Mitsubishi Lancer EVO VIII 456Ps

Mitsubishi Lancer EVO VIII 456Ps

Τα Mitsubishi Lancer EVO ήρθαν στο στερέωμα το 1992 και για τα επόμενα 24 χρόνια πέρασαν από δέκα γενιές και αν και σε πρώτη φάση προορίζονταν αποκλειστικά για την ιαπωνική αγορά, τα πρώτα grey imports τα έκαναν αρκετά δημοφιλή στον υπόλοιπο πλανήτη και από το 1998 άρχισε η διανομή τους στις υπόλοιπες αγορές. Το γνωστότερο ήταν και είναι το EVO VI, το οποίο λόγω του Tommi Makinen έγινε παγκοσμίως γνωστό και αντικείμενο πόθου για χιλιάδες νέους. Η σειρά συνέχισε να εξελίσσεται και να γίνεται όλο και καλύτερη, με αποκορύφωση το κύκνειο άσμα της, το EVO X. Το κύριο χαρακτηριστικό των EVO είναι πως ό,τι και να τα έβαζες να κάνουν, το έκαναν με απόλυτη επιτυχία. Θες rally, θες αναβάσεις, θες dragster, θες κόντρες; Όλα τα έκανε και πάντα χάριζε χαμόγελα χαράς στους ιδιοκτήτες και πίκρες στους αντιπάλους. Σε σχέση με το αντίπαλο δέος του, που ήταν οι αντίστοιχες γενιές του Impreza, το EVO ήταν περισσότερο user friendly, ειδικά στις γενιές από το VIΙ και έπειτα, μπορούν όμως στα χέρια ενός έμπειρου οδηγού να γίνουν ένα πραγματικό όπλο. Μεγάλο του μειονέκτημα ήταν η αστεία αυτονομία των σκάρτων 200km με το γκάζι στο πάτωμα, όχι μόνο λόγω της τρομερά υψηλής κατανάλωση, αλλά κυρίως του πολύ μικρού ρεζερβουάρ (50-55lt ανάλογα με τη γενιά). Τότε όμως δεν μας ένοιαζε και ιδιαίτερα, γιατί η 100άρα είχε €1/lt… Κατά κοινή παραδοχή το 9άρι ήταν το πιο ολοκληρωμένο και το καλύτερο όλων, με το 10άρι να έχει ρίξει λίγο νερό στο κρασί του και να έχει γίνει πιο πολιτισμένο. Προσωπικά η αγαπημένη μου γενιά ήταν το EVO VI ειδικά στην έκδοση Tommi Makinen Edition.

Το KD450!

Όχι, μην ξεκινήσετε να ψάξετε ποια έκδοση είναι η KD450, απλά έτσι έχει ονομάσει η Kakimoto Developments το μαύρο Lancer EVO VIII που δοκιμάσαμε στην Θεσσαλονίκη. Το KD αναφέρεται στα αρχικά της εταιρείας και το 450 στην ιπποδύναμη, που στην πραγματικότητα είναι μετρημένο στο MAHA LPS3000 της DynoExelixis, στα 455,9Ps, στις 7.505rpm και με 56,66kgm ροπής στις 4.355rpm. Μπορεί σαν απόλυτες τιμές να μην εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά, όμως, όπως θα δείτε στις μετρήσεις παρακάτω, εκτός από εντυπωσιακό και ψαρωτικό σε εμφάνιση, το KD450 είναι και πολύ γρήγορο! Και λέω ψαρωτικό σε εμφάνιση, γιατί το all-black look που έχει με τα μαύρα carbon και τα κίτρινα αυτοκόλλητα στο πλάι, συνθέτουν ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα, που όταν το δεις, ψαρώνεις και αν οδηγείς, ασυναίσθητα, κάνεις στην άκρη για να περάσει! Τέτοιο είναι το impact που αποπνέει στο δρόμο. Ο Πάνος Φραγκίδης είναι επικεφαλής της Kakimoto Developments και έχει επιμεληθεί όλη την βελτίωση του αυτοκινήτου για να φέρει ένα τρομερά ολοκληρωμένο σύνολο με βελτιώσεις σε όλους τους τομείς.

Back in black (and carbon)!

Τα μαύρα αυτοκίνητα χάνονται στο σκοτάδι λένε και δεν έχουν και άδικο. Ειδικά αν λένε για το συγκεκριμένο. Με τα φουσκωμένα του carbon φτερά, με το carbon καπό και πορτμπαγκάζ, όλα από την Seibon Carbon, με το front splitter της D-Style που και αυτό είναι carbon, με τα side-skirts που και αυτά είναι ξέρετε από τι, με τους Formula GT-3 καθρέπτες και την ρυθμιζόμενη αεροτομή GTC-500, αμφότερα της APR Performance, το μαύρο 8άρι έχει ένα look το λιγότερο εντυπωσιακό. Βάλτε και τις 18άρες ζάντες ΧΧR 527 στην εξίσωση και έχετε μια πλήρη εικόνα για το τι πράγμα μιλάμε. Αψεγάδιαστο και γυαλισμένο, είναι ένα αυτοκίνητο που σε καμία περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητο!

Τώρα αρχίζουν τα ωραία!

Εκεί που το πράγμα γίνεται ακόμα καλύτερο είναι όταν ανοίξεις την πόρτα του οδηγού και βρεθείς στο εσωτερικό του. Θα δεις ένα τιμόνι ντυμένο με Alcantara, καθώς και διάφορα όργανα της Defi, για την πίεση και την θερμοκρασία λαδιού, για την πίεση του turbo, για την αναλογία αέρα-καυσίμου κτλ. Φετίχ, ο carbon -και αυτός-, επιλογέας ταχυτήτων της AMS Performance. Και κάπου εκεί συναντάς και την μονάδα EDFC της Tein, που διαχειρίζεται την coilover Tein Flex Z. Και μετά βγαίνεις έξω, ανοίγεις το καπό και ξεκινάει το χάζεμα. Το κίτρινο ψευτοκάπακο κρύβει τους εκκεντροφόρους της HKS που έχουν 272ο διάρκεια για την εισαγωγή και την εξαγωγή και στο πλάι διακρίνεις τα ρυθμιζόμενα γρανάζια της Tomei που παίρνουν κίνηση από τον ιμάντα χρονισμού της HKS. Έπειτα δίνεις βάση στο carbon kit εισαγωγής αέρα της HKS που βρίσκεται εμπρός και αριστερά και αρχίζεις να ακολουθείς την διαδρομή του αέρα μέχρι την εργοστασιακή πολλαπλή εισαγωγής, όπου πάνω της θα συναντήσεις μια μπεκιέρα της AEM, καθώς και τέσσερα μπεκ της HKS με παροχή στα 1.000cc/min. Στην άκρη της μπεκιέρας υπάρχει και ένας ρυθμιστής πίεσης καυσίμου της ΑΕΜ. Αυτό που δεν θα δεις είναι η αντλία καυσίμου της Walbro, γιατί είναι εμβαπτιζόμενη στο εργοστασιακό ρεζερβουάρ καυσίμου.

Τα… αόρατα!

Στα πράγματα που δεν βλέπεις, αλλά αν ρωτήσεις τον Πάνο θα μάθεις, συγκαταλέγονται τα oversize σφυρήλατα πιστόνια της JE, τα οποία έχουν διάμετρο στα 85,5mm και με την διαδρομή να είναι πλέον στα 94mm χάρη στον billet στρόφαλο της Manley, ο κυβισμός ανεβαίνει στα 2.159cc. Τα πιστόνια συνδυάστηκαν με τις ενισχυμένες Turbo Tuff I-beam μπιέλες της Manley, καθώς και με βίδες της ARP και μέταλλα στροφάλου και μπιελών της ACL. Έτσι με αυτό τον τρόπο ο κινητήρας θωρακίστηκε και πλέον μπορεί να υποστηρίξει μεγάλα turbo, αλλά και μεγάλες πιέσεις. Η υποδομή υπάρχει για μελλοντική χρήση, για την ώρα το turbo που φιλοξενείται στο engine bay του KD450 είναι ένα GT II 7460R KAI της HKS, το οποίο έχει φτερωτή συμπιεστή 52mm, στροβίλου 54mm και υποστηρίζει ιπποδυνάμεις που φτάνουν περίπου τα 450Ps. To turbo αυτό επιλέχθηκε για το ταχύτατο spoolάρισμά του, αφού στο συγκεκριμένο setup με τον αυξημένο κυβισμό, έχει full πίεση από τις 3.200rpm! Το turbo εδράζεται επάνω σε μια πολλαπλή εξαγωγής της Race-Tech και συνεργάζεται με το intercooler της Mishimoto. Εκτός από τους εκκεντροφόρους, στην κυλινδροκεφαλή θα συναντήσουμε επίσης τις βαλβίδες της Ferrea, μαζί με τα διπλά ελατήριά τους, τους οδηγούς και τα retainers τιτανίου. Το σύστημα εξαγωγής με σωληνώσεις των 76mm είναι και αυτό από την Race-Tech, ενώ οι υπόλοιπες σωληνώσεις, από και προς το intercooler, είναι custom και χρησιμοποιούν κολάρα σιλικόνης της Samco Sports. Τον τελικό λόγο στο μηχανοστάσιο τον είχε η DynoExelixis όπου ανέλαβε το remapping της εργοστασιακής ECU.

Ναι, είναι γρήγορο!

Μπορεί να μην είναι ελαφρωμένο, αφού όλο το εσωτερικό υπάρχει κανονικά μέσα στο αυτοκίνητο, όπως επίσης και όλος ο εργοστασιακός εξοπλισμός, όμως για την ιπποδύναμή του, το KD450 είναι αρκετά γρήγορο. Τουλάχιστον τα 11,99sec με 184,51km/h ταχύτητας εξόδου στα 400 μέτρα, αλλά και τα 3,91sec για τα πρώτα 100km/h από στάση, αυτό μαρτυρούν! Βοήθησε φυσικά σε αυτό και η εξαιρετική εκκίνηση με μόλις 1,88sec για τα πρώτα 18 μέτρα. Αυτό το EVO τελικά, έχει τα πάντα. Εντυπωσιακή εμφάνιση, δυνατό κινητήρα, βελτίωση σε κάθε τομέα και επιδόσεις που κόβουν την ανάσα. Είναι δυνατόν ένα τέτοιο αυτοκίνητο να περάσει απαρατήρητο; Ε, όχι πείτε μου!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.159cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 85,5mm x 94mm

Σχέση Συμπίεσης: 9:1

JE σφυρήλατα πιστόνια oversize 0,5mm

Manley TurboTuff μπιέλες

Manley 94mm billet στρόφαλος

ACL μέταλλα στροφάλου και μπιελών

ARP βίδες μπιελών

ARP βίδες στροφάλου

Ferrea βαλβίδες

Ferrea οδηγοί βαλβίδων

Ferrea ελατήρια βαλβίδων

Ferrea retainers τιτανίου

HKS ιμάντας χρονισμού

Tomei γρανάζια εκκεντροφόρων

HKS εκκεντροφόροι 272ο

HKS carbon κιτ εισαγωγής αέρα

HKS GTII 7460R turbo

AEM μπεκιέρα

AEM ρυθμιστής πίεσης καυσίμου

HKS μπεκ καυσίμου 1.000cc/min

Walbro αντλία καυσίμου

Custom piping kit

Mishimoto intercooler

Samco Sport κολάρα σιλικόνης

Race-Tech πολλαπλή εξαγωγής

Race-Tech σύστημα εξαγωγής 76mm

DynoExelixis ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Exedy triple plate κιτ συμπλέκτη

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Tein Flex Z coilover kit

Tein EDFC

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Seibon Carbon φτερά

Seibon Carbon καπό

Carbon πόρτα πορτ-μπαγκάζ

D-Style Carbon Front Splitter

Carbon Side Skirt Extension

Carbon κάλυμμα εξάτμισης

USDM προφυλακτήρας εμπρός

APR Performance Formula GT3 καθρέπτες

APR Performance ρυθμιζόμενη αεροτομή GTC-500

Defi A/F meter

Defi θερμοκρασία καυσαερίων

Defi θερμοκρασία λαδιού

Defi πίεση καυσίμου

Defi μπαρόμετρο

Defi Link Advanced System

Alcantara επένδυση τιμονιού

AMS Performance Carbon επιλογέας ταχυτήτων

ΦΡΕΝΑ

Hawk HPS τακάκια

Hel σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ
XXR 527 9,75J x 18in ζάντες

Uniroyal Rain Sport 255/35 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS3000 της DynoExelixis
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 455,9/7.505

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 56,66/4.355

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC

0-60 2,04

0-80 2,72

0-100 3,91

0-120 5,36

0-140 6,73

0-160 8,70

0-180 11,49

ROLL ON

ΚΜ/Η SEC

60-160 6,66

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ SEC ΚΜ/Η

18 1,88 57,30

60 4,04 102.81

100 5,05 116.44

200 7,72 147,47

400 11,99 184,51

Tuned by
Kakimoto Developments

Προέκταση Μενάνδρου

Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 231 400 2394

 

Αρθρογράφος

 

Test: VW T-Cross 1.0TSI DSG 116Ps

Test: VW T-Cross 1.0TSI DSG 116Ps

Ένα από τα πιο πετυχημένα crossover στην γκάμα SUV της VW δέχθηκε μία ανανέωση για να παραμείνει επίκαιρο στην απαιτητική B-SUV κατηγορία. Το δοκιμάζο...