Mitsubishi Colt CZT 245Ps
Το ξέρουν και οι πέτρες πλέον ότι η πιο value-for-money επιλογή αν θες να κυνηγήσεις χρόνους με Colt CZT είναι να βγάλεις τα πίσω καθίσματα. Μόνο και μόνο αυτό είναι ικανό να ρίξει το βάρος του αυτοκινήτου κοντά στον τόνο, βάρος που πολύ λίγα supermini μπορούν να πλησιάσουν. Ταυτόχρονα, διαθέτει ένα ιδιαίτερα βελτιώσιμο μοτεράκι και πολλές λύσεις σε aftermarket ανταλλακτικά, που το καθιστούν ακόμα και σήμερα μία από τις ιδανικές επιλογές για κάποιον που θέλει μία φωτοβολίδα τσέπης, χωρίς να χρειαστεί να θυσιάσει το νεφρό του.
Εγκεφαλικό!
Έχουμε δοκιμάσει άλλη μία φορά Colt CZT σε αυτή τη στήλη, πριν αρκετό καιρό, αλλά όταν μας έστειλε ο Αλέξανδρος μήνυμα και είδαμε το αυτοκίνητο, δεν μπορέσαμε να του πούμε όχι! Το συγκεκριμένο Colt είναι μία ιδανική επιλογή για τη στήλη Budget, καθώς διαθέτει αρκετά παραπάνω aftermarket ανταλλακτικά, που το καθιστούν κάτι παραπάνω από ένα απλό πρώτο στάδιο. Το ποσό που βγήκε από τη τσέπη του βέβαια δεν είναι μικρό, αφού πλησιάζει σχεδόν τα €6.000. Πρόκειται όμως για μία ολιστική βελτίωση, αφού στο παραπάνω «τιμολόγιο» συγκαταλέγονται τα έξοδα της εξωτερικής εμφάνισης, της μηχανικής βελτίωσης και του στησίματος. Αν το καλοσκεφτείς, με αυτά τα λεφτά αγοράζει δεύτερο Colt.
Mini Evo
Όπως τα Evo με τον 4G63 έτσι και τα Colt με τον 4G15 διαθέτουν μία τεράστια γκάμα ανταλλακτικών, συνεπώς και πολλές επιλογές για όλες τις τσέπες. Ξεκινάμε με την εξωτερική εμφάνιση, αφού ο Αλέξανδρος έχει προσθέσει αρκετές λεπτομέρειες, όπως Ralliart πίσω προφυλακτήρα μαζί με carbon diffuser, με κόστος €350 και €30 αντίστοιχα, front lip στον μπροστά προφυλακτήρα που κόστισε €20, ενώ άλλαξε και τη μπροστινή μάσκα που κόστισε €50. Τo budget ανεβαίνει επιπλέον από τις ζάντες της Japan Racing που είναι 16in και κόστισαν €530. Στο εσωτερικό, ο Αλέξανδρος ξόδεψε ένα μικρό σχετικά ποσό για τα οργανάκια που έβαλε από την Auto Gauge (που είχαμε να δούμε αρκετά χρόνια), τα οποία περιλαμβάνουν πυρόμετρο, μπαρόμετρο και ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού, με €80 κόστος για κάθε ένα από αυτά. Εκτός όμως από τα παραπάνω, διαθέτει επιπλέον turbo timer της Α’PEXi που κόστισε €80 και ένα όργανο wideband AFR της ΑΕΜ αξίας €200.
Για να δούμε το engine bay
Εδώ τα ποσά ανεβαίνουν, ειδικά αν ο ιδιοκτήτης είναι μερακλής όπως ο Αλέξανδρος. Ξεκινάμε με την εξάτμιση και γενικά τις σωληνώσεις που για όλα αυτά έδωσε συνολικά στην Pantelis Exhaust €1.500. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνεται το χταπόδι, η εξάτμιση, η σωλήνα εισαγωγής αέρα, το intercooler και οι σωληνώσεις του. Η εργοστασιακή σκάστρα αντικαταστάθηκε με μία κλειστού τύπου από EVO VIII MR και κόστισε €150 και η wastegate που είναι external 38mm της TiAL κόστισε €320. Το πρόγραμμα ανέλαβε ο Γιάννης Σάσσαλος και η Sassalos Dynocenter με το remapping να κοστίζει €450.
Το στήσιμο πονάει
Προσωπικά, προτιμώ τις επώνυμες λύσεις στο θέμα ανάρτησης, ακόμα κι αν κοστίζουν παραπάνω, ευτυχώς το ίδιο έκανε και ο Αλέξανδρος αφού επέλεξε το ρυθμιζόμενο coilover kit της XYZ για τον μπροστινό άξονα του Colt, αξίας €500 και το συνδύασε με αμορτισέρ της Bilstein πίσω, που κόστισαν €220. Αν προσθέσουμε και το κόστος των ελαστικών, το στήσιμο ανεβάζει αρκετά το budget, όμως τα ελαστικά είναι κάτι που δεν θα πρέπει να μένει στην απ’ έξω.
Στο δρόμο αποδίδει;
Υπήρξαν πολλοί που έκαναν «καριέρα» με CZT και δεν είναι καθόλου τυχαίο αυτό όταν έχεις ένα τόσο μεγάλο πλεονέκτημα από την αρχή και αναφέρομαι φυσικά στο χαμηλό τους βάρος. Στα 240-250Ps τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας παίζουν στα 14-15sec για το 100-200km/h, όμως το Colt του Άλεξ έγραψε για τη συγκεκριμένη μέτρηση μόλις 12,5sec, με 35ο C εξωτερική θερμοκρασία. Στη δοκιμή που κάναμε από στάση, το Colt χρειάστηκε 15,5sec για να ολοκληρώσει τα 402m, έχοντας ταχύτητα εξόδου στα 158,08km/h, με 2,8sec για τα πρώτα 18 μέτρα και σχεδόν 7sec για το 0-100km/h, με αρκετό σπινιάρισμα ακόμα και στην αλλαγή της 2ας. Σίγουρα μπορούσε και καλύτερα, αλλά με τέτοια ζέστη δεν υπήρχε λόγος να κάνουμε κι άλλη προσπάθεια. Επίσης, η ευθεία που κάναμε τις μετρήσεις, μιας και βρισκόμασταν εκτός έδρας, δεν είχε και την καλύτερη δυνατή πρόσφυση.
Mini red rocket!
Έτσι αποκαλεί ο Αλέξανδρος το Colt του και όχι άδικα, αφού με αυτό έχει κάνει αρκετό κόσμο να κλαίει με μαύρο δάκρυ! Χάρη στις επεμβάσεις που έχει κάνει στην εμφάνιση, οι οποίες είναι όμορφες και διακριτικές, έχει πετύχει να έχει ένα ξεχωριστό και όμορφο αποτέλεσμα που ξεχωρίζει χωρίς να είναι υπερβολικό. Το καλό με αυτό το Colt είναι ότι ενώ το πήρε μεταχειρισμένο, είχε λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ του και ο Αλέξανδρος φροντίζει να μην το ξεπατώνει κάθε μέρα στα πάνω-κάτω. Το χρησιμοποιεί μόνο όταν θέλει να βγει πολεμική βόλτα, με αποτέλεσμα τα τέσσερα τελευταία χρόνια που το έχει στην κατοχή του να έχει κάνει μόλις 20.000km! Το συγκεκριμένο setup βέβαια είναι τρομερά safe και άνετα θα μπορούσε να το χρησιμοποιεί ακόμα και σε καθημερινή βάση, αλλά επειδή το έχει πληρώσει όλο μόνος του, το λυπάται.
BUDGET:
TiAL external 38mm: €320
EVO MR σκάστρα: €150
Κ&Ν φίλτρο: €130
Σύστημα εξαγωγής και intercooler +σωληνώσεις: €1.500
EVO VIII MR μπουζί: €65
Custom αντάπτορας MAF: €100
ECU remapping: €450
Sachs Performance 4φτερος δίσκος: €500
ΧΥΖ coilover kit: €500
Biltsein αμορτισέρ πίσω: €220
AEM wideband X-Series: €200
GReddy O-Led boost controller: €360
Auto Gauge πυρόμετρο: €80
Auto Gauge θερμοκρασία λαδιού: €80
Auto Gauge μπαρόμετρο: €80
A’PEXi turbo timer: €80
Ralliart φούσκα λεβιέ: €70
Ralliart πίσω προφυλακτήρας: €350
Carbon diffuser: €30
Splitter εμπρός προφυλακτήρα: €20
Μάσκα εμπρός προφυλακτήρα: €50
Ζάντες Japan Racing JR21 7Jx16in: €530
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο, κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός (cc): 1.468
Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 75,5 x 82
Σχέση συμπίεσης: 9:1
TiAL external 38mm
EVO VIII MR σκάστρα
Κ&Ν φίλτρο
Pantelis Exhaust σύστημα εξαγωγής 63mm
Pantelis Exhaust πολλαπλή εξαγωγής 38mm
Pantelis Exhaust intercooler και σωληνώσεις
EVO VIII MR μπουζί
Custom αντάπτορας MAF
ECU remapping Sassalos Dynocenter
AEM wideband AFR X-Series
GReddy Oled boost controller
Auto Gauge πυρόμετρο
Auto Gauge θερμοκρασίαλαδιού
Auto Gauge μπαρόμετρο
A’PEXi turbo timer
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance 4φτερος δίσκος
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΧΥΖ coiloverkit
Biltsein αμορτισέρ πίσω
ΑΜΑΞΩΜΑ
Ralliart φούσκα λεβιέ
Ralliart πίσω προφυλακτήρας
Carbon diffuser
Splitter εμπρός προφυλακτήρα
Μάσκα εμπρός προφυλακτήρα
ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες Japan Racing JR7 7Jx16in
205/45 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Sport Dyno της Sassalos Dynocenter Autosport
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 244,7/6.418
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 33,30/4.256
Stage 2
63%
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,27
0-80 5,61
0-100 7,17
0-120 9,55
0-140 12,04
0-160 15,77
0-180 20,59
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,80 @ 44,66
60 5,36 @ 77,40
100 7,01 @ 98,22
200 10,22 @ 126,65
400 15,22 @ 158,08
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 4,16
60-160 8,45
60-200 15,19
100-200 12,5
Tuned by
Gp Art Attack
Sassalos Dynocenter
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H Hennessey παρουσίασε την Venom 800, η οποία είναι βασισμένη πάνω στο Ford F-150 φέροντας πολλές τροποποιήσεις.