km/h, με την Ιταλίδα να μένει πίσω με 14,51sec και 168,24km/h.
Small but fast!
Ο Βασίλης με το Mitsubishi Colt CZT του έχει καταφέρει να παίξει αρκετά δυνατά στην μικρή κατηγορία των νυχτερινών στεκιών της Αθήνας και μας αφήνει αρκετά καλές εντυπώσεις. Το αυτοκίνητο λειτούργησε άψογα και παρά τον καθαρά κοντράδικο χαρακτήρα του με τα ξηλωμένα πίσω καθίσματα, μπορεί να σε πάει για μπάνιο, μια εκδρομή στο χωριό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.468cc Σχέση Συμπίεσης: 9:1 | Tuned by ACE Motorsport Ασκληπιού 4-6 Πειραιάς Τηλ. 210 4101250 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Brembo αεριζόμενοι δίσκοι, Ferodo DS2500 τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου | ΤΡΟΧΟΙ Εργοστασιακές 7Jx16in ζάντες |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Mustang της ACE Motorsport Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 26,97/4.816
|
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,57 0-80 4,75 0-100 6,02 0-120 7,75 0-140 9,69 0-160 12,39 0-180 15,38 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,45 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,6 @ 52,03 60 4,94 @ 83,49 100 6,45 @ 105,69 200 9,41 @ 137,51 | ROLL με 2α KM/H SEC 60-160 10,27 60-200 20,69 100-200 18,07 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η νέα συνεργασία κάνει το ντεμπούτο της την επόμενη σεζόν από το Πρωτάθλημα GT με εργοστασιακές ομάδες σε Ευρώπη και Αμερική