Mitsubishi Space Star 1.2 80Ps
Το πρώτο Mitsubishi Space Star παρουσιάστηκε το 2013 και εδώ έχουμε τη νέα του έκδοση, η οποία ξεχωρίζει εμφανισιακά τόσο από τους νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, όσο και από τη νέα μάσκα, τα φώτα, τα οποία έχουν προβολείς Bi-Xenon και LED φώτα πίσω. Εκεί, που ξεχωρίζει όμως το Mitsubishi Space Star, είναι η οικονομία στην καθημερινή χρήση, μιας και κατά τη διάρκεια της δοκιμής είδαμε τη μέση κατανάλωση να φτάνει μέχρι και τα 5lt/100km, αλλά και η πρακτικότητα λόγω των άνετων και μεγάλων -για το μέγεθός του- χώρων.
Όποιος έχει το όνομα…
Πριν πιάσουμε τον κινητήρα, ας ασχοληθούμε λίγο με τους χώρους, γιατί, όπως και να έχει, όταν ένα αυτοκίνητο ονομάζεται Space Star, σίγουρα θα έχει κανείς και τις ανάλογες προσδοκίες για τους χώρους του. Αρχίζοντας λίγο ανάποδα, ξεκινάμε από το χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 235lt, τα οποία είναι ικανοποιητικά για την κατηγορία του. Το δάπεδο του χώρου αποσκευών είναι διπλό και κρύβει διάφορες θήκες, οι οποίες μπορούν να αφαιρεθούν. Αν μάλιστα αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, θα εκπλαγείτε από το πόσα πράγματα μπορεί να χωρέσουν μέσα στο αυτοκίνητο. Παράλληλα, θα βρείτε αρκετές θήκες στο εσωτερικό, που θα σας διευκολύνουν στις καθημερινές μετακινήσεις σας. Επίσης, τέσσερις ενήλικες θα μετακινηθούν άνετα μιας και οι χώροι επαρκούν. Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό είναι καλή, αν και σχεδιαστικά είναι τυπικό γιαπωνέζικο. Δηλαδή, όχι κάτι καινοτόμο, όπως για παράδειγμα το εσωτερικό ενός C4 Cactus.
Αρκούν και τρεις!
Και αναφέρομαι στους κυλίνδρους του Mivec των 1.193cc, που έχει αναλάβει να κινεί το Space Star. Ο κινητήρας υπόκειται στους αυστηρούς κανονισμούς Euro 6 και αποδίδοντας 80Ps στις 6.000rpm και 10,8kgm ροπής στις 4.000rpm εκπέμπει 96gr/km CO2. Τα άλογα του κινητήρα φαίνονται λίγα, είναι, όμως, αρκετά για να κινήσουν τα 845kg του αμαξώματος. Το μικρό βάρος του αμαξώματος, ο καλός συντελεστής αεροδυναμικής 0.27 και το σύστημα Start and Stop βοηθάνε πολύ στο να διατηρούνται ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση κυμαινόταν στα 5-5,4lt/100km, χωρίς να οδηγούμε συντηρητικά. Λόγω των τριών κυλίνδρων, ο κινητήρας έχει μια χαρακτηριστική χροιά, η οποία όμως δεν ακούγεται ιδιαίτερα στο εσωτερικό, αφού η μόνωση είναι αρκετά καλή.
Οδηγώντας το μικρό
Στο δρόμο, το SpaceStar σε εντυπωσιάζει αρχικά με την ευελιξία του. Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση και δεν θα σε προβληματίσει σε καμία περίπτωση. Βέβαια, είναι και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου τέτοιος, που δεν θα το πάρεις για να το πιέζεις στις στροφές. Όχι ότι εκεί θα έχει πρόβλημα, το αντίθετο θα έλεγα, είναι αρκετά σταθερό και σε προειδοποιεί έγκαιρα για το τι θα κάνει και -στην περίπτωση της υπερβολής- το σύστημα ESP θα επαναφέρει την τάξη. Οι κλίσεις που θα πάρει το αμάξωμα λόγω της μαλακής ρύθμισης, που έχει η ανάρτηση, δεν θα σε τρομάξουν, αλλά μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Το φυσικό του περιβάλλον είναι η πόλη και το μικρό του μέγεθος θα σε βοηθήσει πάρα πολύ στην καθημερινή μετακίνηση. Οδηγιέται ξεκούραστα και άνετα, οι αναρτήσεις είναι άνετες και δεν θα σε ταλαιπωρήσουν στα κακής ποιότητας οδοστρώματα, που θα συναντήσεις. Ακόμα και σε ταξίδι, το Space Star δεν θα πει όχι, αρκεί να συμβιβαστούμε με το μέγεθός του και φυσικά με τα 80 άλογα του κινητήρα του. Μην περιμένετε, δηλαδή, ότι θα καταπίνετε χιλιόμετρα ακούραστα, αλλά, όπως και να έχει, θα κινηθείτε αξιοπρεπώς.
Πρακτικό!
Το μόνο αρνητικό, που βρήκα, ήταν η υψηλή -για την κατηγορία- τιμή απόκτησης, με την έκδοση που είχαμε στα χέρια μας να κοστίζει €12.490. Θα χρειαστεί αρκετή σκέψη για να το αγοράσει κάποιος. Αν πάρει, όμως, αυτήν την απόφαση, θα αποκτήσει ένα πολύ ποιοτικό, οικονομικό και πρακτικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές του μετακινήσεις.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MITSUBISHISPACESTAR1.2 80PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €12.490
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Hyundai Motor επενδύει 72 δισεκατομμύρια ευρώ σε νέες τεχνολογίες έως το 2030.