VW Golf VII R 336Whp

VW Golf VII R 336Whp

Έχουμε 3 βασικά στοιχεία: Α) Golf R 7ης γενιάς: Άρα μιλάμε για το κορυφαίο των Golf, τετρακίνητο, με τον τρομερά αποδοτικό δίλιτρο EA888 Gen3 να βγάζει μαμά 300Ps και με ένα DSG κιβώτιο για άνεση ή για γρήγορες σπορ αλλαγές. Β) 0-400 Tune 2 Race: Μια βελτιωτική εταιρεία που όποτε παρουσιάσαμε όχημά της, μείναμε εντυπωσιασμένοι απ' την ποιότητα της δουλειά της, ενώ ορισμένα από αυτά έχουν γράψει ιστορία στον χώρο των αγώνων στην Ελλάδα. Γ) Antony: ένας Αμερικάνος που ζει στην χώρα μας, έχει τρέλα με τα αυτοκίνητα και γουστάρει το VW του όπως ακριβώς αυτό είναι τώρα. Αυτά τα τρία στοιχεία ενώθηκαν και μας δίνουν το αμάξι της δοκιμής που μάλιστα είναι το πρώτο που περνάει από τις σελίδες του περιοδικού. Τι φοράει όμως αυτό το Golf R;

Θα είμαι ξεκάθαρος

Ουσιαστικά είναι ένα ενισχυμένο πρώτο στάδιο, τίποτα παραπάνω....και αποδεικνύεται πως δεν το χρειάζεται το κάτι παραπάνω αφού έτσι όπως είναι τώρα, άνετο και καθημερινό, χαλαρό σε ταξίδια και εύκολο μέσα στην πόλη, όταν πατήσεις τέρμα το γκάζι, κάνει χρόνους που θυμίζουν εργοστασιακό Nissan GT-R R35! Εντάξει, το GT-R με τα 485Ps (έχουν παρόμοια κιλά ανά ίππο πλέον, 3,6kg/Ps), αλλά και πάλι, μιλάμε για ένα όχημα που το 2008 που παρουσιάστηκε «ξαναέγραψε» το κεφάλαιο επιδόσεις και είχε διπλάσια τιμή κτήσης! Τότε είχε διπλάσια τιμή γιατί τα τελευταία χρόνια έχει τριπλάσια τιμή...

Άρα μην περιμένεις να δεις καμιά τεράστια λίστα βελτιώσεων, άλλωστε ο Τάκης Παρασκευόπουλος και η ομάδα της 0-400 Tune 2 Race ξέρουν απέξω και ανακατωτά τα οχήματα του ομίλου VW και πώς να τα ξυπνήσουν με σωστούς και έξυπνους τρόπους. Το θέμα είναι ότι το Golf R την ζητάει την βελτίωση, θέλει να γίνει δυνατότερο και γρηγορότερο. Και τι έκαναν στην 0-400 Tune 2 Race;

Αρχικά μπήκε άλλη φαρδύτερη εξάτμιση, χειροποίητη από την PPM Exhaust σύμφωνα με τις προδιαγραφές της 0-400 Tune 2 Race που έπειτα από πολλές δοκιμές γνωρίζουν τι αποδίδει καλύτερα. Είναι ολόσωμη, διαμέτρου 76mm, ενώ, για να είμαστε και νόμιμοι, υπάρχει ελεύθερος αγωνιστικός καταλύτης της HJS, που χωρίς να αυξάνει το backpressure, κατακρατεί όλες τις βλαβερές ουσίες που λιώνουν τους πάγους και θα καταλήξουμε να βλέπουμε καμήλες στην πλατεία Αριστοτέλους στην Θεσσαλονίκη. Απ’ την άλλη μεριά του μοτέρ, υπάρχει μια χειροποίητη εισαγωγή με μια μεγάλη φιλτροχοάνη της Aeroflow, ενώ ακριβώς πίσω απ' τον προφυλακτήρα έχει κάτσει ένα μεγάλο custom intercooler διαστάσεων 60x37,5cm, όλα κατασκευής 0-400 Tune 2 Race, έτσι ώστε να δροσίζεται ο αέρας που πλέον θα πιεστεί αρκετά περισσότερο.

Ο αναπρογραμματισμός της εργοστασιακής ECU έγινε απ' την Dynodrome και πλέον το εργοστασιακό turbo IHI IS38 ανέβασε την πίεση που σπρώχνει τον αέρα στο 1,6bar σταθερό (με 1,8bar overboost). Πριν τις βελτιώσεις το Golf R έβγαζε 300Ps και 39kgm στον στρόφαλο, τώρα το αποτέλεσμα που έδειξε το Dynapack δυναμόμετρο της Dynodrome είναι 336wHp/6.100rpm και 47,62wkgm/3.900rpm στους τροχούς! Ναι, παρότι δεν έχουμε μόνιμη τετρακίνηση με 3 διαφορικά, το Golf R έχει αρκετές απώλειες, με τα εργοστασιακά να αποδίδουν σε δυναμόμετρα περίπου 250wHp. Στην περίπτωσή μας λοιπόν μιλάμε για 400-405Ps και 56kgm στον στρόφαλο, κέρδος 100Ps και 17kgm από ένα ολοκληρωμένο πρώτο στάδιο (και κάτι) σε δίλιτρο μοτέρ! Η δύναμη ανεβαίνει απόλυτα ομαλά και γραμμικά, γιατί η ροπή είναι ένα πραγματικό τραπέζι, στο γράφημα θα δεις να βγάζει συνεχώς πάνω από 40kgm (τροχό) από τις 2.800rpm μέχρι τις 6.000rpm!

Petrolhead's background

«Πάντα αγαπούσα τ' αμάξια, ήμουν τελείως καυλόγκαζος. Είχα δύο VW GTI, BMW 535is, M5 E34, 740 E38, Audi A8, δυο RS4 Β7 V8, ακόμη και Tesla Model S. Όλα αυτά έγιναν παρελθόν όταν μετακόμισα στην Ευρώπη πριν 8 χρόνια για τη δουλειά μου. Εδώ είχα κάποια οχήματα για εντελώς καθημερινή χρήση, αλλά πάντα μου έλειπε ένα διασκεδαστικό, γρήγορο αυτοκίνητο, ώσπου ένας φίλος πρότεινε το Golf R. Ειλικρινά τα VW Golf είχα ξεχάσει ότι υπάρχουν. Έκανα επίσης μια ψακτική για Audi S3 8V και Ford Focus RS, αλλά αποφάσισα ότι για τα παππούδια σαν κι εμένα (άντε να είναι 40 ο Antony!) το Golf R είναι η σωστότερη λύση. Μια πιο ραφιναρισμένη και διακριτική λύση. Ό,τι και να πω είναι λίγο, απλά το λατρεύω! Τέλειο daily (μέχρι και οι Αμερικάνοι το λένε πλέον!), γουστάρω τρελά τα διαφορετικά modes του DCC (Dynamic Chassis Control), όποτε θέλω κινούμαι άνετος στο δρόμο σαν να οδηγώ Cadillac (εντάξει, το τέντωσε λίγο!) ή αν θέλω το κάνω πραγματικά σκληρό για να οδηγήσω γρήγορα. Μεγάλοι χώροι για ένα ταξιδάκι ΣΚ, ενώ είναι σχετικά οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου. Και για τα χρόνια του δείχνει ακόμη φρέσκο και άγριο. Για τις επιδόσεις, ακόμη και μαμά είναι γρήγορο. Ήξερα όμως ότι ο δίλιτρος μπορεί να βγάλει πολλή δύναμη χωρίς προβλήματα. Μετά την επίσκεψη στην 0-400 Tune 2 Race έχω μείνει έκπληκτος, είμαι σίγουρος ότι είναι πιο γρήγορο απ' το RS4 B7 που είχα! Ο τρόπος που βγάζει την δύναμη είναι εθιστικός και ο ήχος του σε κάνει να γελάς σαν πιτσιρικάς».

Αυτά είναι τα λόγια του Antony, έμεινα κι εγώ κάπως έκπληκτος απ’ το πόση εντύπωση του έχει κάνει το Golf R ώστε να τον διασκεδάζει περισσότερο από το RS4 με τον εκπληκτικό V8 κινητήρα των 4,2lt με κόφτη στις 8.000rpm!

Και οι μετρήσεις τον δικαιώνουν. Κλασικό VW με DSG, χωρίς δράματα και ουρλιαχτά, κάνει μια εκπληκτική εκκίνηση ακόμη και με κρύα Pirelli P Zero Corsa διάστασης 225/40-18 και μαζεύει χιλιόμετρα σαν GT-R! To 18άμετρο έρχεται σε μόλις 2,14s (57,08km/h), το DSG αλλάζει ακαριαία και βλέπεις το νούμερο 100 στο κοντέρ σε 4,28s. Μόλις 8 δευτερόλεπτα αργότερα βγαίνει απ΄ το τετρακοσάρι (12,24s με 189,34km/h ταχύτητα εξόδου), ενώ για το 100-200km/h είναι κάτω απ΄ τα 10s (9,45s) και πραγματικά απορείς... Είναι ένα πρωτοσταδιάτο Golf!!! Λίγο πιο πάνω είπα ότι όλα αυτά τα κάνει χωρίς ουρλιαχτά. Όντως, ο δίλιτρος δεν ουρλιάζει, αλλά πυροβολεί και ακούγεται από πολύ μακριά. Το καλό είναι βέβαια ότι αυτό γίνεται στο τέρμα γκάζι και όταν χαλαρώσει ο οδηγός το δεξί πόδι, το αμάξι γίνεται ξανά ήσυχο και αθόρυβο.

Λίγα και καλά

Για να αντέξει η μετάδοση και να μην πατινάρει δισκάκια λόγω της εξτρά ροπής, η Dynodrome προγραμμάτισε τον εγκέφαλο του κιβωτίου για υψηλότερη πίεση στην σύμπλεξη. Ταυτόχρονα οι αλλαγές είναι γρηγορότερες και σχεδόν δεν τις ακούς. Δείτε το διάγραμμα επιτάχυνσης που δεν υπάρχει το παραμικρό σκαλοπάτι ανάμεσα στις σχέσεις. Στα δυνατά εργοστασιακά φρένα δεν χρειάζεται τίποτα άλλο από σπορ fast road τακάκι για να δουλέψουν σωστά, ενώ στην πολύ καλή DCC ανάρτηση αλλάχθηκαν μόνο τα ελατήρια με το Pro-kit χαμηλώματος της Eibach. Αυτές είναι όλες κι όλες οι αλλαγές που έγιναν στο Golf R του Antony, το βλέπεις και λες ότι βγήκε πριν 5 λεπτά απ' την αντιπροσωπεία. Και όμως κάνει χαμηλό 12άρι στον δρόμο, είναι ήσυχο και άνετο όταν πρέπει, θορυβώδες και ταχύτατο όταν το θες, ενώ σαν γνήσιο hatchback είναι σχεδόν τέλειο για κίνηση στην πόλη και καθημερινή ζωή. Αυτό που πριν 15 χρόνια θα ήταν supercar, σήμερα είναι ένα πρωτοσταδιάτο Golf!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 1.984cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm

Χειροποίητη εισαγωγή 0-400 Tune 2 Race

Φιλτροχοάνη της Aeroflow

Χειροποίητο intercooler 0-400 Tune 2 Race διαστάσεων 60x37,5cm

Χειροποίητη ολόσωμη εξάτμιση διαμέτρου 76mm από την PPM Exhaust

Ελεύθερος καταλύτης 200cpsi της HJS

Αναπρογραμματισμός Dynodrome στην εργοστασιακή ECU


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

TCU remap από την Dynodrome


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Carbon paddle extenders

Carbon diffuser της GBT Autostyling

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Ελατήρια χαμηλώματος Eibach Pro-Kit

Fast road τακάκια

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακοί τροχοί 8J x 18in

Ελαστικά Pirelli P Zero Corsa 225/40

Αποστάτες 12mm σε όλους τους τροχούς

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη ισχύς (wHp/rpm): 336/6.100 (@1,6bar ct)

Μέγιστη ροπή (wkgm/rpm): 47,62/3.900

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC

0-60 2,26

0-80 3,20

0-100 4,28

0-120 5,47

0-140 7,03

0-160 8,77

0-180 11,13

0-200 13,73

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ SEC @ ΚΜ/Η

18 2,14 @ 57,08

60 4,08 @ 96,46

100 5,41 @ 119,05

200 8,06 @ 152,26

402 12,24 @ 189,34

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η SEC

60-120 3,21

60-160 5,51

 

Αρθρογράφος

 

Το χρυσορυχείο του Αφγανιστάν

Το χρυσορυχείο του Αφγανιστάν

Η εισβολή των Ταλιμπάν στην Καμπούλ στις 15 Αυγούστου τους έφερε πιο κοντά στον έλεγχο εντός τεράστιου ορυκτού πλούτου.