Nissan Micra 0.9 ig-t 90Ps

Nissan Micra 0.9 ig-t 90Ps

Ακόμα ενδιαφέρον

Το είχαμε οδηγήσει πριν περίπου ενάμισι χρόνο στην πλούσια έκδοση του, με τον κινητήρα diesel των 1,5lt και μας είχε αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις. Ο κινητήρας αυτός ήταν τότε μονόδρομος αν ήθελες ένα αποδοτικό Micra, που, όμως, σε συνδυασμό με τις πλούσιες εκδόσεις, εκτόξευε την τιμή κτήσης σε δυσθεώρητα ύψη για την κατηγορία, ξεπερνώντας τις €17.000. Πλέον, το supermini της Nissan διατίθεται και με τον τρικύλινδρο HR09DET, με αποτέλεσμα η τιμή του να ξεκινάει από τα €13.690 για την έκδοση Energy. Το Micra καταφέρνει ακόμα και σήμερα να ξεχωρίζει από τα μοντέλα της κατηγορίας, με την τολμηρή, γεμάτη ακμές σχεδίασή του. Το όμορφο και δυναμικό περιτύλιγμα κρύβει μέσα ένα ευχάριστο και ποιοτικό εσωτερικό. Το ταμπλό έχει επιρροές από το Qashqai, με το πάνω μέρος του να είναι καλυμμένο από μαλακό υλικό και την ακριβή έκδοση Techna να προσθέτει μία όμορφη δερμάτινη φάσα στο κέντρο. Κάθεσαι αναπαυτικά στα καθίσματα, με τις πολλαπλές ρυθμίσεις να εξασφαλίζουν την ιδανική και άνετη θέση οδήγησης, ανεξάρτητα από το ύψος σου. Η περιμετρική όμως ορατότητα πάσχει εξαιτίας του πλάτους της κολώνας τόσο εμπρός όσο και πίσω. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη 7in (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις πέραν της Energy) του συστήματος infotainment, η οποία εξασφαλίζει τον έλεγχο του ηχοσυστήματος και του συστήματος πλοήγησης, αλλά και την απαραίτητη συνδεσιμότητα με smartphones, τα γραφικά όμως και η ανάλυσή της υπολείπονται σημαντικά έναντι του ανταγωνισμού.

Ούτε καν χιλιάρι…

Ο μικρός 900αρης αποδίδει 90Ps με μικρή σχετικά ροπή, μόλις 14,3kgm στις 2.250rpm. Το σύνολο δεν εντυπωσιάζει με την ισχύ του, όταν αυτή τη στιγμή οι κινητήρες του ενός λίτρου έχουν αποδόσεις που παίζουν στα 110-140Ps. Δεν παύει όμως να πρόκειται για ένα σύγχρονο μοτέρ, το οποίο δίνει ξεκάθαρα προτεραιότητα σε ένα πιο οικολογικό προφίλ, με έμφαση στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, κάτι που επιβεβαιώνει και το γεγονός ότι πληροί τις νέες προδιαγραφές του Euro 6c και Euro6d. Το προφίλ απόδοσης του μικρού βενζινοκινητήρα της Nissan θέλει μία μικρή εξοικείωση, αφού μέχρι τις 2.200 είναι αρκετά νωχελικός, με μέτρια απόκριση και μετά τις 2.500rpm, το turbo ξυπνά λίγο απότομα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να καις παραπάνω καύσιμο. Θέλει προσοχή για να διατηρείς το νούμερο κάτω από τα 7lt/100km, ενώ αν ξεχαστείς, θα φτάσεις για πλάκα τα 8lt/100km. Υπάρχει βέβαια και η λειτουργία του overboost, η οποία στο τέρμα γκάζι και για 5sec δίνει ένα παραπάνω κιλό ροπής, φτάνοντας τα 15,3kgm.

Λίγο πιο ανάλαφρο

Ένα πλεονέκτημα του τρικύλινδρου κινητήρα σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο αδελφάκι του είναι το μειωμένο βάρος που φορτίζει το μπροστινό μέρος. Αυτό το καταλαβαίνεις αμέσως. Νιώθεις ένα μπροστινό λίγο πιο ελαφρύ, που αντιδρά πιο άμεσα στις εντολές που δίνεις με το τιμόνι. Έτσι κι αλλιώς, η οδική συμπεριφορά συμπεριλαμβάνεται στα δυνατά «χαρτιά» της τελευταίας γενιάς του Micra, με το μικρό της Nissan να επωφελείται από τους δεσμούς του με το Clio. Ο τρικύλινδρος κινητήρας έχει κραδασμούς στη λειτουργία του, οι οποίοι ωστόσο, δεν ενοχλούν την πολύ καλά μονωμένη καμπίνα. Η ηχομόνωση, μάλιστα, είναι από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο του B-Segment και συνεισφέρει σε ένα άνετο ταξίδι. Ο 0.9 IG-Tείναι πιο ήσυχος από τον 1.5dCi, αλλά η διαφορά της δύναμης στις χαμηλές στροφές είναι εμφανέστατη. Μέχρι τις 2.300rpm, η επιτάχυνση του 900άρη κινητήρα είναι νωθρή, αλλά από τις 2.500rpm και πάνω παίρνει το αίμα του πίσω σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο αδερφάκι του. Η σφιχτή ανάρτηση διαχειρίζεται σωστά τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, χάρη και στη διακριτική λειτουργία των συστημάτων Intelligent Trace Control (έλεγχος υποστροφής) και Intelligent Ride Control (περιορισμός κινήσεων του αμαξώματος στο διαμήκη άξονα).Η κύλιση είναι πολύ καλή για την κατηγορία, όμως μερικές φορές παρατηρήσαμε κραδασμούς-τριξίματα από το μπροστινό μέρος, αλλά αυτό θεωρούμε ότι ήταν λόγω των 30.000 δημοσιογραφικών χιλιομέτρων που ήταν φορτωμένο το Micra μας.Η πλούσια -Techna- έκδοση συνδυάζεται με ζάντες 17 ιντσών και ελαστικά 205/45 που δίνουν πόντους στην αμεσότητα των αντιδράσεων του Micra, αλλά ζημιώνουν ελαφρώς την άνεση. Το βενζινοκίνητο Micra εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και σε κλειστά κομμάτια λόγω της καλής συνεργασίας πλαισίου-ανάρτησης, με το πίσω μέρος να κλονίζεται σπάνια και μονάχα σε έντονες ανωμαλίες. Πάντως θα είχε ενδιαφέρον να υπήρχε και μια πιο ισχυρή έκδοση βενζίνης με, πχ, 130-140Ps. Το πλαίσιο είναι σίγουρα ικανό για τέτοιες ιπποδυνάμεις. Η έκδοση με τον 900άρη κινητήρα ταιριάζει με το νέο Micra, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο και αρμονικό πακέτο. Η απόδοση του απέχει από τα κορυφαία σύνολα της κατηγορίας και δίνει έμφαση στην ομαλή λειτουργία και στην οικονομία παρά στην ισχύ και στις επιδόσεις. Ακόμα και έτσι, όμως, το νέο Micra, είναι μοντέρνο, ποιοτικό, ενδιαφέρον οδηγικά, πολύ καλά εξοπλισμένο και με τα €13.690 -που κοστίζει η βασική έκδοση Energy- πλέον βάζει και ένα «τικ» στο κουτάκι του value for money.

Μας άρεσε (+)

Τιμή

Design

Ποιοτικό εσωτερικό

Πλούσιος εξοπλισμός

Ηχομόνωση

Δεν μας άρεσε (-)

Απόκριση κινητήρα στις χαμηλές rpm

Κατανάλωση

Ορατότητα πίσω

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΗΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης 0.9 IG-T90Ps (Energy): €13.690

Τιμή έκδοσης δοκιμής 0.9 IG-T 90Ps (N-Connecta): €15.590

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ             Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        898

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   72,2 x 73,1 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           9,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ          Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.083

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                    Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                   Χειροκίνητο 5 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ             Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 4,5:1

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ  Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

 

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     6,5Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                205/45

 

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 258x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                          Ταμπούρα 203mm

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)     90/ 5.500

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   14,3/ 2.250

0-100km/h       12,1sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)           175

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       118

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  5,1

Δοκιμής (lt/100km)    6,9

 

Αρθρογράφος

 

Νέα Mercedes E-Class Estate: Το εναλλακτικό πολυτελές Αντί-SUV

Νέα Mercedes E-Class Estate: Το εναλλακτικό πολυτελές Αντί-SUV

Δεν θέλουν όλοι οι αγοραστές ένα SUV και η Mercedes το γνωρίζει αυτό. Γι’ αυτό κρατά «ζωντανή» την E-Class station wagon για τουλάχιστον μία ακόμη γεν...