Subaru Impreza GT 547Ps

Subaru Impreza GT 547Ps

Ο Λουκάς πετάει με ένα Dash 8 Q400, ένα δικινητήριο ελικοφόρο αεροπλάνο, με turboprop κινητήρες, κατασκευασμένο από την De Havilland Canada, μόνο που εδώ δεν θα σας μιλήσω γι’ αυτό, αλλά για το αυτοκίνητο που οδηγεί όταν δεν πετάει. Πρόκειται για ένα Subaru Impreza GT πρώτης γενιάς, το GC8, φορτωμένο με έναν σκασμό aftermarket και βελτιωμένο με μπόλικη όρεξη, μεράκι και σωστή παρέα. Τα Impreza ήρθαν στον κόσμο το 1992 και έγιναν αμέσως γνωστά χάρη στο WRC, βαμμένα με τα μπλε χρώματα και τα λογότυπα 555 στα πλαϊνά τμήματα. Χάρη στο Impreza, η Subaru κατέκτησε τρεις τίτλους κατασκευαστών, το 1995, το 1996 και το 1997, αλλά και τρεις τίτλους οδηγών με τους Colin McRae το 1995, Richard Burns το 2001 και Peter Solberg το 2003. Μάλιστα, το Impreza κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων νικών σε αγώνες του WRC, ακολουθούμενο από την Lancia Delta.

Από την αρχή!

Ο Λουκάς είναι φίλος με τον Δημήτρη Βελιτζέλο για σχεδόν 20 χρόνια. Τι εννοείς ποιος είναι ο Βελιτζέλος;;; Ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από τα μισά βελτιωμένα Subaru που έχουμε δοκιμάσει τα τελευταία χρόνια, ο γνωστός και μη εξαιρετέος Hacked By NOS, ιδρυτικό μέλος των Subamaniacs και φυσικά γνώστης των Impreza όσο σχεδόν κανένας άλλος. Ο Λουκάς πάντα ήθελε ένα Impreza και με την παρέα που έμπλεξε ήταν δεδομένο ότι θα αποκτούσε ένα αργά ή γρήγορα. Και άλλο τόσο δεδομένο ήταν ότι το αυτοκίνητο μόνο μαμά δεν θα παρέμενε! Ο Δημήτρης έπαιξε καταλυτικό ρόλο σε αυτόν τον τομέα, όπως και ο μηχανικός του, ο Λουκάς Καλφακάκος της Subaru Sport Center. Και το μαγικό ταξίδι στον κόσμο της βελτίωσης για τον Λουκά ξεκίνησε όταν αγόρασε ένα εντελώς εργοστασιακό Impreza GT GC8.

Ο λόγος που το πήρε σε εργοστασιακή μορφή ήταν ότι ήθελε να ξεκινήσει τα πάντα από το μηδέν, από λευκό χαρτί. Και φυσικά με το που το πήρε, την ίδια ακριβώς ημέρα μπήκαν επάνω τα πρώτα aftermarket, που ήταν φίλτρο, εξάτμιση, intercooler και ένας άγραφος εγκέφαλος, τον οποίο ανέλαβε ο Δημήτρης και το αυτοκίνητο έβγαλε 300Ps ως πρώτο στάδιο. Η αρχή είχε γίνει και μια μέρα ή καλύτερα ένα βράδυ, σε γνωστό απόμερο στέκι της Αθήνας, πήραν την απόφαση να του βάλουν νίτρα. Ε, ακριβώς την επόμενη μέρα τα τηλέφωνα πήραν φωτιά και με τη βοήθεια του Χαράλαμπου Σπυρόπουλου της SRP Tuning, το Impreza απέκτησε ένα ολοκληρωμένο kit υγρού τύπου με την ιπποδύναμη να αυξάνεται κατά 72Ps.

Μόνο 372;

Σιγά μην το άφηνε ο Λουκάς με μόνο 372Ps, αφού πάντα στο μυαλό του υπήρχε η σκέψη για ένα αρκετά πιο άγριο setup. Όσο περνούσε ο καιρός, ο Λουκάς έκανε διάφορες αγορές και γέμιζε την αποθήκη του με aftermarket που περίμεναν υπομονετικά την σειρά τους για να πάρουν θέση στο αυτοκίνητο. Και όταν λέμε την γέμισε, το εννοούμε! Να τα turbo, να τα intercooler, τα μπεκ, οι μπιέλες, τα πιστόνια, οι φλάντζες, οι εκκεντροφόροι, οι βαλβίδες και ό,τι άλλο χρειαζόταν για να υλοποιήσει αυτό που είχε στο μυαλό του. Και κάποια στιγμή, λοιπόν, πήρε ό,τι υπήρχε μέσα στην αποθήκη και το άφησε στα χέρια του Λουκά Καλφακάκου και ξεκίνησαν οι εργασίες για το big turbo setup. Οι δυσκολίες ήταν πολλές, αλλά με πείσμα, τεχνογνωσία και υπομονή τα πάντα λύθηκαν και το Impreza έβγαλε στη μικρή πίεση 547Ps.

Μια σωστή βάση

Η αρχή έγινε από το μπλοκ, το οποίο προέρχεται από JDM Impreza, έχει κωδικό EJ20G, είναι φυσικά closed deck και στο οποίο τοποθετήθηκαν σφυρήλατα πιστόνια της Diamond με διάμετρο 92mm, οι ενισχυμένες Ι-Beam μπιέλες Turbo Tuff της Manley, καθώς και ο billet στρόφαλος Turbo Tuff, επίσης της Manley, με τον κυβισμό να ανεβαίνει στα 2.101cc. Στις κυλινδροκεφαλές άλλαξαν τα πάντα. Όλο το valvetrain που περιλαμβάνει διπλά ελατήρια, retainers τιτανίου, μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής κατά 1mm και οδηγούς, προέρχεται από τη γκάμα της Ferrea. Στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής έγινε ροϊκή εξέλιξη και τοποθετήθηκαν οι εκκεντροφόροι Stage 3 της Brian Crower με διάρκεια 280ο και βύθισμα 10,8mm για την εισαγωγή και την εξαγωγή. Τόσο οι μπιέλες όσο και ο στρόφαλος δέθηκαν με βίδες 625+ της ARP, ενώ τα μέταλλά τους, αλλά και του στροφάλου, είναι από την σειρά της ACL. Οι κυλινδροκεφαλές πήραν τη θέση τους στον κορμό, αφού πρώτα τοποθετήθηκαν δύο φλάντζες της Athena με 1,3mm πάχος, με την????????? λόγο στατικής συμπίεσης να παίζει πλέον στο 8,5:1. Η πολλαπλή εξαγωγής που φιλοξενεί το turbo είναι από την HKS και έχει δεχθεί κεραμική επίστρωση, το turbo είναι ένα Garrett GTX3071R Gen 2 με φτερωτή συμπιεστή 54mm και παροχή μέχρι 675Ps, ενώ το μαντέμι της TiAl έχει λόγο A/R 0,63 για ταχύτερο spoolάρισμα. Από την HKS προέρχεται το external wastegate με διάμετρο εμβόλου στα 60mm, ενώ η σκάστρα είναι μία TiAL 50mm. Ένα front mount intercooler της Mishimoto πήρε θέση, παρέα με τα κολάρα σιλικόνης της SRP και πλέον μπορούμε να περάσουμε στην…

παροχή καυσίμου

Τον πρώτο ρόλο εδώ παίζουν τα μπεκ της Fuel Injection Clinics, τα οποία έχουν παροχή στα 1.000cc/min και πατάνε πάνω σε δύο μπεκιέρες της Roger Clark. Η πίεση του κυκλώματος ρυθμίζεται από έναν ρυθμιστή καυσίμου της ΑΕΜ, με δύο αντλίες της ΑΕΜ που έχουν παροχή στα 320lt/h να το τροφοδοτούν και δύο φίλτρα βενζίνης της Aeroflow να φροντίζουν για την «αγνότητα» του καυσίμου. Το καύσιμο αφού αναμειχθεί με τον αέρα και περάσει στον θάλαμο καύσης, αναφλέγεται με την πολύτιμη βοήθεια των πολλαπλασιαστών που προέρχονται από WRX STi επόμενης γενιάς (GDA/GDB) και όταν γίνουν πλέον καυσαέρια, περνάνε από το σύστημα εξαγωγής που κατασκεύασε η NS Racing με σωληνώσεις 80mm. Για την καλύτερη ψύξη του κινητήρα έχει τοποθετηθεί ένα αλουμινένιο ψυγείο νερού της Tegiwa Imports, που χρησιμοποιεί κολάρα σιλικόνης από την SRP, καθώς και ένα ψυγείο λαδιού 19 σειρών της Mocal, με όλες τις σωληνώσεις του κυκλώματος, να είναι αεροπορικού τύπου. Το ίδιο ισχύει και για τις σωληνώσεις του κυκλώματος καυσίμου. Το κιτ ψεκασμού νίτρο της NOS που είχε τοποθετηθεί όταν το Impreza ήταν πρώτο στάδιο, φυσικά παρέμεινε και αποτελείται από το μπεκ, την μπουκάλα με την κουβέρτα της. Η plug&play μονάδα διαχείρισης όλων των παραπάνω προέρχεται από την Simtek και συνεργάζεται με έναν wideband της ΑΕΜ, έναν ΜΑΡ sensor των 3bar της AC Delco, καθώς και με το boost controller της APEXi, AVC-R. Όλα τα παραπάνω ανέλαβε να τα ρυθμίσει ο Δημήτρης Βελιτζέλος και, όπως θα δείτε σε λίγο από τις μετρήσεις που κάναμε, το αποτέλεσμα είναι αρκετά εντυπωσιακό!

Ολοκληρωμένο project

Εκτός όμως από τις βελτιώσεις στον κινητήρα, ο Λουκάς αναβάθμισε όλους τους τομείς του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό θα συναντήσουμε μια τριπλέτα οργάνων στο κέντρο του ταμπλό, που αποτελείται από πίεση και θερμοκρασία λαδιού, καθώς και ένα μπαρόμετρο, όλα από την γκάμα της GReddy. Η μετάδοση ενισχύθηκε με το δίδισκο κιτ συμπλέκτη της Exedy, ενώ τα φρένα προέρχονται από Impreza WRX STi. Το αμάξωμα δέθηκε με δύο μπάρες θόλων, με την μπροστά να είναι από STi και την πίσω της Whiteline, καθώς και με την μπροστά γέφυρα, επίσης της Whiteline. Τα εργοστασιακά ελατήρια και αμορτισέρ αντικαταστάθηκαν με το ρυθμιζόμενο coilover kit BR της BC Racing και πλέον οι επόμενες επεμβάσεις εστιάζονται στην εξωτερική εμφάνιση με άφθονα και carbon parts της Seibon, όπως το μπροστινό καπό, η θύρα του πορτ-μπαγκάζ και η αεροτομή.

Και το αποτέλεσμα!

Όλη η αναμονή για την ολοκλήρωση του project, καθώς και οι κόποι των μηχανικών και του προγραμματιστή δικαιώθηκαν με τις μετρήσεις. Η τετρακίνηση, αλλά και η σωστή επιλογή ελαστικών βοήθησαν να πετύχει 2,17sec για τα πρώτα 18 μέτρα, μια επίδοση που έδωσε ένα καλό πλεονέκτημα τόσο στο 0-100km/h που έγινε σε 4,28sec όσο και στα 400 μέτρα, τα οποία τα πέρασε σε 12,1sec με 194,23km/h ταχύτητα εξόδου! Οι μετρήσεις έγιναν στην χαμηλή πίεση και χωρίς να χρησιμοποιηθεί το κιτ της NOS. Αρκετά εντυπωσιακά είναι και τα νούμερα που είδαμε στις ρεπρίζ, με το 60-160km/h να γίνεται σε 6,41sec, αλλά και το 100-200km/h που έγινε σε 8,68sec. Δυνατό, γρήγορο, αξιόπιστο και φυσικά πανέμορφο, το Impreza του Λουκά είναι ένα αυτοκίνητο που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.101cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 92mm x 79mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,5:1

Diamond σφυρήλατα πιστόνια 92mm

Manley Turbo Tuff I-Beam μπιέλες

ARP 625+ βίδες μπιελών

Manley Turbo Tuff στρόφαλος

Athena φλάντζες κεφαλής 1.3mm

ACL EJ20 μέταλλα μπιελών και στροφάλου

Garrett GTX3071R Gen 2 Full V-band

Tial μαντέμι τουρμπίνας με A/R 0.63

Aeroflow μονωτική κουβέρτα turbo

HKS πολλαπλή εξαγωγής

HKS external wastegate 60mm

TiAL σκάστρα 50mm

FIC μπεκ καυσίμου 1.000cc/min

ΑΕΜ 320lt/h x2 αντλίες βενζίνης

Aeroflow x2 φίλτρα βενζίνης

AEM ρυθμιστής πίεσης καυσίμου

Brian Crower εκκεντροφόροι 280ο/10,8mm

Ferrea βαλβίδες 6000 series

Ferrea οδηγοί βαλβίδων

Ferrea διπλά ελατήρια βαλβίδων και retainers

STi πολλαπλασιαστές

Roger Clark μπεκιέρες

Mishimoto front mount intercooler

NS Racing σύστημα εξαγωγής 80mm

NOS κιτ ψεκασμού νίτρο υγρού τύπου

AC Delco MAP sensor 3bar

Tegiwa Imports ψυγείο νερού

SRP κολάρα σιλικόνης

Mocal ψυγείο λαδιού

Custom σωληνώσεις λαδιού αεροπορικού τύπου

Custom σωληνώσεις καυσίμου αεροπορικού τύπου

Simtec ECU

ECU remap by Hacked By NOS

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Exedy δίδισκο set συμπλέκτη

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

BC Racing BR coilover kit

STi μπάρα θόλων εμπρός

Whiteline μπάρα θόλων πίσω

Whiteline γέφυρα

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Seibon carbon καπό

Seibon carbon πορτμπαγκάζ

Seibon carbon αεροτομή

GReddy πίεση λαδιού

GReddy θερμοκρασία λαδιού

GReddy μπαρόμετρο

AEM Wideband meter

AVC-R A'pexi boost controller

ΦΡΕΝΑ

Ολοκληρωμένο kit με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo από Subaru Impreza WRX STi

ΤΡΟΧΟΙ
Speedline PFF7 7.5Jx18in ζάντες

Zestino Acrova 07A 225/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC

0-60 1,91

0-80 3,33

0-100 4,28

0-120 5,21

0-140 6,98

0-160 8,32

0-180 10,70

0-200 12,69

0-220 15,16

ROLL ON

ΚΜ/Η SEC

60-120 3,30

60-160 6,41

60-200 10,78

100-200 8,68

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ SEC ΚΜ/Η

18 2.17 62,17

60 4,04 94,06

100 5,36 122,76

200 8,00 155,36

400 12,10 194,23

Tuned by
Subaru Sport Center

Νίκου Καζαντζάκη 6

Άγιοι Ανάργυροι

Τηλ.: 210 85 44 962

 

Αρθρογράφος

 

Επίσκεψη στα άδυτα του SEAT Design Center

Επίσκεψη στα άδυτα του SEAT Design Center

Δείτε ένα ενδιαφέρον video για το πως δημιουργήθηκε το νέο SEAT Leon.