Mitsubishi Lancer Evolution V RS 487Ps
Η τεράστια επιτυχία της Mitsubishi στο WRC κάθε άλλο παρά τυχαία δεν ήταν. Έχοντας εξελίξει ένα καθαρόαιμο και «ξερό» αυτοκίνητο ήταν αναμενόμενο να παίξει δυνατά και να κερδίζει πρώτες θέσεις, κύπελλα και, φυσικά, την αγάπη του κόσμου για τα αυτοκίνητά της, που έφεραν το διακριτικό Lancer EVO. Η πιο άγρια έκδοση ήταν η σπαρτιάτικη RS, η οποία προοριζόταν για αυτοκίνητα που θα μετατρέπονταν σε αγωνιστικά και από την οποία απουσίαζε το σύστημα κλιματισμού, τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηχομονωτικές επενδύσεις από τις πόρτες, τα πόμολα στα παράθυρα ήταν άβαφτα, και η αεροτομή είχε αλουμινένιο το κεντρικό οριζόντιο τμήμα της, το οποίο ήταν και ρυθμιζόμενο.
Race on track
Ο ιδιοκτήτης της σπάνιας -για την Ελλάδα- έκδοσης αποφάσισε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο για να τρέχει σε track days. Σκοπός του δεν ήταν να κυνηγάει κόσμο στα φανάρια, οπότε δεν τον ένοιαζαν οι επιδόσεις στην ευθεία. Στόχος του ήταν να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο, που θα γράφει 1.06-1.07 στα Μέγαρα. Πράγμα, που το κατάφερε χάρη στο Δημήτρη Πρίγκα, τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από την εξέλιξη του λευκού Mitsubishi Lancer EVO V RS, που βλέπετε σε αυτές τις σελίδες.
4G63 and tuning
Ο 4G63 είναι ένας τρομερός κινητήρας με πολύ καλά χαρακτηριστικά και μεγάλη αγάπη για βελτίωση. Αν μάλιστα τον ενισχύσεις κατάλληλα, είναι ικανός να βγάλει τεράστια νούμερα ιπποδύναμης, αρκεί φυσικά να συνοδεύεται από το απαραίτητο turbo. Το μόνο, που χρειάζεται, είναι να έχεις χρήματα και φυσικά μηχανικό με γνώσεις, προκειμένου όλα τα aftermarket, που θα αγοράσεις, να λειτουργήσουν σωστά και χωρίς προβλήματα. Η βελτίωση εδώ ξεκίνησε από τον κορμό του κινητήρα, όπου τοποθετήθηκαν τα χιτώνια της Darton και μέσα τους παλινδρομούν τα σφυρήλατα έμβολα της CP, τα οποία είναι oversize κατά 0,5mm, με αποτέλεσμα να ανέβει ελαφρά ο κυβισμός στα 2.021cc. Ο στρόφαλος παρέμεινε φυσικά ο εργοστασιακός, οι ενισχυμένες μπιέλες προέρχονται από την ManleyPerformance και τα μέταλλα στροφάλου και μπιελών είναι της ACL. Σειρά πλέον είχε η κυλινδροκεφαλή, όπου έγινε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής. Οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι έδωσαν την θέση τους σε ένα set της Tomei με 280ο διάρκεια και 11,5mm βύθισμα, που συνδυάζονται με ρυθμιζόμενα γρανάζια, επίσης, της Tomei και ιμάντα χρονισμού της Gates Racing. Από την Tomei προέρχονται τα ελατήρια των βαλβίδων, καθώς και τα retainers και πλέον η κεφαλή δέθηκε με τον κορμό με βίδες της ARP, αφού πρώτα μπήκε ανάμεσά τους μία φλάντζα κεφαλής της NavaLinea με μεταλλικά o-rings. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι κατασκευασμένη από την NSRacingκαι πάνω της πατάει το turbo της ForcedPerformance, FPBlack και η εξαγωγή του turbo καταλήγουν σε μία custom εξάτμιση με 80mm διάμετρο. Με το turbo συνεργάζεται μία σκάστρα της HKS, καθώς και ένα intercooler της Mishimoto, το οποίο επικοινωνεί με custom σωληνώσεις και κολάρα σιλικόνης της SamcoSport. Ο σωλήνας της εισαγωγής είναι custom και έχει 80mm διάμετρο και καταλήγει στην εργοστασιακή πολλαπλή εισαγωγής. Ένα custom δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού τοποθετήθηκε στο χώρο του κινητήρα και επόμενο στάδιο ήταν το καύσιμο. Στο ρεζερβουάρ τοποθετήθηκε μία αντλία καυσίμου της Bosch, η 044 και -μέσω σωληνώσεων αεροπορικού τύπου- στέλνει καύσιμο στα μπεκ της FIC, που έχουν παροχή στα 1.100cc/min. Το management του κινητήρα το ανέλαβε η ECUτης AEM Series 1, η οποία προγραμματίστηκε από την Sassalos ECU Tuning, του Γιάννη Σάσσαλου. Στο εσωτερικό συναντάμε τη μονάδα διαχείρισης του boost controller, ένα A/Fmeter της AEM στα αριστερά και στο κέντρο ένα πειρόμετρο, ένα μπαρόμετρο και ένα όργανο πίεσης λαδιού της Defi.
Έτοιμο για πίστα!
Ο κινητήρας απέδωσε στο δυναμόμετρο της Stratis Autosport 486,65wHp στις 6.000rpm και 61,31kgm ροπής στις 5.500rpm, έχει, όμως, ένα πολύ αποδοτικό φάσμα στροφών από τις 5.000rpm μέχρι και τις 8.000rpm, μιας και η ισχύς δεν πέφτει ποτέ κάτω από τα 400 άλογα, ενώ η ροπή κρατάει την τιμή άνω των 50kgm από τις 5.000rpm μέχρι και τις 6.800rpm. Σίγουρα δεν είναι οι επιδόσεις στην ευθεία, που θα σε κάνουν να κολλήσεις στο κάθισμα. Να σας θυμίσω, όμως, ότι το EVO βελτιώθηκε για την πίστα και το στρίψιμο. Γι’ αυτό χρησιμοποιήθηκαν τα coilovers της Bilstein, PSS9 και αλλάχθηκαν όλα τα σινεμπλόκ με Powerflex. Τα φρένα ενισχύθηκαν -προς το παρόν- με τακάκια της Ferodo τα DS2500 και η μετάδοση με έναν δίδισκο συμπλέκτη της OS-Giken.
Όπλο!
Χωρίς να είναι αργό, δεν είναι και τρομερά γρήγορο, το ζητούμενο, όμως, είναι το στρίψιμο και σε αυτόν τον τομέα το EVOV RS είναι μανούλα. Είναι απλά τρομακτικός ο τρόπος, που στρίβουν τα 1.340kg του αμαξώματος. Βέβαια, όταν λέω ότι δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο, εννοώ ότι χρειάζεται 10,73sec από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h, που δεν το λες και αργό, απλά ίσως έχουμε μάθει από τα EVO χαμηλότερες επιδόσεις, με τη διαφορά, όμως, ότι έχουν και αρκετά παραπάνω άλογα και φυσικά διαφορετικό προσανατολισμό. Ρεπρίζ με τρίτη σχέση δεν καταφέραμε να κάνουμε, γιατί, όταν είχε 50km/h, το turbo κοιμόταν και θα το ταλαιπωρούσαμε άδικα, συν ότι στα 100km/h τερμάτιζε η σχέση!
Ξερό και απόλυτο!
Ψάχνοντας για το ιδανικό αυτοκίνητο, που θα το έχει κάποιος για την πίστα, νομίζω ότι ένα Mitsubishi Lancer EVO είναι το ιδανικό. Ειδικά, όταν πρόκειται είτε για το V, είτε για το VI, τα οποία -κατά την προσωπική μου άποψη- ήταν και τα πιο ωμά και άγρια σε εμφάνιση. Όταν οδηγήσεις ένα τέτοιο, το αντιλαμβάνεσαι αμέσως. Το αυτοκίνητο μυρίζει πόλεμο, ακόμα και όταν το οδηγείς αργά στρίβοντας στα στενά μιας πόλης. Το κροτάλισμα των διαφορικών και ο μπάσος ήχος της εξάτμισης σε προϊδεάζουν για το τι κατασκεύασμα έχεις στα χέρια σου. Ο πειρασμός είναι μεγάλος και πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να αντισταθείς και να μην πατήσεις τέρμα το γκάζι είτε στην ευθεία είτε πολύ περισσότερο σε στριφτερή διαδρομή. Είναι και αυτό το δυνατό σφύριγμα από την FP Black…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 2.021cc Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1 | Tuned by
|
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ Εργοστασιακό | |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός και πίσω Ferodo DS2500 τακάκια | ΤΡΟΧΟΙ OZ Ultraleggera 8Jx18in ζάντες |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynojet της Stratis Autosport Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 61,31/5.500 |
|
| ROLL με 2α KM/H SEC 60-200 12,64 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το εργοστάσιο του Mirafiori στο Τορίνο, όπου παράγεται το νέο αμιγώς ηλεκτρικό 500, κάνει ακόμα ένα βήμα προς τη νέα εποχή της αυτοκίνησης με μια σειρ...