Skoda Fabia 1.2TSI 90Ps
Όλα καλά
Δεν είναι εύκολο να βρεις σοβαρά αρνητικά για τα σημερινά αυτοκίνητα. Ευτυχώς, τα περισσότερα μοντέλα στρίβουν και πατάνε αξιοπρεπώς, φρενάρουν με σιγουριά και ποιοτικά, δεν έχουν σοβαρά «ψεγάδια». Όταν μάλιστα μπαίνει στο παιχνίδι ο παράγοντας «χρήματα», αρχίζεις και ζυγίζεις ακόμα περισσότερο τυχόν ελλείψεις. Οδηγώντας την Skoda Fabia για μία εβδομάδα, χάρηκα που αυτό το μοντέλο είναι μία super επιλογή για κάποιους, που έχουν να διαθέσουν με το ζόρι 12.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητο, που θα χρειαστεί να τα κάνει όλα. Ναι, ξέρω. Με «δύο χιλιάρικα» παραπάνω, αγοράζεις σήμα με μεγαλύτερο prestige, όμως η διαφορά αυτή σε χρήματα μεταφράζεται σε τουλάχιστον τρία μηνιάτικα, εκεί που έχει φτάσει ο βασικός μισθός πλέον. Χάρηκα λοιπόν, γιατί, όσοι πρέπει να αγοράσουν ένα καινούριο αυτοκίνητο και διαθέτουν περιορισμένο budget, δεν θα απογοητευτούν, αντιθέτως, θα έχουν στα χέρια τους ένα πολύ καλό και ικανό όχημα, με πάτημα Γερμανικό, δεμένο εσωτερικό και κινητήρα, που φυσάει.
1.2 TSi 90Ps
Βγαίνει και με 110 άλογα, αλλά αλλάζει και η τιμή και ειλικρινά, δεν βρίσκω το λόγο για τα 20 παραπάνω άλογα. Ο 90άρης είναι άψογος, αθόρυβος και συνδυάζεται άριστα με το πεντάρι σασμάν. Θα ήταν ακόμη καλύτερος με ένα εξάρι, αλλά δεν προβληματιστήκαμε. Ροπή αρκετή για να κινείσαι σβέλτα, αλλά και οικονομικά. Αρχικά κινούμασταν με μέση κατανάλωση στα 6,9lt/100km, γρήγορα, όμως, ρίξαμε το νούμερο στο 6,4-6,5 lt/100km. Μιλάμε για πραγματικές συνθήκες, εντός Αθηνών, με μπόλικο σταμάτα-ξεκίνα. Εξωτερικά, η σχεδίασή του δεν σε ξεσηκώνει, είναι όμως ανεκτή και μοντέρνα. Σίγουρα όχι ξενέρωτη και σίγουρα δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι κέρδισε το βραβείο Red Dot Design. Επίσης, μέσω του ColourConcept της Skoda, μπορείς να δημιουργήσεις τη Fabia, που θες, μέσω 124 χρωματικών συνδυασμών. Κάπως έτσι συνεχίζουν και τα πράγματα στο εσωτερικό, με τα πλαστικά να μην έχουν μεν μαλακά μέρη, όμως η συναρμογή να είναι καλή και να προσδίδει εμπιστοσύνη σε μακροχρόνια χρήση. Το infotainment σύστημα συνδέεται εύκολα με κάθε συσκευή και σου λύνει τα χέρια στην καθημερινότητα. Η οθόνη αφής των 6,5in λειτουργεί πανεύκολα και δεν χρειάζεται χρόνο να τη συνηθίσεις. Το πορτ μπαγκάζ διαθέτει χωρητικότητα 330lt, νούμερο πολύ καλό για την κατηγορία. Η νέα Fabia, εκτός από όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, που διαθέτει, κατάφερε να διαπρέψει και στα test πρόσκρουσης του Euro NCAP και μάλιστα και στις τέσσερις κατηγορίες (ασφάλεια ενηλίκων, παιδιών, πεζών και ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης) με την ανώτατη βαθμολογία των πέντε αστέρων!
Στο δρόμο
Η νέα Fabia βασίζεται κατά 50% στην πλατφόρμα MQB και περίπου κατά 40% στην ανανεωμένη PQ25 (ή PQ26 αν θέλετε), με το υπόλοιπο 10% να προέρχεται από την προηγούμενη γενιά της Fabia. Ρολάρει όμορφα στο δρόμο, το τιμόνι «ακούει» και σε πληροφορεί αρκετά καλά, η θέση οδήγησης έρχεται στα μέτρα σου και η επιλογή, με τις 15άρες, μοιάζει ιδανική. Ο τιμοκατάλογος για την Fabia ξεκινά από αρκετά χαμηλά, αφού με 10.900 ευρώ αγοράζεις τη βασική έκδοση Active με τον 1.0 MPi των 75 ίππων. Η Fabia με τον 1.2 TSi των 90 ίππων, που οδηγήσαμε κι εμείς, ξεκινά από τις 11.900 ευρώ, ενώ για 20 άλογα παραπάνω πρέπει να δώσετε 1.000 ευρώ επιπλέον. Έκδοση με DSG κιβώτιο βγαίνει μόνο στον 1.2TSi των 110 ίππων ή σε έκδοση Diesel.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SKODAFABIA 1.2 TSi 90PS
SKODAFABIA 1.2TSi 90PSΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ACTIVE: €11.900
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.197
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71 x 75,6
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος Ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΒΑΡΟΣ (kg) 1.109
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Στους μπροστινούς τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 6,5Jx15in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 185/60 R15
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 90/4.400-5.400
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 16,4/1.400-3.500
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 (Km/h) 10,9
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (Km/h) 182
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 4,7 μεικτή
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 107gr/km
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η ομάδα Monster Energy Honda θριάμβευσε στο 2020 Dakar Rally!